Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

  • 25 September 2019
  • 213 reacties
  • 45865 keer bekeken
Mogelijke problemen met e-mail (server reageert niet, inloggegevens kloppen niet)

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

213 reacties

Reputatie 2
Dus nog steeds hetzelfde issue voor Outlook op Android (en mogelijk ook op iOS). Het duurt nu al ruim een week. Is er al een idee bij KPN wanneer dit opgelost is?

Net de Samsung e-mail app maar eens geprobeerd... als een zonnetje. Alleen heeft deze app qua gebruik niet mijn voorkeur en zou ik graag weer een werkende Outlook app hebben.
Sinds de update naar iOS 13 werkt de Microsoft Outlook app niet meer met de IMAP server van KPN Mail.

De app meldt:

Fout: IMAP SSL-controle is mislukt

De mailserver heeft een ongeldig of verlopen certifcaat ..........

Dus weigert de app (terecht) de verbinding te accepteren. Andere email apps zijn mogelijk minder strikt.

Vind het schandalig dat het beheer van de mail service iets dergelijks laat gebeuren, het certifcaatbeheer is kennelijk niet op orde

Graag acuut oplossen, een nieuw certificaat kunnen jullie zeer snel aanvragen...

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Reputatie 1
Dus nog steeds hetzelfde issue voor Outlook op Android (en mogelijk ook op iOS). Het duurt nu al ruim een week. Is er al een idee bij KPN wanneer dit opgelost is?

Net de Samsung e-mail app maar eens geprobeerd... als een zonnetje. Alleen heeft deze app qua gebruik niet mijn voorkeur en zou ik graag weer een werkende Outlook app hebben.


Ook ik zou graag iets horen over de problemen met Outlook voor Android. En vooral over de oplossing daarvan natuurlijk. Tot dusver is er in deze hele draad nauwelijks een woord aan gewijd en ik zou toch echt graag iets willen horen. Dus moderators: hoe staat het er voor???
Reputatie 7
Badge +25
Hoi iedereen. Nog even een update vanuit ons voor zover mogelijk. Het lijkt een probleem te zijn op de apparaten zelf (hoewel dat niet zo lijkt). Technisch lijkt er geen storing te zijn aan onze kant. Ik zet even een paar dingen op een rij die wellicht kunnen helpen.

  • Pas op met verwijderen van POP instellingen op je apparaat, je kunt hierdoor mail kwijt raken. De voorkeur is IMAP. Kijk voor de juiste IMAP instellingen voor jouw apparaat/mailclient op https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm bij instellen.
  • Mail veilig gesteld? Wijzig POP3.telfort.nl (of eventueel andere servernaam) in pop.kpnmail.nl (hierdoor wordt geforceerd het juiste certificaat gedownload). Kies je voor IMAP: kijk dan op https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm bij het kopje instellen.
  • Als dat niet helpt kun je het root certificaat op het apparaat laten downloaden en installeren. Dit geldt voor oude apparaten van voor 2011: http://crt.comodoca.com/USERTrustRSACertificationAuthority.crt. (Bij eventuele waarschuwing ervoor kiezen het certificaat te vertrouwen)
Houd dus de instellingen aan die je op kpn.com vindt. Het account opnieuw instellen is dus vaak de oplossing, en weet dat je de webmail sowieso werkt.

Ik heb op dit moment verder geen specifieke informatie over Outlook voor Android.
Reputatie 7
Badge +24
Als andere mail apps wel gewoon werken, en Outlook niet, dan is het dus een Outlook probleem en kun je beter bij Microsoft aankloppen.
Op mijn PC komen de "kpnmail.nl"berichten niet meer binnen. In boven balk komt het bericht:
Wachtwoord bijwerken CN of account machtigen om te synchroniseren naar dit apparaat.
Wat te doen?

