Spam in mailbox


Reputatie 5
Badge +8
De laatste weken krijg ik veel spam op mijn KPN account.

Ik gebruik Thunderbird als mailprogramma en die zet het meestal wel in de map ongewenste berichten.

Als ik webmail open en ik zie het staan blokkeer ik de afzender direct maar soms krijg ik alleen in Thunderbird de spam en niet via Webmail.

Ik heb nu via de KPN site een nieuwe site ontdekt https://www.spamcop.net/

Een account aangemaakt in de hoop dat dit wel werkt.

Maar ik word er zeer geïrriteerd van, ik heb me nooit voor iets aangemeld, klik geen linken open die ik niet ken,het is plotseling een paar weken geleden begonnen



Admin: verschillende topics over hetzelfde onderwerp samengevoegd

Erik van KPN 5 maanden geleden

Dit topic is in 2017 gestart, en in 2019 een stuk heel populair geweest in verband met storingen in het spamfilter op die momenten. We zien echter dat dit topic inmiddels een nogal onoverzichtelijk geheel is van willekeurige meldingen en vragen over spam in de mailbox. Daarom hebben we besloten dit topic te sluiten.

 

Informatie over wat spam is, wat wij ertegen doen en wat je zelf kunt doen lees je in onze kennisbank:

Heb je na het lezen van dit artikel nog vragen, maak dan gerust een eigen topic aan.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Dat adres bedoel ik ook. Daar gaat alles heen. Dan noem ik hen niet goed. Ze hebben al 100 mails van me binnen.
Reputatie 5
Badge +2
Eerst stuurden ze ook altijd een mail dat ze je mail ontvangen hadden, daar zijn ze gelukkig mee gestopt.
Reputatie 5
Badge +2
Even nagekeken. Moderator Joran had dat valse email adres een maand gelden doorgegeven. Ik verwacht dat KPN eindelijk iets doet. Hoe dat heet interesseert me absoluut helemaal niets.
3 weken niet op dit forum geweest, en dacht ga weer eens kijken. In dit topic blijft het negatieve reacties en klachten regenen over de onverminderde spam die in ieders mailbox binnenkomt. Zo ook bij mij nog steeds. Er lijkt toch iets veranderd, maar helaas in negatieve zin: Gewenste email die voorheen netjes in mijn postvak in terecht kwam, vind ik nu spontaan in de map spam, terwijl ik hiervoor toch echt geen eigen regel aangemaakt heb! Conclusie: KPN is niet in staat om hier wat aan te doen. Voor mij is de maat vol, en volg het advies op dat nota bene bij KPN zelf vandaan komt: Gebruik een gmail of hotmail/outlook account. Te belachelijk voor woorden, maar ik ga het toch echt doen, Daar hebben ze tenminste wel een goed functionerende spamfilter. Daaaaaag KPN!!
Reputatie 5
Badge +2
Natuurlijk ook vanochtend weer eerst spam opgeruimd. Ja ook weer dezelfde Nespresso en Energienota. Het valt op dat de ontvangen tijd niet klopt. Die staat bij die mails ineens vooruit. Zal wel weer aan mij liggen.

Als je ook weer spam hebt mag je deze keer zelf het antwoord uitzoeken. De moderators zijn het zat dat ze dat anders steeds moeten doen. Kies maar uit de antwoorden:

*Goh, vervelend voor je.

*We zijn er mee bezig.

*Er is nu een update geweest, het zou minder moeten zijn.

*Heb je het al als spam aangegeven in je webmail?

*Er is een kleine storing en die kan zo opgeheven zijn.

*Ik zal het intern wegzetten, maar dat kan een paar maanden duren.

*Ja het kan zijn dat gewone mails nu in je spambak zitten. Het systeem werkt nog niet optimaal.

*Heb je het al doorgegeven aan het valse kpn email adres?

*Bij een andere provider heb je het probleem niet. Is het ook opgelost.

