Beantwoord

Problemen Netflix - ineens geen beeld, wel geluid en ondertiteling

  • 19 November 2018
  • 22 reacties
  • 59426 keer bekeken

We kunnen ineens geen netflix meer kijken. Netflix wordt wel geopend en we zien alles in het startscherm en de te kiezen series en films maar als we iets willen afspelen hebben we geen beeld, wel ondertiteling en geluid! Heel vreemd! Heeft iemand hier ervaring mee? We hebben al regelmatig de ontvanger uit en aan gezet of gereset, internet uit en aan gezet. Zou er een fout in de ontvanger zitten?

Hhopelijk kan iemand ons helpen! Bedankt!
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 20 October 2020, 16:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Welkom op het forum, MdV! Ik ga je eerst een paar vragen stellen om het probleem helemaal duidelijk te krijgen.

Je hebt dit alleen met Netflix, of ook met regulier tv kijken en/of opnames?
Het heeft wel gewerkt begrijp ik, sinds wanneer heb je dit?
Is er rond die tijd iets veranderd in je manier van aansluiten, of heb je in de instellingen iets aangepast?
Hoeveel tv ontvangers heb je, en welke? Komt dit voor op allebei?
Hoe benader je Netflix, via kanaal 200, via On Demand in het menu of via Apps op TV in het menu? Zou je al die opties eens willen proberen om te testen of het altijd gebeurt?
Bedankt voor je reactie.

Dt probleem doet zich voor sinds 2 of 3weken, alleen bij Netflix. We hebben 2 ontvangers. De andere werkt wel. Ik heb alle 3 de manieren om netflix te openen geprobeerd. Altijd dezelfde fout.

Toen we het voor de 1e keer zagen dat we geen beeld hadden (wel ondertiteling en geluid) heb ik de ontvanger en het modem een keer helemaal af gezet, daarna weer aan. Toen heeft dat wel eens gewerkt. Maar nu niet meer.

Ik hoop dat ik zo de vragen heb beantwoord.
Reputatie 7
Badge +30
Dank voor je antwoorden. Het lijkt in eerste instantie aan de ontvanger te liggen. WIl je deze eens resetten. Vul verder ook je gegevens in op je profiel, en laat weten als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik er van deze kant verder naar.
Het resetten heeft niks opgeleverd helaas.
@MdV11,

Ga naar instellingen van netflix, en dan op afmelden klikken,je accountnaam en wachtwoord opnieuw instellen.Meestal helpt dit.
Reputatie 7
Badge +30
Dank je, MdV! Heb je voor mij de laatste 3 cijfers van het serienummer van deze ontvanger? Dit nummer staat onderop en begint met J33. Zou je daarnaast ook nog eens de tip van Nico willen uitproberen?
Bedankt voor jullie hulp/tip!

Helaas heeft het afmelden niet gewerkt.

Het serienummer eindigt op 905
Reputatie 7
Badge +30
MdV, mijn excuses voor mijn late reactie. Ik was het topic even uit het oog verloren. Heb je hier nog steeds last van? Want dan stel ik voor om deze ontvanger om te wisselen voor een nieuw exemplaar. Ik kan niet garanderen dat dit gaat werken, maar het is op dit moment het enige wat ik kan bedenken dat zou kunnen helpen.
Dat zou heel fijn zijn Erik. We hebben het probleem nog steeds. Sturen jullie de nieuwe toe?

bedankt!
Reputatie 7
Badge +30
Kleine correctie. Het blijkt dat ons systeem vindt dat we hier een technische melding voor kunnen aanmaken. Dat scheelt, want dan kan er echt even gekeken worden wat er aan de hand is. De melding heb ik zojuist ingediend. Je krijgt een bevestiging daarvan per sms en e-mail. Er wordt telefonisch contact opgenomen op het 06-nummer om dit probleem verder met je te bespreken.

Wat was hier uiteindelijk de oplossing voor? Ik heb precies hetzelfde

het is een update van je kpn kastje die gedaan moet worden via instellingen

vr gr 

Ik heb hetzelfde, dus ook ik heb een update nodig? Waar kan ik dat doen??

Heb ook hetzelfde probleem……hoe dit op te lossen..????

Reputatie 7
Badge +30

Je kunt je tv ontvanger een reset geven, dat is ook wat we meestal aanraden als je een probleem ervaart met de ontvanger. Dit zorgt ervoor dat de software van de ontvanger opnieuw wordt binnengehaald en geïnstalleerd zodat alles even weer fris is. Vaak is het de oplossing. Mocht dat niet zo zijn, geef dan even iets uitgebreider aan wat je precies ervaart. Laat ook weten hoe je Netflix opent (via kanaal 200 of via het menu) en of je ook problemen ervaart met andere dingen dan Netflix. Vul dan ook even je forumprofiel in.

Kijk via de app maar heb ook via kanaal 200 geprobeerd werkte op beide niet.

wederom alle fabrieksinstellingen terug gezet voor de derde keer en nu werkt het voorlopig weer. 

Het werkte dus alleen gisteren, vandaag weer alleen geluid maar geen beeld!!!

begin er langzamerhand een beetje moe van te worden

Reputatie 7
Badge +30

Ai, jammer dat, @Netflix probleem. Ik zie dat er vandaag een ontvanger wissel is ingeschoten. Ik ben benieuwd of het de nieuwe beter gaat.  

Wij hebben dit probleem ook geen beeld wel geluid. Reset gedaan niets, wij kijken via 200. Ook streamen via telefoon doet het niet

Heb een nieuwe tv ontvanger ontvangen, tot nu toe geen probleem meer gehad…..

Hier zelfde probleem. Wel geluid, ondertiteling en de naam van de film in beeld maar beeld blijft zwart. Niet 1 film maar alles. Ook werkt m'n afstandsbediening dan niet meer totdat ik de kpn kast even uit en aan zet. Afstandbediening werkt dan weer Netflix blijft hetzelfde. (Alleen werkt dan de aan/uit knop nog en terug en tv knop) :rofl:

 

Oplossing:

Ik heb Kpn kast +/- 1 minuut van stroom gehaald en opnieuw laten laden... kreeg direct een software update melding. Deze software gedownload.

(download/installatie tijd circa 15 min.) :zzz:

Netflix na installatie even helemaal afsluiten via Netflix menu en opnieuw laden! :hugging:

Probleem 100% opgelost! Netflix heeft weer perfect  beeld :sunglasses:

Reputatie 1
Badge

Dit heeft te maken met de hdcp, een reset of update kan wellicht werken. Je kunt ook wel proberen de hdmi om te keren dit werkt vaak ook of een andere HDMI kabel of een andere HDMI aansluiting op de tv aansluiten