Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@Fatma27 Bedankt voor je bericht op ons KPN Forum! Ook bedankt voor je gegevens. Ik heb deze i.v.m. privacy even verplaatst naar je profiel. Ik heb even meegekeken en krijg de melding dat het kastje in gebruik is bij een andere aanbieder. Heb je een Digitenne abonnement via ons? Het klantnummer dat je aan ons hebt doorgegeven komt namelijk ook niet overeen met onze klantnummers. :thinking:
 

Reputatie 1

@Fatma27 Bedankt voor je bericht op ons KPN Forum! Ook bedankt voor je gegevens. Ik heb deze i.v.m. privacy even verplaatst naar je profiel. Ik heb even meegekeken en krijg de melding dat het kastje in gebruik is bij een andere aanbieder. Heb je een Digitenne abonnement via ons? Het klantnummer dat je aan ons hebt doorgegeven komt namelijk ook niet overeen met onze klantnummers. :thinking:
 

Hoi Lisa,

 

Ik ben al jaren klant bij KPN. De digitenne ontvanger waarvan ik het CAS nummer doorgaf, is van KPN en contract loopt bij KPN. Ik heb alles bij KPN lopen en ben al jaren klant bij KPN met een alles in 1 premium. Mijn moeder kon ook al wekenlang gewoon alle zenders kijken, ook de commerciele en nu opeens niet meer. Beetje raar antwoord Lisa. 

Reputatie 1

@Fatma27 Bedankt voor je bericht op ons KPN Forum! Ook bedankt voor je gegevens. Ik heb deze i.v.m. privacy even verplaatst naar je profiel. Ik heb even meegekeken en krijg de melding dat het kastje in gebruik is bij een andere aanbieder. Heb je een Digitenne abonnement via ons? Het klantnummer dat je aan ons hebt doorgegeven komt namelijk ook niet overeen met onze klantnummers. :thinking:
 

Hoi Lisa,

 

Ik ben al jaren klant bij KPN. De digitenne ontvanger waarvan ik het CAS nummer doorgaf, is van KPN en contract loopt bij KPN. Ik heb alles bij KPN lopen en ben al jaren klant bij KPN met een alles in 1 premium. Mijn moeder kon ook al wekenlang gewoon alle zenders kijken, ook de commerciele en nu opeens niet meer. Beetje raar antwoord Lisa. 

Lisa,

 

Mijn klantnummer is (...) . Klantnummer dat ik hiervoor doorgaf, klopte dus niet. Maar verder heb ik dus alles lopen bij KPN, al jaren. 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Fatma27 Dank voor de update: het ging volgens mij inderdaad om het klantnummer dat simpelweg niet overeen kwam. Het klantnummer dat je nu gaf klopt wel. :)

Niettemin kreeg ik een melding dat je mogelijkerwijs oude ontvanger zou gebruiken. Dat lijkt me sterk, want je hebt een CAS ID en dat hoort alleen bij de nieuwere ontvangers. Ik wil wel graag weten welk type ontvanger je hebt: op de sticker op het apparaatje staat dat wel en je mag hier desnoods ook een foto plaatsen. 

Verder: het abonnement staat op jouw, maar het is in gebruik bij je moeder? Om even de signaalsterkte te kunnen checken: zou je haar adresgegevens in je KPN Forumprofiel willen zetten? Daar zijn ze alleen zichtbaar voor jou en mij. Laat je het weten als je dit hebt gedaan? 

Reputatie 1

Ha @Fatma27 Dank voor de update: het ging volgens mij inderdaad om het klantnummer dat simpelweg niet overeen kwam. Het klantnummer dat je nu gaf klopt wel. :)

Niettemin kreeg ik een melding dat je mogelijkerwijs oude ontvanger zou gebruiken. Dat lijkt me sterk, want je hebt een CAS ID en dat hoort alleen bij de nieuwere ontvangers. Ik wil wel graag weten welk type ontvanger je hebt: op de sticker op het apparaatje staat dat wel en je mag hier desnoods ook een foto plaatsen. 

Verder: het abonnement staat op jouw, maar het is in gebruik bij je moeder? Om even de signaalsterkte te kunnen checken: zou je haar adresgegevens in je KPN Forumprofiel willen zetten? Daar zijn ze alleen zichtbaar voor jou en mij. Laat je het weten als je dit hebt gedaan? 

Hallo Bart,

 

Dank voor je snelle reactie. Mijn moeder heeft type ZXV7200 en daarvoor zie ik letters ZTE. Kastje heeft ze echt net nieuw gekregen. Het abonnement staat inderdaad op mijn naam.

Reputatie 1

Ha @Fatma27 Dank voor de update: het ging volgens mij inderdaad om het klantnummer dat simpelweg niet overeen kwam. Het klantnummer dat je nu gaf klopt wel. :)

Niettemin kreeg ik een melding dat je mogelijkerwijs oude ontvanger zou gebruiken. Dat lijkt me sterk, want je hebt een CAS ID en dat hoort alleen bij de nieuwere ontvangers. Ik wil wel graag weten welk type ontvanger je hebt: op de sticker op het apparaatje staat dat wel en je mag hier desnoods ook een foto plaatsen. 

Verder: het abonnement staat op jouw, maar het is in gebruik bij je moeder? Om even de signaalsterkte te kunnen checken: zou je haar adresgegevens in je KPN Forumprofiel willen zetten? Daar zijn ze alleen zichtbaar voor jou en mij. Laat je het weten als je dit hebt gedaan? 

Hallo Bart,

 

Dank voor je snelle reactie. Mijn moeder heeft type ZXV7200 en daarvoor zie ik letters ZTE. Kastje heeft ze echt net nieuw gekregen. Het abonnement staat inderdaad op mijn naam.

