Beantwoord

4G modem buitengebied: blijven verbindingen (VPN en video-meeting) werken als 4G bijspringt?

  • 26 May 2020
  • 30 reacties
  • 558 keer bekeken

Reputatie 1

Ik krijg een 4G modem om traag internet in het buitengebied op te lossen.

Merken ‘verbindingen’ (Citrix, VPN, video-bellen, etc.) er iets van als 4G bijspringt om de bandbreedte op peil te houden? Of worden deze (tijdelijk) onderbroken?

Wij hebben ook regelmatig last van een compleet wegvallende ADSL-verbinding. Zelfde vraag: als de 4G modem de verbinding dan overneemt, merken ‘verbindingen’ (Citrix, VPN, video-bellen, etc.) er dan iets van?

Alvast bedankt voor reacties.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 2 June 2020, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Reputatie 1

Zojuist ook nog een reset naar factory settings gedaan bij de Sagemcom. Geen verandering, snelheid blijft rond 25-28 Mbps.

De hogere snelheid (ca. 50 Mbps) kan toch gewoon met de KPN-ITNS Speedtest (of een andere speedtest) getest worden?

Reputatie 7

Dat klinkt allemaal in orde qua lampjes. En bereik zou dan inderdaad ook goed moeten zijn gezien wat je met de telefoon haalt. De snelheid kan inderdaad ook gewoon met een reguliere speedtest gemeten worden. Hoewel het wel betrouwbaarder meten is met het downloaden van een groot bestand omdat de snelheid dan langer aangehouden wordt. Ik heb de boel doorgemeten, waarbij ik ook je Experia Box heb moeten resetten, sorry daarvoor. Maar er springt niet iets uit waar ik op afstand wat mee kan. Ik zou graag een storingsmonteur willen laten komen zodat die kan kijken waarom hij niet goed bijspringt. Wellicht is de Sagemcom defect, in dat geval kan de monteur hem vervangen.

Zou je een aantal momenten in deze en komende week willen aangeven waarop dit zou uitkomen?

Reputatie 1

Deze week komt slecht uit. Volgende week dinsdag van ‘s ochtends tot 15.00 uur. Woensdag hele dag.

Toen ik de Sagemcom ontving zat de simkaart er niet goed. Die moest ik er echt indrukken tot de klik. Kan dat nog iets zijn of had je dat dan al gezien of had ik dan helemaal geen datatransfer in de Sagemcom kunnen zien?

 

Reputatie 7

Dat maakt in dit geval niet uit, @EBaars. Als de kaart er niet goed in zou zitten/niet goed zou werken, dan zouden ook de verbindingslampjes dat moeten laten zien. 

Ik heb geprobeerd om een monteur te plannen. Echter, vanwege de Coronamaatregelen kon ik dat nog niet gelijk zelf doen. Het is doorgezet naar de back office, die nemen binnen enkele werkdagen contact op. Ze zullen het dan nog een keer met je nalopen en dan alsnog een monteur met je plannen als dat nodig is. 

Reputatie 1

Dat maakt in dit geval niet uit, @EBaars. Als de kaart er niet goed in zou zitten/niet goed zou werken, dan zouden ook de verbindingslampjes dat moeten laten zien. 

Ik heb geprobeerd om een monteur te plannen. Echter, vanwege de Coronamaatregelen kon ik dat nog niet gelijk zelf doen. Het is doorgezet naar de back office, die nemen binnen enkele werkdagen contact op. Ze zullen het dan nog een keer met je nalopen en dan alsnog een monteur met je plannen als dat nodig is. 

Ok, bedankt! Ik hou je op de hoogte.