Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

  • 25 September 2019
  • 213 reacties
  • 45864 keer bekeken
Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

213 reacties

Heb bij instellingen bij pop3 de 3 weggehaald (dus alleen pop) en alles werkt weer 👍
Reputatie 1
Badge
Hoi

Ook hier al een week steeds gedoe. Gisteren met hulp van KS nieuwe beveiligingscertificaten in Outlook gezet. Probleem even opgelost. Nu weer die ellendige verificatiefout. Wachtwoord werkt prima op webmail. Geen prettig ervaring, dit.

Ook de instellingen zijn gisteren tot twee keer toe gecontroleerd, alles in orde. Het ene moment komt mail wel binnen, het andere moment de foutmelding. Ook op 1 tablet en 3 Android telefoons die twee verschillende email Apps gebruiken. Hulp gevraagd.

Grt,

Ger
Ipv pop3.kpnmail.nl vul je in: pop.kpnmail.nl en dan is alles opgelost.
Reputatie 2
Ipv pop3.kpnmail.nl vul je in: pop.kpnmail.nl en dan is alles opgelost.
Was het maar zo simpel! Op de telefoon gebruikt je (meestal) geen pop-mail, maar imap.

Op de support site van Microsoft heeft iemand het issue ook al gepost. Mogelijk dat daar nog een reactie op komt.
Reputatie 1
Badge
Ipv pop3.kpnmail.nl vul je in: pop.kpnmail.nl en dan is alles opgelost.
Even nagekeken: geen enkel toestel met een 3 erin, één heeft IMAP. Dus... tot zover.
Reputatie 7
Badge +28
@Pkooy: Heb je misschien een link naar dat topic? Ik ben erg benieuwd waarom dit maar niet wil werken bij jou. Misschien een slechte combinatie van een update én onze vernieuwing van de certificaten? Ik vind het erg vervelend voor je dat dit mis blijft gaan. Ik hoop dat er vanuit Microsoft nieuwe informatie aan het licht komt.

@Gerke76: Kun je een screenshot van de instellingen delen van een van de apparaten waar dit mis gaat? Zorg er wel voor dat persoonlijke gegevens niet zichtbaar zijn.
Reputatie 1
Badge
@Joran: Joh, dat moet ik dan even uitvogelen. Zodra ik weer een inlogscherm krijg zal ik e.e.a. proberen te posten. Sinds 09.15 uur vanochtend gaat het nog goed. Wel 5 inlogpogingen moeten doen voordat het weer werkte. En ja, webmail geen probleem.
Reputatie 7
Badge +28
Het hoeft niet pas als je het inlogscherm krijgt te zien, ik denk niet dat we daar veel informatie uit kunnen halen. Het vreemde is dat dit zich bij jou af en toe voordoet. Als er een probleem is met het certificaat werkt het helemaal niet. Daarom ben ik benieuwd of er nog iets in de instellingen is wat de helpdesk wellicht over het hoofd heeft gezien. Maar als het nu spontaan is opgelost zou dat helemaal mooi zijn natuurlijk 😉
Reputatie 2
@Pkooy: Heb je misschien een link naar dat topic? Ik ben erg benieuwd waarom dit maar niet wil werken bij jou. Misschien een slechte combinatie van een update én onze vernieuwing van de certificaten? Ik vind het erg vervelend voor je dat dit mis blijft gaan. Ik hoop dat er vanuit Microsoft nieuwe informatie aan het licht komt.

@Gerke76: Kun je een screenshot van de instellingen delen van een van de apparaten waar dit mis gaat? Zorg er wel voor dat persoonlijke gegevens niet zichtbaar zijn.


Bij deze... https://answers.microsoft.com/nl-nl/outlook_com/forum/oemail-oaddacc/aanmelden-microsoft-account/34f68543-7867-47d3-bdb9-2d81e5e9926e?messageId=9823b363-0cf8-4a96-abf2-d10b1c4465f1
Reputatie 2
Misschien nog voor de toevoeging...

