Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Administratie , goed werk gedaan door de e-mail adressen te blurren. Goed werk wordt beloond!! Ook hier.....
Inderdaad sinds enige weken veel meer spam o mijn planet.nl mailaccount. Van Aldi, Ah, Weber, Jumbo. Ik heb geprobeerd om de email adressen te blokkeren en de emails als spam aangeduid, maar dit schijn niet te helpen.

het lijkt idd dat de spamfilter dit soort spam niet herkent dus ik vraag me af wat er veranderd is sinds een paar weken. Als dit zo door gaat zal ik mijn planet.nl mailadres opzeggen, want het schoonmaken van mijn mailboxen kost veel te veel tijd.

Kan KPN zeggen wat er veranderd is? Op jullie website zeggen jullie dat er meer spam is en dat jullie er spoedig een oplossing voor hebben, maar dit is al weken aan de gang, dus wanneer is het opgelost?

Groeten, Olav

*Admin: bericht afgesplitst van Laatste weken meer spam en verplaatst naar centraal topic over Spam
Reputatie 5
Badge +8
Ook bij mij gaat de spam weer onverminderd door.
Ik laat het als test nu niet meer automatisch doorsturen naar mijn Gmail account.
Gelukkig zet Thunderbird het keurig in de spam map.
Maar...................ik heb in al die spam maanden inmiddels wel 700 filters aangemaakt!

Maar ik blijf hoop houden op een goede oplossing🤓
Reputatie 7
Het probleem beperkt zich niet tot KPN.

Bron.
Ik heb even een recording gemaakt van mijn webmail van wat ik sinds gisteren heb ontvangen, sinds het plaatsen van mijn reactie in dit topic (je ziet in het begin van het filmpje een bericht KPN Community, dus dat is het mailtje dat mijn reactie gequote is hier). tellen we even mee? Ik heb zelf even geteld nog.... 34x spam van Albert Heijn, Aldi en AH. en 2x T-Mobile Phising



Allemaal Aldi, AH, Albert Heijn en fiets troep. de T-Mobile mails zijn phishing mails, of ik even mijn factuur met bitcoins wil betalen, yeah right...

Ik wordt echt serieus gek van al de spam op mijn telefoon, want dit is het primaire device wat ik gebruik voor mijn e-mail.

Ik heb zelf maar even geprobeerd te spelen met de e-mail filters in Webmail, maar deze werken helemaal niet! Heb onderstaande getest:



En:


edirt: heb hier uiteraard ook ingesteld als actie > verwijder e-mail

BEIDE WERKEN NIET!!!

HOE KAN IK ZELF FILTERS AANMAKEN DIE WEL WERKEN AANGEZIEN KPN NALATIG IS????
Reputatie 5
Badge +8
@gise
Zelf gebruik ik Thunderbird maar ik moet dan wel de filters zelf handmatig instellen, inmiddels in en paar maanden tijd 700!
Of een Gmail account aanmaken en je post automatisch laten doorsturen naar dit account, komt de spam gelijk in de spam map terecht
Reputatie 5
Badge +2
Ook Ziggo heeft last van dezelfde spam als wij. Ook zij hebben niet de expertise in huis die nodig is om het te verhelpen. Net als KPN. De deskundigen op dit gebied werken ergens anders, En we weten allemaal waar dat is.😀
@gise
Zelf gebruik ik Thunderbird maar ik moet dan wel de filters zelf handmatig instellen, inmiddels in en paar maanden tijd 700!
Of een Gmail account aanmaken en je post automatisch laten doorsturen naar dit account, komt de spam gelijk in de spam map terecht


Ik wil helemaal geen g-mail adres, en zoals ik al zei, ik gebruik primair m'n telefoon met de ingebouwde e-mail app voor mijn e-mail.

Is geen kritiek op jou, je draagt workarounds aan maar het is aan KPN om de oorzaak aan te pakken in plaats van dat wij workarounds in elkaar zouden moeten knutselen.

