Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 5
Badge +2
@WJB
Ik heb nog aan die KPN meneer gevraagd, het was dezelfde als vorige keer, of hij WJB hier op het forum even technisch wilde uitleggen waarom KPN het niet kan oplossen.
Reputatie 5
Badge +8
Ik laat de mails van één van mijn privé accounts nu automatisch doorsturen naar mijn Gmail account, ik ben benieuwd.
De Thunderbird filter staat inmiddels op 593 filters..
Helaas kan ik die lijst om één of andere reden niet kopiëren want dan zou ik het in één keer doorsturen naar valse-email@kpn.com
Weten ze daar ook eens wat SPAM is 😡
Reputatie 5
Badge +2
Johanna, Ik stuurde of steeds de lijst die jij hier wel eens neergezet had mee of de lijst die hier gestaan heeft van spam die er nog aan komt. Maakt ze niets uit. KPN zal wel helemaal van email afwillen. Dat valse email adres is een sprookje van moderator Koen.
Reputatie 5
Badge +8
Het zou heel jammer zijn als KPN van bepaalde mailadressen af wil.
Mijn privéaccount is niet zomaar gewijzigd in een Gmail account, dat is veel werk.
Het is toch te zot voor woorden dat wij gedwongen worden om ons KPN account op te zeggen?
Reputatie 5
Badge +2
Johanna, in mijn spambak van gmail ligt weer een spam bericht dat KPN vrolijk doorstuurde. De Samsung tv. Ik ging speciaal even kijken of de middag spam daar terecht was gekomen. Ja dus.. Is hij bij jou ook geblokt door gmail?
Reputatie 5
Badge +8
Die kreeg ik dus net ook binnen dus geen blok van Gmail
KPN stuurt alle spam gewoon door!!!!!!!!!!
Reputatie 1
Ongelofelijk! Succes! Yvonne van Klantenservice zit met haar Samsung tv in de spam-map van KPN webmail. De eerste spam van de nieuwe reeks (bron: 66.199.233.203 - mx2.mydealmcp.com) is afgevangen. Heeft ons gemopper geholpen? Heeft Koen de juiste instelling gevonden?Of heeft de Directeur-Generaal van KPN persoonlijk ingegrepen? We wachten af.
Reputatie 3
Badge +1
Vandaag toch ook maar de mail van mijn KPN-account laten doorsturen naar mijn "slapende" gmail account. Sinds dat moment twee spamberichten ontvangen, bij KPN natuurlijk in de reguliere inbox, bij Gmail keurig in de spamfolder.
Dat KPN het spamprobleem niet oplost is dus geen technische kwestie, maar pure onwil of onkunde; ik weet niet wat erger is.
Beste KPN, ik heb nog steeds heel bewust een betaald e-mailaccount, omdat ik mijn privacy niet te grabbel wil gooien. Als ik "gratis" producten van Google gebruik, betaal ik door mijn gegevens af te staan. In ruil daarvoor krijg ik dan wél een zeer goed werkend product.
Door de volstrekte minachting van KPN heb ik mijn conclusie getrokken: de komende tijd ga ik gebruiken om mijn KPN e-mailaccount uit te faseren en ga ik volledig over op Gmail. Zodra ik daarmee klaar ben gaat KPN hier volledig de deur uit.
"En weer verlaat een ontevreden klant het pand." (Vrij naar Herman Finkers.)
Reputatie 5
Badge +2
@RJL
Ik hoop dat het waar is. Bij mij gaat nu alles via gmail
@Paul355
Idd onkunde en minachting.
Reputatie 5
Badge +2
Eindelijk! Geen goed bericht maar wel een serieuze reactie!

Net een serieus telefoontje van KPN gehad. Haar naam en directe telefoonnummer (vaste lijn van haar op hoofdkantoor) gevend zodat ik haar kan terug bellen als ik dat wil. Had ik nog niet meegemaakt. Een ander kaliber en niveau dan de eerdere drie bellers.

