Beantwoord

Waarom stopt KPN mijn al maanden geleden opgezegde abonement maar niet?

  • 20 December 2023
  • 34 reacties
  • 571 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn Alles in 1 abonnement na heel veel jaren klant te zijn geweest bij Hetnet.nl al op 27 aug 2023 per 29 september opgezegd omdat ze zomaar ineens met de Homepages waren gestopt en per 1 oktober overgestapt naar Ziggo die toen net een heel mooie aanbieding had, namelijk 1 jaar lang hetzelfde als wat ik bij KPN zou hebben maar bij Ziggo voor 50%.

Echter door een systeemfout bij KPN werd mijn opgezegde abonnement ongewild weer door KPN zelf geactiveerd.

Na contact te hebben opgenomen met medewerker Dishaino van KPN werd me door hem de belofte gedaan dat alles wat na de datum van 30 september onterecht van mijn rekening was gehaald gecrediteerd zou worden en dat zou een totaal bedrag van 115 euro zijn (de vooruit betaling september +13dagen) en excuses voor de gemaakte fout.

Maar de €115 die gecrediteerd werd, werden vervolgens meteen weer verminderd met een abonnement bedrag van €82,99 oktober zodat daar nog maar €32 van over bleef en een maand later kreeg ik weer een afschrijving van €82,99 voor november voor mijn kiezen.

Beste KPN medewerker los dit nu eens eindelijk netjes op, zoals ik ook jaren lang mijn plicht aan u heb voldaan.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 7 January 2024, 10:00

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 1
Badge

 

Reputatie 1
Badge

Nu heb ik gister weer een Creditnota van € 69, ontvangen die dan weer gelijk is verrekend met het abonnement van December, zoals te zien is in het overzicht zodat er nu een schuld voor mij openstaat van €14 en een onbetaalde maand omdat ik nu mijn betaal rekening maar heb geblokkeerd voor KPN omdat ze er blijkbaar maar niet inslagen dat abonnement te stoppen vanaf 29 september 2023

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @gerplusanny, het gaat dus niet goed met het opzeggen. Er wordt wel het een en ander gecrediteerd, maar ook de betaling blijft doorlopen. Dat klopt natuurlijk niet. 

Daar kan ik je op het forum niet bij helpen helaas. Ik wil je vragen om even te bellen met 0800-0402. Vraag naar de afdeling opzeggingen. Dan kan mijn collega daar meekijken en je eventueel doorverbinden naar de financiële afdeling mocht dat nodig zijn. 

Ik wil je in ieder geval vragen nooit de betaling stop te zetten. Wij werken met een automatisch systeem. Als die dan ziet dat je niet betaald hebt krijg je herinneringen. Ik weet zeker dat mijn collega's dit snel voor je op kunnen lossen. 

Reputatie 1
Badge

Dank voor je reactie Beste Bart_Z,

 

Naar dat nummer heb ik al diverse keren gebeld en ook doorverbonden met die afdeling

Daar is me in toen ook die 115 euro terugbetaling beloofd.

Als ik dan zeg dat het dan wel per 29 september moet zijn, is dat ook bevestigd

En vervolgens verschijnt de volgende betaling.

Zodat nu van de beloofde terug betaling van 115 euro niets meer over is.

Zorgen dat KPN nog iets van rekening af kan schrijven lijkt me daarom ook geen goed idee.

Reputatie 7
Badge +20

Wat ontzettend vervelend dat het het nog niet gelukt is. Ik kan je hiermee alleen via deze weg niet helpen. Ik wil je toch echt vragen om nog even weer te bellen. Dan ga ik er zeker vanuit dat mijn collega het voor je in orde kan maken. 

Reputatie 1
Badge

Hallo Bart_Z

Ik heb met uw collega Stevan gesproken en ook die vond het heel vervelend en hij zou er voor zorgen dat ik de beloofde €115 in zijn geheel terug zou krijgen gestort.

En ik zou een mailtje met het gevoerde gesprek van hem krijgen.

Dank i.i.g. voor je medewerking en advies.

 

Reputatie 7
Badge +20

Nou top dat het geregeld gaat worden. :) Fijne kerst!

