Beantwoord

Wat een ramp om iets op te kunnen zeggen

  • 10 August 2019
  • 13 reacties
  • 273 keer bekeken

Ik probeer digitenne per einddatum van mijn contract op te zeggen omdat de ontvangst soms goed is maar wanneer het even waait ofzo zoals vandaag is het rampzalig. Er worden echter allemaal hele hoge drempels neergelegd om dat te kunnen doen. Zo kom ik op een opzegpagina waar een streepjescode van een smartcard gevraagd wordt, ik heb helemaal geen smartcard...
Waarom kan dat niet simpeler ?
icon

Beste antwoord door Susan_ 11 August 2019, 13:19

Bekijk origineel

13 reacties

O, ja, een van de voorwaarden op op te kunnen zeggen is ook dat je teruggebeld moet kunnen worden vanaf een anoniem telefoonnummer, laat mijn telefoon dat toevallig nou net niet accepteren...

Heel slechte zaak, KPN.,..
Reputatie 7
Badge +28
@joopvdh

Het is niet zo moeilijk als jij hierboven schrijft.

Je kunt telefonisch opzeggen via 0800 - 0402. Als de wachtrij daar lang is (wat vaak zo is) :

Dan kan een moderator het voor je regelen. Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
Wijzigingen zijn in het profiel aangebracht. s.v.p. het abonnement per eind contractperiode ( 11-11-2019 ) opzeggen.

Bij voorbaat dank
Ach ja, als je toch bezig bent,,... Ik heb mijn Telfort Internet Abonnement (tegenwoordig ook KPN) zojuist ook opgezegd, en daarvan kreeg ik een bevestigingsmail met daarin de voorwaarde dat ze me ook eerst willen gaan bellen vanaf een privé nummer om bevestigd te krijgen dat ik er echt wel vanaf wil....

En dat gaat nou eenmaal niet lukken want mijn toestel is afgeschermd voor anonieme nummers.

Dit zou allemaal toch veel simpeler moeten kunnen, maar goed... Als je hierin ook wat zou kunnen betekenen dan heel graag.
Reputatie 7
Badge +28
Nee, ik heb zelf niets van Telfort. En ben daar ook niet mee bekend.
Maar ik kan je wel verwijzen naar hun forum :

https://forum.telfort.nl
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @joopvdh, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Om er zeker van te zijn dat je wil opzeggen, willen we je hier nog even over bellen. Dat gebeurt alleen als je het via ons online formulier regelt, direct telefonisch of via chat is dat niet meer nodig. Zo om te voorkomen dat er iets opgezegd wordt (bijvoorbeeld door gezinsleden of huisgenoten die ook de gegevens hebben) wat niet de bedoeling is. Dit gebeurt met een anoniem nummer, maar als we je niet te pakken krijgen zetten we de opzegging alsnog door. Dat komt dus hoe dan ook wel goed, want je bent prima op tijd met de opzegging.

De reden is uiteraard wel jammer, maar ik ga er vanuit dat je daarvoor al wel een aantal acties hebt uitgevoerd om het te verbeteren, bijvoorbeeld een nieuwe (buiten)antenne.

Het smartcardnummer of CAS-ID nummer heb je nodig, aangezien dat gekoppeld is aan jouw abonnement. In je Forum profiel zie ik wél het CAS-ID nummer ingevuld, die heb je nodig (streepjescode). Om te kunnen opzeggen heb ik ter verificatie ook de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer waar we van afschrijven nodig.. Wil je deze nog toevoegen bij persoonlijke opmerkingen (alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators).
Laatste 3 cijfers van mijn bankrekening staan er nu ook bij....

Maar begrijp je mijn punt, het onderwerp van deze discussie ????

Om een overeenkomst aan te gaan hoef je maar door een paar schermpjes heen en dan is het allemaal wel goed, maar om hem op te kunnen zeggen moet je echt door een diep dal.... Ofwel een halve dag in de wacht staan bij een zo goed als onbemand onbemand telefoonnummer c.q. chat of het zelfs via een forum als dit uiteindelijk voor elkaar moeten krijgen...

Bij het aangaan van een overeenkomst hoef je niet gebeld te worden om te vragen of het wel echt zo is, waarom dan wel bij het opzeggen ????

Nou, ja als het maar opgezegd wordt dan hoor je mij er verder niet meer over.....
Reputatie 7
Badge +28
@joopvdh

Als je dan toch gaat opzeggen:
Heb je al overwogen om over te stappen op FTA-ontvangst via de ether?:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
Reputatie 7
Badge +21
@joopvdh, ik snap je punt, maar ook het opzeggen zou niet moeilijk moeten zijn. Online moet je vaak wat meer invullen omdat we zeker willen weten dat jij het bent, en bij een aanvraag kunnen we dat niet controleren. Onze telefonische helpdesk heeft het op dit moment druk vanwege de vakantieperiode, maar de chatfunctie zou gewoon beschikbaar moeten zijn! Al moet je daar ook al aardig wat doorgeven voordat je een medewerker spreekt, dat klopt.

Ik heb ik in ieder geval jouw opzegging per einddatum contract doorgegeven aan een collega. Ik zal het even in de gaten houden, doe jij dat ook (mail)? 🙂
Bedankt, ik zal het inderdaad in de gaten houden maar ik neem aan dat ik er nog wel een bevestiging van zal krijgen (toch ?)
Reputatie 7
Badge +21
@joopvdh, ja per mail! Maar omdat ik het zelf niet kan opzeggen en een collega hiervoor moet vragen zal dat niet direct zijn (maar wel binnen een paar werkdagen).
Reputatie 7
Badge +28
@joopvdh

Is de opzegging nu voor elkaar?

En net zo belangrijk:
Heb je al overwogen om over te stappen op FTA-ontvangst via de ether?:

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354
Zojuist een email ontvangen van KPN dat de opzegging gelukt is, bedankt voor de hulp.

en nee, ik ga niet nog eens extra rommelen met FTA, ik heb nog een wok aan de gevel hangen waar ik ook van alles op kan ontvangen en verder ga ik (de ervaringen van een aantal buren hier zijn goed) internet van Ziggo over de kabel nemen en daar krijg je ook al een hele rits TV zenders bij.

Reageer