Beantwoord

4G buitengebied snelheid bijft, na resets, laag. Enkele sites niet meer bereikbaar

  • 9 November 2020
  • 69 reacties
  • 983 keer bekeken

Badge

Sinds een week hebben we een 4G modem om de internetsnelheid bij onze koperlijnen (ik heb bonding) op te hogen. Dankzij bonding hadden we 5 up en 30 down. Na installatie van het 4G modem ging de snelheid omlaag naar 4 up/25 down. Het 4G modem heeft 2 streepjes ontvangst.

Na 3 dagen (monteurs-)reset en andere herlaadacties konden we weer internetten, bellen en tv-kijken. Ook heeft een monteur besloten om ons een nieuw 4G modem te sturen. Dat staat nu ook al bijna 3 dagen op de experiabox V10 en…...nog steeds geen sneller internet. En, veel erger, inloggen bij Triodos lukt ook nog steeds niet.

Is dit op te lossen en hoedan?

 

 

icon

Beste antwoord door Marelli7 5 January 2021, 16:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

69 reacties

Badge

Ha...het heeft me 4 uur chatten gekost en nu komt er een monteur langs.

De diverse resets tijdens die chat resulteerde in een internetverbinding van 2down/2up. Het moet niet gekker worden

Zal mij benieuwen of een monteur bij je thuis iets kan betekenen. Lijkt er meer op dat men een stappenplan volgt en een monteur aan huis een vereiste is voordat men naar het echte probleem gaat kijken, door weer een geheel andere afdeling.

Badge

Omdat de meting van het modem niet lukte vermoedde de medewerker dat er een aderpaar draadbreuk oid heeft. Heb ik paar jaar terug ook al gehad: vocht in de kabel en veel graafwerk om die 2 aderparen weer goed in huis te krijgen. ‘t Zal mij benieuwen morgen. Ik vrees dat dit gedoe de komende weken voort zal slepen.

Enorme spijt dat ik half oktober iets heb willen wijzigen, bij KPN is dat meestal het begin van een hoop ellende en ergernissen. Je kan het niemand persoonlijk kwalijk nemen, maar dat er iets mis is met de structuur en aansturen van de juiste medewerkers is wel overduidelijk.

 

Badge

Vandaag 2 uur lang een monteur aan de gang gehad. Wat gerommel in de wijkkast en nieuwe kabeltjes: Resultaat: 12 down/2 up  :imp:

Dus (nog steeds) geen SIB en geen pair-bonding (meer). Of krijgen we weer die 48 uur wachttijd en dus pas maandag weer die overbelaste (hoe zou dat toch komen...) helpdesk zien te bereiken.

Ik denk dat het nu tijd gaat worden om keihard aan die koperkabels te gaan trekken zodat de wijkkast in de grond zakt...nondeju

Ik zou er maar rekening mee houden dat er tussen half december en half januari weinig gebeurd. Is elk jaar het advies, dit jaar helemaal. Alleen zaken waar zo op het oog weinig mensen aan te pas komen wil misschien wel adhoc lukken. En kijk bij de concurrent, kost je zeker geld (b.v. prepaid unlimited voor 1 dag of 1 weekend).

Badge

Update: Dag 2 na monteur, dag 14 na omzetten abo (en 75 dagen na begin van hett gez**k) nog steeds 12 down/2up. Het 4G-modem wil nog steeds niet communiceren met de V10. Maar dat schijn alleen ik al weken lang te weten.

De monteur heeft nog wel -als oudjaarsgrap, denk ik- een berichtje achtergelaten dat het probleem is opgelost.  Ik denk dat hij dacht “zoek het maar uit, ik wil naar huis. niet mijn probleem”.

KPN, bedankt….uhh NOT
@Bram_ heb jij een lange vakantie ofzo? ik hoor/lees helaas weinig meer van je

Badge

Nieuw jaar, nieuwe kansen….helaas niet voor ons KPN-Snel (:thinking: )Internet Buitengebied. Nog steeds halve snelheid (12down/2up).

Ik heb begrepen dat de V10 óf met Bonding overweg kan óf met 1xDSL + 1x4G. Zou het kunnen zijn dat men bij het inschieten van de softwaresettings is vergeten om die Bonding optie UIT te zetten. Dus het modem verwacht nog een 2e DSL-lijn (die uitgezet is in de wijkkast) en daarom dus niet kan/mag praten met het 4G-modem.

Weet iemand of dit zou kunnen kloppen?

Reputatie 7
Badge +17

@Marelli7 ik hou de zaak op de achtergrond in de gaten om te zien waar ik iets kan toevoegen. Het lijkt er inderdaad op dat het mis gaat met het wijzigen van het lijntype bij het toevoegen van het product. Er loopt nog steeds een ticket waarvan ik in de eerste instantie dacht dat deze goed liep. Dat lijkt nu mis te lopen. Wat ik ga doen is hiervoor de contactpersoon vinden en aanspreken. Ik laat je zo snel mogelijk weten als ik meer informatie heb hierover.

