Beantwoord

Wat kan KPN aanbieden om mij te behouden als klant?

  • 3 February 2022
  • 26 reacties
  • 4870 keer bekeken

Klantnummer *********** F.Pont in Leiden

 

 

Goedemiddag,

Al jaren  ben ik klant van u en betaal bijna 60 euro per maand.

nu krijg ik steeds aanbiedingen van Ziggo voor eerste 8 maanden 30 euro per maand.

ben ik dan geen dief van mijn portemonnee als ik dit niet ga doen?

Kunt u korting bieden ? Of moet ik echt steeds gaan wisselen van KPN en Ziggo?

graag hoor ik van u.

*Admin: e-mailadres en klantnummer verwijderd uit openbare forumpost

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 6 February 2022, 20:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Badge +19

Haal snel uw mailadres weg voor er misbruik van wordt gemaakt.  Dit forum is openbaar.  Als u echt het goedkoopste uit wil zijn dan is ieder jaar overstappen de beste keuze. Het gedoe er omheen moet u dan voor lief nemen.

Hoi @Carla5 ,

Haal even je adres weg door op de 3 puntjes (...) te drukken en daar op bewerken.

Ik heb het al gemeld bij de moderators.

U heeft in het verleden ook een aanbieding gekregen toen u klant werd. Verder zouden de kosten stijgen als zij regelmatig grote kortingen aan klanten moeten aanbieden. Overstappen levert gedoe op maar wel een leuke korting. Het is aan u.

Reputatie 7
Badge +16

Hi @Carla5

Wat fijn om te lezen dat je al een aantal jaren klant bij ons bent: daar zijn we blij mee! :blush:

Hoe beoordeel je deze jaren als je kijkt naar onze diensten en service? Ik ben daar echt benieuwd naar! 

We bieden geen standaard verlengkorting aan, wat wij wel aanbieden is maatwerk en oplossingen, voordelen als je Internet en TV combineert met een KPN Mobiel abonnement, maandelijks een kadootje en we hebben regelmatig acties waarbij je kunt kiezen uit gratis zenderpakketten of een snelheidsupgrade. Dat, naast ons snelle en betrouwbare Internet! :wink:

Ik denk dat het goed is om te bedenken waarom je voor KPN gekozen hebt èn gebleven bent al die jaren, wat je verwacht van onze diensten en dat zelf moet afwegen tegen een aanbieding van een andere provider. 
 

Het zou wel fijn zijn om klanten die minder gebruiken te belonen met korting.

Een aardige geste is nooit weg.

Vertel mij anders waarom ik niet moet overstappen? 
steeds overstappen gaat mij veel schelen denk ik.

Nog even goed alles bekijken en ik vertrek denk ik bij KPN.

@Carla5 naast service kunnen er verschillende andere redenen zijn om met blijven. Als u twijfelt en korting erg belangrijk vindt, dan kunt u overstappen en na alle administratieve lasten (voor sommige geen probleem en voor andere een flinke last). U moet dit helemaal zelf weten. In ieder geval gaat KPN geen dure cadeaus meer verschaffen. Tip! Bel de afdeling opzegging en check of zij nog een passend aanbod kunnen doen. Maar nogmaals, grote kortingen gaat het niet worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

 

Vertel mij anders waarom ik niet moet overstappen? 

 

  • Omdat jouw Internet en TV verbinding snel, stabiel en goed werkt? Ik zie geen notities bij jouw klantgegevens, mag ik de conclusie trekken dat je de afgelopen jaren geen problemen hebt ondervonden met onze diensten? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat onze online stappenplannen of servicetools, bijvoorbeeld de tool “Haal alles uit je wifi” een oplossing geboden hebben.
    Zo niet, dan staat onze klantenservice 24/7 voor je klaar: telefonisch of via een chat. 
  • Omdat je kiest voor een toekomstbestendige verbinding?  Op dit moment maken wij plannen voor de aanleg van glasvezel in jouw gemeente. Zodra het plan van aanpak gereed is kan netwerkbeheerder KPN Netwerk er meer over vertellen. Je kunt je via hen inschrijven voor netwerkupdates: blijf op de hoogte.
    Zodra glasvezel beschikbaar is, kun je gratis overstappen naar glasvezel. Met glasvezel kies je voor de meest stabiele en snelle internetverbinding die klaar is voor de toekomst en dat bij één van de duurzaamste telecomproviders ter wereld.
  • Omdat je met KPN TV een uitgebreid TV pakket hebt, met interactieve functionaliteiten zoals Begin gemist of Live pauzeren en waarmee je binnen de EU- landen overal TV kunt kijken?
  • Omdat je kiest voor jarenlange ervaring, kwaliteit en veiligheid? 