*We hebben niet doorgegeven dat het opgelost is, maar dat we er mee bezig zijn.

Zal er wel een paar vergeten zijn.

Gisteren een ex KPN werknemer uit Groningen gesproken. Was wel lachen. Al was het om te huilen. Maar ik lach liever. Ik zet zijn verhaal hier nog wel neer.
Reputatie 5
Badge +8


x2 want op het account van mijn man kwamen ze ook binnen.
afkomstig van:
coachetrker.info en cohtrck.info

@RuudSchuijt Ben benieuwd naar je verhaal!
Reputatie 3
Badge +1
Vanochtend hier ook weer de bekende spamberichten binnen.
Het valt mij ook op dat de moderators zich nu angstvallig stil houden in dit topic. Er worden wel berichten naartoe verplatst, maar op vragen of opmerkingen komt geen reactie. Dank voor het overzicht Ruud, daar kies ik zelf wel een nietszeggende KPN-reactie uit.
Reputatie 5
Badge +8
De moderators zijn er om te moderaten, niet om het spam probleem op te lossen.
Ik begrijp echt wel dat zij dit, inmiddels maanden durende probleem, niet kunnen verhelpen..
Maar aan nietszeggende antwoorden hebben we niets..
Ruud heeft hier al een duidelijk en goed overzicht over gegeven.
Reputatie 3
Op welke locatie zit die kpn club eigenlijk die dit e-mail-gedoe zo goed programmeren en snel oplossen?
🍌 🙊
Reputatie 5
Badge +2
Johanna, even tussendoor het beloofde verhaaltje dat mij ter ore kwam toen ik het over KPN had. Krijg je gelijk een beetje zicht op de manier waarop KPN werkt. Even tussen de spam door zeg maar:

Hij studeerde aan de universiteit in Groningen en werd gevraagd om bij KPN te komen werken om mensen telefonisch te woord te staan en te helpen. De helpdesk. Na een korte inwerk periode was hij er klaar voor. En het werken ging prima. KPN was tevreden. Tot dat er een mevrouw in redelijke paniek voor de zoveelste keer belde. Ze was al een jaar bezig om een probleem opgelost te krijgen en ten einde raad. En dat lukte maar niet. Komt mensen hier misschien bekend voor. Hij leefde mee en dacht ik moet die klant van haar probleem afhelpen. En met steun van een hoger echelon die hij tijdens het gesprek inschakelde, is het gelukt. De klant was eindelijk, na een jaar, van haar klacht af. En zeer blij. Hoe kan ik u bedanken waren haar laatste woorden aan hem. Toen moest hij bij zijn meerdere komen. Hij dacht bedankt te worden omdat hij die mevrouw eindelijk geholpen had. En daar begon het gesprek ook over. Toen vroeg de meerdere, weet jij hoe lang je met die mevrouw bezig bent geweest? Twintig minuten! Laat zoiets nooit meer voorkomen. Je weet dat je maximaal zes minuten aan een klant mag besteden! Laat dit niet meer voorkomen!

