Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7
Badge +28

@Johannes Smink 

Controleer nog even of je wel het CAS-ID-nummer juist in jouw forumprofiel hebt gezet.

En laat de ontvanger aanstaan. De TV kan wel evt. Uitgezet worden. 

Badge

@Johannes Smink

Controleer nog even of je wel het CAS-ID-nummer juist in jouw forumprofiel hebt gezet.

En laat de ontvanger aanstaan. De TV kan wel evt. Uitgezet worden. 

Het cas nummer klopt. En ik heb hem nu aangezet.

Reputatie 7
Badge +17

@Johannes Smink Zou je de ontvanger eens aan willen zetten en nogmaals handmatig naar zenders willen zoeken? Als het goed is heb je binnen een uur weer beeld. 

Reputatie 7
Badge +28

@Johannes Smink 

Als dat toch niet lukt binnen een uur?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 25. 
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Zet de ontvanger dan op CNN. (niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.  

 

Badge

@Johannes Smink Zou je de ontvanger eens aan willen zetten en nogmaals handmatig naar zenders willen zoeken? Als het goed is heb je binnen een uur weer beeld. 

Ja hij doet het weer! Super bedankt!

Reputatie 7
Badge +17

@Johannes Smink Mooizo! Fijne avond verder. 

Reputatie 1

Op 2 Digitenne-set krijg ik de foutmelding E016 met de melding dat ik het zenderpakket moet wijzigen. Ik heb echter bestaand zenderpakket. Hoe kan ik dit oplossen?

Heb "terug naar fabrieksinstellingen”, “handmatig zoeken met afstemmen op CNN”, etc. allemaal al geprobeerd maar nog zonder resultaat. 

Hoe kan ik de CAS nummers doorgeven voor een herstart door jullie?

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @RoGi ,

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

Reputatie 1

Gegevens zijn toegevoegd

Reputatie 7
Badge +28

Zorg dat je jouw ontvanger nu aan laat staan. De TV kan eventueel uitgezet worden. Een moderator zal nog een activatiesignaal versturen. 

 

Reputatie 1

goede morgen. Op beide sets heb ik nog geen beeld. Kunt u nakijken of het activatiesignaal al verwerkt is.

Reputatie 7
Badge +28

Nee, de moderator heeft er gisteravond geen tijd meer voor gehad. Ik verwacht dat het nu binnen twee uur geregeld is. Even geduld nog. Laat de ontvangers gewoon aanstaan. Ik neem aan dat je beide CAS-ID-nummers hebt genoemd in het veld opmerkingen. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @RoGi. Welkom op het KPN Forum! Ik heb zojuist jouw ontvangers gerefresht. Laat je ons weten of het probleem is verholpen?

Reputatie 1

Bedankt. Ze werken beide weer. Top!!!

Reputatie 7
Badge +21

@RoGi Graag gedaan! :relaxed:

Hoi, ik heb foutcode E016-0 op mijn tv gekregen, hoe los ik dit op.

 

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Reputatie 7

Welkom op het forum @Uitkeringsdeskundige! Dank voor het alvast invullen van je profiel. Daarmee zie ik dat het CAS ID dat je hebt ingevuld niet geactiveerd was. Als het goed is, is dat nu wel gebeurd. Volg de stappen uit het starttopic en dan zou alles weer moeten werken. 

Badge +1

Ook ik heb een probleem, mogen we eindelijk naar de camping, werkt digitenne niet meer.
Alleen Ned. 1, 2 en 3, maar geen RTL en SBS.
Opnieuw alles ingesteld, zonder resultaat.
Bij mijn klant nummer staan alle gegevens, hopelijk is e.e.a. snel op te lossen…….

 

Vgr,

Ron

Reputatie 7

Hey @r0n625, Welke foutmelding krijg je? Voor de zekerheid heb ik op het door jouw ingevoerde CAS-ID  een refresh uitgevoerd. Wil je nog eens controleren?  

Badge +1

Geweldig, service buiten kantoortijd !
Het werkt weer, hartelijk bedankt.

@r0n625 : Top! Geniet van je vakantie!

Foutcode e016-0 bij RTL 4 5 SBS 6 enz    heb geen abonnement  zegt hij

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +20

Foutcode e016-0 bij RTL 4 5 SBS 6 enz    heb geen abonnement  zegt hij

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @Willemmar Zoals je hierboven leest kan het vaker voorkomen, als je je ontvanger lange tijd niet hebt gebruikt. Ik kan het voor je oplossen, maar dan heb ik wel je klantnummer en het CAS ID-nummer van je ontvanger nodig. Wil je deze nog in je Forum Profiel zetten? Het CAS ID vind je op de sticker op de ontvanger. 

Krijg op digitenne de E016 melding, zou graag weer tv willen kijken op de camping. alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Heb je al via een andere manier contact met ons gehad en is je Digitenne alweer actief @Willemmar? Of kunnen wij je hier nog mee helpen? Zo ja, zou je dan het CAS ID nog door willen geven via je profiel, zodat we voor je aan de slag kunnen gaan?

Reageer