Ik kan nog meer redenen opnoemen waarom je voor ons kunt blijven kiezen, maar ik weet niet wat jij belangrijk vind en wat je wensen zijn: of toch wel: een beloning in de vorm van een korting of een aardige geste. Een aardige geste is bijvoorbeeld het maandelijkse kadootje, wat ik al eerder noemde. 

Door je abonnement over te zetten naar één van onze huidige abonnementen, kun je sowieso een kleine €3,- per maand besparen. Mijn advies is om je wensen met onze klantenservice te bespreken en te kijken of er naast deze wijziging nog een maatoplossing mogelijk is!

Reputatie 7
Badge +24

Het zou wel fijn zijn om klanten die minder gebruiken te belonen met korting.

Wat bedoelt u hier mee?

Reputatie 2

Hallo allemaal.

 

Begrijpelijke reactie van shyrin,  maar ze slaat de plank een beetje mis.

Natuurlijk waarderen we een stabiele service enz.

Daarom zijn we nog altijd klant.

Wat wij klanten hier bedoelen is dat vaste klanten het financiële voordeel missen die nieuwe klanten wel krijgen.

Persoonlijk gezien heb je helmaal niks aan een sporadische huur film aanbieding en zo'n onzinnige dingen.

Dat staat totaal niet verhouding met de nieuwe tv die nieuwe klanten krijgen.

 

Wat jullie in zo'n geval zouden moeten doen is bv. De vaste klanten korting op een bestaand abbonnement aanbieden.

Bv. Hoe langer klant, des te meer korting.

Ik betaal al jaren alleen maar elk jaar meer en meer voor hetzelfde product.

8 jaar geleden begonnen met €40 p.m. inmiddels is dit al €65.

Financieel gezien en loop je daarmee zo'n €400 per jaar mis (waarde van het welkomscadeau)

Dan kunnen we beter opzeggen, 2 weken wachten en dan als nieuwe klant geld verdienen.

Opzeggen en 2 weken wachten heeft weinig nut, je word dan niet gezien als nieuwe klant en kan je fluiten naar de korting of TV.

Je moet minstens 6 maanden wachten, ik zou dan gewoon jaarlijks overstappen.

Hallo @Lottumeb , om bij KPN als nieuwe klant beschouwd te worden, moet je minimaal 6 maanden geen klant zijn geweest en geen 2 weken.

Een deel van die verhoging die wij allemaal betalen is door klanten die steeds overstappen en weer gelokt worden met korting.

Het is een sigaar uit de gemeenschappelijke doos. Best om gewoon te stoppen met die lokkertjes en iedereen een paar euro minder te laten betalen.

Reputatie 7
Badge +24

Het is een sigaar uit de gemeenschappelijke doos. Best om gewoon te stoppen met die lokkertjes en iedereen een paar euro minder te laten betalen.

Ja ... dat zou het beste wezen, maar als de concurrentie wel lokkertjes heeft, dan stapt iedereen over naar de concurrent en komt niemand meer terug naar KPN. 

Inderdaad, dat zou een dubbel probleem oplossen, geen mensen meer die zich achtergesteld voelen en niet teveel overstappers voor korting, dubbele winst voor de providers kan er dus 2x een paar euro vanaf.

Ach ja teveel te betalen doen we met alles

Ik ben al bij kpn toen het nog ptt was (isdn)

Adsl vanaf 2004 en vanaf 2014 glasvezel

Ik heb nog nooit een overstap gedurfd 

Nu heb ik toch besloten op per 1 juli over te gaan naar T-mobile.

Het lijkt mij een mooie aanbieder (helaas op gpon)

Als T-Mobile mij bevalt zal ik daar jaren blijven hangen anders na een jaar weer naar kpn 

Kpn altijd stabiel internet 

T-mobile weet ik nog niet 

Jammer dat mijn eigen topic van het verschil kpn / T-mobile is verwijderd 

Ik zou daar dan echt de nadelen van T-mobile ook plaatsen 

Ps < dit bericht zal ook weer verwijderd worden 

Eigenlijk is het mij niet te doen om de kosten maar om het product 

En een keer wat anders proberen

 

Badge +19

Ik heb nog nooit teveel betaald voor iets. Als de prijs me niet aanstaat koop ik het niet. Ergens iets teveel voor betalen is altijd je eigen schuld. 