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic
Reputatie 2
Heb het account al tig keer opnieuw ingesteld, maar het werkt gewoonweg niet. Het blijft om een wachtwoord vragen. En ja, 100% zeker dat het wachtwoord juist is! Tot de update van de app werkte alles prima en nu ineens niet meer. Dat is toch vreemd?
Het kan ook zo maar eens aan de beveiliging bij KPN liggen icm de bijgewerkte app. Andere accounts (geen KPN accounts dus) werken nog steeds prima met de Outlook app.
Omdat meerdere mensen problemen met GData hadden, heb ik gisteren contact met hen gezocht en kreeg de volgende melding:

Als uw e-mails niet zouden binnen laden of het laden uitzonderlijk lang zou duren kan u volgende even nakijken:
U mag in de emailcontrole van uw G DATA kiezen voor “meer instellingen” en dan “uitgebreid”
Hier kiest u dan bovenaan om “inkomende email POP 3 poortnummer 110” uit te vinken (dus bovenste vakje uitvinken) nadien toepassen en “ok” klikken.
(ter info, als uw emailprogramma IMAP zou gebruiken ipv POP3 mag u de 2de optie uitvinken bij “inkomende email IMAP).
Mogelijk moet u nadien de pc nog even opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten gaan, de e-mails zouden nu wel normaal weer moeten geladen worden.

Ik heb dit toegepast en Outlook (@planet.nl en bewust POP3) op mijn pc's werkt weer.

Maar nu lees ik van KPN moderator @Vikash dat het toch een certificaat probleem is zoals in eerste instantie gemeld werd.
Ik hoop dat er vandaag meer duidelijkheid komt.

Ik heb G DATA inkomende POP 3 inkomende email inmiddels weer ingeschakeld en alle 2 accounts op pc werken weer goed! Alle problemen zijn bij mij dus opgelost 😀
Ja ja net na 10 dagen geen mail tehebben ontvangen.Is t mij samen met iemand van kpn.gelukt je moet een

NIEUW WACHTWOORD AANMAKEN.

En alles werkt weer wel overal waar je je mail ontvangt je nieuwe wachtwoord invullen
Blijkbaar heeft KPN alle wachtwoorden verwijderd vandaar geen herkenning


Email.kpn.com. daar veranderen
Ja ja net na 10 dagen geen mail tehebben ontvangen.Is t mij samen met iemand van kpn.gelukt je moet een

NIEUW WACHTWOORD AANMAKEN.

En alles werkt weer wel overal waar je je mail ontvangt je nieuwe wachtwoord invullen
Blijkbaar heeft KPN alle wachtwoorden verwijderd vandaar geen herkening

Grappig, KPN liet mij eerder weten (via chat) dat ik de e-mai moest verwijderen en opnieuw aanmaken...Dat heb ik dus niet gedaan en ook heb ik geen nieuw wachtwoord aangemaakt. 😉 G Data zoals gezegd vandaag weer de inkomende mail POP 3 weer ingeschakeld en sinds vandaag werk alles weer 100%. Blij! 😃Hoop dat het zo blijft 🤔
Ook ik heb al sinds een week problemen met m'n e-mail. Ik kon geen mail ontvangen op m'n laptop met Outlook 2013 (webmail werkt wel), foutcode 0x80040900, serverprobleem. In eerste instantie zocht ik de oorzaak ergens anders, maar ben nu al een paar dagen van tijd tot tijd bezig met de stappen die op de KPN-website worden aangegeven. Ik heb m'n account verwijderd en nieuw gemaakt, (wel als POP3 en niet als IMAP, omdat ik de mails langdurig wil bewaren op m'n laptop) met inkomende mail pop.kpnmail.nl, SSL, poort 995 en uitgaande mail smtp.kpnmail.nl, TLS, poort 587. Bij het testen moet ik zowel voor inkomende als uitgaande mail het wachtwoord ingeven en accepteert hij dat vervolgens niet en geeft hij 2 foutmeldingen, m.b.t. aanmelding bij e-mailserver en wachtwoord (terwijl ik echt het juiste wachtwoord intyp). Bij het normale verzenden en ontvangen krijg ik de foutcodes 0x80040900 (servernaam) en 0x800CCC92 (aanmelding afgewezen). Dus ik kan nu ook geen mail meer versturen. Ik heb ook de andere aangegeven dingen geprobeerd, virusscanner (Norton) tijdelijk uitgezet, certificaat was geïnstalleerd, PC opnieuw opgestart, maar niks helpt. Dus hoe krijg ik de mail weer werkend?
Ik geloof niet dat het probleem bij KPN ligt. Ik gebruik Outlook op mijn laptop, desktop en Samsung Android telefoon. Mijn laptop en desktop werken beide prima met Outlook 16/365. Mijn KPN Webmail kent mijn wachtwoord ook. Maar de Outlook app voor Android doet het niet goed.