Hij had een aanbieding op zak van twee Groningse studenten die een telecom bedrijfje wilde beginnen. Zou Belsimpel gaan heten. Toen is hij daar maar op ingegaan. Met vijf man een bedrijfje van de grond tillen leek hem wel wat. Was leuk werk. Hij is ondertussen via via gaan werken voor een groot Amerikaans internet bedrijf. En bij Belsimpel werken na een paar jaar al 200 mensen. Dat hebben die studenten goed gedaan.
Reputatie 3
Badge +1
De moderators modereren de discussies op het forum en het forum is bedoeld als zelfhulpgroep én als contact tussen KPN en gebruikers. Als problemen "intern worden doorgezet" heeft een moderator er zelf geen zicht meer op. Als er écht aan een probleem gewerkt wordt, moet er binnen de technische afdelingen een planning zijn en regematige projectbesprekingen. Het moet bekend zijn wat wanneer opgelost of klaar moet zijn. (Het is onmogelijk dat een software engineer maandenlang zit aan te rommelen, zonder resultaat.) Een deel van die informatie zou hier gedeeld kunnen worden, maar dat gebeurt niet. Dat kan twee dingen betekenen: de moderators krijgen die informatie niet uit de tweede lijn, of er wordt helemaal niet aan een oplossing gewerkt. In beide gevallen deugt (de organisatie van) KPN niet.
Reputatie 3
Standaard werkwijze dus op zo'n call-centre. Ik ken de verhalen van familie....... triest.
Ondeskundige / kortzichtige bobo's-managers kijken alleen naar cijfers (verkeerde dan wel te verstaan).
Beter is het om het salaris van die lui te besteden aan een goede programmeur.
🙈 🙉 🙊
Reputatie 5
Badge +8
@RuudSchuijt:
Bedankt voor je verhaal, zeer herkenbaar !
Zelf ben ik een keer zeer onbeschoft behandelt door iemand van de helpdesk., een zeer ervaren techneut zoals hij zelf aangaf.............
Toen ik opnieuw naar zijn naam vroeg werd het gesprek onmiddellijk afgebroken en was het probleem niet opgelost.

@Paul_55:
Ik ben jarenlang op diverse gerenommeerde medische fora moderator geweest en je kunt de problemen vaak niet zelf oplossen maar wel meedenken en ervoor zorgen dat het probleem bij de juiste persoon/instelling terecht komt en dat er dus een oplossing komt.
Dat mis ik hier volkomen omdat het sinds begin april nog steeds niet opgelost is.
Reputatie 3
Badge +1
Beste mensen,ben inmiddels al maanden bezig niets helpt dus probeer ik het maar op Nu heb ik ook al div malen gebeld,en telkens hoor ik tja ik weet het niet,mijn niet bekend als U de enige bent kan ik daar niets aan doen,en het ergste is nog U moet zich afmelden bij het bel me niet register???
Mijn vraag kan er nu eindelijk eens goed naar gekeken worden.
deze manier.
Ik heb jaren mijn planet.nl email nooit last gehad,maar sinds maanden wordt ik overspoeld met spam,toen ik nog Facebook had kreeg ik daar diverse reacties,ik heb werkelijk alles gedaan wat IK kan doen maar niets helpt.
Toen ik terug kwam van vakantie werd ik pas echt heel kwaad 450 emails alles moest ik zelf filteren uitslag 400 spamberichten.
Nu heb ik ook al div malen gebeld,en telkens hoor ik tja ik weet het niet,mijn niet bekend als U de enige bent kan ik daar niets aan doen,en het ergste is nog U moet zich afmelden bij het bel me niet register???
Mijn vraag kan er nu eindelijk eens goed naar gekeken worden.

VR gr Martina

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 5
Badge +2
We zullen hier maar niet elke keer hetzelfde neerzetten over de spam terreur. Als klant moet je daar maar gewoon aan wennen. Of het nu vier maanden duurt, of een jaar. Dat maakt toch niet uit? Het hoort er tegenwoordig gewoon bij. Voor je het weet ga je het missen elke ochtend en elke middag.

Woensdag voorbeurs komt het bedrijf met kwartaal resultaten. Ben heel erg benieuwd. Misschien is het een idee om op de komende aandeelhouders vergadering de vraag te stellen hoe het komt dat het bedrijf als provider niet in staat is om de spam tsunami, waar het al heel lang last van heeft, tegen te houden en de collega bedrijven wel. En waarom niemand bij KPN een antwoord kan geven en niet in staat is het op te lossen. Op zo’n vergadering kunnen ze in ieder geval niet weglopen. En het advies dat ik via chat kreeg, dat het gaan naar een andere provider, een goede oplossing was, zullen ze niet waarderen. Heb een screenshot van dat bericht. Ik verwacht geen echt antwoord, maar misschien komt de boel dan wel in beweging. Ik denk dat ze het dan voor het eerst horen op dat niveau. Of misschien gaat de hele tent wel in de verkoop. Want internationaal gezien stelt het natuurlijk helemaal niets voor.