Ik heb nog nooit teveel betaald voor iets. Als de prijs me niet aanstaat koop ik het niet. Ergens iets teveel voor betalen is altijd je eigen schuld. 

 

De prijzen worden zo opgedreven dat je wel moet 

Pak alleen de vaste lasten 

Het is niet willen maar moeten 

Wat heeft dat met eigen schuld te maken 

 

 

 

 

Ik heb van de week eens een vergelijking gedaan met andere aanbieders en dan blijkt KPN het goedkoopste te zijn met het pakket zoals ik dat heb.

 

Ik heb van de week eens een vergelijking gedaan met andere aanbieders en dan blijkt KPN het goedkoopste te zijn met het pakket zoals ik dat heb.

 

Kpn is ook niet duur. 

Simpel gezegd is het een goede (glasvezel) provider 

Over mij dan wil ik eens wat anders proberen.

Of het beter of slechter is moet ik afwachten 

Kpn kwa internet perfect kwa tv apps niet fijn 

Met mijn pakket zijn de meesten goedkoper dan KPN, en ik ga juist naar een duurdere, waarom, met de welkomskorting is het het komende jaar een stuk goedkoper en na dat jaar zie ik wel weer, bevalt het betaal ik wel wat meer, bevalt het niet kijken we weer even rond, gaat mij om een goed produkt en dat mag meer kosten dan een minder produkt.

En KPN heeft op dit moment niet de zaakjes 100% op orde en ik heb geen zin om er tijd in te steken, de 400 melding blijft komen, gisteren weer wat Live terugspoelen, bingo, wat mislukte serie opnames waardoor ik aflevering miste en de rest maar weg heb gegooid, kwa beeld, perfect, kwa internetsnelheid meer dan een dikke prima, maar die kleine ergenissen deden mij besluiten om afscheid te nemen.

 

@peter-keetfm Dan hoop ik dat de TV app van TM bij jou wel goed werkt, hoor daar verschillende berichten over, daarom mijn keuze voor Ziggo, weet dat het perfect werkt, gebruik hem namelijk al op de mobiel, de KPN app staat er niet op, wat een ellende app.

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb een aantal off topic berichten verwijderd. 
 

Hallo allemaal.

Begrijpelijke reactie van shyrin,  maar ze slaat de plank een beetje mis.

Natuurlijk waarderen we een stabiele service enz.

Gelukkig! Goed om te lezen; want daar betaal je ook voor!
 

Daarom zijn we nog altijd klant.

Wat wij klanten hier bedoelen is dat vaste klanten het financiële voordeel missen die nieuwe klanten wel krijgen.

 

Wat je dan eigenlijk wenst is, nog een extra financieel voordeel omdat je een bestaande klant bent èn blijft?
Want iedere klant heeft bij een Internet (en TV) abonnement een welkomstkorting of welkomst cadeau gekregen.

We zijn geen prijsvechter en EAZ1964 slaat ook de spijker op zijn kop:
wanneer we vaker en iedereen korting gaan geven , wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. We investeren liever in een nog beter netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening.

Als je niet tevreden bent, dan kun je de afweging maken en overstappen naar een andere provider, zoals Doornekamp en peter-keetfm. Nu verlaten zij ons om andere redenen; even goede vrienden en hopelijk mogen wij jullie/ hen in de toekomst weer als klant verwelkomen.
 

Opzeggen en 2 weken wachten heeft weinig nut, je word dan niet gezien als nieuwe klant en kan je fluiten naar de korting of TV.

Je moet minstens 6 maanden wachten, 


In onze actievoorwaarden staat inderdaad:
Het actieaanbod geldt uitsluitend voor klanten die zich abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, al dan niet in combinatie met interactieve TV, die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen. 

 

Jammer dat mijn eigen topic van het verschil kpn / T-mobile is verwijderd 

Ik zou daar dan echt de nadelen van T-mobile ook plaatsen 

Ps < dit bericht zal ook weer verwijderd worden 

 

De reden waarom dit topic verwijderd is, is aan jou uitgelegd: het past niet op ons forum; we zijn geen vergelijkingswebsite.
We hoeven hier echt niet allemaal in het groen gehulde “KPN- lovers” op ons forum te hebben, maar een topic over de voor,- en nadelen van een concurrent voelt niet goed en is niet de bedoeling.

