Beantwoord

Zwak signaal Digitenne na veranderingen naar nieuw signaal

  • 25 September 2019
  • 36 reacties
  • 1116 keer bekeken

Sinds kort is het signaal veranderd van Digitenne. Omdat je nu HD kwaliteit zou kunnen ontvangen. Ik lees echter heel veel problemen dat dit nieuwe signaal dat veel slechter is qua sterkte. De antenne geeft 100% signaal sterkte aan en dat knippert dan naar 0%. Ik kan niet eens mijn zenders installeren, want dat blijft dan hangen. Als ik op internet lees is dit een breed probleem sinds het nieuwe signaal live is. Ik krijg nu nieuwe antenne's van KPN. Ik vrees dat dat niet gaat helpen. Ik zie zelfs mensen die nieuwe buiten antenne's hebben gekregen die niet helpen. VRAAG aan KPN: Hoe gaan jullie dit oplossen?Het signaal moet versterkt worden. Digitenne in huidige vorm doet het nu simpel weg niet meer

Ik ben ook geinteressseerd of iemand anders een goed oplossing weet, maar als ik zo op internet lees heb ik die nog niet gezien.
icon

Beste antwoord door Noordzee 25 September 2019, 19:32

Bekijk origineel

36 reacties

Reputatie 7
Yes, ik ben ook wel benieuwd, @Nieuw signaal digitenne. Is het gelukt? 🙂
Ik moet dan door de muur boren, dus niet zo eenvoudig en ook nog niet gedaan.
Verder is gister de KPN bezig geweest eindelijk Glasvezel in de straat aan te leggen. Dit zou alle problemen oplossen. Echter jet is maar voor 1 huis en ze stoppen halverwege de straat.

@KPN, kleine moeite om die kabel door te trekken? En beschikbaar te maken voor alle huizen?
Reputatie 7
Verder is gister de KPN bezig geweest eindelijk Glasvezel in de straat aan te leggen.
Dat is fantastisch nieuws!!

@KPN, kleine moeite om die kabel door te trekken? En beschikbaar te maken voor alle huizen?
Lijkt mij voor alle partijen de beste oplossing. Glasvezel aanleggen? Altijd doen! Heb jij je ook ingeschreven voor de aanleg van Glasvezel?
Reputatie 7
Badge +28
Ik moet dan door de muur boren, dus niet zo eenvoudig en ook nog niet gedaan.

Mogelijk kun je ergens door een ventilatierooster heen met de kabel. Zo heb ik het zelf opgelost.

Als die glasvezel nog even op zich laat wachten, is het toch wel prettig als de ontvangst van Digitenne gaat verbeteren.
Ik vraag al 10 jaar om glasvezel, maar KPN weigert. En nu leggen ze het aan voor 1 huis in de straat???
Ik moet boren, geen roosters beschikbaar
Reputatie 7
Badge +28
ok, het is niet anders.

Hopelijk gaat dat ergens in het komend weekend lukken. Het zou toch fijn zijn als je weer ongestoord TV kunt kijken.
Reputatie 7
Ik vraag al 10 jaar om glasvezel, maar KPN weigert. En nu leggen ze het aan voor 1 huis in de straat???

Dat is opmerkelijk. Voor slechts één huis de straat opentrekken? Daar zal de gemeente niet heel welwillend in zijn om een vergunning voor af te geven. En bedenk daarbij ook nog eens de hoge investeringskosten die ermee gemoeid gaan, daar zal de KPN rekenkamer niet heel blij van worden. En het allerbelangrijkste: alle andere huishoudens in de straat waarvan je het netwerk kan optimaliseren / verbeteren laten liggen? Dat is een gemiste kans. Daarbij komt, het is natuurlijk veel rendabeler om meerdere huizen in één keer mee te pakken en aan te sluiten op glasvezel.

Voordat we glasvezel gaan aanleggen, doen we eerst een 'haalbaaheidsonderzoek'. Afhankelijk van de grote van de regio / deelgebied / gemeente moet een bepaald percentage ( tussen de 40 - 60 % ) van de bewoners glas in huis willen. Bij voldoende animo starten we het project.

In uitzonderlijke gevallen doen we wel eens eens op verzoek één woning/bedrijfspand. De kosten voor de aanleg worden dan door de aanvrager volledig betaalt, denk daarbij aan een inverstering van € 50.000 of hoger. Mogelijk is dat gaande?
Dat zal dan wel. Er zijn 60 huizen in de straat waarvan 80% glasvezel wil. Er is nu zelfs een 3e partij aan het inventariseren. Gemiste kans van KPN want als die 3e partij doorgaat, dan kan iedereen zijn KPN telefoon en digitenne abonnementen opzeggen
Reputatie 7
Badge +28
Ik moet boren, geen roosters beschikbaar

@Nieuw signaal digitenne
Heb je al een gaatje kunnen boren?

Reageer