Ik moest helaas mijn 4 jaar oude altijd goed werkende Lumia Windows Phone updaten naar een Samsung Android phone. Ik heb hem nog geen half jaar, maar er is altijd gedonder met die telefoon. Helaas.
Bij mij is het ook goed fout met mijn Samsung Note 4 en mijn macbook van Apple
Kan geen mail meer ontvangen of verzenden Kpn gebeld hier wordt gezegd dat ik een certificaat moet downloaden dit heb ik gedaan maar steeds het antwoord wachtwoord en gebruikersnaam klopt niet
account opnieuw ingesteld niets van dit alles
Ook ben ik mails kwijt van 22 september tot 30 september.
Opnieuw naar KPN gebeld maar kreeg een nietszeggend antwoord ja ik weet het ook niet

Wat gaan we hier aan doen KPN neem je klantverantwoordelijkheid en laat ons niet in de kou staan
door je te verschuilen naar vage antwoorden.
Ook had ik wel een mailtje verwacht waarmee er een verandering zou komen nu worden we er door verrast
Reputatie 7
Badge +28
Blijkbaar heeft KPN alle wachtwoorden verwijderd vandaar geen herkenning

Ik moet dit ontkrachten want dat is niet de oorzaak. Het wachtwoord wijzigen kán wel een oplossing zijn, omdat je door het nieuwe wachtwoord op te geven ook de instellingen opnieuw toepast. Dus een goede tip maar ik wil voorkomen dat er geruchten ontstaan dat KPN alle wachtwoorden heeft verwijderd.

Voor wie problemen blijft houden is dit zeker een optie die je kunt proberen.

Ook ben ik mails kwijt van 22 september tot 30 september.

Kun je wel inloggen op de KPN Webmail en staan de missende mails daar wel? Er is geen mail verwijderd door deze aanpassing.
Zoals ik al schreef, werkt mijn wachtwoord nog steeds op webmail.kpn.nl en op mijn kpnplanet account via Outlook op desktop en laptop (Outlook 365) en zelfs op mijn oude Lumia 830 telefoon met Windows Phone 10. Net nog even geprobeerd, al gebruik die telefoon niet meer.

Maar op mijn Samsung telefoon werkt Outlook niet. Ook Samsung mail werkt niet goed, ik krijg alleen mails van 30 september, verder niets. Aanmelden ging wel.

Ik denk dat Outlook op Android het probleem is.
Email verzenden en ontvangen lukt alleen op mijn Ipad
Webmail kan ik wel gebruiken.
Op mijn Samsung note 4 mijn Imac en mijn macbook lukt het nog steeds niet om mails te ontvangen of te verzenden
De mails die van 20 september tot 27 september
Eerder waren verstuurd waren ook niet zichtbaar in webmail ik gebruikt altijd imap en geen pop
En volgens KPN moeten deze mails altijd op de server blijven mooi niet
Want ik had bericht gekregen van een hotel boeking maar mail mooi weg Gisteravond hotel moeten bellen om een bevestiging opnieuw te sturen maar wel in Gmail geen enkel probleem
Beste mensen Kpn zijn jullie nu met het probleem
Bezig of laten jullie het verder aan modderen met de gedachte je kan toch in webmail kijken
Het is me gelukt om het zelf op te lossen. Door de diverse keren dat ik een nieuw account had aangemaakt was er per ongeluk ingeslopen dat ik als gebruikersnaam m'n naam had gebruikt (zoals hij standaard aangeeft) i.p.v. m'n e-mailadres. (en ik gebruik m'n eerdere wachtwoord weer)
Wel teleurstellend dat na m'n bericht van gisteravond KPN helemaal niet gereageerd heeft...
Reputatie 7
Badge +30
@nappie4651, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Volg de stappen die beschreven worden in het startbericht. Als je ook gebruik maakt van GData, volg dan de stappen die forumgebruiker Sandra noemt:

