Beantwoord

Spontane meldingen herinneringen van gestarte programma's die ik zelf niet ingesteld heb

  • 26 June 2021
  • 30 reacties
  • 423 keer bekeken

Badge

Sinds kort krijg ik telkens meldingen dat een tv programma begonnen is en start dat programma ook op. Dat is vooral lastig als je een film aan het kijken bent. 

 

Ik heb de Expedia box al gereset, software opnieuw geïnstalleerd en hersteld naar standaardinstellingen.

Niets hielp.

 

Wie weet wat ik nog kan doen?

Groet Schaft

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 7 August 2021, 19:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Welke KPN tv decoder heb je?

En je moet de KPN TV decoder resetten, zie hier. 

Badge

Hallo Joop,

Bedankt voor je reactie.

Ik heb een ARRIS vip5202. Ik heb deze ook gereset. Wat ik bedoelde i.p.v. Expedia box  was ARRIS vip5202. Ik ben sinds een week aangesloten bij KPN, daarvoor zat ik bij Ziggo. Dit probleem had ik een tijd geleden ook bij Ziggo na een grote update van de software van de Horizon Box. Ik had toen een nieuw box gekregen en het probleem was over. Het gaat meestal over kinderprogramma's. Wat ik ook raar vind is dat ik geen mogelijkheid heb om alle herinneringen uit te schakelen. Ik heb dit ook vermeld bij de service dienst van KPN.

Groeten Schaft.

Reputatie 7
Badge +20

@Ccschaft , wacht even op een moderater (is een medewerker van KPN).

Vul wel al je gegevens in je account in dit forum in (alleen de moderater kan die zien).

Badge

Hallo Joop,

Ik heb mijn gegevens toegevoegd. Mocht er wat ontbreken. Laat het mij weten.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo Joop,

Ik heb mijn gegevens toegevoegd. Mocht er wat ontbreken. Laat het mij weten.

 

Hi, sorry, ik ben net als jij klant bij KPN.

Ik kan ze niet zien.

Wacht op een moderater (dat is een medewerker van KPN). 

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Ccschaft, van harte welkom op ons forum! Fijn om te zien dat Joop je al op weg geholpen heeft, ik help ook graag een handje.

Wat gek dat je herinneringen van programma's te zien krijgt, terwijl je niks ingesteld hebt. Het resetten dat Joop je al adviseerde heeft niet geholpen begrijp ik. Daarom stel ik voor dat we jouw tv-ontvanger even helemaal opnieuw laten aanmelden. Ik haal 'm voor je uit de administratie, waarna de tv-ontvanger bij jou zal vragen om het abonnementsnummer en de pincode. Het abonnementsnummer en de pincode kan je gemakkelijk opzoeken indien nodig. Ik ben benieuwd of de meldingen daarna weg blijven. 

Badge

Hallo Alexandra,

Bedankt voor je reactie.

Zondag avond ben ik aan de slag geweest en heb een paar keer een gereset gedaan, software opnieuw geïnstalleerd en ook de afstandsbediening opnieuw gekoppeld aan de tv-ontvanger. Ik had eerder de snelcode 5 ingevuld, dat had eigenlijk 2 moeten zijn. Heb sindsdien geen herinneringen meer gehad en als ik in “Gids” kijk zie ik ook geen meldingen (klokje) meer staan, dus het lijkt of het schoon is van de herinneringen. Wat die herinneringen  deed verdwijnen weet ik niet. Als ik nu ‘s morgens de tv aanzet staat de zender niet op bv een kinderprogramma maar op de zender die ik 's avonds voor het laatst gesloten heb.

Ik probeer niet te vroeg juichen, je weet maar nooit. Daarom had ik ook geen melding van gemaakt dat alles weer goed ging. Ik was van plan om dit nog tot de komende maandag aan te kijken. Mochten de spontane herinneringen weer terugkomen dan ga ik mee in jou voorstel om mijn tv-ontvanger weer aan te melden.

