Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Ook ik heb alleen ontvangst van NPO 1,2 en 3 en de regionale zenders. Bij de overige zenders krijg ik foutcode E016. Vorig jaar heeft het wel gewerkt. Nu voor het eerst op de camping en helaas deze storing. Mijn gegevens in het profiel zijn bijgewerkt, incl. het CAS nummer.

Reputatie 7
Badge +17

@Deborahmoris en @renkok bedankt voor jullie bericht hier op het Forum. Ik heb op dit moment even geen goed nieuwe. We hebben een systeemstoring en kunnen tijdelijk geen Digitenne kastjes activeren. We proberen dit zo snel mogelijk op te lossen en blijven het proberen. Zodra het weer kan, regelen we een activatiesignaal voor jullie CAS-nummers en laten het weten in een reactie. 

Hallo,

Digitenne wordt bij ons niet altijd gebruikt, maar nu een probleem

De oude Digitenne ontvanger een tijdje geleden omgeruild voor de nieuwe digitale ontvanger. 
De ontvanger heb ik aangesloten maar die is er nu mee gestopt en geeft foutmelding E016-0 en zegt dat we geen abonnement hebben voor de Digitenne maar dat klopt dus niet. Hierna hebben we de andere ontvanger aangesloten en die doet het tot nu toe wel. Ik lees op dit Forum dat dit probleem zich meer voordoet en hoop dat ons probleem nu ook snel kan worden opgelost.
We hebben een Kpn compleet abonnement en hebben daarbij nu 2 nieuwe digitale Digitenne ontvangers.

Hoe kan dit probleem opgelost worden, want ik betaal maandelijks keurig op tijd maar merk nu dat het in principe weggegooid is, wanneer je dit niet maandelijks controleerd of alles nog werkt.

Fabrieksinstellingen geprobeerd maar niks werkt!

Hopelijk kunt u ons zo snel mogelijk helpen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Wat ik dan weer jammer vind, is dat ik gisteren meerdere keren contact heb gehad. Verschillende medewerkers op de chat heb gehad. De ene zegt storing en de ander roept vrolijk is geactiveerd. Tot op heden werkt het nog steeds niet. Of de chat werd gewoon gesloten kwam ook voor. Ben gisteren de hele dag in contact geweest en heb alsnog geen zenders en nog steeds e016 melding. Het laatste contact werd mij verzekerd dat de storing in activatiesysteem was opgelost en ik gewoon weer tv kon kijken 30 min later. Maar helaas. Vind het toch vervelend zo op deze manier

Reputatie 7
Badge +17

Dat is ook vervelend @Deborahmoris. We hebben je blij gemaakt met een dode mus. Ik zie dat de storing inderdaad verholpen is. Binnen één uur (meestal half uur) heb je weer beeld. Je kunt het activatiesignaal een zetje geven door de stappen te doorlopen die bovenaan in het topic staan beschreven. @renkok Voor jou geldt hetzelfde. Ik heb het Cas-nummer een activatiesignaal gegeven. :blush:

Reputatie 7
Badge +17

@Hub_Offermans Welkom op ons Forum! Als je de ontvanger enige tijd niet gebruikt, dan moet hij weer opnieuw geactiveerd worden. Als je het cas-nummer (onderop het kastje) invult in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan zorg ik voor het activatiesignaal. Binnen één uur heb je dan weer beeld. 

@Lisa Helaas. Heb de stappen doorlopen hierboven en alsnog dezelfde foutmelding. Als ik jr bericht zo lees is het toch weer 1 uur geleden dat je de activatie hebt doorgedrukt. Ter controle nogmaals casnr nagekeken die is ook echt zoals in mijn profiel staat vermeld. Word hier nu toch wel wat gehumeurd van inmiddels. Signaal is 100%

Reputatie 7
Badge +17

@Deborahmoris Iemand moet natuurlijk de eerste zijn voor ons om dit probleem op te merken. Helaas gaan daar in jouw geval een aantal pogingen overheen, excuses daarvoor!
Ik heb het voor je nagevraagd. Het systeem heeft tijdelijk onderhoud gehad waarvoor deze offline gehaald werd. 
Een tip om verkeerde statussen (foutcodes) te verhelpen zónder tussenkomst van ons zou het volgende zijn: 

Laat de Digitenne tuner één uur lang (onafgebroken) op NPO1 staan. De Digitenne tuner laadt de abonnementsgegevens opnieuw in. Hiermee zouden eventuele issues met verkeerde statussen verhelpen worden. 
Dit is voor nu het enige wat ik je kan aanbieden en ik hoop dat dit werkt! :sweat_smile:

Ook bij mij lukt het nog steeds niet. Een uur geleden geprobeerd met bovenstaande procedure, en zojuist nogmaals. Alles zonder resultaat. Nu heb ik de ontvanger aan staan op NPO1 en wacht lijdzaam af …

 

@Lisa gisteren ook al bijna 2 uur op npo1 laten staan, werkte toen alsnog niet. Zal het nogmaals proberen

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor het testen @Deborahmoris en @renkok. Ik heb het doorgegeven aan onze beheerder. Zij gaan uitzoeken waarom het nog niet werkt.:thinking:

Heb een nieuwe 2e decoder (op  onze boot) geinstalleerd gisteren (21 06 2020) om 15 h.

