Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

  • 25 September 2019
  • 213 reacties
  • 45865 keer bekeken
Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

213 reacties

sinds 2 dagen ontvang ik geen email meer (Outlook Office 2010), versturen werkt wel. Bij verzenden/ontvangen komt foutmelding:
Aanmelden bij server voor inkomende e-mail (POP3): De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode. Neem voor assistentie contact op met de beheerder van uw e-mailserver of uw internetprovider (ISP). Fout 0x800CCC1A
bij account verwijderen en toevoegen als IMAP (ipv POP3) komt foutmelding time out. Webmail werkt zonder probleem, instellingen zijn niet veranderd, mailbox is niet vol (3%), GData of mail doorsturen is het probleem niet. Bij topic "Mogelijke problemen met e-mail..." staat dat certificaten mogelijk het probleem zijn. het vernieuwen van het account of het root certificaat downloaden en installeren maakt geen verschil. Ik zie dat veel meer mensen op Forum deze klacht melden.
Het lukt mee niet meer om op mijn android toestel mijn freeler email adres werkend te krijgen in imap, pop3 lukt wel. Gebruik de outlook app. Email adres dat eindigt op kpnmail.nl lukt wel.
Hier hetzelfde probleem. Gebruiker heeft sinds 1 week probleem dat mail meerdere keer via pop3 wordt opgehaald. Gebruikte nog Live Mail wat niet meer is ondersteund. Office 2019 gekocht en werkte eerst wel goed leek het. Heb toen gelijk ff gdata software geupdated. Wil niet meer ontvangen. Wel versturen. Versleuteling niet ondersteund...
Reputatie 1
Badge
Omdat meerdere mensen problemen met GData hadden, heb ik gisteren contact met hen gezocht en kreeg de volgende melding:

Als uw e-mails niet zouden binnen laden of het laden uitzonderlijk lang zou duren kan u volgende even nakijken:
U mag in de emailcontrole van uw G DATA kiezen voor “meer instellingen” en dan “uitgebreid”
Hier kiest u dan bovenaan om “inkomende email POP 3 poortnummer 110” uit te vinken (dus bovenste vakje uitvinken) nadien toepassen en “ok” klikken.
(ter info, als uw emailprogramma IMAP zou gebruiken ipv POP3 mag u de 2de optie uitvinken bij “inkomende email IMAP).
Mogelijk moet u nadien de pc nog even opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten gaan, de e-mails zouden nu wel normaal weer moeten geladen worden.

Ik heb dit toegepast en Outlook (@planet.nl en bewust POP3) op mijn pc's werkt weer.

Maar nu lees ik van KPN moderator @Vikash dat het toch een certificaat probleem is zoals in eerste instantie gemeld werd.
Ik hoop dat er vandaag meer duidelijkheid komt.
Het advies van G DATA om via "meer instellingen" en dan "meer uitgebreid" te kiezen lukt niet. "Meer uitgebreid" is namelijk niet klikbaar! Ik kan dus "inkomende email POP3" ook niet uitvinken.
Grappig 😀. Op een ander e-mail account op deze pc lukt het wél om via "meer uitgebreid" "inkomende email POP3" uit te vinken! En...Ik kan nu ook gewoon berichten ontvangen zonder problemen. 😉
Reputatie 1
Badge
Klanten die gebruik maken van email via anders dan KPN webmail krijgen foutmeldingen. Dit gebeurd op PC en telefoons. Het probleem zit niet in het e-mailprogramma of app. Er moet een nieuwe certificaat worden toegepast. Dat is de reden waarom we dit samenvoegen in één centraal topic. In het eerste bericht van dit topic kan je lezen hoe je dit probleem kan oplossen. Dit probleem is nog in onderzoek en oplospartij is aangestuurd. Ik hoop dat er morgen meer duidelijkheid komt.

