Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 7

Yay, fijn dat het weer werkt, harast! Dank voor je bericht :)

Digitenne foutcode E016-0

Reputatie 7
Badge +21

@AstridAnna, bedankt voor jouw bericht! Deze foutcode is ons bekend, helaas. Zou je in jouw Forum profiel bij persoonlijke opmerkingen nog het CAS-ID nummer willen noteren? Dan help ik je graag verder hiermee!

Ik had vorig jaar alle xenders en nu alleen 1 2 en 3 en tv oost

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Digitenne op de camping,postcode ****** in Zeist,doet het niet.Onze postcode is ********** Gouda.Hij geeft foutcodeE016-0,Geeft aan dat wij geen abonnement hebben,die hebben we al jaren.

CAS nr 4637-846-314-8.

Gisteren contact gehad deed het weer, na een minuut of 10 weer geen digitenne alleen 1 2,3.

Reputatie 7
Badge +24

Ik had vorig jaar alle xenders en nu alleen 1 2 en 3 en tv oost

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Digitenne op de camping,postcode ****** in Zeist,doet het niet.Onze postcode is ********** Gouda.Hij geeft foutcodeE016-0,Geeft aan dat wij geen abonnement hebben,die hebben we al jaren.

CAS nr 4637-846-314-8.

Gisteren contact gehad deed het weer, na een minuut of 10 weer geen digitenne alleen 1 2,3.

Hi, zouden jullie allebei jullie profiel willen invullen en hier laten weten als dat is gedaan? Dan kunnen we dit oplossen. :blush:

Reputatie 7
Badge +28

Ik zal ze nog even taggen @Alex_P 

@AstridAnna @Royvandebe @Heerkensi 

Zouden jullie  het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

LET OP!! Je kunt dit probleem NIET zelf oplossen

In dit topic helpen we je een handje :wink:

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Kan iemand even een nieuw activatiesignaal naar mijn ontvangers sturen? Vandaag de ontvangers na lange tijd weer aangezet, geupdate, factory reset gedaan, zenders laten zoeken. Alleen NPO 1,2,3 actief op dit moment, ook na een uur wachten. 

Reputatie 7
Badge +24

Kan iemand even een nieuw activatiesignaal naar mijn ontvangers sturen? Vandaag de ontvangers na lange tijd weer aangezet, geupdate, factory reset gedaan, zenders laten zoeken. Alleen NPO 1,2,3 actief op dit moment, ook na een uur wachten. 

@Jan vd L Dat kan ik! Sterker nog, ik heb het gewoon gedaan. :wink: Werkt het weer? 

Kan iemand even een nieuw activatiesignaal naar mijn ontvangers sturen? Vandaag de ontvangers na lange tijd weer aangezet, geupdate, factory reset gedaan, zenders laten zoeken. Alleen NPO 1,2,3 actief op dit moment, ook na een uur wachten. 

@Jan vd L Dat kan ik! Sterker nog, ik heb het gewoon gedaan. :wink: Werkt het weer? 

Ja, alles doet het weer, bedankt! 😉👍🏻

Reputatie 7
Badge +24

Kan iemand even een nieuw activatiesignaal naar mijn ontvangers sturen? Vandaag de ontvangers na lange tijd weer aangezet, geupdate, factory reset gedaan, zenders laten zoeken. Alleen NPO 1,2,3 actief op dit moment, ook na een uur wachten. 

@Jan vd L Dat kan ik! Sterker nog, ik heb het gewoon gedaan. :wink: Werkt het weer? 

Ja, alles doet het weer, bedankt! 😉👍🏻

Top! 

Ik heb een abonnement op digitenne  en krijg een foutmelding E106-0
hoe kan dat? 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dini10 ,

Dan heb je een activatie gemist.

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Reputatie 7
Badge +21

@Dini10 dat is niet fijn! Wanneer je jouw gegevens achterlaat en een berichtje daarover dan help ik je graag verder!

