Beantwoord

zenderverlies/signaalverlies Digitenne

  • 25 January 2021
  • 30 reacties
  • 456 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Zoals ik al vermeldde: op een ontvanger van KPN is het hoogste 60 % voor signaalsterkte. Die krijg je écht niet hoger. Vriend die de zendmast letterlijk ziet is het 59 %. En bij mij, 4,5 km verder, 57 %. Bij mijn moeder, iets meer dan 26 km v.d. mast Arnhem krijg ik tussen 48 en 52 % signaalsterkte.

In alle gevallen gelukkig wel 96 tot 100 % signaalkwaliteit.

Éénmaal op ANT drukken geeft SIGNAALKWALITEIT. Dan op rode knop drukken en de SIGNAALSTERKTE komt erbij.

Dat geldt alleen voor de ZXV7200 kastjes. De Rebox kastjes gaan tot min 90% signaalsterkte (en geven dan ook stabieler beeld). Uit de topics van gebruikers waar de kastjes zijn omgewisseld omdat ze te veel last hadden van storingen kijkt KPN ook naar de signaalsterkte en interpreteren ze die sterkte ook gelijkwaardig.

Dank voor deze aanvulling, @waltervl . Dat de Reboxen het beter aangeven was ik (nog) niet van op de hoogte. Mijn ZTE geeft op alle zenders overigens een prima storingsvrij beeld. Bij sterkte 55-57 % aanduiding.

Reputatie 2

O ja, sommigen gebruiken klassieke tv antennes "hark" en zo. Maar dan moet je toch de 5V antennespanning afschakelen. Kan dat op de huidige Kpn tunertjes wel? Op de oude voorgaande tuners kon je dat uitzetten.

Reputatie 7
Badge +28

Nee, @Theo P. 

Je kunt bij de KPN -ontvangers dit niet aansturen . 

Maar jouw harkantenne gaat niet stuk door die 5 volt. Al heb ik dit van horen zeggen. Ik heb zelf geen ervaring met dit type antennes.

Reputatie 2

Dank je wel. Ik dacht ook even aan de tuner. Zolang echter de antennepolen geen sluiting maken lijkt mij dat de tuner er geen last van heeft....