Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?



Toon eerste bericht

2955 reacties

Reputatie 2
Badge

Goedemorgen,

 

Digitenne heel lang niet aan gezet en krijg nu E016-0, wel 1,2,3 maar niet de overige zenders.

cas nummer in profiel gezet, kastje staat aan en staat op net 1

Reputatie 7
Badge +24

Goedemorgen,

 

Digitenne heel lang niet aan gezet en krijg nu E016-0, wel 1,2,3 maar niet de overige zenders.

cas nummer in profiel gezet, kastje staat aan en staat op net 1

Hi P, zou je het nu nogmaals willen proberen? 

Reputatie 2
Badge

Het doet het weer, bedankt voor de hulp...

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

LET OP!! Je kunt dit probleem NIET zelf oplossen

In dit topic helpen we je een handje :wink:

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Ik heb mijn cas nummer ingevoerd in mijn profiel, hoe nu verder?

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0


Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

LET OP!! Je kunt dit probleem NIET zelf oplossen

In dit topic helpen we je een handje :wink:

 

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

 

…. Geen succes? :confused: Dan mag je door naar stap 3.

 

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

UPDATE 25-6-2019 :
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Ik heb mijn cas nummer ingevoerd in mijn profiel, hoe nu verder?

Ik wil dus graag een avtivatie signaal

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Jannie229! bedankt voor je gegevens. Ik heb je voorzien van een activatiesignaal! 
Als het goed is heb je binnen één uur weer beeld. 

Bedankt beeld springt net aan:grinning:

.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Rensvink01, Kun je je verhaal iets uitgebreider vertellen?:wink:  
Als je ons voorziet van het Cas-nummer van je Digitenne kastje, dan geven wij je een activatie signaal. 
Je mag het cas-nummer hier delen of toevoegen aan je Forum profiel

Hallo Lisa,

 

half uurtje geleden maar even gebeld. 
het is al gelukt.

 

bedankt.

Badge

Geachte mijnheer mevrouw,

Digitenne functioneert niet meer (na een tijd niet gebruikt) . Ook handmatig instellen zoals door u omschreven is helaas ook niet de oplossing.

Heb inmiddels op ons profiel klantnummer(s) en Cas nummer ingevuld, zoals gevraagd.

Graag uw reactie.

Mvg  Mary Dudink

 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

@Palsbrust Welkom hier! Bedankt voor je bericht. Ik wil je graag voorzien van een activatiesignaal. Helaas heb je ons niet voorzien van het CAS-nummer, maar van de naam van het kastje. 
Het CAS-nummer vind je onderop het Digitenne kastje. Het nummer begint met begint met 46, 64, 70 of 80. 
Je mag het CAS-nummer delen in een reactie of toevoegen aan je profiel .

Reputatie 2

NPO zenders worden wel ontvangen. Andere zenders wel gevonden via zoeken maar foutmelding E016-0

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jan 1958, als je Digitenne tuner voor een langere niet is gebruikt, moeten we hem vanaf onze kant even een zetje geven zodat alle zenders weer ontvangen kunnen worden :slight_smile:

Omdat je het CAS ID al in hebt gevuld in je profiel, heb ik dit direct kunnen doen. Als je niet direct alle zenders weer te zien krijgt, zou je dan stap 3 uit het bovenste bericht van dit topic willen volgen?

Badge

Dag Lisa,

Had het Cas nummer in het profiel bij opmerkingen gezet

cas nr : *Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy (verplaatst naar profiel)

mvg

Reputatie 2

Dank je wel voor de snelle reactie. Nog geen effect ook niet na uitvoeren van stap 3. Antennesignaal is hier in Groningen tegen de Duitse grens heel wisselend.

Badge

Goedemorgen ,

Heb nog steeds de foutmelding E017-0

 cas nr : *Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy (verplaatst naar profiel)

Grt Mary Dudink

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Palsbrust, ik heb ook jouw ontvanger een zetje gegegven!

@Jan 1958, de grensgebieden zijn altijd wat lastig omdat Duitsland zijn eigen Digitenne signaal uitzendt.
Soms is hier met de plaatsing en het uitrichten van je antenne nog winst mee te halen maar dit blijft een obstakel.

Badge

Hi Thomas,

Dank voor de snelle opvolging, helaas zonder succes. Krijg nog steeds foutmelding 150 en E017-0.

Ook opnieuw de wizzard gebruikt ,maar helaas zonder succes.

 

Reputatie 7
Badge +20

@Palsbrust, zou je je ontvanger eens een uur op NPO1 willen laten staan en als de rest het dan nog niet doet je ontvanger nog eens volledig willen resetten en de zenders opnieuw in willen stellen?

Badge

Hi Thomas,

Het is gelukt! Alle zenders zijn er weer!

Hartelijk dank!

Reputatie 1

Hoi ik wil graag een activicatiesignaal ontvangen, we hebben net digitenne geinstalleerd op een nieuwe tv. We kunnen alleen NPO 1 , 2 en 3 zien. Het basis abonnement staat op nee. En de tv staat al langer dan een uur aan  en er is niks veranderd. Bij voorbaat dank!

Reputatie 2

Ik zag de tip de ontvanger een uur op npo 1 te zetten. In eerste instantie geen effect. Kwartiertje later alles beschikbaar. Dank jullie wel voor de tips en hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi ik wil graag een activicatiesignaal ontvangen, we hebben net digitenne geinstalleerd op een nieuwe tv. We kunnen alleen NPO 1 , 2 en 3 zien. Het basis abonnement staat op nee. En de tv staat al langer dan een uur aan  en er is niks veranderd. Bij voorbaat dank!

Hallo @Peetje1971 Ik heb het signaal verstuurd. Zoek eventueel opnieuw de zenders en laat de ontvanger minimaal een uurtje op NPO1 staan. Dan zou het moeten werken. 

 

Ik zag de tip de ontvanger een uur op npo 1 te zetten. In eerste instantie geen effect. Kwartiertje later alles beschikbaar. Dank jullie wel voor de tips en hulp.

Ha! @Jan1958 Goed om te zien dat het weer werkt! 

Reputatie 1

Hier lukt het nog steeds niet, alle 3 de stappen doorlopen, zowel gisteravond als vanmorgen. Nog steeds alleen maar NPO 1  2 en 3.

Reageer