Vraag

iTV app op Samsung TV 2020 loopt vast bij opstarten

  • 24 January 2021
  • 79 reacties
  • 2103 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Anoko wat jammer om te lezen dat je hier ook tegenaan loopt. Ik kan me voorstellen dat je daar flink van baalt. Het lijkt me goed dat ik jouw gegevens ook doorgeef aan de ontwikkelaars. Je geeft aan dat ‘ie soms niet opstart, maar ook dat het terugspoelen en begin gemist niet goed werken. Kan je een recent (max. 7 dagen oud) voorbeeld geven van op welk moment (dag/tijdstip) bij welk programma (zender/tijdstip) je dit ervaart? 

 

@jodocus 13 het vervelende (of juist niet) is dat het bij de meeste gebruikers wel gewoon goed werkt. En bij een aantal niet. Dat maakt het heel lastig om erachter te komen wat er precies aan de hand is. 

Reputatie 1

@Marcia_ en allen.

Na lang rommelen met de apps van KPN die met de dag slechter lijken te worden (zo ook op de tablet) heb ik de oplossing gevonden die ik al veel eerder had moeten doen. 

Door de smart tv ben ik Disney plus en Videoland gaan gebruiken en heb nu ook de app NLziet gevonden. Wat een verademing is dat en ik heb ook direct hiermee KPN tv opgezegd. 

De snelheid, kwaliteit en stabiliteit die NLziet aanbied is niet te vergelijken met de TV van KPN. Ook sinds de KPN app van mijn tv af is, loopt deze ook velen malen beter. 

Jammer want ik heb de rest wel van KPN en wil niet anders meer. Internet en mobiel is geweldig, maar bizar dat tv niet lukt. 

Bedankt voor alle pogingen om dit probleem op te lossen, maar het heeft naast een jaar abonnement ook een hoop ergernissen gekost.

Groetjes Suzanne

Reputatie 1

@Marcia_ en allen.

Na lang rommelen met de apps van KPN die met de dag slechter lijken te worden (zo ook op de tablet) heb ik de oplossing gevonden die ik al veel eerder had moeten doen. 

Door de smart tv ben ik Disney plus en Videoland gaan gebruiken en heb nu ook de app NLziet gevonden. Wat een verademing is dat en ik heb ook direct hiermee KPN tv opgezegd. 

De snelheid, kwaliteit en stabiliteit die NLziet aanbied is niet te vergelijken met de TV van KPN. Ook sinds de KPN app van mijn tv af is, loopt deze ook velen malen beter. 

Jammer want ik heb de rest wel van KPN en wil niet anders meer. Internet en mobiel is geweldig, maar bizar dat tv niet lukt. 

Bedankt voor alle pogingen om dit probleem op te lossen, maar het heeft naast een jaar abonnement ook een hoop ergernissen gekost.

Groetjes Suzanne

@Erik_ zie mijn bericht van gisteren. 

Reputatie 7
Badge +30

Heel begrijpelijk dit, @Suus_delft :-(. Alsnog ontzettend jammer om te lezen! 

Reputatie 2
Badge

Het is nog steeds drama met de kpn tv app. Het lijkt wel of kpn het niet voor elkaar weet te krijgen of het wel best vind zo.

Zit er ook hard over te denken om een andere tv app te gaan gebruiken en ws ook op te zeggen want t mobile heeft een mooie 100 Mb glasvezel aanbieding staan. tv kijken kan dan evt met ook t mobile app of keuze uit nlziet of canal digitaal.

Dit duurt maar en duurt maar, het tempo wat eraan gedaan wordt is hetzelfde als de app, om te janken.

