Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Ik durf het haast niet te schrijven. Maar na vanochtend niet eentje meer. Heb wel al mijn financiële zaken niet meer verbonden aan een KPN adres. Dat vertrouw ik niet meer. Schijnt ook niet meer van deze tijd te zijn. Maar dat terzijde. Heb een lesje “modern internet” en wat voorheen “televisie” heette gehad.

KPN heeft hier alles in huis ook goed voor elkaar gemaakt. Maar er is vandaag toch een monteur van een ander bedrijf geweest om te kijken wat een goed en betrouwbaar alternatief zou kunnen zijn. Want ik blijf niet zo bezig. Niet nog eens drie maanden lang “we zijn er druk mee” en dat soort flauwekul.
Reputatie 5
Badge +2
Voortaan ook maar alle aankopen via een speciaal gmail adres. Dan zit dat gat ook dicht. En na vanochtend nog steeds geen.....
Reputatie 5
Badge +8
Ben benieuwd, hier ook ná 12 uur geen nieuwe spam meer ⁉️
De meeste spam komt bij 's nachts binnen en zie ik pas de volgende ochtend.
Reputatie 1
Na enige tijd niet op het forum geweest te zijn hier weer een bericht. Tot op heden nog geen enkele verbetering. Sterker nog: vertrouwde mails komen nu, net als bij anderen, wel in de spam-map terecht. Deze vertrouwde mail worden wel van een spam markering voorzien. Een extra activiteit dus, mails markeren als geen spam. Leuk KPN om er nu nog een extra activiteit aan toe te voegen. Het lijkt een omgekeerde werking van het spamfilter. Op onze twee mailadressen komen gemiddeld zo'n 30 spamberichten per dag binnen. Op ons vakantieadres de afgelopen weken was het een dagelijkse activiteit om ze te verwijderen of als vertrouwd te markeren. Lekker op een terras in Frankrijk.

Kom op KPN.......... doe nu eens je best. Avatar Haddock blijft voorlopig op onweer staan.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zou maar zo'n jouw bekende fles soldaat maken op het terras Haddock. Of als dat te duur is een paar glaasjes 😀 Dan ben je het zo vergeten.
Hallo,
Ik heb al tientallen jaren een emailadres van hetnet.nl. Sinds enkele weken komen mails niet door. Het blijkt dat deze mails in mijn spam zitten in de webmail. Ik heb deze spam doorgelopen. Alleen hier zitten gewoon ook mails bij van Linkedin, ONVZ zorgverzekeraar. Maar ook belangrijke mails van dezelfde afzender, die de ene dag wel in mijn inbox komt en de andere dag in de spamfilter. Ook als ik aangeef dat het geen spam is, blijkt de volgende keer dat de mail weer in mijn mail komt. Hoe kan dit? En hoe moet ik dit oplossen.
Gr.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 5
Badge +2
Het abuse team van KPN boekt vooruitgang. De ochtend spam komt nu elke keer precies om acht uur binnen.
Reputatie 5
Badge +8
het resultaat tot 10.00 uur

Reputatie 5
Badge +2
Steeds dezelfde nu. Zoals de Crystal CBD en de Nespresso. Al dagen achter elkaar. Dat doen de spammers om het abuse team te helpen denk ik. Ze gaan het nu zielig voor ze vinden.
Reputatie 5
Badge +8
Inmiddels weer 2 erbij, de teller staat nu op 8, iets uit de medische wereld, die krijg je vast nog wel Ruud 😫
Reputatie 5
Badge +2
Hij is er nog niet. Gisteren ook alleen ’s ochtends vroeg net voordat het abuse team binnen was. Als de heren Blok (algemeen directeur KPN) en De Jager (financieel directeur KPN) ’s ochtends op kantoor komen moeten ze dan eerst zelf de spam verwijderen of doen secretaresses of secretarissen dat dan? Want dan hebben ze niet in de gaten wat er speelt.
Reputatie 7
Badge +30
Hallo @saskiaroos, welkom! Ik heb je topic samengevoegd met het al lopende topic over spam. Je zult zien dat je niet de enige bent die dit heel vervelend vindt. We werken er aan om alles naar behoren te krijgen. Dat wil zeggen: spam in de spam en legitieme mail in het postvak in. We hebben inmiddels wat wijzigingen doorgevoerd, waardoor het spamfilter ineens iets te streng stond ingesteld. Daarom heb je kunnen merken dat legitieme mail ineens in je spambox stond. Excuses daarvoor.

Voor wat betreft het aanvinken van spam: onze spamfilter is niet zelflerend. Dat houdt in dat als je vandaag aangeeft dat een bepaalde afzender spam is, de filter dat niet onthoudt. De volgende keer zal mail van deze afzender dus weer in het postvak in komen. Je kunt deze afzenders dan natuurlijk wel blokkeren.

