Beantwoord

1 Gigabit glasvezel

  • 14 January 2020
  • 693 reacties
  • 25110 keer bekeken

Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 1 March 2020, 22:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

693 reacties

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_  Spijtig om te moeten horen dat je zegt nogmaals het proces in het andere topic.

Zoals je al heb kunnen lezen en ook onder mijn contract heb kunnen zien heb ik nu 4 monteurs gehad welke allemaal zeggen ik kan er niks aan doen ligt bij KPN alleen jullie blijven monteurs sturen.

En dan nog verwachten dat we jullie serieus nemen? omdat gevoel weer terug te krijgen moeten jullie toch beter je best gaan leren doen

Wat ik weet is dat reggefiber het hier wel heeft aangelegd want heb zelf in de initiatiefgroep gezeten om glasvezel hier in Winterswijk te promoten. Ik heb nu 500 mbit maar wil naar de 1 gb en mijn provider is Kpn al sinds 2012

Reputatie 2

@Erwin_  Spijtig om te moeten horen dat je zegt nogmaals het proces in het andere topic.

Zoals je al heb kunnen lezen en ook onder mijn contract heb kunnen zien heb ik nu 4 monteurs gehad welke allemaal zeggen ik kan er niks aan doen ligt bij KPN alleen jullie blijven monteurs sturen.

En dan nog verwachten dat we jullie serieus nemen? omdat gevoel weer terug te krijgen moeten jullie toch beter je best gaan leren doen


Vandaag is de monteur bij mij komen kijken wederom een speedtest uitgevoerd

en ik zit binnen de marge wat hun mogen afwijken,dit is wel de eerste keer dat ik boven de 900 kom met download snelheid,dus opgelost

 

@MennoG78 : We hebben jou nu bij het team in onderzoek. Als ik iets nieuws weet, hoor je van mij. 

Reputatie 7
Badge +8

@Erwin_  Nu pas? dat zeiden jullie ook al na de 1e monteur 2,5 maand terug.

Beetje raar dat dit zo gaat :(

Reputatie 2

@Erwin_  Nu pas? dat zeiden jullie ook al na de 1e monteur 2,5 maand terug.

Beetje raar dat dit zo gaat :(


Wat is jou speedtest dan nu?

 

Reputatie 7
Badge +8

 

Reputatie 4
Badge +3

 


En meet eens naar XS4ALL Amsterdam

Reputatie 7
Badge +8

 

Reputatie 4
Badge +3

 


Te laag nog steeds….

Moet gemiddeld 945 Mbps zijn bij een 1 Gbps abonnement.

Reputatie 2

 


Jou up is wel weer hoger dan  de 500 die je zou hebben zon 150 hoger,

Dan snap ik niet waarom de download lager is het is maar 50 wat je mist ze mogen 10% ervan af liggen zijde ze tegen me

Reputatie 2

 


Te laag nog steeds….

Moet gemiddeld 945 Mbps zijn bij een 1 Gbps abonnement.

Nee dat is niet waar bij glasvezel kabel mogen ze afwijken tot 10% das dus 900,

en bij koper is de marge zelfs nog hoger wat ze mogen afwijken,dat hebben ze bij mij nagekeken en gemeten kwamen ze op de 930 dat is binnen de marge.Maar ik heb dan ook alleen maar Glasvezel

Misschien gaat het nog verder omhoog eind dit jaar moet de up ook 1 Gbps zijn.

En hem up is al weer hoger als die van mij,ik denk als men dadelijk het netwerk nog is upgrade dus de up ook stijgt dat we misschien dan een stabielere lijn hebben.

Reputatie 4
Badge +3

 


Te laag nog steeds….

Moet gemiddeld 945 Mbps zijn bij een 1 Gbps abonnement.

Nee dat is niet waar bij glasvezel kabel mogen ze afwijken tot 10% das dus 900,

en bij koper is de marge zelfs nog hoger wat ze mogen afwijken,dat hebben ze bij mij nagekeken en gemeten kwamen ze op de 930 dat is binnen de marge.Maar ik heb dan ook alleen maar Glasvezel


Laat ik het dan anders zeggen: je kan max 945 Mbps halen bij 1 Gbps.

 

Toevoeging 20:24….

Hangt ook af wat in je contract staat… Dit staat bij mij vermeld….

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid

 

Reputatie 2

 


Te laag nog steeds….

