Vraag

iTV app op Samsung TV 2020 loopt vast bij opstarten

  • 24 January 2021
  • 79 reacties
  • 2091 keer bekeken

Ik heb twee Samsung TV's (7-serie) met Tizen. Beneden een 55” hangen en op de slaapkamer een 43” hangen. Beneden gebruik ik de gewone TV ontvanger, maar boven (omdat we daar maar even kijken) via de iTV app. Boven op de 43” loopt deze met regelmaat vast bij het opstarten. 1x in de twee weken moet ik dan de TV restten, doormiddel van even de stroom eraf te halen. Ik baal hier enorm van.

Beneden op de 55” ook met regelmaat getest, daar geen enkel probleem. Beide TV's uit 2020

Eigenlijk dus dezelfde 7-serie hangen, alleen boven een kleiner beeld. Beide op UTP bekabeling, hier alleen telefoons/tablets op wifi. Verder loopt hier alles via een 1Gb-netwerk, welke zit aangesloten op een glasvezelverbinding 500/500.

In mijn ogen ligt het echt aan de software van de app. Maar wanneer gaat dit fatsoenlijk opgelost worden? Begin er echt van te balen dat ik steeds de TV moet resetten om de app weer te kunnen gebruiken. Andere apps als Netflix en Prime Video, geen enkel probleem mee.

 

 *admin: afgesplitst, ander probleem

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Goedemiddag @Freire Gomez en @Kim0396 hebben jullie toevallig een 2020 Samsung TV?
Momentel zijn er nog wat software conflicten tussen TV's van dit jaar en de app. Deze moeten binnenkort met een update vanuit samsung opgelost worden!

En wanneer is binnenkort? Want je reactie staat er al 4 maanden op dit forum en blijkbaar heeft men nog steeds geen oplossing. Ik denk dat het in de software van de app zit, die niet lekker is afgestemd op Tizen van Samsung. Volgens mij is de app-bouwer verantwoordelijk voor het juist functioneren van de app.

Heeft KPN al een verbeterde versie bij Samsung aangeboden, zodat Samsung deze kan meenemen in de software updates? Dit gebeurt toch ook bij telefoons/tablets, dat de app-bouwer zorgt voor goede functionaliteit van hun eigen app op Android en/of iOS? 

 

Hier hetzelfde probleem. Internetverbinding is goed. Al de software is geudate, maar ik ervaar nog steeds de problemen.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Corneke013, welkom! Ik begrijp dat de smart tv app bij jou helemaal niets meer doet op een gegeven moment? En niet alleen bij live pauzeren en opnemen? Dan is dat iets anders. Hoe zit dat bij jou, @Luuk82? Zouden jullie beiden je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Wat gebeurt er precies op het moment dat je tegen deze problemen aanloopt? Krijg je een foutcode o.i.d.? 

Beste @Corneke013, welkom! Ik begrijp dat de smart tv app bij jou helemaal niets meer doet op een gegeven moment? En niet alleen bij live pauzeren en opnemen? Dan is dat iets anders. Hoe zit dat bij jou, @Luuk82? Zouden jullie beiden je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Wat gebeurt er precies op het moment dat je tegen deze problemen aanloopt? Krijg je een foutcode o.i.d.? 

@Marcia_ Tv kijken en pauzeren gaat prima. Probleem is een opgenomen programma terugkijken. In sommige gevallen blokkeert alles, niet alleen de app, maar ook de Samsung tv, alleen een harde reset (stroom er af lijkt te helpen). Nu lees ik overal dezelfde problemen en vraag me af wanneer dit issue is/wordt opgelost. We betalen namelijk voor het opnemen en deze feature werkt niet, graag asap een oplossing. Mvg

Wat gebeurt er precies op het moment dat je tegen deze problemen aanloopt? Krijg je een foutcode o.i.d.? 

Ik krijg geen foutcode. De app start niet door op de Samsung TV, dus blijft hangen. Deze reageert dan helemaal niet meer.

Als ik de TV uitzet en weer aanzet, om daarna de app weer te gebruiken, blijft deze weer hangen.

De app gaat echt pas weer werken als ik de spanning van de TV heb gehad, dus een harde reset heb gegeven. Andere apps op de TV doen het perfect, zoals Netflix en Prime Video. Ik heb alleen de problemen met de iTV-app van KPN.

 

Ik ben overigens aangesloten via XS4ALL en kan met dat abonneenummer inloggen op de iTV-app, gezien KPN dat heeft vrijgegeven voor de XS4ALL-klanten. 

