Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

  • 25 September 2019
  • 213 reacties
  • 45865 keer bekeken
Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

213 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Het is wel handig erbij te vertellen wel mailprogramma je gebruikt. En op wat voor een apparaat. We zijn niet helderziend.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Badge
Van het een op het andere moment deze foutcode.
Sinds gistermiddag bezig geweest om deze fout te herstellen. Eerst met KPN, alle instellingen doorgelopen, kan wel webmail inloggen, alles stond goed. Doorverwezen naar Microsoft omdat de fout in Outlook zit.
Vanochtend 2 uur met MS gechat, instellingen doorgelopen, Outlook en Office hersteld, niets werkte.
Gepingd met imap.kpnmail.nl, kreeg time out, dus de verbinding werd niet tot stand gebracht. Weer terug naar KPN...
Gebeld naar 0800 0402 en kreeg toen te horen dat er sinds gisteren een "algemeen probleem/storing" is(!!) De beveiligingscertificaten van Outlook voldoen niet meer aan de eisen van KPN. MS is gisteren hiervan op de hoogte gesteld.
De certificaten kunnen (tijdelijk) uitgezet worden en weer aan als de update uitgevoerd is, of webmail gebruiken.
Heel lastig omdat zakelijke mail hier ook mee gemoeid is, staat op telefoons en tablets.
Hebben andere gebruikers hier ook last van?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Outlook 2019 op een desktop /pc. Vgls mijn computerman heeft kpn bedacht de beveiliging te verscherpen afgelopen maandag. Heeft het daarmee te maken. De klant wordt hierover helaas niet geïnformeerd. Ik ben ook niet helderziend 😁

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +24
Ik weet het niet, ik heb er met thunderbird geen last van. Willicht moet je gewoon ff je instelli gen nakijken. Gebruik je wel ssl?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 7
Badge +28
@Sandra64 @Marleen 1972 @Pkooy @Sjaantjes @Patje209: Ik heb jullie topics samengevoegd met dit centrale topic, omdat ik vermoed dat jullie last hebben van de wijziging die ik in het startbericht heb uitgelegd. Kunnen jullie de stappen bovenaan volgen? Ik hoor graag of het daarmee is opgelost.
Mailbox KPN opent niet Webmail wel Oorzaak?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Badge
@Nick83 dat stond in de oorspronkelijke topic Outlook 2016 op een pc
@Joran stappen uitgevoerd, certificaat geïnstalleerd, Outlook herstart maar nog steeds hetzelfde probleem
Sinds de nacht van maandag 23 september 2019 naar dinsdag 24 september 2019 kan ik plotseling geen e-mailberichten meer ontvangen. Het ontvangen breekt abrupt en meteen af en er komt de melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Algemeen', Server: 'pop.kpnmail.nl', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCC0F

Het vreemde is dat ik wel e-mails kan versturen, dat werkt nog gewoon.
Gegevens: Asus Eee-PC, Windows XP, Outlook Express 6, via glasvezel (KPN) - Experia box, router, Ethernet.
O ja, via webmail kan ik wel zien dat er berichten zijn binnengekomen. Ik heb (nog) niets aan de instellingen gedaan, die staan nog ingesteld zoals is aanbevolen.

Admin: Samengevoegd met centraal topic
Sinds de nacht van maandag 23 september 2019 naar dinsdag 24 september 2019 kan ik plotseling geen e-mailberichten meer ontvangen. Het ontvangen breekt abrupt en meteen af en er komt de melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'Algemeen', Server: 'pop.kpnmail.nl', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Foutnummer: 0x800CCC0F

Het vreemde is dat ik wel e-mails kan versturen, dat werkt nog gewoon.
Gegevens: Asus Eee-PC, Windows XP, Outlook Express 6, via glasvezel (KPN) - Experia box, router, Ethernet.