Ik heb echt alles al gedaan. Het enige dat me opvalt is dat als ik een account wil toevoegen aan de Outlook app (Android) hij altijd met een voorgesteld account komt, waarvan het email adres gelijk is aan het email account dat ik wil toevoegen. Als ik die kies, dan wordt dat account toegevoegd, maar wat dat precies voor account is, is geheel onduidelijk. Het is in ieder geval NIET het email account dat ik wil toevoegen.
Als ik bij het toevoegen dat voorgestelde account uitvink en het juiste account opvoer, krijg ik die vervelende wachtwoord fout (en die is absoluut juist).
Vragen:
- waar komt dat voorgestelde account vandaan? Ik kan het nergens vinden.
- waar kun je de instellingen van een account inzien (imap, smtp, poorten etc)?
- wat is er veranderd sinds de laatste update? Daarna kwam de vraag om mn wachtwoord in te voeren en ging het allemaal mis.

Ook bij Microsoft gepost, maar nog geen reactie mogen ontvangen.....
Reputatie 7
Badge +24
Misschien nog voor de toevoeging...

Ik heb echt alles al gedaan. Het enige dat me opvalt is dat als ik een account wil toevoegen aan de Outlook app (Android) hij altijd met een voorgesteld account komt, waarvan het email adres gelijk is aan het email account dat ik wil toevoegen. Als ik die kies, dan wordt dat account toegevoegd, maar wat dat precies voor account is, is geheel onduidelijk. Het is in ieder geval NIET het email account dat ik wil toevoegen.
Als ik bij het toevoegen dat voorgestelde account uitvink en het juiste account opvoer, krijg ik die vervelende wachtwoord fout (en die is absoluut juist).
Vragen:
- waar komt dat voorgestelde account vandaan? Ik kan het nergens vinden.
- waar kun je de instellingen van een account inzien (imap, smtp, poorten etc)?
- wat is er veranderd sinds de laatste update? Daarna kwam de vraag om mn wachtwoord in te voeren en ging het allemaal mis.

Ook bij Microsoft gepost, maar nog geen reactie mogen ontvangen.....


Outlook probeert het de gebruiker "makkelijk" te maken door sommige gegevens automatisch in te vullen. Doen andere mailprogramma's soms ook, maar Outlook is daar het hardnekkigste in. Sommige instellingen worden gewoon weggelaten en kun je helemaal niet meer bij.
Reputatie 2
Gister is er een update geweest van de Outlook app, dus maar weer eens geprobeerd om m'n email adres toe te voegen.... et voila! Het wonder is geschied!!!!!!!!
Reputatie 1
Bij mij is het ook goed fout met mijn Samsung Note 4 en mijn macbook van Apple
Kan geen mail meer ontvangen of verzenden Kpn gebeld hier wordt gezegd dat ik een certificaat moet downloaden dit heb ik gedaan maar steeds het antwoord wachtwoord en gebruikersnaam klopt niet
account opnieuw ingesteld niets van dit alles
Ook ben ik mails kwijt van 22 september tot 30 september.
Opnieuw naar KPN gebeld maar kreeg een nietszeggend antwoord ja ik weet het ook niet

Wat gaan we hier aan doen KPN neem je klantverantwoordelijkheid en laat ons niet in de kou staan
door je te verschuilen naar vage antwoorden.
Ook had ik wel een mailtje verwacht waarmee er een verandering zou komen nu worden we er door verrast
Reputatie 1
Ook ik kan al anderhalve week geen mail ontvangen vanwege de melding dat 'de indentiteit van 'pop.kpnmail.nl niet kan worden gecontroleerd' omdat het certificaat verlopen zou zijn etc. Kan hier eindelijk eens wat aan gedaan worden? want ik wordt er doodziek van inmiddels! En inloggen KPN webmail lukt ook sinds 2 dagen niet meer!
Heb alles geprobeerd en alles doorgelezen hier. Ik maak nog gebruik van Windows Live Mail (lekker oud) en ben bang dat hier de oorzaak in zit. Kan iemand daar wat over zeggen?
Reputatie 7
Badge +30
Fijn dat het voor jou eindelijk is opgelost, PKooy!

