Vraag

iTV app op Samsung TV 2020 loopt vast bij opstarten

  • 24 January 2021
  • 79 reacties
  • 2103 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

79 reacties

Reputatie 1

@Marcia_ 

Even korte en duidelijke antwoorden op je vragen. 

V. En welke Channel up/down knop bedoelde je?

A. De CH + en CH - knop. Hiermee kan de app gewoon zappen maar liep vast. 

V. Wat zie en kan je op dat moment nog daadwerkelijk

A. Het beeld bevriest of wordt zwart. De itv app doet niets meer en blijft hangen of sluit zelf af. De TV blijft gewoon werken maar de KPN app is in geen mogelijkheid meer te starten

V. Toont de tv onze app met een spinner

A. Nee

V. Toont de TV onze app met een bevroren stilstaand beeld van het moment dat de app vastliep?

A. Soms wel en soms zwart

V. Kan er nog wel in onze app genavigeerd worden, alleen speelt er niets meer af?

A. Nee er kan helemaal niets meer!

V. Kan je nog wel switchen naar andere apps?

A. Ja

V. Werken die dan ook?

A. Ja zonder problemen

V. En als er terug wordt geswitched naar onze app, wat gebeurt er dan exact?

A. Meestal niets. Dan hoor je een start geluid maar er gebeurt niets. In sommige gevallen lijkt hij hem wel te starten maar blijft het beeld een minuut zwart en uiteindelijk crasht ie en komt ie terug in het samsung menu.

V. KPN opstartanimatie?

A. Na crash niet meer, en deze animatie zie je ook niet altijd als de app het wel doet. Dan zie je lang een zwart scherm en dan ineens is er een TV overzicht.

V. Of nog steeds een spinner?

A. De spinner zie je alleen in de app als je deze gebruikt, niet tijdens het opstarten.

V. Nog steeds een bevroren scherm?

A. Zie eerdere antwoorden

V. Of ‘iets anders’..

A. Net

Aanvulling in constatering. Mijn vrouw heeft al 2x gezien dat de app vast loopt en met een blauw scherm komt met "Error loading webpage " of in die richting....ook zo'n leuke melding. 

Andere vraag, hebben jullie niet zelf zo'n type tv tot de beschikking? Want dat zou testen heel makkelijk maken.

Inmiddels heb ik sinds gisteren avond een chromecast en stream ik de tv via onze telefoons. Dat gaat vele malen beter, maar jammer dat nu niet de afstandsbediening gebruikt kan worden. 

Dat ik overgestapt ben op Chrome cast is naar aanleiding van een telefonisch contact met de klantenservice van kpn. Het is bij hen ook algemeen bekend dat de itv op samsung tv's vanaf 2020 het niet doen. En zij komen met dit advies. Ook de collega van kpn die ik sprak had exact dezelfde problematiek. 

Aanvullende wens voor de Android app, het is zowel op de telefoons als op de tabblad niet mogelijk om opgenomen programma's die je gekeken heb te wissen. Dat kan nu alleen als ik online inlog.

Hopende je hiermee voldoende geholpen te hebben. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb je hele bericht doorgestuurd naar de collega's, @Suus_delft. Wordt wederom vervolgd!

Reputatie 7
Badge +30

@Suus_delft het is al even geleden, maar hoe staat het er nu voor? Gebruik je de Smart tv app nog? We zijn inmiddels 1 of 2 updates verder en ik ben benieuwd of je nog steeds tegen de problemen aanloopt. 

@Marcia_ de app reset nog steeds zonder opgaaf van reden. De app start dan gewoon opnieuw op. Soms staat er heel lang een draaiende groen circel in beeld, meestal bij het terugkijken van opnames. 

Reputatie 1

@Suus_delft het is al even geleden, maar hoe staat het er nu voor? Gebruik je de Smart tv app nog? We zijn inmiddels 1 of 2 updates verder en ik ben benieuwd of je nog steeds tegen de problemen aanloopt. 

