Beantwoord

Smart TV app op LG

  • 30 November 2020
  • 64 reacties
  • 3156 keer bekeken

Sinds een maand kijk ik Smart TV via de 24i App op LG TV Oled 48CX6LB. Alleen NPO 1,2,3 werken prima. Andere zenders komen niet altijd op.

Als ik het probeer via mobiel werkt het wel. Ook streamen van mobiel naar TV werkt, maar is onpraktisch. KPN graag uw help!

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 11 March 2021, 13:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

64 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @PieterJH, welkom hier. 

Wat balen dat niet fatsoenlijk naar de andere zenders kan kijken. Wat heb je al gedaan? De app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? En hoe heb je de tv op het internet aangesloten? Want ik wil je aanraden dat met een kabel te doen i.p.v. WiFi. 

Dank voor je advies. De app had ik inmiddels opnieuw geïnstalleerd. Alhoewel de KPN Monteur uitdrukkelijk (we zitten namelijk in het buitengebied en hebben een 4G extensie erbij alsook twee wifiversterkers)adviseerde niet direct ethernet naar het modem te zetten heb ik het nu toch gedaan. We gaan kijken wat het doet. Wordt vervolgd.

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben heel benieuwd. 

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor je advies. De app had ik inmiddels opnieuw geïnstalleerd. Alhoewel de KPN Monteur uitdrukkelijk (we zitten namelijk in het buitengebied en hebben een 4G extensie erbij alsook twee wifiversterkers)adviseerde niet direct ethernet naar het modem te zetten heb ik het nu toch gedaan. We gaan kijken wat het doet. Wordt vervolgd.

 

Vreemd advies, moet volgens mij gewoon werken.

Wat is jouw echte download snelheid? Dat is wel erg belangrijk. 

Dank Joop, via de kpn thuis app meet ik 65Mb download en 15Mb upload.

. @Bart_Z Via TV op vast ethernet direct op de Experiabox werkt het ook …..af en toe niet…….., maar laten we het nog een paar dagen aankijken. 

@Bart_Z  helaas hebben we in de afgelopen anderhalve week twee keer het euvel gehad. 2x in de avond. Wel vervelend. Wat zijn de mogelijkheden? …..wellicht toch een andere KPN monteur naar het netwerk dat zijn collega heeft aangelegd laten kijken ?

Merk je ook dat het internet wegvalt ? Of gaat het alleen mis in de smart app?

Dank voor je bericht  @Erwin_  . Ik heb niet het idee dat internet wegvalt. Immers de NL1 2 3 blijven dan wel functioneren. Het lijkt er op dat de “streaming van de commerciële zenders” in een beperkt aantal streams vrijgegeven wordt of zoiets.

Maar ik kijk nog een keer of internet echt niet wegvalt of minder wordt op het moment van wegvallen.

wordt vervolgd 

De app voor LG (en Samsung) werkt, net als de decoder, alleen op het vaste IP. Dus die snelheid (zonder 4G snelheid) telt. Verder als de verbinding via de Experiabox via 4G geleid wordt is dat ook niet je vaste IP en zal de app dus ook niet werken.

Probeer het eens zonder de 4G connectie. Werkt het dan wel?

4G-buitengebied is dus niet de meest handige 'situatie’ voor déze app. Dan kan je beter Chromecast gebruiken met de app in je phone of tablet. Daar is de voorwaarde alleen dat het een NL IP moet zijn en zal dus prima werken. Ook met 4G-buitengebied.

Ook zal de decoder ten allen tijde alleen de vaste verbinding gebruiken. Dat is dus ook nog een (goede) oplossing om gewoon die te gebruiken.

Dank voor je tips @PeterG . Ik ga kijken hoe het werkt. Grt. Pieter

Overigens @PeterG  de LG TV had ik al direct met cat6 ethernet kabel direct aangesloten op de Experiabox. Maakt dat je antwoord nog anders?

Nee. Experiabox combinatie met 4G-buitengebiedmodem verandert daar niet van.