Reputatie 7
Badge +30

@Corneke013 in dat geval moet je toch even bij XS4ALL aankloppen. Ik weet dat app dingen in principe bij ons liggen, maar ik kan jouw XS4ALL gegevens niet opzoeken en daarmee dus ook geen melding maken :-(. Verzoek is toch dus om contact met hen op te nemen. 

 

@Luuk82 jij bent wel klant bij KPN? Ook op jouw adres vind ik geen gegevens :-(.

@Marcia_ excuses, ik heb mijn huisnummer nu correct ingevoerd. Klant Internet+TV.

Reputatie 7
Badge +30

Yes, ik zie het! Het blijkt dat we dit probleem inderdaad kennen. En dat dit wel eens voorkomt bij Samsung tv's. Ik heb wel doorgegeven dat jij dit ook ervaart, maar verwacht niet meteen een oplossing helaas 😞.

 

@Corneke013 dat zal dan voor jou ook gelden. Het is natuurlijk dezelfde software..

Hier ook hetzelfde probleem. De ITV app buffert continu op mijn nieuwe Samsung TV. Alle andere apps werken wel, TV is bedraad aangesloten. Alles werk perfect behalve de ITV app. Los het eens snel op, dit is een KPN onwaardig product. Ik werk zelf bij KPN en ga er ook intern een klacht van maken bij betrokkenen. Met een bufferende TV app gaan we als KPN ers geen hoge klanttevredenheid halen! Een bezorgd collega en gefrustreerde consument....

Reputatie 1

Ook hier hetzelfde probleem met de iTV app. Sinds eind februari een nieuwe Samsung Smart tv 50inch en KPN iTV erop staan. Blij dat we de decoder ook niet meer nodig hebben want ook die is niet altijd even stabiel. De app is echt een uitkomst maar loopt regelmatig vast bij zappen, gemiste programma's terug kijken en TV op pauze zetten. Hopelijk komt hoe snel een oplossing voor. De update voor de decoders heeft ook ruim 8mnd op zich laten wachten en gezien de problemen op dit forum met de iTV app speelt dit ook al langer. 

Wij kijken ook regelmatig iTV op tablet, ook daar loopt ie wel eens vast maar door de app even te sluiten met de standaard opties van Android en de iTV te herstarten door het icoon aan te klikken is dit binnen 10sec opgelost en herstart. Op de smart tv is dit niet zo eenvoudig zoals hierboven door velen al aangegeven. 

@JP Moret Ik hoop dat jou hulp hier enige versnelling in zal brengen...

Reputatie 7
Badge +30

@Suus_delft, wat balen dit :-(. Hoe vaak loopt de app vast bij jou dan? Hebben we het dan over elke keer als je 'm gebruikt of een stuk minder? Het afsluiten en opnieuw opstarten van de app zou het op moeten lossen, maar ik kan me zeker ook voorstellen dat je dit niet elke keer wilt doen.. 

Reputatie 1

@Suus_delft, wat balen dit :-(. Hoe vaak loopt de app vast bij jou dan? Hebben we het dan over elke keer als je 'm gebruikt of een stuk minder? Het afsluiten en opnieuw opstarten van de app zou het op moeten lossen, maar ik kan me zeker ook voorstellen dat je dit niet elke keer wilt doen.. 

@Marcia_ het gebeurt eens in de zoveel dagen. Soms 5 of 6 dagen geen last en dan weer na 2 dagen wel problemen.

Als je de app op tv normaal gebruikt heb je het minst last ervan. Zet je tv of opname op pauze of probeer je een gemist programma terug te kijken dan is het geen succes.

Dit zijn nu ook de twee dingen die we zo min mogelijk of eigenlijk niet doen.

Als de app op de tv vast loopt is de enige optie om de cache van de app te wissen en daarna weer te starten of de tv helemaal uit te zetten (Gelukkig komt dat niet zo vaak voor). Opnieuw opstarten staat de app niet toe, die blijft dan crashen of op zwart staan.

Zelf werk ik in de ict en app ontwikkelingen en kan ik de cache zelf wel leggen via het menu maar mijn vrouw is visueel beperkt en heeft niet deze handigheid en is van mijn hulp dan afhankelijk om dit op te lossen. 

Het valt me wel op net als wat @JP Moret zei dat als je de cache leegt dat de app een enorme hoeveelheid data verzamelt.

Het zou wellicht voor de programmeurs en dus voor de gebruikers een oplossing zijn dat bij bepaalde handelingen zoals bijvoorbeeld bij het afsluiten van de app of uitzetten van de tv of herstarten van de app de cache van de KPN app direct geleegd wordt en hiermee voorkomt dat deze vast loopt doordat deze met een leeg geheugen wordt gestart.

