Spam in mailbox



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2757 reacties

Reputatie 7
...Net als iedereen hier op het forum , met een enkele uitzondering die er geen last van heeft, zou ik graag willen dat het stopt.Die uitzondering zou ook graag willen dat het stopt hoor, zo'n egoïst ben ik ook weer niet. ☺️

KPN Introduceert een nieuwe functie, ze distribueren de spam nu gelijkmatig over alle accounts, ik een beetje minder, jij een beetje meer ;-)Dan bedenken ze wel weer een rare functie, ze zouden beter een functie "Stuur door naar prullenbak@kpn.com" kunnen introduceren. 😎
Reputatie 4
Badge +2
...Net als iedereen hier op het forum , met een enkele uitzondering die er geen last van heeft, zou ik graag willen dat het stopt.Die uitzondering zou ook graag willen dat het stopt hoor, zo'n egoïst ben ik ook weer niet. :

De Topic gaat over spam ontvangen en als iemand dan meldt dat hij geen spam ontvangt dan zijn wij hier waarschijnlijk met zijn allen stinkend jaloers en vragen ons af welke uitzonderingspositie heeft die m/v dan?
En wat kunnen wij leren om er vanaf te komen. Welke instellingen, spamfighter, mailapplicatie, oid heeft die uitzondering dan.
@fred9999: je schreef dat het e-mail filter ook zou moeten kunnen filteren op een deel van de naam. Dat is ook precies wat ik aan het filter verteld heb. Voor de hand liggende woorden om te filteren: 'AH', 'Albert Heijn', 'ism',en '|' (vertikale bar).

Maar het filter gehoorzaamt niet.
Reputatie 5
Badge +2
@Eric Rd

Dat doet ie al vier maanden niet Eric.😀
Reputatie 3
@Eric Rd
Ik schreef inderdaad dat het filter dat zou moeten doen (VOLGENS HETGEEN IK BIJ DAT FILTER LEES TEMNINSTE!).
Maar ja.............. vroeger.......in de ict was een kreet: "Wysiwyg" (dat stamt uit de jaren 80 en had betrekking op het tekstverwerkingsprogramma WordPerfect, het betekende dat je op het scherm te zien kreeg hoe je document eruit kwam te zien (iets nieuws in die jaren): vandaar What You See Is What You Get ...... vrij vertaald: wat je ziet, krijg je.

Maar zo werkt het niet bij KPN, althans voor definities voor een e-mail filter.
ERG jammer, maar er is troost: MEN IS ER MEE BEZIG .................... schijnt!?🙊
Reputatie 3
Badge +1
Tjongejonge. Ben ik een paar dagen niet op het forum geweest, heb ik meteen een leesachterstand van vijf pagina's.
Er lijkt nu toch wel het een en ander te veranderen, al is mij nog niet duidelijk wat precies. Enerzijds de afgelopen dagen tal van nieuwe klagers met écht heel veel spam, terwijl het bij mij juist lijkt af te nemen. Afgelopen zondag helemaal geen spam, daarna toch weer (slechts) drie of vier per dag. Deels gaat het om oude bekenden – het blijft me verbazen dat die er nog steeds doorheen komen – deel ook nieuwe. Maar vandaag ook twee spammails in de spambak (AH en de fietsen). Een nouveauté! Wel jammer is dat er ook voor de tweede keer een reguliere nieuwsbrief in de spambak werd gemikt, dat is dan weer jammer.
Eerder in dit topic is aan de orde gekomen dat KPN een flink aantal mailservers (dertig?) heeft, en dat de aanpassingen op de spamfilters op een beperkt aantal servers wordt getest. Dat zou kunnen verklaren waarom de spam bij mij nu gelukkig lijkt af te nemen, terwijl anderen de rommel nu soms met tientallen per dag binnen krijgen. Ik zou dan het geluk hebben op een (de?) mailserver met een verbeterd spamfilter te zitten.
Het verbaast me nog steeds dat KPN dit maar niet onder controle krijgt. En het is ronduit schandalig dat nieuwe klagers nog steeds te horen krijgen dat ze iets fout gedaan hebben. Alle KPN-medewerkers zouden inmiddels toch beter moeten weten.

@Jochma: Had je vier maanden geleden ooit gedacht dat jouw topic de duizend reacties zou halen?
Ik krijg idere dag circa 25 spam berichten binnen Hoe kom ik hier van af.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Ik krijg ongelooflijk veel spam sinds enige tijd. Nu begrijp ik van KPN dat het Spamfilter van mijn "hetnet" account stuk is en dat het tot 15 september duurt voordat die weer aan de praat is! Herkennen anderen dit probleem ook?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Dagproductie van ontvangen spam op 24-8-2107 37 berichten, waarvan slechts 3 door KPN als spam werd geregistreerd. Wie biedt er meer?
Reputatie 5
Badge +2
@Paul_55
Johanna (Jochma) gaat vandaag op vakantie. Misschien is het een goed idee als ze de verantwoordelijk voor deze spam van KPN meeneemt? En hem of haar dan daar achterlaat?

