Beantwoord

Telkens melding over Cam verwijderd, Cam geplaatst. Kijken is niet mogelijk

  • 27 June 2023
  • 48 reacties
  • 366 keer bekeken

Hier hetzelfde probleem met de kaart die wij vandaag ontvangen hebben. Hoe kunnen we dit oplossen?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 12 July 2023, 10:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

48 reacties

Badge

@Maja_ helaas, vanmorgen het mailtje ontvangen en de TV aangezet op NPO1. bijna een uur gewacht en toen gaan schakelen. helaas het zelfde probleem niets veranderd in het totaal. dit heb ik gedaan met de 2de toegestuurde kaart. Ook tot onze verbazing zijn er nu 2 abbo op de rekening gezet terwijl we iets anders besproken hebben.

zou graag tot een oplossing komen.

Reputatie 7
Badge +20

Ik zie er inderdaad 2 actief staan nu, en zal 1 daarvan snel weer verwijderen zodra we de Digitenne aan de praat hebben gekregen!

Zou je de andere kaart ook willen testen? En ook beide antennes als je er 2 geleverd hebt gekregen? 

Badge

@Maja_ ga ik doen en ook weer een uurtje wachten?

Reputatie 7
Badge +20

Doe maar wel ja, beter het zekere voor het onzekere nu!

Badge

@Maja_ helaas het zelfde resultaat. Wat is jou advies?

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat enorm flauw zeg 😐

Ik heb dit weer voorgelegd aan de Digitenne-mensen, hopelijk kunnen ze dit voor jullie ook fixen. Zodra ik wat van ze hoor, meld ik me hier weer! Mocht er vanaf jullie kant ineens iets veranderen, dan hoor ik het uiteraard ook graag 😊

Badge

Beste @Maja_ 

ben even naar de expert geweest die me wilde helpen met een nieuwe gecertificeerde Philips Tv om uit te sluiten dat het aan onze TV’s zou liggen. Heb alle 2 de sets aangesloten op een Philips 32PFS6906/12. Op deze tv hebben we exact het zelfde resultaat. De verkoper in de winkel is het met mij eens dat het in de insteekkaart zit. Wij hebben 2 stuks van het merk Smit   ontvangen, uit eerdere correspondentie blijkt dat er ook insteekkaarten zijn van Ir.deto, kan jij niet kijken of wij een van dit merk (ir.deto) kunnen ontvangen en zien of het in de firm/software van de smit kaarten zit.

ik hoor het graag want de tijd begint te dringen ivm de vakantie 

 

Reputatie 7
Badge +20

Yup ik had ook al sterk het vermoeden dat het echt niet aan de tv's ligt hoor! Maar extra testen kan geen kwaad natuurlijk, beter het zeker voor het onzekere nu!

Inmiddels is jullie situatie voorgelegd aan de technische dienst van Digitenne, om te controleren of er iets mis te gaan in de software. De melding cam verwijderd/cam geplaatst hoort aan te geven dat er niet helemaal goed contact gemaakt wordt tussen de insteekkaart en de tv (zegmaar net alsof een usb stekkertje niet helemaal goed contact maakt met je pc/laptop en je meldingen krijgt dat er wel/niet een apparaat aangesloten is). Bij jullie én de andere klant van het topic waar jullie oorspronkelijk in hebben gereageerd lijkt dat echter helemaal niet aan de orde te zijn, dus ze willen dit nu even goed gaan onderzoeken. Hoe lang het gaat duren voordat dit onderzoek afgerond is, en wat dan de eventuele oplossing gaat zijn daar durf ik weinig over te zeggen. Is het wellicht een idee om 1 van de insteekkaarten nu om te wisselen voor een ontvanger, zodat ze op die manier alsnog tv kan kijken totdat het probleem met de insteekkaart opgelost is? De abonnementskosten van de extra ontvanger ga ik vergoeden hoor, dus daar hoeven jullie je niet druk om te maken!

Badge

Mijn vorige vraag over de ir.deto is hiermee nog niet beantwoord, we gebruiken hem op een zeilboot en daar is een los kastje niet echt handig tijdens het zeilen. Kan je mij even contacten via telefoon ( zie mijn nummer in mijn profiel)om te kijken hoe we dit regelen.

Ik vermoed / vrees dat de Ir.deto gewoon op is.

