Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Do1965, dat lijstje komt (bijna) iedereen hier bekend voor. Je hebt hem aardig compleet zo te zien.
Reputatie 5
Badge +2
Je bracht me op een idee Johanna:

@wjb
Het gekke is, dat ik een aantal maanden terug via Facebook heb geklaagd en ze toen best wel snel met oplossen waren. Ik ben er toen enige tijd vanaf geweest, maar daarna begon de ellende weer. Ik knikker ze allemaal in de ongewenste e-mail op mijn computer, maar ze blijven komen (ik open ze dus ook niet!)
Gmail (dat is mijn mail via KPN, omdat ik die op mijn telefoon wel kan doorsturen) heeft er meer vat op, die gooit ze gelijk in de spambak. Dan zou je toch zeggen, dat het KPN op voorhand toch ook zou moeten lukken.

@RuudSchuijt
Bij de vorige spam-ellende had ik andere afzenders. Die krijg ik nu bijna niet meer. Ik werd toen ook afgescheept met een programmaatje wat ik moest downloaden om de troep te gaan vangen. Het werd n.b. niet als spam aangemerkt! Heb toen gezegd, dat ik als klant verwacht, dat ze een oplossing bieden en niet de klant aan het lijntje houden. Het hoeft niet binnen een uur, maar de melding dat eraan gewerkt wordt, is het minste dat je mag verwachten. Het was in een halve dag opgelost.

Als er geen reactie komt, dan wend ik mij maar weer tot Facebook, daar houdt KPN niet zo van. Want iedereen leest mee.
Reputatie 5
Badge +2
@Do1965: Hier speelt de spam ellende al vanaf maart. En ze zijn er steeds druk mee bezig. Zeggen ze hier. Al maanden. Ik kreeg van KPN te horen dat ze het probleem kennen. Maar geen oplossing weten en dat dit op dit moment ook niet hun prioriteit is. De afgelopen maanden kregen we hier te horen:

*Goh, vervelend voor je.

*We zijn er mee bezig.

*Er is nu een update geweest, het zou minder moeten zijn.

*Heb je het al als spam aangegeven in je webmail?

*Er is een kleine storing en die kan zo opgeheven zijn.

*Ik zal het intern wegzetten, maar dat kan een paar maanden duren.

*Ja het kan zijn dat gewone mails nu in je spambak zitten. Het systeem werkt nog niet optimaal.

*Heb je het al doorgegeven aan het valse kpn email adres?

*Bij een andere provider heb je het probleem niet. Is het ook opgelost.

*We hebben niet doorgegeven dat het opgelost is, maar dat we er mee bezig zijn.
@RuudSchuijt
Bij mij speelt het vanaf eind maart/begin april. Als Google met gmail het nu met de e-mail qua spam al beter doet, dan moet KPN zich schamen om de klant voor deze dienst te laten betalen. Gmail is gratis. Ik ga nog wel met ze in conclaaf.
Reputatie 5
Badge +2
@Do1965Naar aanleiding van mijn klacht op klachtenkompas van de consumentenbond heb ik twee keer iemand aan de lijn gehad. Na doordrammen. Gisteren meer dan een half uur. Ze zitten muurvast. De mensen van Google moeten er wel om lachen (stiekem). Daar zijn 1,2 miljard (1200 miljoen) mensen op gmail aangesloten. Probleemloos en gratis. Ik dacht 5 miljoen bij KPN.
@RuudSchuijt
Ik ga een poging op Facebook doen. 😁
Op mijn mailadres eindigend op wxs krijg ik veel reclame binnen. Hoe voorkom ik dat?

*Admin: topic samengevoegd
Reputatie 5
Badge +2
@Do1965: Ik weet niet wat je gaat doen, maar succes. De spam komt nog gewoon binnen. Net weer de fiets aanbieding.

Ik heb zelfs gedroomd over een arrogante KPN met minachting voor zijn klanten. Die zijn een noodzakelijk kwaad vanwege de inkomsten. Zouden ze dan alleen actie ondernemen als je klachten op Facebook zet?, of als je de klacht bij de consumentenbond niet laat verlopen en die tot vier maal toe verlengd? Tot nu toe hebben ze overal lak aan. Je maakt mij niet wijs dat het niet op te lossen is. Of werken er alleen scholieren op die afdeling?

En berichten en mails naar: het hoger management? Directie? Investor Relations? Nooit een reactie op gehad. En dat heet arrogant. Wel de maandelijkse kosten verhogen voor de klant omdat de totale omzet terug loopt, want dat telt lekker aan.

@Robiphone6: Iedereen hier, behalve WJB, heeft er al heel lang last van en is het zo langzamerhand meer dan zat.
Reputatie 3
Badge +1
Ja wat zal ik zeggen probleem opgelost NEE,en eerlijk gezegd begin ik het een beetje zat te worden.
Wanneer gaat er eens wat gedaan worden aan al die SPAM😡
waarom heeft kpn geen filter om een heleboel spam mail af te vangen. Ik bedoel dan vooral die mails waarvan de afzender er op uit is of jou iets afhandig te maken. Deze afzenders komen eigenlijk altijd uit het buitenland.

*Admin: topic samengevoegd
Reputatie 3
Dag mensen,

Misschien 3 suggesties....................... 2 in de categorie "weten" en 1 in de categorie "oeps / actie"
1) kijk op volgende site waar die spam is "geboren"
https://www.politie.nl/themas/controleer-of-mijn-inloggegevens-zijn-gestolen.html

2) of ... kijk op volgende site waar die spam is "geboren"
https://haveibeenpwned.com/

3) stuur een mail (echt allemaal doen!!!) naar bv. Kassa, Radar, Zembla, Eenvandaag

Reputatie 5
Badge +8
@fred9999
Bij de eerste link krijg ik dit te zien:

"
De pagina waarop u kunt controleren of uw inlog-gegevens voorkomen in het bestand met in beslag genomen data, is momenteel helaas niet bereikbaar.