Omdat meerdere mensen problemen met GData hadden, heb ik gisteren contact met hen gezocht en kreeg de volgende melding:

Als uw e-mails niet zouden binnen laden of het laden uitzonderlijk lang zou duren kan u volgende even nakijken:
U mag in de emailcontrole van uw G DATA kiezen voor “meer instellingen” en dan “uitgebreid”
Hier kiest u dan bovenaan om “inkomende email POP 3 poortnummer 110” uit te vinken (dus bovenste vakje uitvinken) nadien toepassen en “ok” klikken.
(ter info, als uw emailprogramma IMAP zou gebruiken ipv POP3 mag u de 2de optie uitvinken bij “inkomende email IMAP).
Mogelijk moet u nadien de pc nog even opnieuw opstarten om de wijzigingen van kracht te laten gaan, de e-mails zouden nu wel normaal weer moeten geladen worden.

Ik heb dit toegepast en Outlook (@planet.nl en bewust POP3) op mijn pc's werkt weer.




C.S.K., sorry dat we niet gereageerd hebben. Er valt alleen helaas vrij weinig te zeggen. Er is aan onze kant geen probleem. Dan zit het hem toch ergens in je instellingen. Wat je uiteindelijk ook zelf hebt kunnen vinden. Fijn dat het bij jou nu weer goed werkt.
Goedemiddag,

Ook hier deze week ineens geen planet mail meer in outlook 2016. Alle instellingen staan nog net als vorige week toen het nog werkte. Ik lees ook de opmerking van KPN over certificaten. Met alle ophef online (niet alleen hier) mogen we er toch van uitgaan dat er wel degelijk iets aan de kant van kpn veranderd is? Zeker daar ik steeds een melding zie dat er ook nieuwe webmail aankomt. Misschien iets te ijverig aan de knopjes gezeten?
Reputatie 7
Badge +24
Zeker daar ik steeds een melding zie dat er ook nieuwe webmail aankomt.

Komt ja, die is er dus nog niet.

Zeker daar ik steeds een melding zie dat er ook nieuwe webmail aankomt.Komt ja, die is er dus nog niet.

Op de achtergrond vast al wel..
Reputatie 7
Badge +24


Zeker daar ik steeds een melding zie dat er ook nieuwe webmail aankomt.Komt ja, die is er dus nog niet.
Op de achtergrond vast al wel..

Nee. Er zijn nog maar een paar mensen gemigreerd naar de nieuwe omgeving.
Reputatie 2
Misschien toch nog even voor de KPN medewerkers.... Tijdenlang werkt de Outlook app prima op mijn Samsung. Dan komt er een update van de Outlook app en dan wordt er ineens gevraagd om een wachtwoord. Dat vul je dan in en vervolgens werkt het niet. Ik log in met een onsmail.nl account. Zou daar het probleem niet kunnen zitten? Iets met toestaan dat men ook met een NIET kpnmail account zijn mail mag ophalen? De oplossing zit bij communicatie tussen KPN en Microsoft. Een van beide heeft iets niet helemaal goed gedaan.
PC en tablet werken wel met dezelfde onsmail user.
Is er al iets met het certificaat voor de telefoon gedaan? Die zou toch worden aangepast?
Reputatie 7
Als er om dat wachtwoord gevraagd wordt, kies dan voor geavanceerde instellingen en stel de IMAP server in op imap.kpnmail.nl:993 en de smtp server op smtp.kpnmail.nl:587.
Vul bij beide het e-mailadres en wachtwoord in.
Reputatie 2
Als er om dat wachtwoord gevraagd wordt, kies dan voor geavanceerde instellingen en stel de IMAP server in op imap.kpnmail.nl:993 en de smtp server op smtp.kpnmail.nl:587.
Vul bij beide het e-mailadres en wachtwoord in.

Uiteraard al vele malen gedaan! Werkt ook niet.