Reputatie 7
Badge +30

Wat jammer om te lezen dat jij hier nog steeds tegenaan loopt, @jodocus 13. Er worden wel verbeteringen doorgevoerd, of in ieder geval updates verricht. Er komen ook niet superveel klachten over binnen, dus ik betwijfel of dit echt een algemeen probleem is of dat er toch iets anders aan de hand is. Is er voor jou al eens een ticket aangemaakt richting de technische collega's? Zo niet, zou je dit willen? Dan zou ik wel graag willen weten welk merk + type televisie je momenteel gebruikt en welke versie van de app je hebt. En ik ben dan ook benieuwd wat je momenteel precies ervaart. Je gaf eerder aan dat je bij het zappen van de ene naar de andere zender problemen ervoer. Is dat nog steeds zo?

Reputatie 2
Badge

Ik heb eerst eens van het weekend de app helemaal uit het tv menu verwijderd en opnieuw laten downloaden en installeren. Tot nu toe nog bijna geen haperingen, dus goede hoop.

Wij hebben een Crystal UHD 43TU7100 (2020)

Reputatie 7
Badge +30

Wil je me de aankomende dagen laten weten hoe het gegaan is, @jodocus 13? Als het toch niet opgelost is, kan ik er alsnog achteraan gaan. 

Ik heb ook al eerder problemen gehad (paar maanden geleden) en daarna was een tijdje beter. En toen ging hij weer opeens herstarten. Smarthub van Samsung gereset en toen ging het even beter en sinds vrijdag toch weer een keertje, maar vandaag knalt hij er om de paar minuten uit. Lijkt sinds de nieuwste versie echt weer heel slecht. 

Reputatie 2
Badge

Wil je me de aankomende dagen laten weten hoe het gegaan is, @jodocus 13? Als het toch niet opgelost is, kan ik er alsnog achteraan gaan. 

Hier gaat het opstarten van de app nu echt alle keren goed alleen het beeld blijft soms 1, 2 en soms 3 seconden hangen om vervolgens weer door te gaan maar dan wel zodanig dat de tijd wel is doorgegaan terwijl het beeld bevroren was. En dan bedoel ik tijdens het kijken van een tv programma. Ik hoop dat daar nog wel naar gekeken kan worden want het is geen bufferen wat de tv doet of een hapering in het glasvezelinternet. Deze haperingen had ik in die beroerde versies hiervoor absoluut niet. Welke versie zou de allernieuwste appversie moeten zijn dan en hoe kan je dat zien?

Wil je me de aankomende dagen laten weten hoe het gegaan is, @jodocus 13? Als het toch niet opgelost is, kan ik er alsnog achteraan gaan. 

Hier gaat het opstarten van de app nu echt alle keren goed alleen het beeld blijft soms 1, 2 en soms 3 seconden hangen om vervolgens weer door te gaan maar dan wel zodanig dat de tijd wel is doorgegaan terwijl het beeld bevroren was. En dan bedoel ik tijdens het kijken van een tv programma. Ik hoop dat daar nog wel naar gekeken kan worden want het is geen bufferen wat de tv doet of een hapering in het glasvezelinternet. Deze haperingen had ik in die beroerde versies hiervoor absoluut niet. Welke versie zou de allernieuwste appversie moeten zijn dan en hoe kan je dat zien?

Versie kun je vinden bij Instellingen en dan rechts onderin het scherm. Bij mij 2.9.60

Reputatie 7
Badge +30

Ik ben inderdaad ook wel even benieuwd welke versie jij dan hebt, @jodocus 13. Ik geef jullie klachten dan in één keer door. Zou jij, @Sdejong629, dan nog je forumprofiel aan willen vullen met je postcode + huisnummer?

Reputatie 2
Badge

Hier ook idd versie 2.9.60

Reputatie 7
Badge +30

@jodocus 13 ik heb een ticket aangemaakt voor je: mijn collega's bellen je hier binnen 2 werkdagen ook nog even over. Wil je laten weten wat daaruit gekomen is?


@Sdejong629 klopt het dat jij geen diensten bij KPN afneemt? Ik kan op je adres geen vaste diensten vinden :-(.