Als ik dan vervolgens zelf e-mail filters probeer aan te maken om aan mijn kant alles van Albert Heijn af te vangen werken deze filters ook nieteens!
Reputatie 5
Badge +8
Die workarounds zijn pure noodzaak want ik ben ook geïrriteerd van al die dagelijkse spam.
Maar er is voorlopig geen oplossing....................................alleen frustratie
Reputatie 7
...De deskundigen op dit gebied werken ergens anders, En we weten allemaal waar dat is.😀Dat is dan ook waarom KPN grote delen van de spamfilter functionaliteit heeft uitbesteed aan die (Amerikaanse) experts. Het lukt zelfs die experts blijkbaar niet om dit issue snel te tackelen.
Misschien moeten die Amerikaanse experts het Neerlandsche talenpakket installeren op het spamfilter en worden daarom de Hollandse Deals, Jumbo, Aldi, Lidl, Albert Heijn, AH en Frits van Dijk's spam met Nederlandse text niet gefilterd
Reputatie 5
Badge +2
...De deskundigen op dit gebied werken ergens anders, En we weten allemaal waar dat is.😀Dat is dan ook waarom KPN grote delen van de spamfilter functionaliteit heeft uitbesteed aan die (Amerikaanse) experts. Het lukt zelfs die experts blijkbaar niet om dit issue snel te tackelen.
Misschien andere Amerikaanse experts inschakelen.? Die wel de expertise in huis hebben? Deze bakken er niets van.
Reputatie 4
Badge +2
Ik zag zoveel spam dat ik naar webmail ben gegaan en wat denk je al mijn "filters"zijn weg!

E-mail
Handtekeningen
Geblokkeerde afzenders
E-mailfilters
Automatisch doorsturen
Automatisch beantwoorden
E-mailfilters

E-mailfilter instellingen
Automatisch berichten laten sorteren, doorzenden of verwijderen.
E-mailfilters
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
(onbekend)
ToevoegenBewerkenVerwijderenVerplaatsen naar bovenVerplaatsen naar beneden
Reputatie 7
...De deskundigen op dit gebied werken ergens anders, En we weten allemaal waar dat is.😀Dat is dan ook waarom KPN grote delen van de spamfilter functionaliteit heeft uitbesteed aan die (Amerikaanse) experts. Het lukt zelfs die experts blijkbaar niet om dit issue snel te tackelen.Misschien andere Amerikaanse experts inschakelen.? Die wel de expertise in huis hebben? Deze bakken er niets van.Precies, misschien is dat het overwegen waard. Overigens denk ik dat in Amsterdam uitstekende Nederlandse experts zitten die KPN waarschijnlijk prima kunnen helpen.
Reputatie 5
Badge +2
Dan hoop ik dat er nu eens iemand bij KPN is die opstaat en zegt, nu is het genoeg. Je laat een extern bedrijf niet vier maanden prutsen. Ze hebben toch wel iemand in dienst die de weg in “spamland” weet? Niet dus.
Reputatie 7
...Ze hebben toch wel iemand in dienst die de weg in “spamland” weet? Niet dus.Dat zou je inderdaad verwachten en misschien/waarschijnljk is dat ook wel zo, ik weet het niet. Het zou ook maar zo kunnen zijn dat KPN al besloten heeft te switchen van spamfilter leverancier, maar dat de implementatie daarvan nog niet afgerond is. Dat zou overigens direct ook een verklaring kunnen zijn waarom men tot op "hoog nivo" een oplossingstermijn van zes weken (of zoiets) noemde.
Wat ik wel weet is dat KPN bezig is met de implementatie van DKIM en DMARC.
Ik ontvang ontzettend veel e-mails die - zogenaamd - van Albert Heijn, Aldi, Lidl, etc. afkomstig zijn. Ik geef op mijn mobiele telefoon dan steeds aan "Registreer als spam" maar krijg nu steeds de melding dat ik al 200 e-mails als spam heb geregistreerd en dat dus niet meer met volgende e-mails kan doen. Waarom zit daar een limiet aan? Ik wil hier van af.

Groet,

Nellyca

*Admin: bericht verplaatst naar centraal topic over spam
Reputatie 5
Badge +2
Hoe wat die uitdrukking ook al weer?

Gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt!
Reputatie 7
Hoe wat die uitdrukking ook al weer?

Gooi je oude schoenen niet weg voordat je nieuwe hebt!
Klopt, maar waarschijnlijk ga je met die oude schoenen niet meer naar de schoenmaker voor onderhoud of herstel. Dat kan je behoorlijk wreken in de laatste dagen dat je die oude schoenen nog moet dragen. 😉
Vandaag al weer 5 van AH en van Claudia over gezichtscrème en van Daniella over zonnecellen.
AH komt uit India en Filippijnen.

Kan aub KPN nu eens reageren; ik ontvang op mijn hetnet,nl- account.
Reputatie 2
Badge
KPN e-mail: Informatie over E-mail SpamFilter

Update: op dit moment zijn er problemen met het KPN e-mail Spamfilter. Hierdoor ontvang je mogelijk meer spam mails. We doen er alles aan om dit spoedig op te lossen.

E-mail SpamFilter helpt te voorkomen dat je e-mailaccount volloopt met ongewenste en ongevraagde reclame e-mailberichten. Met het E-mail SpamFilter worden je e-mailberichten automatisch gefilterd op spam. Dit gebeurt al voordat je de e-mailberichten ophaalt. Reclameberichten worden dan geheel automatisch door E-mail SpamFilter verplaatst naar een tijdelijke map in je Webmail omgeving. Zo krijg je zo min mogelijk van deze berichten op je computer thuis en heb je toch de mogelijkheid de berichten te controleren, indien dat nodig is.

