Beantwoord

1 Gbps extra optie, maar haal maar 450 Mbit/s

  • 20 June 2020
  • 33 reacties
  • 657 keer bekeken

Nou, wat goed dit! Wat zat er uiteindelijk fout dan? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Hi Marcia 

Anders ik wel, ik zit nml met een bijna zelfde geval 1 gb abbo maar 450Mb snelheid.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 2 July 2020, 09:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

33 reacties

Ik zou nooit de komende tijd voor 1gb gaan 

Omdat het niet haalbaar is 

En laat staan in mijn thuisnetwerk 

Tussen nas en pc haal ik dan 115MB 

Ik zou dan ook de kpn aansluiting niet op 1gbit willen 

Dan zou ik eerst mijn thuis netwerk op minimaal 10gbit willen 

Ik ben nu van 500/500 naar 50/5 gegaan 

Verschil ja merkbaar ja 

In spanje had ik dsl 14/1 dus 50/5 super snel

Bij kpn thuis 70/35 met 50/5 over glas 

Ga wel weer verhogen 100/100 maar het beste is eigenlijk 200/200 

Genoeg bandbreedte 

Reputatie 7

Tussen nas en pc haal ik dan 115MB 

Dat is dan toch 920Mbps en dat is een prima snelheid wetende dat je zo'n 8% overhead moet rekenen. Jouw LAN kan dus keurig 1Gbps handlen en ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.

 

Ga wel weer verhogen 100/100 maar het beste is eigenlijk 200/200 

Genoeg bandbreedte 

Helemaal mee eens, zolang je geen zware gamer bent is 200Mbps mijns inziens een uitstekende keuze. Ik zou willen dat iedereen eens zou meten hoeveel bandbreedte ze nu werkelijk verbruiken. Ik denk dat er heel veel mensen zijn die zullen schrikken hoe weinig dat eigenlijk is.

@wjb

Ik ben wel zwaar maar geen gamer :laughing:

Reputatie 7
Badge +25

...het komt er dus eigenlijk op neer dat bij de snelheden van 1Gb nog een hoop kinderziektes zijn en er regionaal storingen kunnen zijn die niet 1 op 1 met KPN hebben te maken maar verschillende andere factoren. 

Dit is echt een dooddoener die ik nooit zou accepteren.

Kinderziektes à la, maar daar moet je dan open en eerlijk over communiceren en aangeven wat er aan gedaan wordt om die kinderziektes te verhelpen.

Het tweede punt is wat mij betreft een brevet van onvermogen, voor de abonnee heeft natuurlijk alles 1 op 1 met KPN te maken, dat is immers de partij die dat 1Gbps abonnement aanbiedt. Dat er apparatuur van derden gebruikt wordt mag natuurlijk helemaal niet ter zake doen.

Ik ben wel benieuwd wat voor een oorzaken die monteur in dat kader dan genoemd heeft.

Ik moet zeggen dat ik het wel met wjb eens ben in dit geval. Het is niet zo dat het ‘algemeen bekend’ is dat je door ‘externe factoren’ de snelheid niet kan halen. Anders had ik je dat al gelijk wel kunnen en willen vertellen natuurlijk. Zou iedereen tijd en geld schelen. En je betaalt hier natuurlijk gewoon voor… Ik ben ook benieuwd naar de oorzaken, want ik ken ze niet.

...het komt er dus eigenlijk op neer dat bij de snelheden van 1Gb nog een hoop kinderziektes zijn en er regionaal storingen kunnen zijn die niet 1 op 1 met KPN hebben te maken maar verschillende andere factoren. 

Dit is echt een dooddoener die ik nooit zou accepteren.

Kinderziektes à la, maar daar moet je dan open en eerlijk over communiceren en aangeven wat er aan gedaan wordt om die kinderziektes te verhelpen.

Het tweede punt is wat mij betreft een brevet van onvermogen, voor de abonnee heeft natuurlijk alles 1 op 1 met KPN te maken, dat is immers de partij die dat 1Gbps abonnement aanbiedt. Dat er apparatuur van derden gebruikt wordt mag natuurlijk helemaal niet ter zake doen.

Ik ben wel benieuwd wat voor een oorzaken die monteur in dat kader dan genoemd heeft.

Ik moet zeggen dat ik het wel met wjb eens ben in dit geval. Het is niet zo dat het ‘algemeen bekend’ is dat je door ‘externe factoren’ de snelheid niet kan halen. Anders had ik je dat al gelijk wel kunnen en willen vertellen natuurlijk. Zou iedereen tijd en geld schelen. En je betaalt hier natuurlijk gewoon voor… Ik ben ook benieuwd naar de oorzaken, want ik ken ze niet.

tuurlijk ben ik het ook eens met wjb.

ik heb alleen geen zin in ellenlange discussies alleen om mijn gelijk te krijgen en dan alsnog geen 1Gb snelheid te krijgen hier bij ons omdat dit simpelweg nog niet te halen is hier.(door factoren waarvan KPN zelf ook nog steeds ze niet allemaal te weten) volgens de monteur kon het nog wel eens 1 a 2 jaar duren voordat de 1 Gb verbinding overal vlekkeloos verloopt, het is puur kwestie, als er in een wijk met 100 x 1 Gb aansluiting 1 zeikerd is die dit opvalt deze een makkelijk prooi is voor KPN om deze met allerlei praatjes  stil te houden en te rekken totdat de verbinding over 1 a 2 jaar wel goed is en ze toch 1 a 2 jaar al de verdiensten binnen hebben van die andere 99 mensen die het niet op is gevallen.

hier kan je van vinden wat je wilt maar zo werkt een bedrijf nou eenmaal.

