Beantwoord

Ontvangstproblemen Digitenne

  • 3 July 2019
  • 34 reacties
  • 858 keer bekeken

Reputatie 1
Hoi, ook ik heb vergelijkbare problemen (televisie kijken via digitenne is momenteel een kansloze onderneming) sinds een paar maanden, daarvoor werkte alles prima. Ik heb van alles geprobeerd wat ik hier kon vinden (fabrieksinstellingen/buiten zetten/verplaatsen), maar ook mijn signaal gaat steeds van 100% naar 0%. Ik woon ook in Den Bosch, wellicht dat het daar mee te maken heeft? Zouden jullie mij kunnen helpen? Bvd!

*afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt
icon

Beste antwoord door Noordzee 4 July 2019, 11:18

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Top, dan komt dat vast goed. Sorry dat dit stuk een beetje rommelig verliep. Ik ben benieuwd naar het resultaat 🙂
Reputatie 7
Badge +28
Als je dadelijk (volgens week?) de boel weer gaat installeren:

  • Dan eerst weer teruggaan naar de fabrieksinstellingen.
  • Daarna uitgebreid zenders zoeken.
Kijk even of het mogelijk is om jouw ontvanger in huis op een andere plek neer te zetten. Ergens is er iets dat stoort, en daar kun je het beste niet te dicht bij zitten met jouw ontvanger.

Probeer de stand van de antenne uit in verschillende richtingen. Dit is in te stellen met de schroefjes van de buitenmontageset.


@Pieter91 :

Als het goed is heb je de nieuwe ontvanger gisteren ontvangen?
Hoe gaat het nu met de ontvangst?
Reputatie 7
Badge +28
@Pieter91

Is het gelukt met het uitrichten van de antenne en de verdere installatie?
Reputatie 1
Hoi @Noordzee en @Joran,

Ik heb de nieuwe ontvanger inderdaad ontvangen. Helaas zonder directe verbetering. Het ligt dus inderdaad niet aan de oude ontvanger die defect was. Wel ben ik erachter gekomen dat wanneer ik de televisie + ontvanger aan de andere kant van de kamer aansluit het ontvangst stukken beter is (niet meer die haperingen tussendoor). Aangezien ik nogal beperkt ben in de ruimte waar ik mijn televisie kwijt kan, ga ik deze niet verplaatsen. Nu zou ik een aantal creatieve manier kunnen proberen, zoals een hele lange HDMI kabel koppelen aan de televisie, zodat de ontvanger op een plek kan staan waar ik minder storing heb. Dit vind ik echter teveel gedoe met het aantal keer dat ik daadwerkelijk televisie kijk en ik heb dan ook besloten om mijn digitenne abbonement op te gaan zeggen.

Heel erg bedankt voor al jullie hulp 🙂 !
Reputatie 7
Badge +28
Graag gedaan. Jammer dat je geen goede oplossing hebt kunnen vinden.

Ik adviseer je om een FTA-ontvanger aan te schaffen. Die hebben veel minder last van storingen. Je kunt dan blijven kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zender.

Tips nodig? Last maar horen...
Reputatie 7
Badge +28
Ah jammer @Pieter91! Wel fijn dat je zo uitgebreid kon testen. Alleen de antenne aan die kant van het huis zetten werkt niet voldoende?

Als we naar alternatieven kijken is er een prima DSL verbinding mogelijk op jouw adres (tot 200Mbit). Ik vermoed dat je nu internet bij een andere aanbieder afneemt, als zij ook TV aanbieden is dat misschien een goede optie.
Beter nog een langere antennekabel (die kan je gewoon verlengen tot wel 25 meter). Dan zet je de antenne op de plek waar je goede ontvangst hebt en kunnen ontvanger en tv gewoon blijven waar ze in jouw kamer het beste staan.

Of idd wat Joran al noemt: TV via je internetprovider. Dat zal ook zeker goedkoper zijn dan nu met los Digitenne-abonnement (à € 17,--) erbij. En via IPTV / Interactieve TV heb je meer zenders, stabiele ontvangst, meer mogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi @Noordzee en @Joran,

I Dit vind ik echter teveel gedoe met het aantal keer dat ik daadwerkelijk televisie kijk en ik heb dan ook besloten om mijn digitenne abbonement op te gaan zeggen.

Heel erg bedankt voor al jullie hulp 🙂 !



@Pieter91
Heb je al besloten of je een FTA-ontvanger wilt aanschaffen? Dan kan je gratis blijven kijken naar NPO 1/2/3 en de regionale zender. Als je niet vaak TV kijkt, is dat de oplossing.
Reputatie 7
Badge +28
En hierbij nog een link naar een goede FTA-ontvanger:

https://www.amazon.de/Xoro-HRM-7619-Receiver-Mediaplayer/dp/B01N0O6OUI/ref=pd_lpo_sbs_504_t_0?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=TM2HPX4264SN3PVCFGJ1

Reageer