Lang verhaal kort, ik sta nog steeds achter mijn eerder gegeven antwoord:

Ik denk dat het goed is om te bedenken waarom je voor KPN gekozen hebt èn gebleven bent al die jaren, wat je verwacht van onze diensten en dat zelf moet afwegen tegen een aanbieding van een andere provider. 

 

Ik heb een aantal off topic berichten verwijderd. 
 

Hallo allemaal.

Begrijpelijke reactie van shyrin,  maar ze slaat de plank een beetje mis.

Natuurlijk waarderen we een stabiele service enz.

Gelukkig! Goed om te lezen; want daar betaal je ook voor!
 

Daarom zijn we nog altijd klant.

Wat wij klanten hier bedoelen is dat vaste klanten het financiële voordeel missen die nieuwe klanten wel krijgen.

 

Wat je dan eigenlijk wenst is, nog een extra financieel voordeel omdat je een bestaande klant bent èn blijft?
Want iedere klant heeft bij een Internet (en TV) abonnement een welkomstkorting of welkomst cadeau gekregen.

We zijn geen prijsvechter en EAZ1964 slaat ook de spijker op zijn kop:
wanneer we vaker en iedereen korting gaan geven , wordt dat links- of rechtsom verrekend in het maandbedrag van iedere gebruiker. We investeren liever in een nog beter netwerk, zodat al de klanten daarvan kunnen profiteren. En hopelijk tevreden zijn met de dienstverlening.

Als je niet tevreden bent, dan kun je de afweging maken en overstappen naar een andere provider, zoals Doornekamp en peter-keetfm. Nu verlaten zij ons om andere redenen; even goede vrienden en hopelijk mogen wij jullie/ hen in de toekomst weer als klant verwelkomen.
 

Opzeggen en 2 weken wachten heeft weinig nut, je word dan niet gezien als nieuwe klant en kan je fluiten naar de korting of TV.

Je moet minstens 6 maanden wachten, 


In onze actievoorwaarden staat inderdaad:
Het actieaanbod geldt uitsluitend voor klanten die zich abonneren op een nieuwe Internetverbinding van KPN, al dan niet in combinatie met interactieve TV, die de afgelopen 6 maanden geen Internet van KPN hebben afgenomen. 

 

Jammer dat mijn eigen topic van het verschil kpn / T-mobile is verwijderd 

Ik zou daar dan echt de nadelen van T-mobile ook plaatsen 

Ps < dit bericht zal ook weer verwijderd worden 

 

De reden waarom dit topic verwijderd is, is aan jou uitgelegd: het past niet op ons forum; we zijn geen vergelijkingswebsite.
We hoeven hier echt niet allemaal in het groen gehulde “KPN- lovers” op ons forum te hebben, maar een topic over de voor,- en nadelen van een concurrent voelt niet goed en is niet de bedoeling.

Lang verhaal kort, ik sta nog steeds achter mijn eerder gegeven antwoord:

Ik denk dat het goed is om te bedenken waarom je voor KPN gekozen hebt èn gebleven bent al die jaren, wat je verwacht van onze diensten en dat zelf moet afwegen tegen een aanbieding van een andere provider. 

 

Laten we het kpn forum leuk houden. 

Het is een openbaar forum.

Als ik een topic start hoe moet ik een schotel uitrichten of welke mediaplayer is de beste.

Kan dat toch. Of het zelfde als over andere providers praten.

Tegenwoordig is het allemaal een probleem. 

Eerder werd er niks gewist. En kon het gewoon in een eigen topic. (Of ander topic) 

Waar gaat het kpn forum heen ?

Openbaar vrij alle vragen ook provider vergelijken enz. enz. 

Die stekker is er uit blijkbaar.

Jammer 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Nee, dat kan niet @peter-keetfm als je kijkt naar onze gebruikersvoorwaarden

Houden we het nu weer on topic?

Als KPN zo geweldig is, waarom hebben ze dan ook lokkertjes nodig om klanten te trekken? Wees dan helemaal consequent durf ik te zeggen.

Reputatie 7
Badge +12

Als KPN zo geweldig is, waarom hebben ze dan ook lokkertjes nodig om klanten te trekken? Wees dan helemaal consequent durf ik te zeggen.

Of de Albert Heijn Hamsteren, Jumbo de F1 spaarzegels en de plus voetbalplaatjes? 

Antwoord: Omdat marketing werkt.