Moet gemiddeld 945 Mbps zijn bij een 1 Gbps abonnement.

Nee dat is niet waar bij glasvezel kabel mogen ze afwijken tot 10% das dus 900,

en bij koper is de marge zelfs nog hoger wat ze mogen afwijken,dat hebben ze bij mij nagekeken en gemeten kwamen ze op de 930 dat is binnen de marge.Maar ik heb dan ook alleen maar Glasvezel


Laat ik het dan anders zeggen: je kan max 945 Mbps halen bij 1 Gbps.


Dat kan kloppen misschien ook wel meer,maar zoals ik van de monteur ook hoorde ligt  het ook aan de aansluit punten je bekabeling de wijk kast waar ze kunnen upgrade dus men kan  in veel meer opties kijken.Bij mij is in het begin de glasvezel in huis vernieuwd door reggefiber,die lag bijna om half 11.

Reputatie 2

 


Te laag nog steeds….

Moet gemiddeld 945 Mbps zijn bij een 1 Gbps abonnement.

Nee dat is niet waar bij glasvezel kabel mogen ze afwijken tot 10% das dus 900,

en bij koper is de marge zelfs nog hoger wat ze mogen afwijken,dat hebben ze bij mij nagekeken en gemeten kwamen ze op de 930 dat is binnen de marge.Maar ik heb dan ook alleen maar Glasvezel


Laat ik het dan anders zeggen: je kan max 945 Mbps halen bij 1 Gbps.

 

Toevoeging 20:24….

Hangt ook af wat in je contract staat… Dit staat bij mij vermeld….

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid

 


Nee bij mij maakte ze heel duidelijk dat het maar 10% mag zijn de afwijking dan,

Ik zal ook is in het contract neuzen

Reputatie 4
Badge +3

 


Te laag nog steeds….

Moet gemiddeld 945 Mbps zijn bij een 1 Gbps abonnement.

Nee dat is niet waar bij glasvezel kabel mogen ze afwijken tot 10% das dus 900,

en bij koper is de marge zelfs nog hoger wat ze mogen afwijken,dat hebben ze bij mij nagekeken en gemeten kwamen ze op de 930 dat is binnen de marge.Maar ik heb dan ook alleen maar Glasvezel


Laat ik het dan anders zeggen: je kan max 945 Mbps halen bij 1 Gbps.

 

Toevoeging 20:24….

Hangt ook af wat in je contract staat… Dit staat bij mij vermeld….

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid

 


Nee bij mij maakte ze heel duidelijk dat het maar 10% mag zijn de afwijking dan,

Ik zal ook is in het contract neuzen


KPN kan zoveel zeggen over max 10% maar wat in je contract staat is toch echt leidend.

Discussie over bekabeling en wijkcentrales is zo vaak gevoerd. Meerdere KPN klanten halen de beloofde snelheid niet, punt. KPN komt deze verplichting niet na en lang niet bij alle klanten is de apparatuur ondeugdelijk aangesloten….

Reputatie 7
Badge +8

KPN heeft tegen mij gezegd je moet minimaal 920 mbit halen op de 1 gbit lijn dit hebben nu ook 3 van de 4 monteurs gezegd.

 

en zonder apparatuur er tussen met een USG4 op de glasvezel aansluiting zonder NT er tussen haal je het ook niet dit hebben we samen getest met monteur.

Hij haalde het op centrale al niet eens hij komt zelf niet hoger als 650 op mijn poort en andere poorten ds er zit bij KPN wel degelijk iets mis.

 

Mijn achter buurman heeft tweak DSL en haald het met gemak zit op dezelfde DP kast als ik zit van KPN de Glaslijnen liggen hier net 5 maanden nu is allemaal nieuw.

Reputatie 2

 


Te laag nog steeds….

Moet gemiddeld 945 Mbps zijn bij een 1 Gbps abonnement.

Nee dat is niet waar bij glasvezel kabel mogen ze afwijken tot 10% das dus 900,

en bij koper is de marge zelfs nog hoger wat ze mogen afwijken,dat hebben ze bij mij nagekeken en gemeten kwamen ze op de 930 dat is binnen de marge.Maar ik heb dan ook alleen maar Glasvezel


Laat ik het dan anders zeggen: je kan max 945 Mbps halen bij 1 Gbps.

 

Toevoeging 20:24….

Hangt ook af wat in je contract staat… Dit staat bij mij vermeld….