De website kan de grote belangstelling voor deze pagina op dit moment niet verwerken. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Zodra het probleem is verholpen, komt de controlefunctie op deze pagina weer beschikbaar.

Probeert u het later opnieuw."
Reputatie 5
Badge +2
Fred, het borrelt niet alleen hier maar ook al, wat ik gezien heb, bij de consumentenbond, Kassa, Radar en Facebook. Omdat KPN er nu een potje van maakt. En het niet wil oplossen. Steeds meer mensen gaan zich er aan ergeren. Eerst denkt iedereen, wat doe ik verkeerd? Daarna, ben ik de enige? En als je dan even googled. Dan blijken er ineens veel meer last van te hebben. Ze verdienen zich suf aan de consument. Dat hoeft niet alleen als bonus uitgekeerd te worden aan de directie, daar moeten ze ook iets voor terugdoen. En dat vergeten ze even. Bij de presentatie van de kwartaalcijfers deze week noemde men dat, we hebben in de kosten gesneden. Wij weten welke kosten dat zijn.
Reputatie 5
Badge +8
@fred9999

Bij de tweede link krijg ik bij het checken van één privé account het volgende te zien

Reputatie 5
Badge +2
Bij mij doet ie het Johanna.
Reputatie 5
Badge +8
Bij mij doet de eerste link het nu ook
Reputatie 3
JochMa,....
Dat scherm van Adobe betekent dat je daar een account had / hebt en dat is gehackt.
In dat scherm wordt ook een datum genoemd, als je sinds die tijd je wachtwoord daar niet meer veranderd heb, zou ik dat nu maar eens doen.
verder..... bij Adobe is dus je e-mail adres gejat.
Reputatie 3
JochMa,....
aanvulling op bovenstaande:
Het kan natuurlijk ook zijn dat je e-mailadres ergens anders is gejat.
Reputatie 3
Badge +1
Afgezien van de manier waarop een spammer aan een e-mailadres komt, KPN kan toch echt wel wat moeite doen een werkend en zelflerend spamfilter te installeren.
Vandaag verloopt overigens atypisch: vanochtend om half twaalf het bekende "informatieve bericht voor fietsliefhebbers." Zojuist zag ik (voor het eerst) dat Amanda haar Tarot kaarten voor mij wil leggen. Als ze dat in het vervolg in mijn spambox wil doen, dan vind ik het goed.
Reputatie 5
Badge +2
Paul_55, hier precies dezelfde spam. Ook de tijden kloppen.
Reputatie 1
Vandaag lijkt onze vaste spammer aan een nieuwe reeks (fake-)domeinen te zijn begonnen in de strijd tegen sommige filters. Alles weer bij ezzi.net in de VS gehost. Reken in de komende dagen op -
66.199.233.194 - mx1.mijn-aanbiedingmcp.com
66.199.233.195 - mx2.mijn-aanbiedingmcp.com
66.199.233.196 - mx1.mijn-kaartjes.com
66.199.233.197 - mx2.mijn-kaartjes.com
66.199.233.198 - mx3.mijn-kaartjes.com
66.199.233.199 - mx1.mijn-pakket.com
66.199.233.200 - mx2.mijn-pakket.com
66.199.233.201 - mx3.mijn-pakket.com
66.199.233.202 - mx1.mydealmcp.com
66.199.233.203 - mx2.mydealmcp.com
66.199.233.204 - mx3.mydealmcp.com
66.199.233.205 - mx1.mydealsmcp.com
66.199.233.206 - mx2.mydealsmcp.com
66.199.233.207 - mx3.mydealsmcp.com
66.199.233.208 - mx1.nedtrckr.com
66.199.233.209 - mx2.nedtrckr.com
66.199.233.210 - mx3.nedtrckr.com
66.199.233.211 - mx1.nett-angebot.com
66.199.233.212 - mx2.nett-angebot.com
66.199.233.213 - mx3.nett-angebot.com
66.199.233.214 - mx1.nett-dein.com
66.199.233.215 - mx2.nett-dein.com
66.199.233.216 - mx3.nett-dein.com
66.199.233.217 - mx1.nett-erstaunlich.com
66.199.233.218 - mx2.nett-erstaunlich.com
66.199.233.219 - mx3.nett-erstaunlich.com
66.199.233.220 - mx1.nett-gewinnen.com
66.199.233.221 - mx2.nett-gewinnen.com
66.199.233.222 - mx3.nett-gewinnen.com
Helaas heeft KPN geen preventief filterbeleid. Correctief trouwens ook niet...
Reputatie 5
Badge +2
RJL, ik weet technisch niets van de materie, jij duidelijk wel. Als KPN weet wat er aan komt, net zoals jij, is dat dan toch niet tegen te houden? Of is dat een domme vraag?
Reputatie 3
Badge +1
Ruud, dat is helemaal geen domme vraag, want dat is nu juist wat een goed spamfilter (o.a.) doet. Daarom is het zo verbazingwekkend, of liever verbijsterend, dat KPN dat niet kan of niet wil.
Zojuist ook voor het eerst Ryanair binnen. We gaan kennelijk ook een nieuwe reeks bekende berichten sparen.
Ook hier op 2 email accounts sinds enkele maanden ontzettend veel spam, van fietsen, Nespresso, Airfryer , Amanda aanbod om kaarten te leggen, strandbalen, cannabis olie, Mc Donalds etc...wordt er onderhand schijtziek van.