Badge

OK @Bram_  ik ben benieuwd.

Zal ik maandag ook het nummer bellen om te laten weten dat de werkzaamheden van de monteur niet tot een oplossing hebben geleid? Of gaat dat dan tot dubbel werk leiden? Als ik dinsdagochtend niets gehoord/gezien heb, dan bel ik dat nummer (kan tot 7 dagen na bezoek monteur).
 

Als je het kan mag je ons ook z.s.m. weer die pair-bonding teruggeven. Dat heeft jaren goed gewerkt en konden o.a. we gewoon Netfilx kijken...dat kon tijdens kerst en jaarwisseling niet meer tot grote ergernis van de familieleden :(
 

Reputatie 7
Badge +17

Het lastige is dat het leveren van pairbonding bij bestaande klanten op dit moment niet meer gedaan wordt door maatregelen omtrent corona. Ik zou wel dat nummer bellen. Op het moment dat er een aantekening in het dossier gemaakt wordt zal de persoon die ik bereik dat ook kunnen zien. Daarnaast is het zo dat ik wel druk blijf zetten op deze zaak en waar mogelijk waarde toevoeg alleen is er natuurlijk altijd een kans dat die persoon zegt dat de handeling die bijvoorbeeld maandag uitgezet wordt de enige mogelijkheid is. 

Ik vind het echt erg vervelend voor je om deze zaak zo lang te zien lopen en ik snap de frustratie die er door ontstaat. Wat ik je wel kan beloven is dat ik er tot de oplossing bij blijf, al is dat zo nu en dan wat op de achtergrond als ik het idee heb dat ik op dat moment niks kan toevoegen. Maar waar ik zie dat er een verschil gemaakt kan worden zal ik dat blijven doen. 

Badge

Maar, ik heb nog steeds de bekabeling een aansluiting voor pairbonding !! Ik had het al en het heeft jaren goed gewerkt gewerkt. Aan de bekabeling is niets veranderd, dat zit nog steeds zo.

Vorige week een monteur hier op bezoek gehad, dus het kán wel.

En...als gebaar van KPN met terugwerkende kracht tot oktober 2020 een halvering van de abonnementskosten :stuck_out_tongue_winking_eye::joy: ??

Reputatie 7
Badge +17

Ik kan niks aangeven over de vergoeding die staat voor de storing waarmee je te kampen hebt. Wat ik wel voor je kan doen is na de oplossing hier ook bij helpen. 

Badge

was een grapje...hoewel ;o)

Badge

@Bram_ deze derde monteur (2e in huis) heeft het probleem opgelost!!
Hij had vrij snel in de gaten dat de verkeerde lijn actief was. Na een lijntest en weer wat ‘gerommel’ in de centrale is het modem herstart met als resultaat 60Down/17Up.

Het heeft even geduurd (4 maanden na veranderen van abo) maar het is gelukt.

Reputatie 7
Badge +7

@Bram_deze derde monteur (2e in huis) heeft het probleem opgelost!!
Hij had vrij snel in de gaten dat de verkeerde lijn actief was. Na een lijntest en weer wat ‘gerommel’ in de centrale is het modem herstart met als resultaat 60Down/17Up.

Het heeft even geduurd (4 maanden na veranderen van abo) maar het is gelukt.

Zo, dat is een opluchting! Mooi zeg. Goed begin van het nieuwe jaar. De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

Reputatie 7
Badge +17

Dat is super nieuws! Hoe is de snelheid op dit moment?

Badge

De snelheid down is tussen de 45-70 Mbps en up 15-17 Mbps.

Down ongeveer 2 á 3x en up 3x zo snel als met pairbonding.

Het bijschakelen van de 4G-verbinding geeft even een hikje in de communicatie bij downloads en TV kijken (zowel linear als met de app). Netflix kijken gaat nu zonder hinderlijk %-wieltje. Vergeleken met wat we hadden TOP!!

@Bram_  de monteur dacht zeker te weten dat onze centrale/wijkkast Vectoring ondersteund (ruim 100 Mbps over koper). Kan jij nagaan of dat idd zo is?

Reputatie 7
Badge +17

@Marelli7 die zie ik niet. Ik ga een vraag uitzetten om te zien of dit mogelijk is. Antwoord volgt. :relaxed:

Reputatie 1

De snelheid down is tussen de 45-70 Mbps en up 15-17 Mbps.

Down ongeveer 2 á 3x en up 3x zo snel als met pairbonding.

Het bijschakelen van de 4G-verbinding geeft even een hikje in de communicatie bij downloads en TV kijken (zowel linear als met de app). Netflix kijken gaat nu zonder hinderlijk %-wieltje. Vergeleken met wat we hadden TOP!!

@Bram_  de monteur dacht zeker te weten dat onze centrale/wijkkast Vectoring ondersteund (ruim 100 Mbps over koper). Kan jij nagaan of dat idd zo is?

Volgens mij kun je dit nog aanpassen in de Experia Box, daar kan je de 4G verbinding op ‘altijd aan’ zetten zodat er geen ‘hikje’ meer is.