Ook ik heb een Digitenne en op geen enkele zender. Ik heb de gegevens waarom gevraagd word aangevuld. Kunnen jullie controleren waar bij mij het probleem in zit? 

Reputatie 7
Badge +21

@Mary37 bedankt! Ik heb meteen een kijkje genomen. Jouw CAS-ID nummer is nog niet geactiveerd. Ik heb hem een zetje gegeven, maar wil je de onderstaande stappen ook nog even volgen?

Stap 1: Controleer het invoerkanaal (Source)
Druk op de source-knop en blader totdat er beeld is
Zorg ervoor dat de TV op het juiste invoerkanaal staat. Dit moet hetzelfde zijn als waar de HDMI kabel op det TV is aangesloten. Dit geld ook voor de Tulpkabels/RCA-converter.

Stap 2: Controleer de aansluiting
Zorg ervoor dat de kabels goed zijn aangesloten. En druk de kabels opnieuw stevig aan op de tv, de tv-ontvanger en de antenne.

Stap 3: Stel de zenders opnieuw in

  1. Druk op de menu-knop van de afstandsbediening
  2. Blader naar Zenders zoeken en druk op OK
  3. Blader naar Antenne Wizard en druk op OK
  4. Selecteer de juiste regio en druk op OK

Werkt deze stap niet, ga dan het Must stappenplan of zoek zenders opnieuw met 'Uitgebreid zoeken':

  1. Druk op de menu-knop van de afstandsbediening
  2. Blader naar Zenders zoeken en druk op OK
  3. Blader naar Uitgebreid zoeken en druk op OK
  4. Blader naar Start zoeken en druk op OK

Let op! Zenders opzoeken en laden kan maximaal 30 minuten duren.

Wil je laten weten of het hierna gelukt is?

Ik heb alle stappen doorlopen maar nog steeds krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb voor deze zenders

Reputatie 7
Badge +25

Ik heb alle stappen doorlopen maar nog steeds krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb voor deze zenders

Het CAS ID staat nu wel goed in ieder geval. Je hebt de zenders uitgebreid gezocht?

Badge

Heb mijn profiel bijgewerkt, krijg alleen npo 1, 2 en 3 te zien en wat radio zenders terwijl 2 maanden geleden alles nog te zien was van het basis abonnement + fox sports.

Reputatie 7
Badge +21

Hi @veronverhoeven, bedankt voor jouw bericht! Ik heb meteen even gekeken, maar ik zie een kleinzakelijk abonnement. Klopt dat? Zou je dan het klantnummer nog even willen controleren in je profiel? Dit samen vormt namelijk geen geheel klantnummer. 

Badge

Het klantnummer is van een kleinzakelijk abonnement inderdaad. Het huidige klantnummer hoort dus niet bij het CAS nummer?

Reputatie 7
Badge +21

@veronverhoeven helaas niet. Een klantnummer is langer en begint vaak met 90. Daarnaast is het kleinzakelijk, ik heb geprobeerd om erin te komen in de systemen maar kan en mag jouw gegevens niet verder inzien. Je kan hiervoor het beste even bellen naar 0800-0403 (zakelijk)! :wink:

Goedemiddag 

 

Digitenne heel lang niet aan gezet en krijg nu E016-0, wel 1,2,3 maar niet de overige zenders.

cas nummer in profiel gezet, kastje staat aan en staat op net 1

 

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag 

 

Digitenne heel lang niet aan gezet en krijg nu E016-0, wel 1,2,3 maar niet de overige zenders.

cas nummer in profiel gezet, kastje staat aan en staat op net 1

 

alvast bedankt

Ha, @andre1968 Goeie voorbereiding! Ik heb 'm een digitale schop verkocht. ;-) Laat je weten of het heeft geholpen? 

Hoi Bart

 

Dank je, het werkt weer

fijn weekend

 

grt

Reageer