Verder gaat alles goed.

Ben jij het hier mee eens?

 

Groeten CCschaft

Reputatie 7
Badge +19

Hallo Alexandra,

Bedankt voor je reactie.

Zondag avond ben ik aan de slag geweest en heb een paar keer een gereset gedaan, software opnieuw geïnstalleerd en ook de afstandsbediening opnieuw gekoppeld aan de tv-ontvanger. Ik had eerder de snelcode 5 ingevuld, dat had eigenlijk 2 moeten zijn. Heb sindsdien geen herinneringen meer gehad en als ik in “Gids” kijk zie ik ook geen meldingen (klokje) meer staan, dus het lijkt of het schoon is van de herinneringen. Wat die herinneringen  deed verdwijnen weet ik niet. Als ik nu ‘s morgens de tv aanzet staat de zender niet op bv een kinderprogramma maar op de zender die ik 's avonds voor het laatst gesloten heb.

Ik probeer niet te vroeg juichen, je weet maar nooit. Daarom had ik ook geen melding van gemaakt dat alles weer goed ging. Ik was van plan om dit nog tot de komende maandag aan te kijken. Mochten de spontane herinneringen weer terugkomen dan ga ik mee in jou voorstel om mijn tv-ontvanger weer aan te melden.

Verder gaat alles goed.

Ben jij het hier mee eens?

 

Groeten CCschaft

Goed om te horen, dat is wat mij betreft helemaal prima! Geen bericht is goed bericht, en je weet mij/ons hier te vinden als we je kunnen helpen.

Badge

Hallo Alexandra,

Helaas het heeft niet geholpen. Het is nu heel erg. Zelfs nog erger dan voorheen. Om de 5 en 10 minuten word ik naar een andere zender  redirect.  Nu krijg ik zelfs geen melding van herinnering en springt gelijk naar een andere zender.

 

Ik hoop dat de  tv-ontvanger opnieuw laten aanmelden wel zal helpen. 

Groeten CCschaft

Badge

Hallo Alexandra,

Ik krijg toch meldingen van herinneringen, maar dat maakt het probleem niet minder.

Groeten CCschaft 

Badge

 

Badge

Het is nu erger dan de vorige keer.

Groeten CCschaft

Reputatie 7
Badge +19

@Ccschaft Hè wat raar. Heeft jouw tv-ontvanger in de tussentijd om het abonneenummer en de pincode gevraagd? Zo niet, dan kunnen we jouw tv-ontvanger ook resetten van afstand wanneer deze aan staat. Je kunt in dat geval het beste even bellen (via 0800-0402) of chatten met onze klantenservice, omdat je dan direct contact hebt. Mijn collega reset dan de tv-ontvanger voor je, en helpt je meteen verder. Laat maar weten hoe het is afgelopen.

Badge

Hallo Alexandra,

Ja, donderdag. Maar dat heeft ook niets opgeleverd. In het weekend was het erg. Nu zie ik dat alleen kinderzenders vol met klokjes staan, maar ik krijg nu wel een melding maar ik word niet naar dat programma gestuurd. Het lijkt wel of de weekend een piek geeft.

Ik zal wel met klantenservice chatten want in een eerder stadium had ik al gebeld en moest ik lang in de wacht staan. Dat kostte mij al 23 euro.

Groeten Ccschaft

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Ccschaft. Misschien een gekke vraag, heb je kinderen? Ik heb nog even verder gekeken en overlegd voor je, en we zien geregeld issues voorbij komen natuurlijk, maar eigenlijk nooit dat alle herinneringen aan staan. Kan het zijn dat (een van de) kind(eren) de herinneringen ingesteld heeft? Hierdoor is er ook niet een makkelijker manier om alles in één keer uit te zetten, behalve een voor een. Ik doe in de tussentijd ook nog even navraag bij een specialist voor je. Ik kom erop terug zo gauw ik van hem hoor.