In de meeste gevallen is de beschikbare internetsnelheid op uw adres 85% van de maximale down- en uploadsnelheid. De minimaal beschikbare snelheid op uw adres is 75% van de hierboven getoonde maximale down- en uploadsnelheid

 


Nee bij mij maakte ze heel duidelijk dat het maar 10% mag zijn de afwijking dan,

Ik zal ook is in het contract neuzen


KPN kan zoveel zeggen over max 10% maar wat in je contract staat is toch echt leidend.

Discussie over bekabeling en wijkcentrales is zo vaak gevoerd. Meerdere KPN klanten halen de beloofde snelheid niet, punt. KPN komt deze verplichting niet na en lang niet bij alle klanten is de apparatuur ondeugdelijk aangesloten….


Of ik vindt het niet maar het contract moet je toch ook digitaal kunnen zien??

Reputatie 2

KPN heeft tegen mij gezegd je moet minimaal 920 mbit halen op de 1 gbit lijn dit hebben nu ook 3 van de 4 monteurs gezegd.

 

en zonder apparatuur er tussen met een USG4 op de glasvezel aansluiting zonder NT er tussen haal je het ook niet dit hebben we samen getest met monteur.

Hij haalde het op centrale al niet eens hij komt zelf niet hoger als 650 op mijn poort en andere poorten ds er zit bij KPN wel degelijk iets mis.

 

Mijn achter buurman heeft tweak DSL en haald het met gemak zit op dezelfde DP kast als ik zit van KPN de Glaslijnen liggen hier net 5 maanden nu is allemaal nieuw.


Ja je ziet het aan mij speedtest dat ik toch redelijk goed in de buurt zit van de 1Gbps

dus dan weet ik niet waar het bij jou aan zou liggen,je deelt immers je snelheid met niemand

Reputatie 7
Badge +8

@AliciaLynn volgens de Monteurs ligt het aan de config dieper in het netwerk van KPN.

Aangezien de buren met Tweakdsl het wel halen die komen binnen op dezelfde poorten alleen gaan dan een andere afslag eennetwerk op

Ze moeten de gevallen wel apart bekijken want ik  ken iemand waar ze het profiel van hebben aangepast en nu wel 950/960 haald.

Reputatie 2

@AliciaLynn volgens de Monteurs ligt het aan de config dieper in het netwerk van KPN.

Aangezien de buren met Tweakdsl het wel halen die komen binnen op dezelfde poorten alleen gaan dan een andere afslag eennetwerk op

Ze moeten de gevallen wel apart bekijken want ik  ken iemand waar ze het profiel van hebben aangepast en nu wel 950/960 haald.


Oke die haalt dus zowel  als down en up al zowat 1Gbps,ik wil die up dit jaar ook wel is zien

Ik neem aan dat KPN er alles aan doet het gaat immers om hun klanten

Reputatie 7
Badge +8

upload haald hij dat niet hoor dat ligt rond de 650 zoals bij mij hij haald download 950/960.

De laatste monteur hald een Specialst aan de telefoon die dat ook vertelde dat ze kijken naar de profielen om die hoger te zetten.

Reputatie 2

Oke ik hou het ook even in de gaten ben benieuwd naar de beloofde 1Gbps up

 

Als je dit leest moet het toch met gemak haalbaar zijn

 

https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/kpn-test-8-gigabit-glasvezelverbinding-in-amersfoort

Reputatie 4
Badge +3

Oke ik hou het ook even in de gaten ben benieuwd naar de beloofde 1Gbps up

 

Als je dit leest moet het toch met gemak haalbaar zijn

 

https://www.breedbandwinkel.nl/nieuws/kpn-test-8-gigabit-glasvezelverbinding-in-amersfoort


Dit is appels met peren vergelijken, want dit is getest met XGSPON en deze techniek wordt nog niet toegepast bij klanten… Wel GPON. Als je deze techniek in huis hebt, dan heb je een vierkant zwart kastje op je aansluitpunt zitten (de Nokia ONT).

Reputatie 2

Ja wat ik er eigenlijk mee bedoel is

dat de 1Gbps dan op de gewone glasvezel wel haalbaar zou moeten zijn en volgens mij is er hier ooit getest dat men met gemak 10Gbps over de lijn kan gooien

Hoever dat het nog in de toekomst ligt ??

Maar goed ik wacht verder even af op de beloofde 1Gbps up want die is bij menno weer hoger