 

Reputatie 1
Badge

Dank je Bart

Jammer toch weer het zelfde reseltaat als eerdere keren.

De KPN medewerker Stevan die ik deze keer aan de lijn kreeg ook super vriendelijk, zegt alles op te lossen en zal je ook een mailtje sturen met het gevoerde gesprek en wenst je al het goede toe.

Maar daar blijft het ook nu deze keer weer bij.

Ik krijg sterk de indruk dat dit door hun leidinggevende wordt tegen gehouden.

Ik zie deze smoes echt veel te vaak:

“ Ik wil je in ieder geval vragen nooit de betaling stop te zetten. Wij werken met een automatisch systeem. Als die dan ziet dat je niet betaald hebt krijg je herinneringen. Ik weet zeker dat mijn collega's dit snel voor je op kunnen lossen. “

Als je echt zeker weet dat het bedrag onterecht is, en je opzegging terecht is, dan mag je wettelijk gezien de incasso stopzetten en de betaling storneren. 

Het feit dat KPN een automatisch systeem heeft, dat maakt dan uiteraard niet uit. Dat is de zaak van KPN.

Je hebt een inspanningsverplichting om ze te melden dat de betaling onterecht is, maar daar moet natuurlijk wel op acceptable termijn wat mee gebeuren.

https://www.opzeggen.nl/opzeggen/automatische-incasso#onterechte-automatische-incasso

 

Ik zou en klacht indienen en daarin duidelijk stellen dat je de betalingen stopt, en terugbetaling vraagt voor het teveel geïncasseerde bedrag, en ze tevens aansprakelijk stelt voor vervolgschade (zoals uren die gemaakt worden en onterechte incassokosten, etc).. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/

Klacht kan dmv bellen, online of schriftelijk.

Reputatie 7
Badge +20

Het is nog niet geregeld begrijp ik? Dat is niet hoe het zou moeten. Hoor graag van je als je jouw profiel van gegevens hebt voorzien. Dan kijk ik eens mee naar de beloofde creditatie. 

Reputatie 1
Badge

Profiel is verder aangevuld. Bart

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb even meegekeken. Ik zie dat mijn collega's meerdere keren hebben geprobeerd te bellen. Alleen krijgen ze in het Engels melding dat het mobiele nummer niet in gebruik is. Klopt dat? Of zit er mogelijk een fout in het nummer. Kun je het juiste nummer toevoegen aan jouw profiel, dan kijk ik of het overeenkomt.

Ik zie zo niets over een vergoeding. Ik kan dit verder ook niet in orde maken. Ik wil je vragen nog eens te bellen, dan kan mijn collega van de juiste afdeling dit nakijken. 

Reputatie 1
Badge

Wat een vreemd verhaal Bart!

Zeggen dat ze gebeld hebben is lekker veilig hé!

En wat ze dan gezegd of beloofd hebben is zodoende ook nooit te bewijzen.

Mijn vaste telefoonnummer dat onderdeel was van mijn alles in 1 pakket dat ik 27 augustus 2023 heb opgezegd is al lang door KPN afgesloten.

Verder heb ik nooit n telefoonnummer doorgeven en ben dat ook niet van plan.

Ik ben prima bereikbaar via mijn  emailadres

Ik graag willen dat ze daar eens gebruik van maakte zodat ik een tastbaar bewijs in handen heb.

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel apart dan. Ik heb hier een mobiel nummer dat eindigt op 460. Hier is op gebeld. Laatste keer was 18 oktober. Geen oproepen gemist toen? Dat is wel het juiste nummer?

Reputatie 1
Badge

Hallo Bart,

Waar slaat dit allemaal op

Ik wens helemaal niet door KPN gebeld te worden.

Zo is namelijk ook al de ellende onstaan.

Ik vraag om een schriftelijke bevestiging i.p.v. dit soort leugens die toch niet te bewijzen zijn.

Waarom sturen ze niet gewoon een emailbericht, zoals ze dat wel steeds beloven na weer een gesprek met hen gevoerd te hebben ?