@Vikash @Joran Is er al iets bekend over het certificaatprobleem?
Hallo @Sandra64 , wat ik begrepen heb is account verwijderen en weer opnieuw aanmaken, daarmee worden de correcte gegevens opgehaald en is het probleem over.
Elders lees ik dat Thunderbird met IMAP ook nog problemen geeft.
Omdat meerdere mensen problemen met GData hadden, heb ik gisteren contact met hen gezocht en kreeg de volgende melding:

Als uw e-mails niet zouden binnen laden of het laden uitzonderlijk lang zou duren kan u volgende even nakijken:
U mag in de emailcontrole van uw G DATA kiezen voor “meer instellingen” en dan “uitgebreid”
Hier kiest u dan bovenaan om “inkomende email POP 3 poortnummer 110” uit te vinken (dus bovenste vakje uitvinken) nadien toepassen en “ok” klikken.
(ter info, als uw emailprogramma IMAP zou gebruiken ipv POP3 mag u de 2de optie uitvinken bij “inkomende email IMAP).
Mogelijk moet u nadien de pc nog even opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten gaan, de e-mails zouden nu wel normaal weer moeten geladen worden.

Ik heb dit toegepast en Outlook (@planet.nl en bewust POP3) op mijn pc's werkt weer.

Maar nu lees ik van KPN moderator @Vikash dat het toch een certificaat probleem is zoals in eerste instantie gemeld werd.
Ik hoop dat er vandaag meer duidelijkheid komt.

Sandra64 dit werkt idd ook, maar dan controleert gdata helemaal niet meer. In gdata op tandwieltje klikken naar instellingen, antivirus, email controlere en dan bij gecodeerde ssl verbindingen het vinkje bij ssl controleren weghalen. De oplossing van gdata om certificaat van gdata software te exporteren en daarna tr importeren in windows hielp niet.



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 2
Op Android krijg ik het nog niet voor elkaar om met mijn onsmail adres het account aan te maken in de Outlook app. Het lijkt er op dat de inkomende server wel goed gaat, maar de uitgaande server accepteert het onsmail adres niet. En zonder smtp kun je geen account aanmaken. Ik heb het certificaat ook geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.
Is het ineens niet meer mogelijk om met het onsmail adres (alias) in te loggen op de uitgaande server op de telefoon? PC werkt gelukkig nog steeds goed.
Reputatie 1
Badge

Sandra64 dit werkt idd ook, maar dan controleert gdata helemaal niet meer. In gdata op tandwieltje klikken naar instellingen, antivirus, email controlere en dan bij gecodeerde ssl verbindingen het vinkje bij ssl controleren weghalen. De oplossing van gdata om certificaat van gdata software te exporteren en daarna tr importeren in windows hielp niet.



@RichardJ Dit heb ik natuurlijk nagevraagd bij GData en er is wel degelijk nog controle, zie hieronder het antwoord:

Jazeker, bij G DATA is er een dubbele emailcontrole, nu heeft u één uitgeschakeld maar de mails gaan wel nog door de andere controle en u blijft beschermd, dit kan geen kwaad.

Met vriendelijke groeten

T. De Meeter
Helpdesk Consumentenproducten Benelux
@Sandra64 Okay, uiteraard pakt de realtime antivirus scanner normaliter ook wel maar scannen voordat je het gaat verwerken of opslaan is wel het mooist. Ik moest het probleem voor iemand anders oplossen kende Gdata niet echt en had geen toegang tot de support. Komt Gdata ook nog met een echte oplossing en is dit probleem ook ergens bij hen te vinden op een forum /knowledgebase?
Reputatie 1
Badge
@Sandra64 Okay, uiteraard pakt de realtime antivirus scanner normaliter ook wel maar scannen voordat je het gaat verwerken of opslaan is wel het mooist. Ik moest het probleem voor iemand anders oplossen kende Gdata niet echt en had geen toegang tot de support. Komt Gdata ook nog met een echte oplossing en is dit probleem ook ergens bij hen te vinden op een forum /knowledgebase?

@RichardJ Helaas geen forum of knowledgebase, ik heb alleen een emailadres voor je: support@gdata.nl
Ik had hetzelfde probleem op de PC. Gebruik Thunderbird.
Kreeg de foutmelding dat verbinding met server pop.3 kpnmail was mislukt.
Op de een of andere onverklaarbare reden was bij de serverinstelling de servernaam veranderd in pop3.kpnmail.nl.
Heb het de 3 verwijderd en nu komen de mails weer gewoon binnen
Fout
----
De server is niet gevonden in Outlook. Controleer of de gegevens van de
server juist zijn ingevoerd in Accountinstellingen en of de
DNS-instellingen in het deelvenster Netwerk van Systeemvoorkeuren juist
zijn.

