Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

GOEDEMORGEN Erwin,

Sorry voor de late reactie(kreeg visite) maar alles werkt weer.👍

MVG Peikje 

Badge

Hallo, 

Weer liggen de zenders eruit. Een paar maanden geleden is het verholpen door jullie.

Kunnen jullie het in orde maken?

 

BVD,

Karin 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7

Het gaat nog steeds om hetzelfde CAS ID wat in je profiel staat, @Kazza? Daarvan zie ik dat die nu de status heeft ‘niet geactiveerd’. Ik zie ook verder geen actief Digitenne abonnement (los of als onderdeel van een combinatiepakket) op het klantnummer of adres in je profiel. Zou je die gegevens willen nakijken en aanvullen/corrigeren waar nodig? Reageer hier weer als je dat gedaan hebt, dan kijken we hier naar.

Badge

CAS ID is hetzelfde 

Klantnummer is **********

 

Van de week is abo gewijzigd ivm problemen met internet en telefoon bij KPN

 

sindsdien ligt het er uit,  ook internet 

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +25

Hi @Kazza. Ik heb gekeken en zie inderdaad dat het abonnement is gewijzigd. Bij die wijziging is Digitenne komen te vervallen, dus dat is de reden dat dat niet meer werkt. Zie bijv. ook MijnKPN en/of de bevestigingsmail.

Maar internet zou natuurlijk wel moeten werken! Dat staat los van een wijziging voor Digitenne. Ik zie dat daarover ook al contact is opgenomen en dat er een incident voor loopt bij de technische dienst.

Ik heb het afgelopen jaar digitenne niet gebruikt en krijg nu alleen NPO en regionale zenders. Op alle commerciële zenders krijg ik error E016. In de abonnement status zie ik ook basis abonnement:nee. Ik vermoed dat mijn abonnement opnieuw geactiveerd moet worden?

Mvg, Marco

Reputatie 7
Badge +24

Hi @BosmaM, welkom hier. 

Ik heb het opnieuw voor je geactiveerd. Werkt het weer?

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.

Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN. Je kan dit niet zelf oplossen.

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

UPDATE 25-6-2019 :

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Waar dien ik het cas-nummer in te vullen. Zie dit nergens staan

Reputatie 7
Badge +24

Vul dit onder "Persoonlijke opmerkingen” in. :relaxed:

hallo,

Na hulp van Alex ben ik eindelijk te weten gekomen waar het CAS-id ingevuld diende te gaan worden (onder persoonlijke opmerkingen!).

dit is nu gedaan, maar hoe nu verder?

Hub

Reputatie 7
Badge +21

@Hub_Offermans Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID. Ik heb jouw ontvanger een duwtje gegeven. Alle zenders zouden weer moeten werken. Als dat niet het geval is, wil je dan handmatig zoeken naar zenders?

@Hub_Offermans Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID. Ik heb jouw ontvanger een duwtje gegeven. Alle zenders zouden weer moeten werken. Als dat niet het geval is, wil je dan handmatig zoeken naar zenders?

Vikash,

Ga direct proberen of alles werkt. 

Je (jullie) horen van mij wat de uitkomst is.

Hoi, ik krijg de foutcode E016-0. We hebben Digitenne heel lang niet gebruikt. Ik heb alle gegevens incl Cas aangevuld in mijn profiel. Willen jullie er aub naar kijken? Ik ontvang nu alleen Nederland 1 2 en 3, foutcode bij alle andere zenders.

Reputatie 7
Badge +17

@Hub_Offermans Vergeet je ons niet een berichtje te sturen, we zijn benieuwd:wink:
@Marsman1980 Ik heb je een activatiesignaal gegeven. Kun je de stappen die Noordzee -bovenin dit topic- beschrijft doorlopen? Als het goed is heb je binnen één uur weer beeld. 

@Hub_Offermans Vergeet je ons niet een berichtje te sturen, we zijn benieuwd:wink:
@Marsman1980 Ik heb je een activatiesignaal gegeven. Kun je de stappen die Noordzee -bovenin dit topic- beschrijft doorlopen? Als het goed is heb je binnen één uur weer beeld. 

Gelukt, maar de zenders kreeg ik alleen door de antenne wizard weer te volgen. De procedure van Noordzee werkt hier niet (grens Utrecht/Zuid Holland) in Ameide/Vianen. Ik heb de zenders volgens mij ook niet allemaal, 26 stuks. Hiervoor had ik ze wel alle 30. Maar het werkt voor mij nu prima, de zenders die we willen zien zijn er.

Reputatie 7
Badge +17

 

@Hub_Offermans Vergeet je ons niet een berichtje te sturen, we zijn benieuwd:wink:
@Marsman1980 Ik heb je een activatiesignaal gegeven. Kun je de stappen die Noordzee -bovenin dit topic- beschrijft doorlopen? Als het goed is heb je binnen één uur weer beeld. 

Gelukt, maar de zenders kreeg ik alleen door de antenne wizard weer te volgen. De procedure van Noordzee werkt hier niet (grens Utrecht/Zuid Holland) in Ameide/Vianen. Ik heb de zenders volgens mij ook niet allemaal, 26 stuks. Hiervoor had ik ze wel alle 30. Maar het werkt voor mij nu prima, de zenders die we willen zien zijn er.