KPN heeft een groot probleem met een Amerikaans bedrijf dat het spamfilter levert. Dat probleem is er al vier maanden en zal er ook nog wel even blijven. Zij is niet blij, en met haar heel KPN, dat dit probleem bestaat en vooralsnog niet op korte termijn op te lossen is. Geen leuke mededeling. De beste oplossing op dit moment is om de post door te leiden naar een gmail adres. Ik heb voor dat doel een speciaal gmail adres geopend. En daar komt de spam niet binnen. Die gaat gelijk de spambak in.

Het is me duidelijk dat ze er van balen. En als hier iemand schrijft “even geduld svp” moet dat zijn “we zijn er mee bezig, balen er zelf ook van en het kan nog een tijdje duren”.
Reputatie 5
Badge +8
Goed te horen dat in ieder geval één mederwerkster van KPN het probleem serieus neemt!
Jammer dat het voorlopig nog niet opgelost is.
Helaas krijg ik op mijn iPad en iPhone de spam wel gewoon binnen op mijn privéaccount van KPN.
Op mijn Gmail account gaat het wel gelijk de spammap in.
Ik kan natuurlijk,tijdelijk het KPN account van mij iOS devices verwijderen omdat alle mails toch worden doorgestuurd naar mijn Gmail account
Bedankt voor al je hulp Ruud 👏
Reputatie 5
Badge +2
Johanna: Heb je misschien een vinkje gezet bij “Bewaar een kopie van het doorgestuurde bericht”? Dat heb ik niet gedaan.

Bij mij komt nu niets meer binnen bij de oorspronkelijke kpn mail box maar bij de nieuwe gmail mailbox die ik een kpn naam gegeven heb. Ik zie in de spambak van gmail dat KPN nog steeds driemaal per dag spam stuurt. Op mijn telefoon en notebook gaat de spam ook keurig de spambak in.

Verder heb ik er niet zoveel verstand van. Wil ik ook niet. Als het maar werkt.
Reputatie 5
Badge +8
Ik haal het vinkje onmiddellijk weg!
Bedankt Ruud 😀
Reputatie 5
Badge +2
Ze vliegen hier nu constant de spambak van gmail in. Geeft weer wat rust.

Het probleem wordt nu besproken op directie niveau. En niet meer op techneuten niveau. En dat is een goede zaak. Laten de techneuten maar ondersteunende info geven waar de directie mee uit de voeten kan. Ik neem aan dat de juridische basis afspraken goed zijn. Want daar valt of staat alles mee. Bij elk bedrijf.
Reputatie 5
Badge +8
Ze vliegen hier nu constant de spambak van gmail in. Geeft weer wat rust.

Het probleem wordt nu besproken op directie niveau. En niet meer op techneuten niveau. En dat is een goede zaak. Laten de techneuten maar ondersteunende info geven waar de directie mee uit de voeten kan. Ik neem aan dat de juridische basis afspraken goed zijn. Want daar valt of staat alles mee. Bij elk bedrijf.


Hier gaat het nu ook goed met de spam rechtstreeks naar de spambox van Gmail.
Nogmaals geweldig dat je je zo inzet voor de spam problematiek.
Applaus voor jou!

Reputatie 1
Hollandsedeals is al weer afgestapt van de op dit forum gepubliceerde lijst van spamadressen (lezen ze hier mee?). Ze zijn overgestapt naar de IP-adressenreeks 216.169.116.1 t/m 255, waarmee nu ruim 250 fantasienamen zijn verbonden met een ".win"-extensie. Alles zoals gebruikelijk gehost door EZZI.NET, die niet reageert op klachten. Enfin, de hele reeks 216.169.116.xxx is spam en voor KPN dus makkelijk te herkennen. If only...