Perfect, alles Ok, alle zenders 100 % goed signaal.

Om 19 h wil ik TV kijken = niets meer, enkel nog NOS 1 - 2 - 3 en de regionale vrije zenders.

Krijg foutcode E016-0

Fabrieksinstellingen hersteld,  software opgeload + nu ook handmatig zenders gekozen op RF 35 (Zeeland) zoals wordt voorgesteld op het Forum.

Niets helpt .

We hebben + 10 jaar Digitenne gekeken met het oude systeem van insteekkaart.

Nooit problemen gehad.

Sinds KPN vorig jaar met die nieuwe decoders zijn begonnen, hebben we niets als last : dikwijls slecht doorkomende zenders, en storingen met de decoders na langdurig uitschakelen.

Quid nu?

Nog eens gaan “aanschuiven” in de KPN winkel van Goes ?

Veel van onze “buren” klagen ook !!

 

@Lisa yesss het werkt weer. Heb alle zenders. We kunnen weer tv kijken :grinning: . Bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +21

@Deborahmoris Wat goed om te lezen dat het weer werkt! @renkok Ik heb zojuist nog eens jouw ontvanger gerefresht. Laat je ons weten of het probleem hiermee is verholpen?

Het euvel is opgelost. Alles werkt nu zoals het moet werken. Bedankt voor de medewerking!

 

Reputatie 7
Badge +21

@renkok Wat fijn! Veel kijkplezier toegewenst en graag gedaan. :relaxed:

Digitenne: geen beeld op alle zenders via Digitenne- enkel NPO 1/2/3 - foutcode E-016-0. Wat moet ik doen?

 

Reputatie 7
Badge +21

@ilseb, ik zie dat je zojuist contact hebt gehad via een ander kanaal en dat jouw ontvanger een refresh heeft gekregen. Heb je inmiddels alle zenders weer, zonder de foutcode?

Beste klantenservice,

 

Eerder heb ik hierop gereageerd en bleek dat er teveel CAS codes op mijn adres stonden. Heb met mijn huurbaas contact gezocht en zij hebben een nieuwe ontvanger geregeld met nieuwe CAS code etc. Nu sluit ik deze aan, blijkt het alsnog niet te doen? Ik heb de nieuwe CAS code in mijn profiel gezet, kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Hoi @wielbaars : op dit adres staan momenteel 3 cas id's geregistreerd. Ik vermoed dat één daarvan is omgeruild.  Ik moet dus ook het cas id weten van de tuner die ik nu kan vervangen door de nieuwe. Kun je dat voor mij achterhalen?

@wielbaars : Ik kan me voorstellen dat dit lastig te achterhalen is. Het volstaat ook om de cas id's te noemen van de tuners die nog wel in gebruik zijn.

@Erwin_ 

Ik weet niet wat er is veranderd maar hij doet het plotseling! Geweldig, bedankt.

Haha. Ik heb niks gedaan. Wellicht moest ie even contact maken.

Haha oke, bedankt voor je reacties!

Reputatie 1

Hallo,

mijn klantnummer is ********* en mijn CAS nummer van de Digitenne ontvanger (die bij mijn moeder op haar adres staat) is**********. Haar digitenne ontvanger gaf na twee weken de foutcode E016-0 aan waarna ze enkel Nederland 1, 2, en 3 heeft en de regionale zenders. De commerciele zenders dus vanaf RTL 4 en verder kan ze niet meer ontvangen en dan ziet ze op het scherm staan dat ze daarvoor geen abonnement heeft en dat ze dat kan aanvragen bij kpn.com/wijzigingen, dit terwijl ik een premium abonnement heb. Wat gaat hier mis? Ik ben al bij de KPN winkel geweest die het kastje op actief zag staan en mij aanraadde om KPN te bellen. Dat heb ik gisteren gedaan en ze zouden een technisch monteur erbij gaan halen die mij binnenkort gaat bellen hierover, maar misschien kan ik eerder geholpen worden? Nummer van haar digitenne kastje is ZXV7200. (...) 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reageer