O ja, via webmail kan ik wel zien dat er berichten zijn binnengekomen. Ik heb (nog) niets aan de instellingen veranderd, die staan nog ingesteld zoals is aanbevolen en waarmee het ook tot maandagmiddag gewoon werkte.

Admin: Samengevoegd met bestaand topic
Af en toe doen de mail servers het maar meestal niet.
Dan wordt gevraagd om het wachtwoord dat vervolgens niet wordt herkend.
Sinds gisteren.
Reputatie 2
Het certificaat (puntje 3 van de mogelijk oplossingen) is niet te downloaden. Site bestaat niet (meer).
Reputatie 7
Badge +28
@Sandra64: Heel vreemd. Ik begrijp dat je al uren bezig bent geweest met de instellingen. Ik zou die graag voor de zekerheid nog eens willen bekijken. Heb je de mogelijkheid daarvan een screenshot te plaatsen? Zorg wel dat jouw e-mailadres niet herkenbaar in beeld is. Het klopt overigens wel dat imap.kpnmail.nl niet reageert op pings.

@Marbermar: De timing is opmerkelijk maar als het af en toe wel werkt betwijfel ik of het dit probleem is. Je kunt via de webmail wel elke keer probleemloos inloggen? Welk e-mailprogramma gebruik je?

@Pkooy: Lijkt hier prima te werken. Kun je de link eens openen via een andere browser?
Af en toe wordt de mail opgehaald, maar meestal geven de servers niet thuis.
Bij pingen naar de servers geven deze ook niet thuis.
Webmail gaat goed, maar is meer werk.
Reputatie 2
In Chrome verschijnt het volgende:

Deze site is niet bereikbaar

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

In Edge zelfde verhaal. Voor de goede orde, de link die gegeven wordt:
http://crt.comodoca.com/USERTrustRSACertificationAuthority.crt

Lijkt me geen browser issue. Comodo bestaat niet meer volgens Google, is anders gaan heten.
Reputatie 7
Badge +28
@Marbermar: Pingen lukt mij ook niet, dat is normaal. Welk e-mailprogramma gebruik je? Is de internetverbinding verder wel stabiel?

@Pkooy: Klopt, Comodo heet tegenwoordig Sectigo. Maar de link moet gewoon werken. Ik heb het via mijn bedrijfslaptop en thuisverbinding getest. Waarom dat het niet doet moet ik je even schuldig blijven. Maar laten we daar niet bij blijven steken. Je geeft aan dat het op Outlook op Android niet lukt. Het is even een 'vervelende' test, maar kun je eens proberen of een andere e-mailapp wel werkt? Je kunt in de Gmail app ook een niet-gmail account toevoegen, of K9 mail bijvoorbeeld. Stel het account wel met imap in om geen mail kwijt te raken. Na de test kun je die e-mailapp weer verwijderen. Zo kunnen we achterhalen of de update van Outlook hier toevallig mee te maken heeft. De timing zou wel bijzonder zijn natuurlijk.
Badge
Ben ook al de hele dag bezig met het herstellen van mijn KPN-mail. Ik gebruik Outlook (als onderdeel van Office365) en kan wel mail versturen, maar niet ontvangen. Ik heb van alles geprobeerd, via de genoemde link bovenaan deze topic het beveiligingscertificaat gedownload en toegepast, accountgegevens aangepast, accounts gewist en opnieuw ingesteld, maar al direct na het aanmelden geeft Outlook aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de server wegens een onjuiste versleutelingscode. Dan ben ik dus steeds weer terug bij af.
Webmail werkt wel en ook met de Samsung Mail-app op mijn telefoon komt gewoon mail binnen. Het zit dus duidelijk in Outlook maar ik weet niet meer hoe ik het moet oplossen. Ook al uren bezig met de Microsoft helpdesk om het op te lossen, maar zelfs die hebben vooralsnog geen oplossing (...)
Internetverbinding is ok.
Mail verzend server werkt ok
Mail ontvangst server werkt af en toe.
Thunderbird wordt hier gebruikt
Reputatie 1
Badge
@Joran Ook pop.kpnmail.nl reageert niet op pings. Onderstaand de gegevens.
Heb ook al imap instellingen geprobeerd, werkt ook niet, dus alles weer terug gezet.

