News

KPN Webmail vernieuwing 2019

  • 9 September 2019
  • 679 reacties
  • 62759 keer bekeken
KPN Webmail vernieuwing 2019

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

679 reacties

kan men de nieuwe e-mail het letter type vergroten.

dus niet zo klein als dit???

Reputatie 7
Badge +21

kan men de nieuwe e-mail het letter type vergroten.

dus niet zo klein als dit???

Ja, dat kan. Van 8pt tot 16pt.

Reputatie 7
Badge +28

Voor het opstellen van een mail kun je een standaard lettertype instellen.

 

Als het om het lezen van e-mail gaat niet. Je kunt daarvoor wel de zoomfunctie van je browser gebruiken. De webmail schaalt goed mee als je in- of uitzoomt.

bedankt

Reputatie 5
Badge +8

Op mijn iPhone krijg ik bij het opstellen van een nieuw bericht niet de mogelijkheid te zien om bv een een lettertype in te stellen, zie foto:

 

Reputatie 5
Badge +8

Op mijn iPad krijg ik dit wel te zien:

 

Reputatie 7
Badge +28

Op mijn telefoon inderdaad ook niet. Dank @JochMa, geef ik door!

Reputatie 5
Badge +8

Ach, ik blijf een beetje door testen 😏

Reputatie 5
Badge +6

Hoe kan ik meetesten?

Reputatie 7

Hoe kan ik meetesten?

De pilot is afgelopen en de functionaliteit wordt nu gefaseerd uitgerold. Nu even geduld.

Reputatie 5
Badge +6

:( Ik heb nergens een topic gezien waar ik me kon aanmelden wat flauw

Reputatie 7

:( Ik heb nergens een topic gezien waar ik me kon aanmelden wat flauw

Er is inderdaad geen topic geweest voor de pilot, de (kleine) pilotgroep is op basis van uitnodiging samengesteld. Overigens heeft de pilot maar kort geduurd dus veel heb je niet gemist.

Ik hoop dat de nieuwe webmail snel naar alle abonnees uitgerold zal zijn.

Reputatie 5
Badge +6

Sorry maar wanneer tot wanneer kan je de nieuwe webmail krijgen/verwachten?

Reputatie 7
Badge +21

Sorry maar wanneer tot wanneer kan je de nieuwe webmail krijgen/verwachten?

@Joran zei eerder in dit topic: De uitrol is inmiddels begonnen. We zetten elke week een deel van de mailboxen over naar het nieuwe platform. De uitrol zal enkele maanden duren.

Het duurt dus zeker tot het eind van dit jaar voordat alle gebruikers zijn overgezet.

Reputatie 7
Badge +30

Sorry maar wanneer tot wanneer kan je de nieuwe webmail krijgen/verwachten?

@Joranzei eerder in dit topic: De uitrol is inmiddels begonnen. We zetten elke week een deel van de mailboxen over naar het nieuwe platform. De uitrol zal enkele maanden duren.

Het duurt dus zeker tot het eind van dit jaar voordat alle gebruikers zijn overgezet.

 

Dit, inderdaad.

Reputatie 4
Badge +2

Twee verschillende methodes van Phishing melden?

Hier boven staat:

Kom je een phishingmail tegen? Laat het onze abuse afdeling dan weten via abuse@kpn.com (stuur de mail door als bijlage).

Hier https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm staat alleen wat anders als hier boven:

Meld phishing!

Twijfel je of een ontvangen e-mail van KPN wel echt is? Volg de stappen en stuur de melding door.

  • Kijk of jouw melding bij de actuele meldingen staat. Staat deze erbij? Dan is onze Abuse desk ermee bezig en voegt doorsturen niets toe.
  • Staat de melding er niet bij? Meld het ons!Bekijk hieronder per e-mail programma hoe je de mail in stappen door kunt sturen naar valse-email@kpn.com

Welke van de twee methodes moeten we nu gebruiken?

En wanneer wordt de documentatie (ook buiten dit forum wordt gezocht naar oplossingen) aangepast?

André

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @AndreWrdn, goede vraag. Valse-email@kpn.com is de meest gebruikelijke inderdaad. Advies is om het daarheen te sturen. Ik zal het startbericht van dit topic ook even aanpassen. Bedankt voor je bericht. 

Ik vraag me af wat de meerwaarde ervan zal zijn.

Tot nog toe was de oude ook goed , toch ?

Reputatie 7
Badge +21

Ik vraag me af wat de meerwaarde ervan zal zijn. Tot nog toe was de oude ook goed , toch ?

Je gaat het vanzelf ervaren, in de komende maanden wordt iedereen overgezet.

Persoonlijk vind ik de nieuwe Webmail een grote verbetering, prettig in gebruik op laptop, tablet en telefoon.

Goed kan altijd beter :grinning::thumbsup:

Ik heb de mail op mijn I Phone. Als ik mijn mail open, krijg ik automatisch een bericht te zien in plaats van overzicht inkomende berichten. Heel vervelend. verder : onderin is een balk en als je daar op klikt zie je weer allemaal bericht. Ook heel vervelend. Tot nog toe vind ik het geen verbetering.

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot posten van wat je dan te zien krijgt.

Uiteraard wel even persoonlijke informatie wegpoetsen.

Heb je de weergave instellingen al naar jouw smaak aangepast?

 

Wat gebeurt er met (oude) mailberichten die nog in de inbox en verzonden map zitten?

Reputatie 7

Alle emails blijven uiteraard bewaard.

Ik heb de nieuwe webmail nog niet, maar ik hoop dat de dagelijkse KPN fouten er uitgehaald zijn:

Correcte email worden door KPN als Spam gemerkt en echte spam komt als goede email binnen.

Dagelijks corrigeer ik het, maar het helpt niet, KPN blijft stug dezelfde fouten maken.

Als ik bepaalde (spam) email blokkeer, dan komt hij de volgende dag vrolijk weer terug, blokkeren werkt dus niet.

Ik gebruik geen Outlook, maar Thunderbird.

Kan er ook een andere foto geplaatst worden dan die van het lieve meisje dat er nu al jaren op staat?