Beantwoord

Waarom moet ik contact opnemen met KPN voor uitleg overstapservice?

  • 27 May 2022
  • 67 reacties
  • 986 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

67 reacties

Zorg bij Ziggo ook voor een goede netwerk kabel van modem naar TV want via wifi krijg je vooral problemen. Mijn ouders hebben (nog) ziggo maar daar continu problemen met de nextbox, vooral dus door het slechte wifi (modem staat maar 5M weg als het niet minder is) en geen mogelijkheid een netwerkkabel te leggen. Idem voor eventuele 2e box. TV zelf via de coax werkt dan wel weer perfect, zelden storing.

De XL heeft geen ethernetverbinding(of wifi) nodig, dus misschien is dat een uitkomst.

Maar het stroomverbruik van dat ding is wel belachelijk hoog…

Maar je hebt wel goede kabels en een goed AOP?

De Next heeft voorlopig nog genoeg aan een coax, een netwerk kabel is enkel nodig voor Replay en dergelijke.

De XL is eindelijk uitgefaseerd.  Inderdaad zal @janwilnl eerst de snelheid bedraad moeten testen.

Dit lijkt ondertussen een Ziggo sub forum 😛

 

Zorg bij Ziggo ook voor een goede netwerk kabel van modem naar TV want via wifi krijg je vooral problemen. Mijn ouders hebben (nog) ziggo maar daar continu problemen met de nextbox, vooral dus door het slechte wifi (modem staat maar 5M weg als het niet minder is) en geen mogelijkheid een netwerkkabel te leggen. Idem voor eventuele 2e box. TV zelf via de coax werkt dan wel weer perfect, zelden storing.

Ik heb alles bekabelt liggen, maar de WiFi zal het ook.prima doen, de ziggo doos gaat in bridge en de Fritzen blijven voor het geheel zorgen, draad en draadloos, enige wat ik even moet trekken is een coax kabel vanuit de meterkast naar de TV, heb een eerste klas Hirschman kabel met stekkers in huis, nog effe onder de vloer door kruipen van het weekend.

En ik ga beginnen met de Ci+ module, kan altijd nog opschalen.

@martijn197108 Natuurlijk is de AOP in orde, er hangt een up to date exemplaar in de meterkast, gloedje nieuw en ook gebruikt door ziggo van Braun telecom, splitter zit in het pakket, dus weet nog niet welke en coax is de nieuwste van Hirschman weet effe niet het type, maar driedubbel en 4G afgeschermt met bijbehorende stekkers.

Die splitter zal de POA -1B betreffen. Die is momenteel standaard.

@Doornekamp33  het is bij jouw nu dus andersom. Waar de (oud)Telfort klanten hun coax kabels moesten vervangen voor netwerk kabel. Ga jij dus terug naar de XMS en Lijbrandt setup, met wat kleine verschillen.

Ik had toendertijd idd de coax voor UTP vervangen, nu moet het weer terug en kan ik gelijk de kwaliteit verhogen, veel oude coax kabel geeft toch problemen omdat dit niet geschikt is voor het digitale tijdperk van Ziggo.

Bij Telfort gebruikte ik de coax niet, kwaliteit was over coax niet te best en de decoders stonden voor een paar tientjes op marktplaats, veel van de overgenomen providers hadden koop decoders, had 4x de 540 met HDD liggen, altijd makkelijk als er 1 kapot ging en je kon meer tegelijk opnemen.

Kan deze discussie niet beter in het Ziggo-forum gehouden worden. hier heeft KPN helemaal niets mee van doen?

 

Je kan het ook negeren @JanD 😲

Ik weet niet welke mod die opmerking van JanD heeft gemarkeerd als beste antwoord, laat wel het ware gezicht van KPN zien, zwakte.

 

Ben steeds blijer aan het worden dat KPN binnenkort mijn huis uit is, Ziggo is meer dan welkom, de kans op terugkeer word in ieder geval steeds kleiner op deze manier.

 

 

Hoi @Doornekamp33 en anderen,

Je zou ook de mensen hier vast kunnen vertellen, dat je zo gelukkig bent dat je weg kunt bij KPN.
En dat je blij bent dat je daar kunt gaan bijdragen aan de waardevolle bijdragen wat een forum nu eenmaal nodig heeft. (of kun je er nog niet binnen ?)
Want met KPN heb je het wel gehad.

@genetic Daar ben ik inderdaad allang binnen, gebruik er alleen een andere gebruikersnaam die bij 1 persoon hier bekend is.

Inderdaad heb ik het wel een beetje gehad met KPN, maken ze het zelf naar hoor, ligt niet aan mijn kant, hun communicatie is er 1 van dwingend en op je vraag krijg je geen antwoord.

Vraag hier was simpel toch, krijg ontwijkende antwoorden een hele discussie en tot slot denkt KPN een niks zeggende opmerking te moeten bombarderen tot beste antwoord, wat een soap zeg, KPN laat zich uit monde van een anonieme medewerker wel heel erg kennen, nu kan ik een ander topic van een overstapper ook al niet meer terug vinden, die gaat het daar wel naar de zin krijgen.

Reputatie 7
Badge +7

Kan iemand dit onderwerp sluiten?

Gossie, weer zo’n KPN lover die geen kritiek kan hebben op KPN.

Snap 1 ding niet, reageer niet, zakt het vanzelf weg, nu komt het weer boven.

Reputatie 7
Badge +7

Ik krijg steeds een melding dat je weer terugkomt met je zeurverhaal. Ga naar Ziggo en kom aub nooit meer terug. 

Ik wacht met Ziggo tot ze IPTV gaan leveren, anders kan ik mijn coax niet meer gebruiken voor de DAB+ radio. :) :)

Reputatie 7
Badge +10

Ik krijg steeds een melding dat je weer terugkomt met je zeurverhaal. Ga naar Ziggo en kom aub nooit meer terug. 

Even bovenaan het topic op het sterretje klikken, krijg je geen mail meer

Ik wacht met Ziggo tot ze IPTV gaan leveren, anders kan ik mijn coax niet meer gebruiken voor de DAB+ radio. :) :)

Hoe bedoel je die eigenlijk?

Ziggo levert toch al iptv via de next box mini, of bedoel je dat het niet meer via COAX moet binnen komen.

En DAB+ gaat toch niet via COAX maar via een digitaal signaal door de lucht als vervanger voor de FM banden.

Reputatie 7
Badge +20

Alleen moderators en de topic starter kan een antwoord markeren. Ik heb het niet gedaan, ik zie deze reacties vandaag voor het eerst. Ook mijn collega's geven aan het niet gedaan te hebben. Toch niet per ongeluk zelf op geklikt?  Kan natuurlijk gebeuren. 

 

En volgens mij heb ik antwoord gegeven op je vraag. Als je het nog wil afronden kan je bellen en anders wordt de overstap gewoon geregeld. 

 

Inhoudelijk over Ziggo wil ik jullie verwijzen naar het Ziggo Forum. Het gaat totaal off topic. 

Reputatie 7
Badge +7

👎😫🤔😥👎