Wil je de gefilterde e-mails terugzien, of even controleren of er toch geen interessante e-mailberichten tussen zitten? Dat kan via Webmail van KPN. Daar kun je tot 30 dagen terug je spam berichten bekijken.

E-mail SpamFilter is gratis voor alle klanten met een KPN Internet-abonnement en staat standaard aan. Je kun E-mail SpamFilter via http://email.kpn.com/ aan- of uitzetten. Gebruik je KPN-ID om in te loggen.


Vind je dit antwoord nuttig?
Ja

Nee


Gebruikers die dit antwoord hebben bekeken, bekeken ook

KPN e-mail: Verwijderen van e-mail berichten
KPN e-mail: Het verschil tussen Webmail en e-mailprogramma
KPN e-mail Controleren of wijzigen instellingen
Internet: Hoe meld ik misbruik bij het KPN Abuse Team?
KPN e-mail: Hoe je KPN e-mail kunt gebruiken
Dag dank voor reactie; enig zicht wanneer dit is opgelost; ik ben veel tijd kwijt aan melden bij Spamklacht, valse email en spamcop; groetend
Reputatie 7
Dag dank voor reactie; enig zicht wanneer dit is opgelost; ik ben veel tijd kwijt aan melden bij Spamklacht, valse email en spamcop; groetendGewoon niet meer melden bij spamklacht, valse-email en spamcop, dan bespaar je in ieder geval wat tijd. Het enige is dat je die spam mails (het liefst) ongelezen moet weggooien. Wanneer een oplossing beschikbaar is?... ...Ik denk dat nog niemand in staat is om daar een zinnig antwoord op te geven.
KPN e-mail: Informatie over E-mail SpamFilter

Update: op dit moment zijn er problemen met het KPN e-mail Spamfilter. Hierdoor ontvang je mogelijk meer spam mails. We doen er alles aan om dit spoedig op te lossen.

E-mail SpamFilter helpt te voorkomen dat je e-mailaccount volloopt met ongewenste en ongevraagde reclame e-mailberichten. Met het E-mail SpamFilter worden je e-mailberichten automatisch gefilterd op spam. Dit gebeurt al voordat je de e-mailberichten ophaalt. Reclameberichten worden dan geheel automatisch door E-mail SpamFilter verplaatst naar een tijdelijke map in je Webmail omgeving. Zo krijg je zo min mogelijk van deze berichten op je computer thuis en heb je toch de mogelijkheid de berichten te controleren, indien dat nodig is.

Wil je de gefilterde e-mails terugzien, of even controleren of er toch geen interessante e-mailberichten tussen zitten? Dat kan via Webmail van KPN. Daar kun je tot 30 dagen terug je spam berichten bekijken.

E-mail SpamFilter is gratis voor alle klanten met een KPN Internet-abonnement en staat standaard aan. Je kun E-mail SpamFilter via http://email.kpn.com/ aan- of uitzetten. Gebruik je KPN-ID om in te loggen.


Vind je dit antwoord nuttig?
Ja

Nee


Gebruikers die dit antwoord hebben bekeken, bekeken ook

KPN e-mail: Verwijderen van e-mail berichten
KPN e-mail: Het verschil tussen Webmail en e-mailprogramma
KPN e-mail Controleren of wijzigen instellingen
Internet: Hoe meld ik misbruik bij het KPN Abuse Team?
KPN e-mail: Hoe je KPN e-mail kunt gebruiken



Goed om te zien dat het probleem nu in ieder geval bekend is bij KPN en dat er aan gewerkt word
Reputatie 4
Badge +2
[quote=Erik-Jan]KPN e-mail: Informatie over E-mail SpamFilter

Update: op dit moment zijn er problemen met het KPN e-mail Spamfilter. Hierdoor ontvang je mogelijk meer spam mails. We doen er alles aan om dit spoedig op te lossen.

E-mail SpamFilter helpt te voorkomen dat je e-mailaccount volloopt met ongewenste en ongevraagde reclame e-mailberichten. Met het E-mail SpamFilter worden je e-mailberichten automatisch gefilterd op spam. Dit gebeurt al voordat je de e-mailberichten ophaalt. enz.

Zeker niet het Topic gelezen?
Goed bedoeld maar helaas dit werkt dus niet. Kijk o.a. op de storing-site van kpn daar staat inderdaad een storing over spam.......Heel misschien opgelost op 15 september 201? of eerder maar waarschijnlijk later!