Het is natuurlijk fijn dat @RuudSchuijt nu met (bijna) de directie van KPN praat en dat deze zich van de problemen bewust is. Ik blijft het echter onverteerbaar vinden dat een (kennelijk) probleem met een toeleverancier bij een servicegericht bedrijf maanden moet doorzeuren, zonder dat er zicht is op een oplossing, terwijl de klanten tot nu toe aan het lijntje worden gehouden. Over de rug van je klanten vecht je zoiets niet uit. En je beveelt zeker niet aan om dan maar een ander mailadres te nemen bij een gratis provider, waarvan het bekend is dat deze op allerlei manieren misbruik maakt van de (inhoud van) je mailverkeer. Het mag dan zo zijn dat die paar e-mailklanten de moeite (kosten) niet waard zijn, het brengt het "merk" KPN behoorlijk schade toe.
Reputatie 3
Badge +1
@RJL, ik ben het helemaal met je eens. @RuudSchuijt stopt er veel tijd in en lijkt door re dringen tot hogere regionen (waarvoor hulde!), maar het is ronduit bespottelijk dat KPN serieus adviseert uit te wijken naar Gmail en dat niemand weet hoe het verder moet en hoe lang het gaat duren, noch bij KPN, noch bij die mysterieuze Amerikaanse leverancier.
Het scannen van email door Google zou gestopt zijn, maar ik vertrouw het maar half. "Gratis" bestaat niet. Om mijn gegevens niet te grabbel te gooien betaalde ik daarom altijd heel bewust voor mijn e-mail bij KPN. Dieptreurig dat KPN daarvoor geen enkele serieuze prestatie levert.
Reputatie 5
Badge +2
@RJL en @Paul_55, ben het met jullie eens. Dit mag niet voorkomen. Een probleem dat veel te lang duurt en dan verder geen alternatief inzetten om de spam tegen te houden. Het probleem horen ze op de achtergrond op te lossen zonder dat wij daar iets van merken. Ik heb een eerlijk antwoord gehad, en men weet dat ik met de inhoud van dat antwoord niet blij was en ben. Dat beseffen ze terdege. En tot tweemaal toe een andere provider voorstellen kan natuurlijk helemaal niet. Te gek voor woorden.

Google (hoofdkantoor Dublin) heeft mij na de gestelde vraag aan hen doorgegeven dat ze idd gestopt zijn met het “scannen” van email. Gebeurt niet meer.

Ik was alleen “blij” met het telefoontje omdat het wat “professioneler” was dan de leuterpraat tot nu toe. Ze vond het heel vervelend om mede te delen wat ze te zeggen had. Daar schieten we natuurlijk niets mee op. En ja KPN moet zich diep schamen voor de ontstane situatie en dat het niet bij machte is om dit lek te dichten. Niet echt professioneel van het bedrijf. Dit gaat natuurlijk rond zingen. En dat doet het nu al. Zal niet echt klanten gaan opleveren die ze hard nodig hebben.

En in de tussentijd loopt mijn KPNGmail adres behoorlijk vol. Maar ik hoor ze niet meer binnen komen.
Reputatie 5
Badge +2
[user=270135]RJL[/user
RJL, als ik jouw technische verhaal lees over spam en gebruikte (te gebruiken?) ip adressen. Dan moet het blokkeren van die io adressen door KPN toch niet moeilijk zijn? Of denk ik nu verkeerd?
Reputatie 1
Nee, moeilijk is het niet. In de zogenaamde "header" van het bericht (als het ware de envelop die om de elektronische brief zit), staat onder andere -
Received: from mx1.alistrcker.win ([216.169.116.52]) by cpsps-ews21.kpnxchange.com
Hierin zie je dat "de envelop" wordt overgedragen van het domein alistrcker.win, verbonden met het IP-adres 216.169.116.52, naar het kpn-mailsysteem.. Je kunt dus zien wie je een bericht stuurt en daarop reageren - maar dan moet je daar natuurlijk wel naar willen kijken.
Reputatie 4
Badge +2
Beste allemaal; onderstaande tekst als mail verzonden naar Eelco Blok.
Helaas was de reactie een replay zonder tekst...........................

