Beantwoord

Nieuwe rekening terwijl ik vanaf 29 november geen klant meer ben

  • 29 December 2023
  • 33 reacties
  • 457 keer bekeken

Op 29 november is de einddatum van het contract; maanden geleden is dit via een nieuwe provider geregeld.

Deze einddatum is ook terug te vinden in "Mijn KPN".

 

Ik ontvang nu een nieuwe factuur voor december, maar ik ga deze niet betalen.
Wat is de betekenis van dit alles?

Ik ben niet van plan facturen te betalen waar ik geen producten meer van af neem.

 

Ik heb ergens gelezen dat KPN twee maanden extra nodig heeft?
Dus doorbetalen en daarna alles terugkrijgen?

Wat is dit voor een onzinnige praktijk?
Ik heb me netjes aan de opzegtermijn gehouden.

Einddatum is einddatum.

 

Op 28 november viel verbinding al weg en 28 november heb ik de modem ook al netjes terug ingepakt.

Afwachtend op retour informatie.

 

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 30 December 2023, 16:03

Bekijk origineel

33 reacties

Dankjewel voor de gegevens. Hier was ik al bang voor, ik zie namelijk geen opzegging in ons systeem, wat dus de nieuwe factuur herhaalt. Ik lees in je startbericht dat je dit door je nieuwe provider maanden geleden hebt gedaan. Hebben ze aan bevestigd? Ik zie namelijk geen verzoek tot opzegging van een andere provider. 

 

Ik ontving destijds, na een korte periode van bestelling bij een andere provider (Odido), een bericht van KPN over de overstap of annulering, geloof via een SMS (die ik helaas niet heb bewaard na zo'n tijd). Dus ik ging ervan uit dat alles goed was geregeld en wachtte tot de overstapdatum. Op 28 november had ik echter geen internetverbinding meer van KPN, dus ontkoppelde ik meteen het modem en pakte ik het in in de originele doos. Op dezelfde dag kwam de monteur van Odido langs. Dus ik ging ervan uit dat alles in orde was. Anders is het wel heel toevallig dat ik geen internetverbinding meer had op de dag van de nieuwe aansluiting.

Odido zou de overstap regelen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik bied je mijn excuses aan. Ik zie wel in ons achterliggend systeem dat er wel een verzoek is geweest voor de opzegging, maar deze is ergens vastgelopen. 

Ik heb mijn collega's aangestuurd om dit alsnog in orde te maken met terugwerkende kracht. Nogmaals mijn excuses, dit komt helemaal goed. 

@Alex_P ah! Bedankt! Positief het jaar in haha

Reputatie 7
Badge +24

@Alex_P ah! Bedankt! Positief het jaar in haha

Graag gedaan, laat het me hier even weten hoe dit afloopt. Kan een aantal werkdagen duren voordat het op wordt gepakt. 

@Alex van KPN 

 

Tot op heden nog steeds geen eindafrekening?, wel confirmatie maanden geleden dat modem met success retour is ontvangen.

 

In mijn profiel staat ondertussen al meerdere openstaande rekeningen zag ik net.

 

Ik kreeg vandaag deze email over een incassobureau.

 

Dus is blijkbaar niet opgelost.

Op 5 januari ontving ik wel een email dat opzegging was verwerkt.

 

Dit ontving ik in februari.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

@Yinchie, geen zorgen. Die e-mails mag je negeren. Ik heb hier alles goed verwerkt. Over een incassobureau hoef je je helemaal geen zorgen te maken, totaal niet van toepassing in dit geval.  

@Yinchie, geen zorgen. Die e-mails mag je negeren. Ik heb hier alles goed verwerkt. Over een incassobureau hoef je je helemaal geen zorgen te maken, totaal niet van toepassing in dit geval.  

Fijne pasen!

Reageer