Maar mijn moeder woont ergens anders, namelijk aan de (...) 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 1

Beste Bart,

 

Ik voeg hier ook een foto bij van haar Digitenne ontvanger. Vriendelijke groet, Fatma 

 

Reputatie 1

Bart, 

Nog even over de signaalsterkte. Daar is op zich helemaal niks mis mee volgens mij. Ik zag bij de installatie van deze Digitenne dat ze signaalsterkte 100% had. Ook gisteren toen ik uitgebreid zoeken van de zenders deed via het menu zag ik een signaalsterkte van 100%. Ze heeft ook een aantal weken gewoon alle zenders kunnen ontvangen. Alle commerciele zenders, geen probleem. En vanaf vorige week zag ze opeens deze foutcode en kon ze alleen Ned 1, 2, en 3 en de regionale zenders ontvangen. Heel raar. 

Reputatie 7
Badge +20

Check, @Fatma27 Daar kan ik mee uit de voeten. Het lijkt inderdaad heel raar, maar zoals je in dit topic misschien al hebt gelezen komt het vaker voor. Bijvoorbeeld bij mensen die hun ontvanger al een tijd niet hebben gebruikt of bij mensen die nét een nieuwe ontvanger hebben. In dat laatste zat in jullie geval de crux: hij was nog niet goed aangemeld, waardoor dit probleem optrad. Ik heb dat hersteld, door je moeders tv-ontvanger een digitale schop te geven 😉

Als je de zenders opnieuw zoekt en de tv-ontvanger minimaal een uur op NPO 1 laat staan moet het helemaal goed komen. Laat het gerust weten als er nog iets is! 

Reputatie 1

Dank Bart! Ik ga ermee aan de slag en laat je zsm weten of het geholpen heeft! Ik weet inderdaad dat deze foutcode vaak voorkomt. Ik had hier op het forum er al het een en ander over gelezen.

Reputatie 1

Bart,

 

helaas, ik zie, nadat ik Uitgebreid zoeken van de zenders heb gedaan en na de tv een uur op Ned1 te hebben laten staan, nog steeds dezelfde melding bij RTL4 (en de andere commerciele zenders), namelijk: Foutcode E016-0 U hebt geen abonnement voor deze zender. Bij abonnement status staat achter Basis abonnement: Nee.

Hoi @Fatma27 . Ik heb wat handelingen uitgevoerd en ik wil even zeker weten dat we alles nu op een rijtje hebben.

Ik heb op jouw adres gezocht. Daar was één nieuwe tuner actief en er stond ook nog een oude (die al lang niet meer werkt) geregistreerd. Ik heb die oude administratief verwijderd en daar heb ik het cas id van de tuner die bij jouw moeder staat ingevuld. Vervolgens heb ik de zaak geactiveerd.

Het klopt dat jij de contractant bent toch? En jouw moeder maakt gebruik van jouw kastje? 

Ik denk trouwens dat hij het nu wel moet doen. Laat je weten hoe het afloopt?

Reputatie 1

Hoi Erwin,

Ik ben inderdaad de contractant en mijn moeder maakt gebruik van het kastje op haar woonadres. Ik ga zo even een kijkje nemen om te zien of ie het nu wel doet. 

Ik werk tot 22:00 .. Mocht het toch niet werken, laat het weten.

Reputatie 1

Erwin,

Heb de tv net aangehad en foutcode is er nog steeds. Ik heb antenne wizard gebruikt, digitenne gereset, zenders zijn gaan zoeken, signaalsterkte is 100%, maar nog steeds foutcode bij rtl 4.

Dit is er erg vreemd. Het kastje bij jouw moeder heeft cas id dat jij in je persoonlijke opmerkingen hebt staan toch? sorry dat het misschien alweer gevraagd wordt maar dit moet ik zeker weten. 

Zou je sowieso de tuner aan willen laten staan. Ik heb nog steeds goede hoop dat het zometeen gaat werken.

Reputatie 1

Erwin,

ja hoor dat is het CAS nummer. Ik laat de tuner wel aan staan.

Reputatie 1

Beste Erwin,

Hij doet het weer! DANK!!

yessss.   :-)  Fijn en doe de groeten aan je moeder, @Fatma27 

Reputatie 1

Erwin,

Ik heb nog een vraag. Zou je CAS nummer 46571816258 ook kunnen nakijken in het systeem? Dat is namelijk de Digitenne ontvanger van mijn vader. Maar ook hij ontvangt enkel Ned 1, 2 en 3 en alleen de regionale zenders. Hij zit wel in een verpleeghuis. Hij lift ook mee via mijn abonnement.

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

UPDATE 25-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Hallo Noordzee,

Ik heb mijn profiel aangepast voor de fout code E016-0

MVG Rikst

@Fatma27 : Heb ik ook ververst.  Die zou nu ook weer alle zenders moeten weergeven.

Desnoods even handmatig opnieuw zoeken. (mits jouw vader deze handelingen kan uitvoeren, natuurlijk) Meestal werkt het zonder deze handeling.

@Peikje : ik heb je tuner een duwtje gegeven. Je zou straks weer alle zenders moeten kunnen zien. Desnoods nog even handmatig zoeken.

Erwin,ik heb nog niks mogen ontvangen.

Heb ook al handmatig gezocht.

Of ben ik te ongeduldig.

Gr Peikje 

 

@Peikje : vreemd. Het cas id dat in jouw profiel staat heeft nu de juiste rechten. Je zou alles moeten kunnen ontvangen , Misschien nog even een kwartiertje op een commerciële zender laten staan.

Je had altijd goed ontvangst neem ik aan?

Reageer