@allen er is inmiddels weer een wijziging doorgevoerd, dus de legitieme mails moeten niet (of in ieder geval veel minder) in de spambox komen. Wordt vervolgd!
Reputatie 5
Badge +8
Er zijn 2 belangrijke mails in mijn spambox van webmail geplaatst die dus géén spam zijn.
Uit privacy overwegingen, vanwege één van de onderwerpen wil ik géén screenshot op het forum plaatsen. 😡

Ik moet dus nu blijkbaar ook dagelijks in webmail kijken?
Reputatie 3
Badge +1
Lees ik dat nu goed?
Voor wat betreft het aanvinken van spam: onze spamfilter is niet zelflerend. Dat houdt in dat als je vandaag aangeeft dat een bepaalde afzender spam is, de filter dat niet onthoudt. De volgende keer zal mail van deze afzender dus weer in het postvak in komen. Je kunt deze afzenders dan natuurlijk wel blokkeren.

Dat is toch niet te geloven? Wat heeft het dan voor nut om zelf spam als spam te markeren? Elke dag tien afzenders blokkeren is écht geen oplossing.

Weet je wat het treurigste is? Ik heb nog steeds, heel bewust, een betaald e-mailadres, omdat ik geen "gratis" account wil van een data-rovende privacyschender. Het resultaat is dat ik nu betaal voor de spam. Het lijkt er sterk op dat KPN volstrekt niet is geïnteresseerd in haar betalende klanten.
Reputatie 5
Badge +2
@Paul_55: De gratis versie van gmail met 1200 miljoen gebruikers stopt (is gestopt) met het scannen van alle emails om op die manier data te roven. (uit de NRC van 26 juni 2017). Ze worden wel automatisch allemaal op spam en virussen nagekeken om dat er uit te kunnen filteren. Ook alle andere zaken kan je aan en uit zetten. Al gaat dat niet altijd makkelijk. Het is mij gelukt na lange tijd.
Reputatie 3
Badge +1
Ja, ik weet dat het scannen gestopt is; mijn locatie staat altijd uit, zoeken via Google doe ik nooit, en mijn browsers (mobiel en desktop) zijn zo goed mogelijk afgeschermd tegen cookies en trackers. Wat dat betreft zou ik wel kunnen overschakelen. Dat neemt niet weg dat ik opzie tegen het gedoe van het aanpassen van mijn e-mailadres bij als die mensen, bedrijven en instanties waarmee ik contact heb of heb gehad. Als KPN nou gewoon waar voor zijn geld levert, heb ik geen probleem, hoef ik niets bijzonders te doen en ben ik (weer) een tevreden klant. Maar mijn geduld begint nu wel op te raken.
Reputatie 5
Badge +2
Mee eens. Ik heb makkelijk praten. Ben met pensioen. Dus niet zoveel mail meer.
Reputatie 5
Badge +2
De ochtend weer gestart met het opruimen van spam. Marcia, je maakt mij, of wie dan ook hier, niet wijs dat er mensen bezig zijn bij KPN die verstand hebben van deze materie. Ik stuur nog maar een enkele spam door naar het abuse team met daarbij een enkel woord zodat ze lezen wat ik van ze vind. Er zijn hier, netjes gezegd, een aantal mensen die niet de waarheid spreken.
Reputatie 3
Badge +1
Komt er nog een "officiële reactie" van KPN op mijn vragen/opmerkingen over het niet-zelflerende spamfilter?
Hoe het mogelijk is dat
- zoiets nog bestaat
- zoiets deel uitmaakt van een betaalde dienst?
Reputatie 5
Badge +8





Daar gaan we weer ..............
Reputatie 5
Badge +2
Het zijn bij iedereen nog steeds dezelfde spam berichten. Misschien kan een scholier die de komende maanden 's ochtends er even uithalen. Kost niet veel en het zou al een hele verbetering zijn.
Reputatie 5
Badge +8
Uitstekend idee Ruud 👏🏻
Reputatie 5
Badge +8
Komt er nog een "officiële reactie" van KPN op mijn vragen/opmerkingen over het niet-zelflerende spamfilter?
Hoe het mogelijk is dat
- zoiets nog bestaat
- zoiets deel uitmaakt van een betaalde dienst?


Er komen alleen reacties van verschillende moderators dat " er aan wordt gewerkt "
Voor een officiële reactie is spam mail kennelijk toch niet belangrijk genoeg?
Reputatie 3
Badge +1
Ik vrees dat je gelijk hebt. Op een invoelend antwoord dat het heel vervelend is zit ik ook niet te wachten. Wat mij stoort is de volstrekte desinteresse bij KPN.
Reputatie 5
Badge +2
Vanmiddag ligt er een mail bij de directie in Den Haag met het probleem. En hoe de KPN hier reageert op het probleem en hoe ze reageren naar aanleiding van het deponeren van de klacht bij klachtenkompas van de consumentenbond. Deze krijgen een kopie ter informatie. De mail wordt nu even nagekeken en gaat dan weg. Ik heb al telefonisch contact gehad met het hoofdkantoor in Den Haag. De kruik gaat zo lang te water tot ze barst zal ik maar zeggen.