Op 31 jul. 2017 om 13:24 het volgende geschreven:
Geachte mijnheer Blok,

Gelukkig kon u uitstekende cijfers laten zien m.n. de consumentenmarkt staat er sterk voor. Helaas moet u de ZM klant nog voor u terugwinnen.
En waarom nu deze mail aan u.
Deze gaat over een SPAM filter voor het @kpnmail.nl account met alle verdere synoniemen zoals kpnplanet , hetnet en planet.
Heel veel gebruikers hebben enorme last van SPAM in hun mail zodanig dat er zelf op het KPN forum een ellenlange discussie is ontstaan over de onwil KPN en de onmacht van de consument om KPN ertoe te bewegen een goed werkend spamfilter te installeren. De klant, uw consumentendivisie, zou daar zeer bij gebaat zijn.
Persoonlijk neem ik het u niet kwalijk dat u daar niet vanaf weet dat dit speelt. Toch moet ik uw hulp inroepen om dit versneld voor elkaar te krijgen. Immers dat hebben wij als consumentenmarkt wel verdiend gezien de uitstekende resultaten.
Uw moderators op het forum zijn, gezien hun antwoorden, de weg al lang kwijt en daarmee ten einde raad.
U bent eigenlijk het houvast voor velen die last hebben van spam.
Overigens is het zo dat in de @kpn.com mailaccount alle spam WEL wordt tegengehouden. Ziet u in uw zakelijke mail spam?
Voor alle zekerheid geef ik u de link naar het Forum waar de discussie plaats vindt.
https://forum.kpn.com/e-mail-10/spam-in-mailbox-433565/index17.html#post511228

In mijn spammap van KPNwebmail zijn nu in iets meer dan 1 maand 302 spammail door mij opgeslagen.
Reputatie 5
Badge +2
RJL, duidelijk. Maar waarom zou KPN dan niet willen kijken. Want dat doen ze niet. Als ik het goed begrijp zien ze de bal aankomen, maar doen alsof ze niets zien?

Steennul65, keurige mail. Ik kreeg het mail adres van de heer Blok niet te pakken. Wel een adres dat volgens eigen zeggen die van het directie secretariaat was. Helemaal geen reactie gehad. Investor Relations? Ook geen reactie gehad. Ik ben drie keer gebeld omdat ik de klacht bij de Consumentenbond “warm” bleef houden en niet akkoord ging met het afsluiten er van. Jij had wel een reactie, alleen zonder tekst. Dus iemand (de heer Blok of zijn secretaresse) heeft de mail wel gezien en misschien gelezen. Dus er komt mogelijk nog een afgewogen antwoord aan. Of er krijgt eindelijk iemand een schop onder zijn achterste.

Het eigen bedrijf krijgt dus een andere behandeling (geen spam) dan de consument. Terwijl de consumentenkant voor KPN steeds belangrijker wordt. Of ze daar blij mee zijn is een tweede.
Reputatie 1
RJL, duidelijk. Maar waarom zou KPN dan niet willen kijken. Want dat doen ze niet. Als ik het goed begrijp zien ze de bal aankomen, maar doen alsof ze niets zien?.
Zo eenvoudig is het ook weer niet. Er zijn vele duizenden adressen in omloop waar vanaf spam wordt verstuurd. Een spammer als Hollandsedeals heeft er alleen al honderden en varieert ze dagelijks. Alleen naar afzenders kijken heeft weinig zin, net zo min als het zin heeft om zelf, in je eigen mailprogramma, per afzender te blokkeren. Er moet dus meer intelligentie aan te pas komen. Feit blijft dat KPN vrijwel niets lijkt te doen. En zelfs als er spam gemeld wordt, gebeurt er niets, want het KPN-filter is niet zelflerend.
Reputatie 4
Badge +2
Uit betrouwbare bron weet ik hoe het mailaccount binnen kpn er uit ziet, en ja uhh nee ze krijgen geen spam. Ook het mailadres van dhr Blok uiteraard zo verkregen. Hij staat gewoon in de interne gids van kpn.
Ik heb er nog een 2e mail aan gewaagd met de vraag of er nog een antwoord komt.
Dat gaan we dus afwachten. Ik waag het te zeggen dat er uiteraard wel een reactie komt want je kan het niet maken dat je als ceo niet reageert, of laat reageren met een inhoudelijk antwoord. Zodra er een reactie komt zet ik die 1 op 1 door op het Forum.
Reputatie 5
Badge +2
Steennul65, hij is niet blij met je, maar kan het niet maken om niet te reageren.