Danny, welkom! Volg de stappen zoals ze in het startbericht worden beschreven. Daarna zou je mailprogramma weer goed moeten werken. Wat ervaar je als je op de webmail probeert in te loggen?

RH55, niet specifiek iets. Alleen dat het inderdaad een nogal oud mailprogramma is dat ook door MIcrosoft al niet meer ondersteund wordt. Je kunt ook de stappen uit het startbericht proberen, vooral die van het handmatig installeren van het certificaat. Maar als dat niet helpt raad ik je toch aan een ander mailprogramma te gebruiken.
Er is inderdaad een Outlook update geweest, maar voor zover ik weet niet van Outlook op Android. Op mijn telefoon werkt het dus nog steeds niet en moet ik mij behelpen met dat vervelende Samsung Mail. Met Outlook op mijn desktop en laptop heb ik geen problemen gehad (Windows 10 en Outlook 16). Wanneer komt er een update van Outlook op Android?
Reputatie 2
Er is inderdaad een Outlook update geweest, maar voor zover ik weet niet van Outlook op Android. Op mijn telefoon werkt het dus nog steeds niet en moet ik mij behelpen met dat vervelende Samsung Mail. Met Outlook op mijn desktop en laptop heb ik geen problemen gehad (Windows 10 en Outlook 16). Wanneer komt er een update van Outlook op Android?

Er is op Android zowel afgelopen zondag als vandaag een update geweest. Worden de app updates op je telefoon automatisch uitgevoerd? Of doe je dat handmatig?
Plotseling is de IMAP verbinding gemaakt. Na Outlook update en talloze malen inloggen waarop de reactie kwam dat mijn inloggegevens fout waren - wat natuurlijk niet het geval was - kreeg ik de melding "dit account is al een keer verbonden". Nog eens proberen...weer die melding. Toen inlogprocedure gestopt en op Outlook icoon geklikt. Verbonden!
Ik ben er we blij mee, maar ik heb nog nooit zo'n idiote aanmeldprocedure meegemaakt. Zal wel weer Android zijn...
By the way, ik heb de updates by de playstore handmatig opgevraagd.
Reputatie 2
By the way, ik heb de updates by de playstore handmatig opgevraagd.

Die update was de truc! Fijn dat alles weer werkt 🙂
Zeker fijn, maar ik moest wel mijn telefoon opnieuw opstarten en nog minstens vier keer of zo aanmelden. Maar dat ben ik zo vergeten...
Reputatie 1
Hoi Eric,wat betreft inloggen via KPN webmail als ik dus rechtsboven op het envelopje klik krijg ik een blanco pagina met rood waarschuwingsbordje met uitroepteken met de tekst: Je verbinding met deze pagina is niet prive! Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens te stelen etc etc. Dus ik hoop dat wel weer snel te kunnen gebruiken zolang ik zelf nog geen toegang heb tot mijn mailprogramma.
Reputatie 7
Badge +28
@Danny93 Staan de datum+tijd van je computer wel goed? Je opent https://webmail.kpnmail.nl om in te loggen? Op de webmail is niets veranderd, als dat ook niet werkt is er iets anders aan de hand.
Reputatie 1
@Danny93 Staan de datum+tijd van je computer wel goed? Je opent https://webmail.kpnmail.nl om in te loggen? Op de webmail is niets veranderd, als dat ook niet werkt is er iets anders aan de hand.
Hoi Joran,heb na een grondige update alles weer in orde..ook mail werkt weer!
Dankje voor alles!