Beantwoord

spam in mailbox



Toon eerste bericht

2537 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Sinds een week of drie zit ik ook in de nieuwe mailomgeving. Het melden van spam (of het melden van vals-positieven, “dit is geen spam”) gaat inderdaad veel gemakkelijker dan vroeger.

Belangrijker vind ik dat het spamfilter veel beter werkt. Het is tot nu toe twee keer gebeurd dat een overduidelijk spambericht toch in de inbox wordt afgeleverd. Alle spam, overigens niet meer dan een paar berichten per dag, gaat netjes rechtstreeks naar de spambox.

Al met al zie ik een enorme verbetering, zeker in vergelijking met zo’n twee jaar terug, toen het topic gestart werd.  

 

Reputatie 7
Badge +18

Hey, ​​​​​@Paul_55 Wij zijn ook zeer content met de nieuwe Webmail omgeving. Het heeft veel tijd en grijze haren gekost, maar dan hebben we ook wat. Er is veel in deze vernieuwde omgeving geïnvesteerd. Het voornaamste doel: die hardnekkige, bloed irritante, spam-berichten een halt toe te roepen. En het zo gebruiksvriendelijk én efficiënt maken van SPAM-meldingen door de gebruiker. Dat is gelukt. Dank voor je positieve bericht :)

Hallo 

Mijn spambox zit iedere dag vol met allerlei rotzooi.

Waarom krijg ik dat binnen en beter nog hoe kom ik hier vanaf. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo 

Mijn spambox zit iedere dag vol met allerlei rotzooi.

Waarom krijg ik dat binnen en beter nog hoe kom ik hier vanaf. 

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hallo @wessel75 Ik heb je bericht verplaatst naar dit algemene topic over Spam. Je bent helaas niet de enige die hier tegenaan loopt, maar in dit topic vind je veel informatie over wat je er aan kunt doen. 

L.S, 

Ik krijg veel spam binnen terwijl ik middels kpn daarvoor beschermd zou moeten. 

Heel vervelend. Wat kunnen we doen??

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 3
Badge +1

Het wordt steeds onduidelijker hoe het spamfilter zich gedraagt. Mail van het AD, Kruitvat, EuroClix en Eurosparen, Social Deal Utrecht (en nog een aantal) wordt heen en weer gemoved tussen spam en geen spam (om de beurt, is geen peil op te trekken). Nu weet ik, als ik als enige de AD nieuwsbrief wil lezen mag dat mailtje in de spam box komen, maar ik denk toch echt dat ik niet de enige ben die deze mail gewoon wil lezen. Daarnaast (zie andere post) wordt het steeds lastiger om de spam mail terug te vinden. Maar een bevriende auteur werkzaam bij de HCC heeft het zelfs meegemaakt dat mail naar mij nooit is aangekomen, ook niet in de spam map. We communiceren nu met outlook.com! Dat komt wel aan.

Maar tegenover de hier genoemde verzend adressen verschijnt ook mail waaraan zelfs ik aan de buitenkant kan zien dat er iets niet klopt, en dat ik dus wél vind dat de spam classificatie moet worden gebruikt. Misschien wel erger (phising!): ⲕpⲛ ⲕlaⲛteⲛserviⲥe <julia@direct.lagerverkaufsmode.de> Als ik in een dergelijk mailtje de volgende tekst zie; Je ⲕuⲛt zieⲛ welⲕe ⲃeloⲛiⲛg je ⲏier ⲏebt geⲕregeⲛ mag ik toch verwachten dat een filter voor ongewenste mail dit mailtje apart zet.

Ik hoef niet te weten hoe het filter intern werkt. Levert misschien nog meer spam op. Aan de andere kant: spamfilter hoort bij veiligheidsmaatregelen en er wordt ook wel eens gesteld dat beveiliging goed werkt als je het "hoe” vertelt. Dan kan iedereen er op schieten en dat verhoogt alleen maar de correctheid

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Hier een update van mijn kant… het spam filter en de nieuwe webmail werken beter dan voorheen, maar nog niet perfect.

 

In de afgelopen 7 dagen:

132 spam e-mails afgevangen door het spamfilter, in de spam-map.

57 spam e-mails niet gedetecteerd en in de inbox

Is dit spam??

 

Mvg:

Roland

 

 

Reputatie 7

Dat is een klassiek geval van phishing.

Bron.

Reputatie 1

Hallo,

Toen ik vorig jaar vernam dat er een nieuw spam filter kwam was ik enthousiast. Vanaf het begin al mijn spam mail die in de inbox kwam naar de spam folder verplaatst. Even dacht ik dat het beter ging, maar recentelijk krijg ik weer een overvloed aan spam mail in mijn inbox. Nog steeds verplaats ik ze trouw, maar krijg de indruk dat het nieuwe spam filter niet echt snel leert. 

Wat is de status van dit nieuwe spam filter en wat zijn de algemene bevindingen.

Gr. Paul.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 3
Badge +1

Wanneer maakt KPNmail eens verschil in de kwalificatie “Ongewenst” en “Spam"?

Spam is ongevraagd, verzonden door een verzender waarmee ik geen relatie heb, die ik ook niet gevraagd heb mijn mail adres te gebruiken voor het toezenden van mail en vaak zitten er andere doelstellingen achter de mail (phishing, spyware).

Ongewenst is mail van een verzender die ik zelf heb voorzien van mijn mail adres, die al vaker mail mijn richting heeft gestuurd, maar om een of andere reden heb ik geen belangstelling meer voor de informatie. Ik heb de producten waar het over gaat niet meer, ben verhuist, heb andere belangstelling of ik wil de hoeveelheid mail in mijn mailbox verminderen. Dat soort mail heeft meestal ook een knopje onder aan de pagina waarmee de verzending kan worden gestopt.

Maar zonder dat knopje te gebruiken is het ten opzichte van de verzender niet eerlijk om de mail in de spam bak te gooien! De meeste “eerlijke”verzenders stoppen immers als je daarom vraagt. Maar om gewoon te duwen op de “dit-is-spam”knop zorgt er vaak voor dat mensen die die mailtjes wél willen zien allerlei trucjes moeten uithalen om de informatie te zien! Zeker als de mailbox achter een zo intelligente (dus niet!) spamfilter zit als KPN gebruikt.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7

Denk jij echt dat het meerendeel van de abonnees het onderscheid (kunnen) maken tussen "Ongewenst" en "Spam".

Persoonlijk denk ik dat je dan helaas een te hoge verwachting hebt van het niveau van de gemiddelde Nederlander.

Als mensen een mail ontvangen van een partij waarbij ze zich zelf aangemeld hebben, dan mag je toch verwachten dat zij zich met dat (verplichte) knopje "uitschrijven" voor die mail en dat daarvoor door de providers geen onderscheid gemaakt hoeft te worden tussen "Ongewenst" en "Spam".

Overigens maakt KPN gebruik van dezelfde spamfilter technologie die internationaal ook door vele andere grote organisaties gebruikt wordt.

Reageer