Details
----
E-mail kan niet worden opgehaald.

Bij een ander email adres met dezelfde inlog en server gegevens heb ik geen enkel probleem.

Ik heb normaal internet verbinding

Alvast dank voor jullie reactie

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
Deze zondag verspeeld met vinden van een oplossing.
sinds gister ineens op PC, 2 x iphone, 2x ipad geen ontvangst en geen verzending.
webmail prima.
op pc lukt het outlook 2016 niet de accounts te herstellen.
lijkt alles met niet reagerende imap te maken te hebben.
als certificaat het probleem zou zijn moeten de mobielen en tablets toch werken?
op pc handmatig cerificaat gedownload. Geen verschil..

Chatsessie schiet niet op en valt weg.

wat nu?
is morgen alles over als we wakker worden?

Dirk
Heb zelfde ervaring op Mac met Outlook 2010: ontvang geen mail sinds 24 sept 2019, maar wel op windows laptop en op iPhone. Volgens instructie accounts opnieuw aangemaakt en certificaat gedownload: geen enkel resultaat. Nu zelfs geen enkele melding meer (ontving voor het " herstel" nog een outlook foutmelding).
Reputatie 7
Badge +28
Nog geen inhoudelijke update helaas. Wel hebben we de website aangepast en de informatie uit het startbericht toegevoegd: Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN

Een paar andere tips:
  • Controleer of de inkomende mailserver is veranderd. Zoals @Marleen1956 (en anderen) aangeven is de inkomende mailserver in sommige gevallen veranderd naar pop3.kpnmail.nl. Waarom dit het geval is is mij nog niet helemaal duidelijk. Bij gebruik van imap hoort er imap.kpnmail.nl te staan, bij gebruik van pop3 hoort er pop.kpnmail.nl te staan
  • Schakel de virusscanner tijdelijk uit en test of dat wel werkt
  • Als je een melding krijgt over foutieve inloggegevens, controleer dan of inloggen op de KPN Webmail wel lukt
  • Schakel de virusscanner tijdelijk uit en test of dat wel werkt.


Tja. Dat was het dus.....
Accounts nog maar eens opnieuw ingevoerd in Outlook (nu maar voor POP3 gekozen)-> geen succes.
Omdat ik op Mac werk het programma Mail maar eens voorzien van de KPN e-mail accounts-> dat werkt wel.
Wacht met belangstelling op Outlook oplossing!!!
Reputatie 7
Badge +30
Beste @HRI, welke inkomende server heb je ingesteld? Omdat je je e-mail ook op de Mac hebt ingesteld, lijkt het me verstandiger om op Outlook ze ook als IMAP in te stellen. Op het moment dat je je account als POP3 instelt, dan haal je je e-mail van de server naar je apparaat. Ze staan dan dus niet meer op andere apparaten waar je de mail op hebt ingesteld en ook niet meer in de webmail, tenzij je aangeeft dat er een kopie op de server achter moet blijven. Heb je op de mac ook een virusscanner? Kan je deze eens als test kort uitzetten? Werkt het dan wel?
Ook op mijn Samsung smartphone kan ik niet inloggen op imap.kpnmail.nl :993 vanuit de Outlook app. Heel veel tijd aan besteed. App opnieuw geïnstalleerd etc. Kreeg de melding dat poort 993 ongeldig is.
Tenslotte KPN Helpdesk gebeld. Een medewerker vertelde mij dat het veiligheidscertificaat van Outlook recent is gewijzigd en dat Outlook daar niet goed mee omgaat. Zoals altijd, sommige apparaten hebben er last van, andere niet.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Misschien ten overvloede: Met de Samsung mail client heb ik geen problemen. Ook op mijn desktop, laptop en op KPN Webmail werkt alles.
Marcia, dank voor reactie. Had aanvankelijk imap.kpn.nl:993 ingesteld (voor de problemen). Heb dat, na de problemen, volgens instructie opnieuw gedaan-> geen resultaat. Bij wijze van test gisteren eens pop.kpn.nl ingesteld-> geen resultaat. Nu opnieuw terug naar imap-> geen resultaat.
Op mijn Mac heb ik geen separate virusscanner, dus test is niet mogelijk.
De reactie die KPN helpdesk gaf aan Tera (zie hierboven) lijkt mij de kern van de zaak. Maar nu.....?