Gisteren en vandaag, tot nu toe, spamloos. Sinds vier maanden. Opvallend is wel dat steeds meer mensen dit forum weten te vinden, al dan niet samengevoegd door een moderator, en dat die bakken spam krijgen.
Zijn dat ook allemaal “oude” KPN mail adressen? Lijkt wel of daar iets fout zit.
Reputatie 7
...Zijn dat ook allemaal “oude” KPN mail adressen? Lijkt wel of daar iets fout zit.Maar dan zou ik ook last van spam moeten hebben met mijn planet.nl emailadres die ik al vele jaren in gebruik heb en dat is, zoals je weet, niet het geval.

Overigens goed te lezen dat ook jij gisteren en wellicht vandaag geen spam hebt ontvangen. ☺️
Goedemorgen, de stand van vanmorgen:

Inbox: 14 Spam berichten
Spamfolder: 1 nieuwsbrief waar ik bewust op heb ingeschreven (is dus geen spam)
Badge
Onze mailbox blijft ook maar volstromen. Op mijn POP3 account loopt Symantec (Norton) en dat filtert naar behoren. Ik heb dat ter controle op mijn PC ingesteld.
Bij SMTP accounts, standaard KPN, moet je filteren op je webmail. Je emailpakket, bijv. Outlook, kan niet filteren op SMTP accounts. Dat komt dan te laat.
Stel je filter dus in via de kpn-webmail. Daar kun je domeinen, of nog effectiever, bepaalde woorden invoeren waar de mail op wordt gefilterd.
De aanheft van al die spam is met je default email-adres, zonder de kpn domeinnaam. De meeste gebruikers hebben een alias email-adres met een veel persoonlijker naam. (bijv de default kpn mail-adres is jans283@kpn.nl. Je kunt dit wijzigen in bijv. de alias GertJanssen@kpn.nl) Wanneer je in de web mail in het filter (bij instellingen rechtsboven) dat default adres invoert, zonder de kpn domeinnaam, (dus alle mail waarin de inhoud jans283 voorkomt verplaatsen naar spam-map) ben je van de meeste ellende verlost.
Daarnaast vind ik het bijzonder verdacht dat al die mail met de default kpn-adressen komt. Ik gebruik dat default adres nooit in mijn communicatie, alleen mijn alias adres. Dat default adres is alleen bekend bij KPN???!!!!!!!
Veel succes,
TheoHifi
Badge
Je kunt binnen de webmail omgeving inderdaad filters opzetten voor een gedeelte van een domein naam.

Laat natuurlijk onverlet dat KPN er voor moet zorgen dat dergelijke spam door hun eigen filter al tegengehouden gaat worden. Het is natuurlijk niet echt prettig als iedereen voor zich vele filters moet definiëren om spam buiten de deur te houden.
Wat je zegt klopt helemaal TheoHifi, ik heb mijn default adres nooit aan iemand uitgegeven, ingevuld of gebruikt, ook niet voor het verzenden van e-mail.

Het lijkt er op dat KPN een hack heeft gehad of een ander lek van het klanten bestand waarbij deze e-mail addressen bij spammers bekend zijn.

Ik heb even gekeken naar de spam die ik binnen krijg. de berichten die ik dubbel binnnen krijgt, zoals zojuist weer twee e-mails van E-Bikes in mijn Inbox, zijn zowel op mijn default adres (voorbeeld: jans283@planet.nl) en mijn primaire e-mail (voorbeeld: GertJanssen@planet.nl) binnengekomen.

Ik heb nu zoals jij zegt het filter aangemaakt voor jans283@planet.nl, kijken of dat in ieder geval de helft afvangt hopelijk.
Maar zoals het lijkt, werken de filters helemaal niet in webmail
Badge
In dit filter moet je filteren op de AANHEF in de spammail die je krijgt. Dus bijvoorbeeld Beste JANSSEN1045.
Die is altijd afgeleid van de de email-adres zonder de domeinnaam. Dat werkt wel.
Niet kiezen op VAN. Want dat verandert met de dag. Altijd filteren op INHOUD/BEVAT en verplaatsen naar spam-map. Glipt er een tussendoor, dus niet-spam, kun je hem altijd nog terughalen.
Succes
TheoHifi
Reputatie 5
Badge +2
Die filters werken al vier maanden niet. Op geen enkele manier.

En de spam komt ook hier weer binnen.
Badge
Wat je zegt klopt helemaal TheoHifi, ik heb mijn default adres nooit aan iemand uitgegeven, ingevuld of gebruikt, ook niet voor het verzenden van e-mail.

Het lijkt er op dat KPN een hack heeft gehad of een ander lek van het klanten bestand waarbij deze e-mail addressen bij spammers bekend zijn.

Ik heb even gekeken naar de spam die ik binnen krijg. de berichten die ik dubbel binnnen krijgt, zoals zojuist weer twee e-mails van E-Bikes in mijn Inbox, zijn zowel op mijn default adres (voorbeeld: jans283@planet.nl) en mijn primaire e-mail (voorbeeld: GertJanssen@planet.nl) binnengekomen.