@Marcia_ Klopt inderdaad. Ik gebruik dit met xs4all tv account. Maar binnenkort gaat ook xs4all over naar de KPN iTV app. Mijn problemen zijn dus ook echt met de KPN iTV app. De xs4all app via google chromecast doet wel normaal. 

Reputatie 7
Badge +30

Het nadeel is alleen dat ik je gegevens, als nóg XS4ALL klant, nog niet op kan vragen in het systeem. En daardoor dus je klacht niet op die manier door kan geven:disappointed_relieved: .

Het nadeel is alleen dat ik je gegevens, als nóg XS4ALL klant, nog niet op kan vragen in het systeem. En daardoor dus je klacht niet op die manier door kan geven:disappointed_relieved: .

Dat had ik al eens eerder gehoord, jammer want ik gebruik de app wel gewoon bij een 100% dochter van KPN. Ik hoop dat de klacht van @jodocus 13 aangevuld kan worden met mijn klacht eventueel, als dit maar opgelost wordt, want dit is niet bruikbaar. 

Reputatie 2
Badge

@Marcia_ De monteur is geweest en de lijn is opgepoetst en de kop van de ftu is vervangen. Tevens is de glasvezel aansluiting in de verdeelkast alsook in de meterkast “opgepoetst”. Hier door is de gemeten lijndemping van -18db naar -6.5db opgekrikt. Ook het advies gekregen om het arris tv kastje te gebruiken aangezien de tvapp slechts een extraatje is. Ik weet weer ff genoeg. Wat ik wel wil aangeven is dat nog steeds soms de kpn tv app even een hikje heeft of een seconde of 2 blijft hangen. Daar is niets aan veranderd. Wellicht ter info aan de app ontwikkelaars.

Reputatie 7
Badge +30

Ga ik doorgeven, @jodocus 13! Fijn dat er bij jou toch nu enige verbetering is opgetreden. Dank dat je het nog even liet weten!

Reputatie 2
Badge

Ja, het beeld en het schakelen van de arris tv tuner is perfect. Het ging en gaat in dit geval zoals de topic naam vermeld over de app.

Reputatie 1

Begin een beetje helemaal klaar te zijn met ITV. KPN maak nu eens een app die wel werkt. Al jaren problemen, TV opstarten, stroom eraf etc etc etc. Nu helemaal geen beeld meer. internet werkt perfect maar helaas de Itv app is weer shit……. Ga opzeggen

 

Admin: verplaatst naar ander topic waar je al in actief was

Reputatie 7
Badge +30

@greenmile4ever wat jammer om dit te lezen zeg :-(. Zou je nog willen dat ik er voor je naar laat kijken door de technische collega's? Of heb je je besluit genomen? Ik hoor het graag als ik nog iets voor je mag doen.

Zo, sinds gisteren ben ik dan nu ook echt kpn klant @Marcia_ en de laatste week is het weer helemaal fout. De app reset tijdens het kijken van vanalles. Live tv, opgeslagen programma's en gepauzeerde tv. Na een paar minuten vind hij het wel weer leuk geweest en reset de app.

Gepauzeerde tv moet je ook niet te lang mee wachten, want starten resulteert meestal in een skip naar live tv (als je geluk hebt) of reset de app. 

De app raakt ook bijzonder in de war als je de app niet afsluit, maar gewoon de tv uitzet. Als je dan de tv weer aanzet, denkt hij dat het nog de tijd is van het uitschakelen. Ook regelmatig de melding bij het starten van de tv dat er een 'network_changed' en moet de app uitgezet worden. 

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik heb een ticket voor jou aangemaakt en er wordt binnen een aantal werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. Wil je nog even laten weten wat daar uitgekomen is?

Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Ik heb een ticket voor jou aangemaakt en er wordt binnen een aantal werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. Wil je nog even laten weten wat daar uitgekomen is?

Ik heb buiten een SMS van Xs4all mijn ticket nergens terug kunnen vinden. Niet bij xs4all (want daar is mijn account niet meer actief), nog ergens in mijn KPN.

 

En nog steeds crashed de app om de haverklap