Dankjewel voor je bericht.

De updates heb ik gezien en ben toen die dag gelijk aan de slag gegaan met de app. Direct had ik weer problemen dat de TV een aantal keren vast liep met de app in 24u tijd en ik alleen met de stekker in/uit de TV weer werkend kon krijgen. Ik had naar aanleiding van deze ellende een Chromecast gekocht en ik gebruik nu alleen onze telefoons icm met de Chromecast. Daar zijn geen problemen mee.

Naar aanleiding van je bericht vandaag heb ik even gekeken en in de appstore van de TV en daar staat dat versie 2.8.48 van 12/5/2021 de laatste is. Deze vertoond nog steeds de vastloop problemen. Voor mij dus geen reden om deze nog te gaan gebruiken en of te proberen.

Om nog even te refereren naar het vragen lijstje eerder zijn er wel degelijk verbeteringen. De app is aanzienlijk sneller, menu werkt ook anders (soms prettiger, maar ook op sommige vlakken niet) en de spinner geeft iig de informatie dat ie aan het starten is. Het enige probleem wat ik nog ervaarde is dat de app op een willekeurig moment compleet vast loopt en zo dat de app ook niet meer in beweging te krijgen is. Cashe legen, app met “exit of return” afsluiten of de andere trucjes die we hadden werken niet meer. De enige optie is de stekker uit het stopcontact en er weer in. Dat lijkt mij nog steeds niet de bedoeling.

Reputatie 1

@Marcia_ de app reset nog steeds zonder opgaaf van reden. De app start dan gewoon opnieuw op. Soms staat er heel lang een draaiende groen circel in beeld, meestal bij het terugkijken van opnames. 

@Marcia_ het probleem van @Sdejong629 herken ik ook in de APP. Wij kijken hier thuis eigenlijk alleen maar opgenomen programma's terug of gebruiken de optie “kijk terug” als we deze net gemist hebben. Dit is juist frustrerend als de app dan telkens vast loopt.

Ik ben verder wel heel erg te spreken over de app die op Android Telefoons draait. Daar kunnen we nu bijna alles wat we ook met de Tablets en TV kunnen zoals opgenomen programma's verwijderen (dat kon op de telefoon eerst niet) Wat nog wel een wens is voor de telefoons is dat je alleen met de schuifbalk kan doorspoelen en niet ook met de knop 30s voor of achteruit en als je even stopt met kijken van een opgenomen programma, gaat hij niet verder waar ie gebleven is. Je moet dan weer met de schuifbalk het moment terug zoeken. Op de tablets werkt dit WEL overigens helemaal goed.

Nog eens wens in de KPN iTV apps voor android. Kijk eens naar de Disney app. Die heeft een “groepwatch” en kun je met meerdere apparaten in het zelfde netwerk tegelijk kijken. Zoals eerder gezegd heeft mijn vrouw een visuele beperking en zij kijkt altijd op de tablet. Als we samen kijken, kijk ik met haar mee of synchroniseer handmatig de TV (met mijn telefoon) zodat we samen kunnen kijken. De Groepwatch zou in deze een uitkomst zijn!

Reputatie 7
Badge +30

Ik ga dit allemaal weer doorgeven aan de betreffende collega's! Nog wel één vraag, die ik nog niet beantwoord zie: welk type tv heb jij precies @Suus_delft?

Reputatie 1

Ik ga dit allemaal weer doorgeven aan de betreffende collega's! Nog wel één vraag, die ik nog niet beantwoord zie: welk type tv heb jij precies @Suus_delft?

@Marcia_ wij hebben een Samsung met model nummer UE50TU7020WXXN. Hopelijk kun je hier verder mee

Reputatie 7
Badge +30

Yes, dank! We hebben deze zelf niet staan, maar gaan wel kijken of we hier op een andere manier mee kunnen testen. Verder (weer) een vraag van ons aan jou: 

 

Het vastlopen: is dat altijd in de player (dus er speelt video), of gebeurt het ook wel eens tijdens navigeren door de gids, homescreen/andere pagina’s waarbij geen video afspeelt? Én dus ook vooral als er gepauzeerd/gespoeld wordt?