Ik heb nu zoals jij zegt het filter aangemaakt voor jans283@planet.nl, kijken of dat in ieder geval de helft afvangt hopelijk.
Maar zoals het lijkt, werken de filters helemaal niet in webmail
Badge
Hallo gise,
KPN heeft een spam probleem. Ik denk dat dit van juridische aard is. Niet van technische, want dat is in 2017 bijna niet meer voor te stellen.
KPN wil geen spam, dat kost hun schijfruimte, servers, dus ook een hoge energierekening.
ZIJ kunnen niet meer filteren, maar wanneer jij je webmail zelf goed filtert, zal dat wel blijven werken.
M.a.w. KPN kan het filteren, voordat het de servers bereikt niet meer garanderen. Dat is voor hun servercapaciteit erg vervelend en duur, maar jij kunt met je eigen account nog steeds filteren. Het vervelende is alleen dat die afzenders continue gebruiken maken van verschillende domeinen etc. Dus filteren van VAN of ADRES is vrijwel zinloos.
Met vriendelijke groet
TheoHifi
Reputatie 5
Badge +2
Er zijn meer providers die hetzelfde probleem hebben als KPN. Hebben die dan ook een hack gehad? Zou kunnen.

Op dit forum, bijna onleesbaar door zijn duizend bijdrages, is er al van alles geprobeerd met die spam filters. Idd zinloos gebleken.

Als je het mail verkeer, al dan niet tijdelijk, via gmail of outlook laat lopen halen die alle spam er uit.
Het probleem wat ik ervaar is dat, e-mails die voldoen aan mijn eigen aangemaakte filters, er nog steeds doorheen komen waardoor de filters helemaal niks lijken te doen.

Ik heb voor Albert Heijn en AH een stuk of 10 filters aangemaakt. op basis van Afzender, Van, Inhoud, Customer-Service. Ik heb een aantal filters gescreenshot, en aan de rechterkant een spam e-mail die is binnen gekomen. Volgens mij voldoet deze e-mail aan 5 van mijn filters op basis van 3 verschillende soorten rules. Hoezo wordt deze niet verwijdert en komt deze gewoon in mijn inbox?

Zie screenshots:

Ander voorbeeld, deze zou ook gefilterd moeten zijn op basis van:

'Van' bevat: Heijn
'Inhoud' bevat: 'Heijn'

Badge
Hallo gise,
Bedankt voor de screenshots, allemaal erg duidelijk. Toch is mijn ervaring dat de hoeveelheid spam door deze manier van filteren dramatisch is afgenomen. Waarom er soms een door glipt ?????
Nogmaals: KPN heeft een groot probleem. Dat valt niet te ontkennen.
Zoals je laat zien, zo filter ik ook. Ben natuurlijk niet totaal van het probleem verlost, maar de mailbox blijft bij een stuk schoner.
Met vriendelijke groet
TheoHifi
Reputatie 5
Badge +2
Daar zijn al heel veel mensen hier druk mee geweest. Lees anders het forum even door. Misschien wel erg veel.

Ik heb het al eerder geopperd, maar (nog) geen respons gekregen. Is het niet zinvoller als KPN duidelijk aangeeft dat er een groot probleem is met spam. Dat geven ze toe, maar zet het dan ook duidelijk neer en niet verstopt. Biedt je excuus aan, zoals ze hebben gedaan, en zorg dat het snel weer werkt. Wat dat laatste mag geen probleem zijn. Het lukt anderen ook. Of schaf je mail af als je het niet onder controle kan houden. Kan die afdeling iets anders gaan zoeken.

Nu wordt iedereen steeds bozer en blijven de aantal klanten van alles proberen wat al velen hier geprobeerd hebben en dat gewoon niet werkt. Oftewel zinloos is. Het forum staat er vol mee.

Na maanden heeft de KPN op zijn site een mededeling neergezet. Maar ondertussen al aangegeven dat die einddatum een indicatie is en niet vast staat.

Badge
Hallo RuudSchuijt
Zoals de datum al doet vermoeden, en ook de voorspelbaarheid er van, lijkt het op een juridisch probleem. Dat lost de problemen natuurlijk niet op, en ik erger me ook behoorlijk aan de houding van KPN. Vooral door de telefoon. Het is pamperen en nat houden.
Zij kunnen natuurlijk ook tips ter verbetering aangeven en publiceren, dat is beter dan zeggen dat ik een probleem heb. Maar daarmee erkennen ze publiek dat ze een massief probleem hebben, en dat is ook weer geen goede marketing.
Maar ja, we leven in een vrij land. Dus wisselen van provider kan altijd. Het vervelende is misschien dat die nieuwe provider dezelfde email provider heeft KPN. Zoals Ziggo blijkbaar ook heeft. Dus ja . . . .
Even doorbijten denk ik dan maar.
Met vriendelijke groet
TheoHifi