Wat er nu allemaal gevraagd wordt door jou is weer tegenstrijdig met wat de KPN medewerker ( Jo...) aan de telefoon zei vanochtend nl. dat de beveiligingscertificaten van MS Outlook niet meer voldoen aan de eisen van KPN en dat het wachten is op een update van MS...
Niet dat ik blij zal zijn als alles weer werkt zoals het behoort te werken :)

@Sandra64 @Marleen 1972 @Pkooy @Sjaantjes @Patje209: Ik heb jullie topics samengevoegd met dit centrale topic, omdat ik vermoed dat jullie last hebben van de wijziging die ik in het startbericht heb uitgelegd. Kunnen jullie de stappen bovenaan volgen? Ik hoor graag of het daarmee is opgelost.

Nee werkt ook niet.En gaan de 3 de dag nu al in.
Reputatie 7
In Edge zelfde verhaal. Voor de goede orde, de link die gegeven wordt:http://crt.comodoca.com/USERTrustRSACertificationAuthority.crt
Ik kan zonder problemen op mijn Android tablet dat certificaat downloaden.
Ook ik in Edge op Windows 10 start de download van het certificaat direct als ik die URL ingeef.
Reputatie 7
Badge +24
@Joran Ook pop.kpnmail.nl reageert niet op pings. Onderstaand de gegevens.
Heb ook al imap instellingen geprobeerd, werkt ook niet, dus alles weer terug gezet.

Wat er nu allemaal gevraagd wordt door jou is weer tegenstrijdig met wat de KPN medewerker ( Jo...) aan de telefoon zei vanochtend nl. dat de beveiligingscertificaten van MS Outlook niet meer voldoen aan de eisen van KPN en dat het wachten is op een update van MS...
Niet dat ik blij zal zijn als alles weer werkt zoals het behoort te werken :)



Welke opties heb je verder bij STARTTSL? Ook alleen SSL? Is het instellen van het certificaat met de link van Joran gelukt?
Reputatie 7
Badge +24
Starttls moet gewoon werken, gebruik ik op mn mobiel ook.
Reputatie 1
Badge
"Welke opties heb je verder bij STARTTSL? Ook alleen SSL? Is het instellen van het certificaat met de link van Joran gelukt"
Ik heb alle opties bij STARTTSL, allemaal geprobeerd.
Certificaten gedownload, geïnstalleerd, herstart van Outlook, nog steeds niet werkend.

Ik blijf die eisen van beveiliging certificaten vreemd vinden wat mij vanochtend telefonisch is gezegd (zie hierboven). Ik kan er helemaal niets van terugvinden, niet bij KPN en niet bij Microsoft...
Een klant van mij (ik geef computerles aan senioren) ervaart hetzelfde fenomeen. Gebruikt Windows live mail (ja ik weet dat het niet meer wordt ondersteund) op een Windows 10 computer..

Zelfde melding en foutcode:
Voor het account Hetnet kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

Server: 'pop.kpnmail.nl'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0F
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Ja

Niets gewijzigd aan de instellingen van het programma of wat dan ook..
Weet iemand een fix?

Admin: Samengevoegd met bestaand topic


EDIT door Sven-S: Heb zojuist voor mijn klant de fix gevonden: Ik heb in de virusscanner de email-scan module uitgeschakeld en ineens kwamen alle email door.
Virusscanner was Gdata.
Reputatie 7
Ik heb speciaal voor dit topic mijn @planet.nl mailbox op een Windows 10 machine op basis van imap toegevoegd in Outlook 365 en daarbij heb ik geen problemen ondervonden.