Reputatie 7
Badge +30

@Suus_delft, zie je kans om deze vraag van Marcia nog te beantwoorden:

Het vastlopen: is dat altijd in de player (dus er speelt video), of gebeurt het ook wel eens tijdens navigeren door de gids, homescreen/andere pagina’s waarbij geen video afspeelt? Én dus ook vooral als er gepauzeerd/gespoeld wordt?

 

Reputatie 1

@Suus_delft, zie je kans om deze vraag van Marcia nog te beantwoorden:

Het vastlopen: is dat altijd in de player (dus er speelt video), of gebeurt het ook wel eens tijdens navigeren door de gids, homescreen/andere pagina’s waarbij geen video afspeelt? Én dus ook vooral als er gepauzeerd/gespoeld wordt?

 

@Erik_ @Marcia_ ik kan lastig antwoord geven op de laatste versie omdat deze bij de eerste de beste opname die ik wilde starten vast liep en ik geconcludeerd heb dat er naast visuele updates geen verbetering is in de software. 

Het vastlopen gebeurde op verschillende momenten

- starten van de app (bij de nieuwste versie is dit opgelost)

- navigeren in het menu

- navigeren in de tv gids

- starten van een programma terug kijken

- starten van een opgenomen programma 

- pauzeren van een programma (live, terug kijken of opgenomen), dit was ook het geval bij de laatste versie

- zappen van tv zenders.…

Nogmaals de snelheid was aanzienlijk verbeterd in de nieuwste versie, maar het vastlopen blijft. 

Is het niet mogelijk om te kijken of jullie een test app met log functie maken, waaraan je kunt nagaan wat er is een deze via bv usb kan installeren?

Reputatie 2
Badge

Na dit topic doorgenomen te hebben kom ik tot de conclusie dat hier met ook een vrij nieuwe samsung smart tv dezelfde problemen met de kpn app voorkomen. Wij kijken niet terug of nemen niet op maar met “gewoon” tv kijken en dan dus overschakelen naar een andere zender hangt de app. Als je dan de tv gereset hebt door de aan/uit knop op de ab langere tijd ingedrukt te houden en het tizen embleem weer is geweest dan kan je weer een poging wagen. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar het is typisch alleen met de kpn app. Alle willekeurige andere apps, videoland, disney, rakuten, npo plus starten goed op en spelen goed door en hebben totaal geen problemen van de bovenstaande strekking. Graag hier Uw attentie hierop leggen want dit kan echt niet zo, totaal niet goed van kpn.

Reputatie 7
Badge +30

Super dank, @Suus_delft! Ik heb dit doorgegeven aan de technische mensen (inclusief je vraag/suggestie van een test app). Ik kom er bij je op terug zodra ik van hen reactie heb. 

 

Welk model Samsung heb jij, @jodocus 13

Reputatie 2
Badge

@Erik_  Wij hebben een Crystal UHD 43TU7100 (2020)

Reputatie 7
Badge +30

De tv mensen zijn erg blij met de aanvullende info. Zij hebben dit ook verder uitgezet bij Samsung, dus het is even wachten wat daaruit komt. Zodra we meer weten kom ik er hier op terug,

 

Dank je, @jodocus 13. Ik heb jou tv type en ervaringen ook doorgegeven.

Badge

Goedemorgen ik heb precies de zelfde problemen met een nieuwe samsung tv QE50Q65. Is dit probleem inmiddels opgelost en hoe is het op te lossen?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @RickdenBakker, ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic omdat ik vermoed dat het hier bij past. Kun je aangeven waar je precies vastlopers ervaart (alleen tijdens het kijken, of ook tijdens navigeren door menu/bladeren door gids, etc...). 