Marsman1980, bedankt voor het meedelen.:thinking: Ik ben benieuwd of onze alwetende @Noordzee dit herkent.:sunglasses:

@Hub_Offermans Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID. Ik heb jouw ontvanger een duwtje gegeven. Alle zenders zouden weer moeten werken. Als dat niet het geval is, wil je dan handmatig zoeken naar zenders?

Vikash,

Ga direct proberen of alles werkt. 

Je (jullie) horen van mij wat de uitkomst is.

Vikash,

Helaas,

Ik kan doen wat ik wil. De foutcode E016-09 blijft.

Enkel npo 1,2 en 3 en een regionale zender.

Wat kan ik nog doen om tot een oplossing tekomen?

@Hub_Offermans Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID. Ik heb jouw ontvanger een duwtje gegeven. Alle zenders zouden weer moeten werken. Als dat niet het geval is, wil je dan handmatig zoeken naar zenders?

Vikash,

Ga direct proberen of alles werkt. 

Je (jullie) horen van mij wat de uitkomst is.

Vikash,

Helaas,

Ik kan doen wat ik wil. De foutcode E016-09 blijft.

Enkel npo 1,2 en 3 en een regionale zender.

Wat kan ik nog doen om tot een oplossing tekomen?

natuurlijk foutcode E016-0

@Hub_Offermans Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID. Ik heb jouw ontvanger een duwtje gegeven. Alle zenders zouden weer moeten werken. Als dat niet het geval is, wil je dan handmatig zoeken naar zenders?

Vikash,

Ga direct proberen of alles werkt. 

Je (jullie) horen van mij wat de uitkomst is.

Vikash,

Helaas,

Ik kan doen wat ik wil. De foutcode E016-09 blijft.

Enkel npo 1,2 en 3 en een regionale zender.

Wat kan ik nog doen om tot een oplossing tekomen?

natuurlijk foutcode E016-0

uitgebreidt zoeken geeft 97 zenders, maar …… geen beelkd.

Bij de duitse zenders wordt zelfs weergegeven dat er geen digitenne signaal is!!

Hoi, ik krijg de foutcode E016-0. We hebben Digitenne heel lang niet gebruikt. Ik heb alle gegevens incl Cas aangevuld in mijn profiel. Willen jullie er aub naar kijken? Ik ontvang nu alleen Nederland 1 2 en 3, foutcode bij alle andere zenders.

idem, maar ik kamp al langer dan 3 uur met dit probleem, maar krijg geen oplossing

@Hub_Offermans Bedankt voor het achterlaten van het CAS-ID. Ik heb jouw ontvanger een duwtje gegeven. Alle zenders zouden weer moeten werken. Als dat niet het geval is, wil je dan handmatig zoeken naar zenders?

Vikash,

Ga direct proberen of alles werkt. 

Je (jullie) horen van mij wat de uitkomst is.

Vikash,

Helaas,

Ik kan doen wat ik wil. De foutcode E016-09 blijft.

Enkel npo 1,2 en 3 en een regionale zender.

Wat kan ik nog doen om tot een oplossing tekomen?

natuurlijk foutcode E016-0

Ik geef natuurlijk niet op.

Na nogmaals het gehelke programma vanaf 0 te beginnen, heb ik nu …. eindelijk beeld!

Bedankt voor jullie aandacht en moeite.

Hi @BosmaM, welkom hier. 

Ik heb het opnieuw voor je geactiveerd. Werkt het weer?

Dag Alex,

Het werkt weer.  Bedankt! 

Reputatie 7
Badge +24

Top! :relaxed:

Reputatie 7
Badge +28

 

@Hub_Offermans Vergeet je ons niet een berichtje te sturen, we zijn benieuwd:wink:
@Marsman1980 Ik heb je een activatiesignaal gegeven. Kun je de stappen die Noordzee -bovenin dit topic- beschrijft doorlopen? Als het goed is heb je binnen één uur weer beeld. 

Gelukt, maar de zenders kreeg ik alleen door de antenne wizard weer te volgen. De procedure van Noordzee werkt hier niet (grens Utrecht/Zuid Holland) in Ameide/Vianen. Ik heb de zenders volgens mij ook niet allemaal, 26 stuks. Hiervoor had ik ze wel alle 30. Maar het werkt voor mij nu prima, de zenders die we willen zien zijn er.

Marsman1980, bedankt voor het meedelen.:thinking: Ik ben benieuwd of onze alwetende @Noordzee dit herkent.:sunglasses:

@Marsman1980 

Je zou eventueel nog een keer kunnen proberen om uitgebreid zenders te zoeken. Je hebt dan wel kans om een andere regionale zender in jouw lijst te krijgen dan gewenst, maar ik vermoed dat je de combinatie TV West en RTV Utrecht staat krijgen. Probeer dan wat te experimenteren met de richting van de antenne. Kijk eventueel naar de signaalmeter uit het menu om de antenne optimaal uit te richten. Want dan ga je alle zenders weer ontvangen. 

 

Hoi KPN!

Zouden jullie mij een activatiesignaal kunnen sturen? Ik ontvang, na een jaar de zxv7200 niet aan te hebben gehad, alleen npo 1, 2 en 3. 

Se gegevens staan in mijn profiel. 

Bedankt alvast!

Reageer