Ik zou alleen zeggen tegen iedereen met 1 Gb aansluitingen ( test dit ook en ga ook klagen) met meer klachten word de druk op KPN ook groter om hier sneller actie in te ondernemen.

 

Reputatie 7

Ik zou alleen zeggen tegen iedereen met 1 Gb aansluitingen ( test dit ook en ga ook klagen) met meer klachten word de druk op KPN ook groter om hier sneller actie in te ondernemen.

Daarnaast zou ik iedereen willen aanraden om eens te meten wat nu het werkelijke verbruik is en daarmee de echt benodigde bandbreedte. Weet dat ik onze glasvezelaansluiting van 500Mbps naar 200Mbps heb teruggezet omdat uit metingen bleek dat wij als gezin vrijwel nooit meer dan 100Mbps verbruikten, ook als er op twee televisies naar HD-"Glas" zenders gekeken werd en er daarnaast nog een 4K Ultra-HD titel via Netflix bekeken werd. Alleen in de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag werd de 500Mbps lijn volledig dichtgetrokken door het synchroniseren van backups tussen mijn NAS thuis en een NAS elders. Dat synchroniseren kost nu een paar uurtjes meer tijd maar nog steeds valt dat allemaal binnen de tijd dat wij toch op één oor liggen en hebben we daar dus ook geen last van.

Ik heb ook 1 gb/s hussel en ik haal de downloadsnelheid ook niet maar 573mb/s dus ik klaag ook dat ik de downloadsnelheid niet haal

...het komt er dus eigenlijk op neer dat bij de snelheden van 1Gb nog een hoop kinderziektes zijn en er regionaal storingen kunnen zijn die niet 1 op 1 met KPN hebben te maken maar verschillende andere factoren. 

Dit is echt een dooddoener die ik nooit zou accepteren.

Kinderziektes à la, maar daar moet je dan open en eerlijk over communiceren en aangeven wat er aan gedaan wordt om die kinderziektes te verhelpen.

Het tweede punt is wat mij betreft een brevet van onvermogen, voor de abonnee heeft natuurlijk alles 1 op 1 met KPN te maken, dat is immers de partij die dat 1Gbps abonnement aanbiedt. Dat er apparatuur van derden gebruikt wordt mag natuurlijk helemaal niet ter zake doen.

Ik ben wel benieuwd wat voor een oorzaken die monteur in dat kader dan genoemd heeft.

Ik moet zeggen dat ik het wel met wjb eens ben in dit geval. Het is niet zo dat het ‘algemeen bekend’ is dat je door ‘externe factoren’ de snelheid niet kan halen. Anders had ik je dat al gelijk wel kunnen en willen vertellen natuurlijk. Zou iedereen tijd en geld schelen. En je betaalt hier natuurlijk gewoon voor… Ik ben ook benieuwd naar de oorzaken, want ik ken ze niet.

tuurlijk ben ik het ook eens met wjb.

ik heb alleen geen zin in ellenlange discussies alleen om mijn gelijk te krijgen en dan alsnog geen 1Gb snelheid te krijgen hier bij ons omdat dit simpelweg nog niet te halen is hier.(door factoren waarvan KPN zelf ook nog steeds ze niet allemaal te weten) volgens de monteur kon het nog wel eens 1 a 2 jaar duren voordat de 1 Gb verbinding overal vlekkeloos verloopt, het is puur kwestie, als er in een wijk met 100 x 1 Gb aansluiting 1 zeikerd is die dit opvalt deze een makkelijk prooi is voor KPN om deze met allerlei praatjes  stil te houden en te rekken totdat de verbinding over 1 a 2 jaar wel goed is en ze toch 1 a 2 jaar al de verdiensten binnen hebben van die andere 99 mensen die het niet op is gevallen.

hier kan je van vinden wat je wilt maar zo werkt een bedrijf nou eenmaal.

Ik zou alleen zeggen tegen iedereen met 1 Gb aansluitingen ( test dit ook en ga ook klagen) met meer klachten word de druk op KPN ook groter om hier sneller actie in te ondernemen.

 

ik weet niet of dat wel helpt ? waarom wordt er niet op dit forum ingegrepen door de KPN?

ik ben nu over mij 30 dgn proef heen om de 1 Gb/s te testen. helaas kom ik niet verder als 

500 a 508 Mb/s.  meting op de experiabox V10: alle kabels eruit laptop met cat7 50 cm lang

en de meting veranderd niet. een andere router kan je niet testen omdat de KPN dit heeft

dicht gespijkerd. je inlog heeft te maken met de Mac adres van de expariabox en een paswoord.

hoe kan je een test laten lopen als je dit niet goed kunt testen. 

hoe nu verder?