Beantwoord

Nieuw abonnement met gratis Pluspakket afgesloten, maar de korting daarvan gaat per vorig jaar in?

  • 8 February 2024
  • 8 reacties
  • 112 keer bekeken

In december 2023 hebben wij ons 1 jarig abonnement van 2023 verlengd met een 2 jarig abonnement over 2024-2025. Er was toegezegd (ook in de schriftelijke samenvatting) dat in 2024 het pluspakket gratis zou zijn. Nu staat op het contract dat het is vanaf 2-1-2023. Waarschijnlijk een typefout want zo gaan we terug in de tijd maar helaas er valt bij KPN niet aan te tornen er staat 2-1-2023 dus: betalen dat pluspakket in 2024!! Na 40 jaar KPN abonnee zijn wij nu zeer teleurgesteld in jullie.

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 14 February 2024, 19:48

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @tante Aal ,

Als er staat vanaf 2-1-2023, dan geldt het dus ook in 2024 en de jaren daarna. 
 

Los daarvan is het pluspakket altijd gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN. Is dat zo? Dan kun je het voordeel zelf ook regelen. Voor het aanmelden van jouw producten voor de voordelen van KPN Compleet of Combivoordeel (dat is afhankelijk van hoe oud jouw abonnementen zijn) kun je de voordelen zelf nakijken en aanzetten. Controleer eerst of de voordelen actief zijn via MijnKPN

Hallo Noordzee,

Van 2-1-2023 hadden we een 1 jarig contract zonder pluspakket. Het nieuwe contract is in december 2023 afgesloten met ingang van januari 2024. Het is gewoon een typefout dat er 2-1-2023 staat maar KPN weigert dat toe te geven.

Nee wij hebben geen mobiel abonnement bij KPN,.

Bedankt voor je meedenken.

 

 

Reputatie 7
Badge +28

Graag gedaan @tante Aal ,

Normaal gesproken is het pluspakket alleen maar gratis als je ook een mobiel abonnement hebt bij KPN.  

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Noordzee,

Van 2-1-2023 hadden we een 1 jarig contract zonder pluspakket. Het nieuwe contract is in december 2023 afgesloten met ingang van januari 2024. Het is gewoon een typefout dat er 2-1-2023 staat maar KPN weigert dat toe te geven.

Nee wij hebben geen mobiel abonnement bij KPN,.

Bedankt voor je meedenken.

 

 

Hi @tante Aal,

Ik heb toch sterk het vermoeden dat je vanaf 02-01-2023 wél het Pluspakket actief had staan. Je kunt dit controleren door je facturen van het afgelopen jaar te bekijken, op de 2e pagina wordt uitgelegd wat er allemaal precies in je abonnement zit. Ik denk dat er bij jou iets zoals dit op zal staan:

 

 

 

Het gaat om het abonnement dat we afgesloten hebben vanaf 02-01-2024 tot en met 02-01-2026!!!

2023 staat hier helemaal buiten.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik snap dat het daar om gaat, maar die regel over het Pluspakket vanaf 02-01-2023 komt niet uit de lucht vallen. Heb je al een oude factuur bekeken om te zien of het Pluspakket daar wél op staat? Als dat het geval is, staat deze regel er puur op omdat het Pluspakket actief was en nog binnen de eerste 12 maanden gratis viel 🙂

Hoi Maja, Die regel is voor ons wel uit de lucht komen vallen. De meneer waarmee wij telefonisch contact hebben gehad over het nieuw af te sluiten contract heeft ons precies voorgerekend wat wij zouden moeten gaan betalen: de eerste 6 maanden van 2024 € 44,14 (inclusief pluspakket) de volgende 6 maanden € 49,46 (inclusief pluspakket) daarna over 2025 het volledige bedrag. Op de samenvatting van dit gesprek, die we per mail hebben gekregen, staat ook geen datum vermeld en met deze samenvatting zijn wij akkoord gegaan voor een 2 jarig contract ingaande 2 januari 2024.

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil je nog steeds aanraden om even een oude factuur te bekijken. Ik geef het 99% kans dat je daar het Pluspakket al op ziet staan omdat het Pluspakket het afgelopen jaar al actief was. Dat staat dus verder helemaal los van het nieuw afgesloten contract 🙂 

Mocht je het idee hebben dat de nieuwe overeenkomst niet klopt, dan mag je even bellen met onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402, zodat gekeken kan worden wat er niet aan klopt en hoe dat rechtgezet kan worden. 

Reageer