Deze oplossing hebben wij op kantoor ook weleens in onze eigen app ontwikkelingen toegepast. Indien nodig ben ik altijd bereid om bèta te testen.

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de betreffende collega's! Zodra ik een terugkoppeling krijg, zal ik het hier delen :-).

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook, nieuwe samsung tv en alleen de app. Valt spontaan uit en start daarna niet meer op. Dan moet de spanning van de TV om het weer werkend te krijgen. Ben ook wel benieuwd hoe ik bij de cache kan komen om deze handmatig te legen. 

Een dergelijke APP is inderdaad KPN onwaardig. Maak gewoon een app die goed werkt.

Reputatie 1

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de betreffende collega's! Zodra ik een terugkoppeling krijg, zal ik het hier delen :-).

@Marcia_ dankjewel voor je bericht en ik ben benieuwd. Net als @greenmile4ever had ik vanmorgen nadat ik een paar opgenomen gewist had omdat we deze al gekeken hadden een crash en nu was de app ook niet meer te herstellen met de cashe wissen. Net als @greenmile4ever is de enige oplossing dan het stroom van de tv halen om de app weer werkend te krijgen. 

 

Deze crashes zijn meestal na een handeling zoals,  zappen, programma pauzeren, programma herstarten, opname wissen, opname of gemist terug kijken....etc

Met deze info moeten de programmeurs toch wat kunnen?

Hopelijk komt hier snel een oplossing voor want de decoder bedraad terug zetten is geen optie meer. 

Reputatie 1

Ik heb dit probleem ook, nieuwe samsung tv en alleen de app. Valt spontaan uit en start daarna niet meer op. Dan moet de spanning van de TV om het weer werkend te krijgen. Ben ook wel benieuwd hoe ik bij de cache kan komen om deze handmatig te legen. 

Een dergelijke APP is inderdaad KPN onwaardig. Maak gewoon een app die goed werkt.

Zoals gezegd is de cache wissen niet altijd de oplossing. Ik moest vanmorgen ook echt het stroom uitzetten en dat is heel vervelend. 

De cashe wissen kun je naar settings-> support -> device care -> manage storage -> KPN APP -> view details en dan clear cashe.

Dit scheelt een aantal x per week de tv van het stroom halen. 

Reputatie 7
Badge +30

De collega's hebben zich er over gebogen en ik heb een reactie gekregen. Ik was zelf ook even afwezig, dus het heeft even geduurd. Er zijn begin april wat verstoringen geweest, waar je hinder van hebt kunnen ondervinden. Het zou nu al beter moeten gaan. Voor wat betreft de cache legen trucs op de Samsung: een ‘harde exit’ heeft datzelfde effect, maar dan op een makkelijkere methode, namelijk: in de smarttv app de back/terug button ingedrukt houden tot de app sluit. Mocht dit niet hetzelfde effect hebben, dan willen de ontwikkelaars graag voorbeeldmomenten (data en tijdstippen).

Reputatie 1

Beste Marcia_

Het is inderdaad een tijdje beter gegaan maar gisteren heb ik de TV weer van de stroom moeten halen. De volgende keer zal ik kijken of de truc met de back/terug knop werkt (dan hoeft de TV niet meer los van de muur, scheelt weer).

groet

Reputatie 1

De collega's hebben zich er over gebogen en ik heb een reactie gekregen. Ik was zelf ook even afwezig, dus het heeft even geduurd. Er zijn begin april wat verstoringen geweest, waar je hinder van hebt kunnen ondervinden. Het zou nu al beter moeten gaan. Voor wat betreft de cache legen trucs op de Samsung: een ‘harde exit’ heeft datzelfde effect, maar dan op een makkelijkere methode, namelijk: in de smarttv app de back/terug button ingedrukt houden tot de app sluit. Mocht dit niet hetzelfde effect hebben, dan willen de ontwikkelaars graag voorbeeldmomenten (data en tijdstippen).

@Marcia_

Het probleem is er nog steeds

De back knop helpt inderdaad de app af te sluiten maar start daarna niet op. De tv moest helemaal uit en van het stroom af voor de app het weer doet. 

Wat gebeurde er. We zaten legomasters te kijken en bij het aflopen van het programma zapte we met de programma knop op de afstandsbediening van 4 naar 3 en de app crashte. Dit gebeurde 1 mei 2021 om 21:39.