Ik heb hetzelfde probleem met de KPN TV-app op mijn nieuwe LG OLED65CX9LA. Sommige kanalen starten gewoon niet. Nadat u de tv hebt uitgeschakeld en weer hebt ingeschakeld, werkt alles even goed, maar het probleem treedt opnieuw op.
Ik gebruik een directe kabelverbinding tussen de KPN-router en de tv en ben aangesloten op de glasvezelkabel.
Ik keek er naar uit om van de Arris settopbox af te komen, maar nu moet ik hem weer gebruiken.
Is er een oplossing voor dit probleem?

Reputatie 7
Badge +20

@Darkoa, vervelende situatie. Ik heb zo ook nog niet direct een idee hoe dit opgelost kan worden, maar wij gaan eens kijken. Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Maakt dat geen verschil, zou je dan jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. dan kijk ik mee wat we nog kunnen proberen. 

Bedankt Bart_Z, Ik heb de app verschillende keren opnieuw geïnstalleerd, maar het probleem blijft bestaan. Het enige dat helpt, is om de tv uit het stopcontact te halen en weer aan te sluiten. De app werkt  normaal een tijdje maar dan kunnen sommige kanalen niet meer worden gestart.

Ik heb op m'n LG ook ooit dit soort problemen gehad. Ik heb de app toen verwijderd en de tv een flinke poos spanningsloos gemaakt (stekker eruit). Daarna de app opnieuw geïnstalleerd en tot nu toe geen problemen meer. Maar .. ik gebruik de app ook weinig, want met zo'n mooie tv wil je toch de beste beeldkwaliteit en die wordt niet door de app maar wel door de kpn TV-ontvanger geleverd, nog afgezien van de andere beperkingen van de app. 

Reputatie 7
Badge +20

@Darkoa, ik heb melding voor je gemaakt bij de Technische Dienst zij zullen binnen een paar dagen contact met je opnemen. Hopelijk hebben zij nog een idee. Ik hoor graag weer van je als er contact is geweest.

@Bart_Z Beste Bart, Kun je voor mij ook deze melding doen bij de Texhnische Dienst. Immers de storing is ook na weken nog steeds niet verholpen. Dezelfde acties als jij en je andere collega hebt voorgesteld heb ik ook gedaan. Erg vervelend. Dezelfde ervaring als @Darkoa heb ik nog steeds. Graag jullie KPN hulp.Pieter

De helpdesk van KPN nam contact met mij op (goede service!) en stelde voor dat het probleem bij de routering zit. Ik heb namelijk twee routers in cascade: Experiabox v10 en Netgear. De Smart TV is rechtstreeks op de Experiabox-router aangesloten, maar al het andere thuis verloopt via Netgear. Deze structuur is voor mij belangrijk.
Ik zal een paar aanpassingen proberen in de experiabox v10 maar als het niet helpt zal ik terug moeten naar de KPN settopbox.

Reputatie 7
Badge +20

@PieterJH, natuurlijk. Zou je daarvoor nog jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt. 

 

@Darkoa fijn dat er contact met je is opgenomen. Hopelijk gaat het werken met wat aanpassingen. We zijn benieuwd. 

@Bart_Z profiel is aangemaakt.

Reputatie 7
Badge +20

@PieterJH, ik heb melding gemaakt, ik hoor de uitkomst van je als er contact is geweest.

Volgens mij zit het totaal niet in je internetverbinding maar in het model tv (LG**CX) in combinatie met de KPN Smart tv app. Ik heb net ook topic aangemaakt:

Tot vorige week op mijn vorige oled (55C8) totaal geen problemen gehad met de KPN-app en nu op nieuwe tv (dus ook een CX) is het waardeloos.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @svenpoint, mag ik voor jou dan ook melding maken. Want als het puur met dit speciale type tv is kan er misschien wat aan worden gedaan. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, ga ik aan de slag. 

Hoi @svenpoint, mag ik voor jou dan ook melding maken. Want als het puur met dit speciale type tv is kan er misschien wat aan worden gedaan. Zou je jouw profiel willen voorzien van gegevens. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, ga ik aan de slag. 

Zeker mag dat. Profiel is aangepast. Alvast bedankt!