Het telefoonnummer van onze klantenservice is gratis, dus let voor de zekerheid even goed op welk nummer je belt een volgende keer. Ons eigen, gratis nummer is 0800-0402. Maar wacht in dit geval maar even, ik hou je op de hoogte van wanneer ik nieuws heb.

Reputatie 7
Badge +19

@Ccschaft De specialist gaat ook op onderzoek uit naar hoe dit veroorzaakt kan worden. Kan je voor ons nog foto maken van het scherm Menu > Instellingen > Informatie ? Als je de foto hier plaatst, dan kan ik die naar hem doorspelen voor het onderzoek.

Badge

Gachte Alexandera,

Ik heb geen kinderen van jonge leeftijd die het ingeschakeld kunnen hebben. Het zijn er ook zo veel. In het weekend zaten ook niet-kinderzenders vol met meldingen zoals NPO en RTL4 en 5. 

Vanmorgen heb ik weer mijn klanrnummer en pincode moeten invullen. Ik heb ook mijn pincode veranderd.

Kan het zij dat de ontvanger in de war is door iemand met dezelfde ontvanger in de omgeving?

Is het een soft of hardware questie?

Ik sttur vanavond een foto want ik ben nu op mijn werk.

Groeten CCschaft

Ik zal wel met klantenservice chatten want in een eerder stadium had ik al gebeld en moest ik lang in de wacht staan. Dat kostte mij al 23 euro.

Het nummer van de kpn klantenservice (0800 - 0402) is gratis! Als je via Google een nummer hebt opgezocht heb je vast een doorschakelnummer gekregen (die zijn niet van kpn) en die kosten wel geld.

Badge

Hallo Alexandra,

 

Hierbij de foto,

Groeten CCschaft

Reputatie 7
Badge +19

Gachte Alexandera,

Ik heb geen kinderen van jonge leeftijd die het ingeschakeld kunnen hebben. Het zijn er ook zo veel. In het weekend zaten ook niet-kinderzenders vol met meldingen zoals NPO en RTL4 en 5. 

Vanmorgen heb ik weer mijn klanrnummer en pincode moeten invullen. Ik heb ook mijn pincode veranderd.

Kan het zij dat de ontvanger in de war is door iemand met dezelfde ontvanger in de omgeving?

Is het een soft of hardware questie?

Ik sttur vanavond een foto want ik ben nu op mijn werk.

Groeten CCschaft

Super, dankjewel, ook voor de foto. Ik heb het doorgezet naar de specialist, hij gaat uitzoeken of er ergens iets in de war zit inderdaad. Ik durf nog niet te zeggen waar het 'm mogelijk in zit. Dat gaan we uitzoeken. Zo gauw ik van hem hoor, hoor je het van me!

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @Ccschaft, ik wil je even laten weten dat ik dit niet ben vergeten 🙂 Ik heb alleen nog geen nieuws van de specialist, ik heb gevraagd naar of er al een update is. Hoe staat het er intussen voor bij jou, is het nog hetzelfde met de meldingen?

Badge

Hallo Alexandra,

Bedankt voor de mail.

Het is nog steeds hetzelfde. Ik heb gisteren nog een reset gedaan, maar ik krijg nog steeds meldingen. Met en zonder doorverwijzingen.

 

Groeten @Ccschaft 

Reputatie 7
Badge +19

@Ccschaft Dank voor de snelle reactie, ook dat speel ik nog even door naar de specialist! Ik hou je op de hoogte.

Badge

Hallo Alexandra,

Ik heb een nieuw update gekregen, maar het heefy niet geholpen. Bijgevoegd de nieuwe informatie.

Groeten Ccschaft

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ccschaft, in verband met verlof neem ik het even over van Alexandra, en het viel me op dat we tot op heden nog niet weer een reactie hebben ontvangen van de iTV mensen over jouw situatie. Heb er een reminder achteraan gestuurd, hopelijk horen we nu wel snel iets!