Beantwoord

Waarom stopt KPN mijn al maanden geleden opgezegde abonement maar niet?

  • 20 December 2023
  • 34 reacties
  • 572 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik heb mijn Alles in 1 abonnement na heel veel jaren klant te zijn geweest bij Hetnet.nl al op 27 aug 2023 per 29 september opgezegd omdat ze zomaar ineens met de Homepages waren gestopt en per 1 oktober overgestapt naar Ziggo die toen net een heel mooie aanbieding had, namelijk 1 jaar lang hetzelfde als wat ik bij KPN zou hebben maar bij Ziggo voor 50%.

Echter door een systeemfout bij KPN werd mijn opgezegde abonnement ongewild weer door KPN zelf geactiveerd.

Na contact te hebben opgenomen met medewerker Dishaino van KPN werd me door hem de belofte gedaan dat alles wat na de datum van 30 september onterecht van mijn rekening was gehaald gecrediteerd zou worden en dat zou een totaal bedrag van 115 euro zijn (de vooruit betaling september +13dagen) en excuses voor de gemaakte fout.

Maar de €115 die gecrediteerd werd, werden vervolgens meteen weer verminderd met een abonnement bedrag van €82,99 oktober zodat daar nog maar €32 van over bleef en een maand later kreeg ik weer een afschrijving van €82,99 voor november voor mijn kiezen.

Beste KPN medewerker los dit nu eens eindelijk netjes op, zoals ik ook jaren lang mijn plicht aan u heb voldaan.

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 7 January 2024, 10:00

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 1
Badge

Ik weet niet hoe jij of KPN rekent Beste Bart.

Die 115 daar is gelijk onterechte abonement oktober /november van af gehaald zodat ik daar in totaal slechts 32,40 van over heb gehouden.

in plaats van 115 euro die ik in totaal terug zou krijgen.

Ik heb 28 september nog een volledige maand vooruit betaald en dat kan ik ook bewijzen indien nodig.

Ik heb tot en met 17 november betaald.

Ik heb dus wel degelijk nog 1 maand 82,99 retour te goed!!

Als ik nu niet binnen 14 dagen mijn recht krijg

Plaats ik om te beginnen deze hele conversatie op Trustpilot.

Het gaat mij niet eens meer om het geld ,maar de manier waarop KPN met mensen omgaat vind ik grofweg schandalig.

 

 

 

 

Ik wil me niet in een goed gesprek mengen, maar hier komen we denk ik alleen uit met een objectief  lijstje van alle KPN afschrijvingen en bijschrijvingen vanaf zeg 1 augustus tot heden en de sommering.

Anders blijft het een welles nietes. Beter om het even netjes te presenteren zodat de discussie op niveau blijft toch?

Is het handig als een lijstje gemaakt wordt zodat jullie die al dan niet met prive bericht delen. Ik ben geen boekhouder, maar wil  wel assisteren als dat nodig is.

Reputatie 1
Badge

Dat vind ik een prima idee van je Eaz1964

Als ik daarmee Bart kan overtuigen ga ik de registeraccountant van ons bedrijf vragen of die ff alles op schrift zet.

Want mij lukt het duidelijk niet hem te overtuigen.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

18 september - 17 oktober is vanaf 29 september vergoed. 115,40 euro.
18 oktober - 17 november heb ik vergoed 82.99 euro.

18 november - 17 december is 23 november - 17 december vergoed 69,16 euro op slotfactuur.

Mis je nog 18 - 23 november = 13,83 euro. Deze ook gecrediteerd en nu klopt het. Heb het helemaal nagerekend. Deze had ik gemist. 

Reputatie 1
Badge

Hallo Bart

Ik waardeer het super dat je zo  best doet mij te overtuigen van je goede bedoelingen.

Maar het Manko zit 'm in de onterecht in rekening gebrachte abonementen die na september telkens in rekening zijn gebracht en die dan zijn verekent met de creditnota van 115 euro.

Ik heb in totaal 32,40 van de 115 ontvangen. En de rest zit nog in de portemonnee van KPN

Onze boekhouder is er nu mee bezig en

Ik hoop je binnen n maand n overzicht te sturen.

Prettige dag verder.

 

Reputatie 1
Badge

Ga het nogmaals opnieuw proberen 

De vraagstelling:

Waarom stopt KPN het abonement niet  wordt maar niet begrepen.

Mijn abonement is door KPN beeindigd en bevestigd per eind september. 

28 september heb ik nog €82,99 betaald.

Na contact met KPN medewerker zou ik €115 euro gecrediteerd krijgen.

Maar het abonnement stopte helaas niet waardoor mijn schuld bij KPN ondanks de creditering door Bart_z toch steeds verder opliep.

Na de 1ste ccreditering werdt van de €115 gelijk €82,99 een maandabonnement afgehaald terwijl ik al te veel betaald heb, waardoor er slechts €32 werdt terug betaald.

Een maand later was mijn abonement nog niet gestopt en kreeg ik weer een rekening 

van €82,99.

Dit werdt door Bart_Z met €69,50 gecrediteerd zodat er nu nog zogenaamd een schuld van circa €14 was.

Deze is door narekenen van Bart_z na eindeloze discusie kwijtgescholden.

Blijft echter dat ik van de afgesproken €115 euro slechts € 32 heb terug ontvangen 

En heb ik per saldo dus nog steeds € 82,99 tegoed van KPN.

 

Admin: samengevoegd met lopend topic over dit onderwerp

Reputatie 1
Badge

Beste Bart_z

Super dank voor al je inspanningen.😊

Het heeft helaas lang moeten duren voordat KPN het teveel betaalde bedrag op de €13,83 na dan heeft terug geboekt op mijn rekening.

Maar die verwacht ik nu ook nog wel een dezer dagen

En anders meld ik me wel weer😉

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Ja die komt meestal binnen 2 weken of op de normale factuurdatum. En anders hoor ik het wel. 

Reputatie 1
Badge

Hoi Bart!

Heb nu ook het laatste loodje binnen.

Jammer dat het meer dan ‘n half jaar heeft moeten duren om mijn recht te hebben kunnen halen bij KPN.

Jij in iedergeval wel bedankt voor je inzet hiervoor.👍🏻

 

Reageer