De middag sessie spam is trouwens aan de vroege kant vandaag.
Reputatie 5
Badge +8
Laat dat screenshot hier maar zien Ruud want het is natuurlijk een belachelijke reactie!
Vandaag staat de teller op 5 en staat de Thunderbird filter inmiddels op 551
Reputatie 1
Ook vandaag mijn dagelijkse verwijderactie uitgevoerd.
Laten we ons niets wijs maken dat ze het probleem niet kennen. In twee van de vier lange telefoongesprekken die ik gevoerd heb gaven de helpdeskmedewerkers toe dat ze er zelf ook last van hadden. De problemen zijn begonnen eind maart. De dieper liggende problemen zijn begonnen jaren geleden met de nieuwe webmail omgeving en de correctie daarop met de nog steeds toegankelijke en nooit afgemaakte beta-versie van webmail. Wie de link naar de Beta versie wil kan er op googelen. Zoek daar ook maar op op dit forum. Dat is het moment dat KPN de greep verloor en de boel liet glippen. Zo, nu maar even op zoek naar de fles Loch Lomond 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Ik ben een liefhebber, maar die kende ik nog niet. Is de spam ineens niet meer zo erg.😀
Reputatie 5
Badge +8
@haddock
Bedoelde je dit?

Reputatie 5
Badge +2
Haddock bedankt voor de informatie. Het had een moderator gesierd als die de informatie had gegeven.

Van mij voor jou deze fles, geniet er van:

Reputatie 5
Badge +2
Beetje grote fles geworden volgens mij 😀
Reputatie 1
Dank je wel 😀 Haddock is blij.

https://betawebmail.kpnmail.nl/ Dit is de link naar de beta-versie. Is nooit afgemaakt maar werkt wel. Het enig voordeel in deze versie is dat je makkelijker het mailadres zichtbaar kan maken door met de muis over de mail te bewegen zonder te klikken.
Reputatie 1
Alle vandaag ontvangen spam komt van het adres sendgroup.ltd
Dat zou toch makkelijk te vinden moeten zijn voor een filter. Zeker omdat het een bekend verzendadres is, zie:

https://www.fraudehelpdesk.nl/vragen-meldingen-cpt/hema-onderwerp-gratis-hema-cadeaukaart/

waarin dit als fraude wordt aangemerkt.
Reputatie 3
Badge +1
De betawebmail heeft wel meer voordelen, zoals het kunnen uitschakelen van het leesvenster en meer regels/berichten zichtbaar in een mailbox/map. Nadeel vond ik dat je geen spam kunt markeren, maar inmiddels weet ik dat dat ook helemaal geen zin heeft.
Die betawebmail is pakweg drie jaar geleden geïntroduceerd omdat de "vernieuwde webmail" (dat is dus de huidige, "normale" webmail) alleen maar problemen gaf. Daar is nog een heel lang topic over, Vernieuwde KPN webmail; het zijn 541 berichten/22 pagina's, dus wie het helemaal wil lezen moet er wel tijd voor hebben. Het lijkt op dit topic: veel klachten van gebruikers, veel nietszeggende antwoorden van KPN.
Als ik me goed herinner, ik heb het topic zelf niet meer nagelezen, wordt volgens de laatste officiële mededelingen de betawebmail "nu" getest en wordt eraan gewerkt om die officieel vrij te geven. Dat was dus een jaar of wat geleden. Sindsdien niets meer vernomen, al werkt de webmail gelukkig nog steeds.
Reputatie 3
Badge +1
Goedemorgen,gisteren heb ik net als veel andere een bericht geplaatst over de vele spam die ik ontvang is hier nu werkelijk niets aan te doen KPN,dit is gewoon niet LEUK meer😡