Het leek deze week goed te gaan, ook terug kijken van opnames en verwijderen van gekeken programma's hebben we nu ongeveer 7 dagen zonder problemen kunnen doen. Wat bekend was is dat zappen een probleem is en daar liep ie ook op vast. Mochten jullie vragen hebben hoor ik het graag. 

Reputatie 1

@Marcia_ ter aanvulling, van mijn eerste bericht,  de crash was zo hard dat zelfs de stekker van de tv  er uit moest. De back knop, cache legen, tv herstarten... het had allemaal geen succes. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank voor je uitgebreide uitleg! Ik ga ‘t doorgeven. 

Reputatie 1

@Marcia_ Het gaat nog verder fout met de KPN TV APP. Gisteren voor de eerste keer een opname gepland en (geprobeerd) terug te kijken, echter bij het terugkijken bleef de groene circle (buffering) continue in beeld. Vooruit spoelen werkte niet. Heb het maar opgegeven en teruggekeken via de iPad.

Helaas weer een “dingetje” dat niet werkt. Moet toch niet zo moeilijk zijn om een goed werkende TV APP te maken?

Weer problemen met de Smart TV app…. Vandaag al 6 keer stroom van mijn Samsung TV gehaald en 6 keer opnieuw de app geïnstalleerd… na open blijft het scherm zwart…. 😡 gisteren werkte het nog… hoe kan het dat er al maanden problemen zijn met deze app?? In 2021 is er niks zo frustrerend als een TV app die niet werkt….. een echte NPS killer… ook bij iemand die al 15 jaar voor dit prachtige bedrijf werkt…. los het eens op, voor al onze klanten en een beetje voor mijzelf.…

 

Admin: bericht naar topic verplaatst waar je al in zat

Reputatie 1

@Marcia_ 

Wederom weer een keiharde crash op 3 mei 2021 om 1958. Ik was een opgenomen programma aan het kijken, maar halverwege moest ik even stoppen om naar live tv over te gaan. Ik drukte op de back knop om de opname te stoppen en vervolgens is de app niet meer te starten. Enige optie, tv van het stroom af.

Zoals eerder aangegeven wordt het echt snel tijd voor een update. Dit kan echt niet zo. 

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Suus_delft (en anderen :-)), ik heb terugkoppeling gekregen op je aangedragen voorbeelden van zowel 1 als 3 mei. De crash kunnen we niet constateren uit de loggings. Levert dus eigenlijk alleen maar vragen op vanuit onze kant:

Op 3 mei zien we dat na het stoppen van de opname, de app binnen een seconde om de liveURL van een zender (die je daarna wilde gaan kijken) vraagt. Dus het lijkt vanuit de loggings of het toch gewoon gelukt is, maar dat het daarna (en niet bij het ‘terug’ drukken) gebeurde. Kan dit kloppen? 

Op 1 mei geef je aan dat je zapt met de programma knop. Welke knop is dat? En welke afstandsbediening gebruikte je daarvoor? Er zijn Samsungs met one remotes en een ouderwetse, of beide. Beide hebben weer meer knoppen die wel en niet werken. En welke Channel up/down knop bedoelde je? Gaat het dan om de afstandsbediening of de mini-EPG in de app zelf?

 

Het issue ‘keiharde crash’ is dus nog te onduidelijk, omdat we 'm zelf niet terugzien. Gevraagd wordt:

  • Wat zie en kan je op dat moment nog daadwerkelijk?
  • Toont de tv onze app met een spinner?
  • Toont de TV onze app met een bevroren stilstaand beeld van het moment dat de app vastliep?
  • Kan er nog wel in onze app genavigeerd worden, alleen speelt er niets meer af? Zo ja -> wat gebeurt er als er niets meer afspeelt? Spinner? Zwart scherm?
  • Kan je nog wel switchen naar andere apps? Werken die dan ook? En als er terug wordt geswitched naar onze app, wat gebeurt er dan exact? KPN opstartanimatie? Of nog steeds een spinner? Nog steeds een bevroren scherm? Of ‘iets anders’..

De collega's vragen of het mogelijk is om foto's/filmpjes te sturen van wat je precies ziet. Zo kunnen we beter begrijpen wat er precies gebeurt en kunnen we gerichter aan de slag. 

 

Extra informatie vanuit onze kant: de smarttv app werkt iets anders dan de Android en iOS app. Als de app te lang niet gebruikt is of de tv is uitgezet, dan start de app volledig opnieuw op, wat dus altijd even duurt en kom je altijd op het beginscherm terug.