Sorry als ik boos overkom maar ik begrijp het bedrijf KPN dat ik vroeger best hoog had zitten niet meer.

Reputatie 1
Badge

Hallo Bart

Je zei in het begin dat je niets voor me kon doen.

Nu lees ik echter in in een ander bericht dat je  wel degelijk kunt crediteren.

Hoe moet ik dat nu zien?

×××××××××××××××××

Gekopieerd uit ander een antwoord door Bart_Z

Beste antwoord door Bart_Z

Waar die afkoopsom vandaan komt is mij een raadsel. Je hebt alles netjes opgezegd zoals het hoort. De afkoopsom hoort niet gefactureerd te worden. Gebeurt dat wel op volgende factuur. Laat het even weten dan ga ik het voor je crediteren

Reputatie 7
Badge +20

Dat begrijp ik, dat is een andere situatie. Daar is het al afgerond. 

Ik heb even meegerekend. 11-11 is jouw abonnement opgezegd, dan staat er nog een factuur open van 82,99 euro toch. Als die weggestreept wordt is het klaar. Zeg ik het dan goed?

Reputatie 1
Badge

Hallo Bart.

Het is heel simpel!

Ik heb 27 aug per 29 september mijn abonement opgezegd omdat ik per 1 oktober naar Ziggo ben overgestapt. 

Daarna is door jullie van alles gerommeld 

buiten mijn om, waar ik geen toestemming voor heb gegeven. 

Ik hoef alleen nog maar 1 maand abonnement a €82,99  terug te ontvangen, dan is alles opgelost.

Anders lees het begin eens goed.

 

Verder de beste wensen voor 2024.






 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb dit samen met een collega nu vergoed, dan is het daarmee afgedaan. 

Ook van mijn kant de beste wensen!

Reputatie 1
Badge

Dank je wel Bart,

Dan hoop ik het vandaag of morgen op mijn bankrekening terug te zien.

Reputatie 7
Badge +20

Je krijgt het niet op je rekening. Ik zie namelijk in ons systeem nog een factuur openstaan. Daar wordt het mee verrekend. 

Reputatie 1
Badge

Dat is nu net het probleem het abonnement is gestopt per 29 september en niet per medio november.door steeds het gerommel van jullie.

Ik zou 115 euro terug krijgen

Dat is toen ook door Dishaino beloofd.

Maar daar storen jullie je blijkbaar niet aan.

Ik hoefde dus vanaf 30 september ook niets meer te betalen.

Ik kan je een evt een bevestiging waarin KPN schrijft  dat mijn abonnement per 29 september zondemeer zou worden gestopt.

En heb nooit gezegd dat het weer geactiveerd moest worden.

Maar ik begrijp dat het een zaak voor de geschillencommissie gaat worden of mijn volgende te nemen stappen.

Ik voel me namelijk behoorlijk door KPN bedrogen

En al gaat het maar om 82,99 die ik nog terug moet krijgen ,ik laat het er absoluut niet bij zitten.

Ik had gehoopt dat nu eindelijk terecht was opgelost maar dus toch weer niet.

Kunnen jullie niet lezen of willen jullie gewoon niet.

Reputatie 1
Badge

Bij deze de bevestiging door KPN dat het eind september zonder meer zou worden opgezegd.

zie Bijlage

En ik heb nooit toestemming gegeven om het weer te activeren.

Waarom zou ik ook, als ik dan al bij Ziggo zit of kunnen jullie dat niet zelf bedenken?

Ja ik begin echt boos te worden!!!op het constante onbegrip en tegenwerking en het niet houden aan de gedane belofte.

 

Reputatie 1
Badge

Hallo Bart_Z

Laten jullie het nu maar afweten?

Dit is toch keihard bewijs dat ik in mijn gelijk sta?!!!

Reputatie 7
Badge +20

Op de factuur van 18 oktober heb je die 115 euro terug gehad. Dat was het teveel betaalde na 30 september. 18 december heb je een minbedrag gekregen voor wat er na november te veel is betaald en de factuur van 18 november heb ik voor je gecrediteerd. Dus nu heb je vanaf 30 september niets meer betaald.

Reageer