Het kastje is wel klein en kan op 12 volt. Echter heb je dan weer een extra apparaat en dus snap ik het volkomen. Met een zeilboot.

Een nieuwe sturen (weer Smit dan) lijkt nu echter zinloos.

Reputatie 7
Badge +20

Mijn vorige vraag over de ir.deto is hiermee nog niet beantwoord, we gebruiken hem op een zeilboot en daar is een los kastje niet echt handig tijdens het zeilen. Kan je mij even contacten via telefoon ( zie mijn nummer in mijn profiel)om te kijken hoe we dit regelen.

Als het mogelijk was om een ander soort insteekkaart te sturen was dat wel benoemd, dat ze nu aangeven dat de enige tijdelijke oplossing een ontvanger is, geeft wel aan dat er niet iets anders beschikbaar is 🙁

Badge

Kan ik naar een kpn winkel om het om te ruilen of moet dat via de telefoon?

Reputatie 7
Badge +20

Dit mag telefonisch @Toes207, ik zal voor de zekerheid ook even het linkje van dit topic in ons belsysteem zetten, mocht de collega die je spreekt even mee willen kijken dan kan dat op die manier makkelijk 🙂

Badge

@Maja_ Ik weet niet wat ze gedaan hebben, kreeg ineens de melding dat mijn 6 maanden proefpakket was afgelopen, daarna op NPO1 gezt voor 20 minuten en nu doet hij het 10 minuten zonder meldingen. Kan jij achter halen wat ze gedaan hebben. het het nu allen met de eerste kaart geprobeerd. wil je dat ik het ook nog doe met kaart 2 of deze gewoon gaan terug sturen?

 

NPO 1, 2 en 3 werken sowieso zonder kaart.

Heb je nu wel RTL 4 en verder?

NB bij een ontvanger wordt alleen een kabel geleverd voor 230 volt naar 12 volt (rond plugje). Je zult dan zelf een kabeltje moeten kopen voor aansluiting op de 12 volt van de boot.

Reputatie 7
Badge +20

Oeh kijk aan, dan zullen ze waarschijnlijk toch iets gedaan hebben al! Gaat het nog steeds goed nu met deze? Ik ben wel benieuwd of hij het ook goed blijft doen als je hem loshaalt en opnieuw aansluit, dus ik wil je aanraden om de 2e ook even te testen als je de 1e er toch uit haalt!

Badge

Heb de test gedaan, nummer 2 nog steeds het zelfde met de melding van cam verwijderd enz.

daarna cam 1 erin gedaan en die blijft werken.

behoud dus insteekkaart 1 en ga insteekkaart 2 terug sturen, zal hierover een telefoontje plegen en ook meteen afspreken hoe we het met de kosten etc gaan doen.

ik wil wel graag weten wat nu het probleem is geweest en zodoende dan de volgende klanten te kunnen adviseren.

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat exact het probleem is hiermee, dat is me niet uitgelegd. Wel is aangegeven dat men bezig is met een update om dit issue te verhelpen, de verwachting is dat die update volgende week voor het eerst getest gaat worden 🙂

Reputatie 7
Badge +20

Even een update: er staat nu nieuwe software klaar (software versie 7.05.10) om gepusht te worden naar alle insteekkaarten die beginnen met 6452. Als deze software geïnstalleerd is, zouden de rare meldingen over de CAM module verleden tijd moeten zijn!

Hoi,

Ik heb zojuist ook de smit CAM module geinstalleerd en ervaar dit probleem helaas ook. Software versie is 5.1.204 en wil in 2 verschillende TV's niet updaten.

Signaal kwaliteit is 100% sterkte 91% , vrije zenders werken perfect.

 

Is het inmiddels wel mogelijk om een insteekkaart van een andere fabrikant toe te sturen?

 

Module met de groene kant richting de muur geplaatst?

Hier sinds kort ook de Smit. Ook update fail. Maar daarna bleek toch software 7.05.10 erop te staan. 

Zet 'm eens een poosje op RTL4. In die mux zit de update heb ik begrepen. 

Dank, via RTL4 is de update gelukt. Nu geen gehaper meer😉

Reputatie 7
Badge +20

Ah helemaal top @Jesse23, dank voor de snelle hulp @PeterG 😃