Het geheel is in onderzoek, we komen er verder op terug als we meer weten. 

Badge

Hoi Erik, met het startscherm ervaar ik eigenlijk weinig tot geen problemen maar op het moment dat ik iets wil kijken  vanuit het startscherm dan wordt het programma niet ingeladen (groene cirkel blijft lopen) en loopt dan uiteindelijk vast of de app sluit zichzelf af. Dit gebeurd inmiddels al meerdere malen per week.  Binnen welk termijn verwachten jullie hier een oplossing voor te hebben?

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @RickdenBakker. En, als de app wel opstart en je kunt iets kijken, blijft het dan ook goed gaan, of merk je dan ook dat hij tijdens het kijken vastloopt? Zou je verder ook je forumprofiel willen invullen, ik zie dat ik dat vergeten was te vragen. Dan kunnen we dit verder nakijken en meenemen in het onderzoek.

Badge

Hi Erik - profiel net aangepast! Als de app normaal opstart dan hebben we eigenlijk geen probleem. Kunnen jullie aangeven wanneer het probleem is opgelost omdat het nu inmiddelse meerdere keren per week voorkomt!

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, @RickdenBakker, ik heb jouw gegevens en ervaringen doorgegeven. Prognose voor oplossing heb ik alleen nog niet voor je. Het is nog even afwachten wat er uit het onderzoek komt. 

Badge

Beste Erik, inmiddels de 3 keer deze week dat de app niet werkt zelfs niet na opnieuwe installeren en volledige reset van de tv. Neem aan je begrijpt dat ik nu toch wel enige perspectief nodig heb wanneer de app werkende is? Heb een gloednieuwe tv welke mooi is weggewerkt en tv kijken kan niet? Ben al jaren klant en heb enig vooruitzicht is nodig want sta inmiddels op het punt om over te stappen naar Delta. Hoor graag zsm

Reputatie 7
Badge +30

Nog geen inhoudelijke informatie verder, @RickdenBakker. Het onderzoek is nog gaande. Zou jij kunnen aangeven wanneer afgelopen/deze week de app niet werkte? Graag zo specifiek mogelijk qua data en tijdstippen. Dan kunnen de collega's terugkijken in de systemen naar die momenten. 

Dag KPN,

Ik heb helaas dezelfde problemen. Ik heb een Samsung QE55QN85 AATXXN (uit 2021). De KPN iTV app werkt hierop erg brak. Ik zie regelmatig het probleem wat hierboven is beschreven, waarbij de app niet opstart: het scherm bijft dan volledig zwart. Ik kan dan wel met de ‘home’ knop andere apps starten, maar ook na herstarten van de KPN iTV app gebeurt er niets.

Wissen van de cache werkt inderdaad (Op deze TV gaat dat anders dan bovenstaand beschreven - het lukte mij via e-Manual → Apparaaatonderhoud → uitvoeren). Daarna start de app weer op.

Naast het niet opstarten, werken terugspoelen en van het begin kijken ook niet goed. Bij “vanaf het begin” gaat de serie soms gewoon “live” verder, maar vaak met het draaiende groene cirkel in beeld, die dan ook niet verdwijnt. Soms start ik iets anders en dan blijft de cirkel nog in beeld.

Tenslotte lijkt terugkijken vaak niet te werken als een serie nog maar net afgelopen is. Ik krijg dan een foutmelding te zien, en blijf in de gids.

Reputatie 2
Badge

Nog zelden een bedrijf meegemaakt waar men meer dan 8 maanden nodig heeft om ergens een oplossing voor te vinden. Je kan ook gewoon zeggen dat het je niet uitmaakt zolang de abbo gelden maar binnen blijven komen kpn. Het wordt/is een ongeloofwaardig iets aan het worden. Wat is het verschil in app ontwikkeling dat een netflix of npo of disney probleemloos werken en kpn krijgt het niet voor mekaar………………...