Beantwoord

4Gb/s werkt niet , blijft haken op 1 Gb/s

  • 8 March 2024
  • 40 reacties
  • 602 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Zoals hierboven gemeld, het werkt niet , snelheid komt niet hoger dan 1Gb/s.

Mijn ethernet kaart moet 10Gb/s aan kunnen. Heb een TP-Link TX401 Gigabit PCI Express Netwerk Adapter netwerkadapter.

Dus wat gaat er hier fout??

icon

Beste antwoord door rjpdejong78 13 March 2024, 17:07

Bekijk origineel

40 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er zit geen switch of iets anders tussen de pc en de router?

Bij netwerkeigenschappen ziet u dat de kaart ook daadwerkelijk op 10 gbit ingesteld staat?

Reputatie 1
Badge

Er zit geen switch of iets anders tussen de pc en de router?

Bij netwerkeigenschappen ziet u dat de kaart ook daadwerkelijk op 10 gbit ingesteld staat?

Ja alles staat op auto , dus hij regelt de snelheid zelf, maar ik denk dat ik al weet wat de boosdoener is. .Heb cat 5 kabel en deze haalt deze snelheden niet. Dus heb ik gelijk Cat6a aangeschaft, krijg ik morgen binnen, ik hou jullie op de hoogte.

Reputatie 1
Badge

Zo ik heb net de nieuwe kabel aangesloten en helaas nog steeds maar 1Gb/s verbinding.

Dus het probleem ligt dus wel bij kpn.

 

Reputatie 7
Badge +24

Wat staat er bij u in het configuratiescherm bij "Ip-instellingen" achter "Snelheid van de verbinding"?

Bij mij 1000/1000. Bij u zal daar een extra nulletje (2x) moeten staan. Is dat zo?

Reputatie 1
Badge

Dit staat er , met ethernet kan 10gb/s aan , maar staat niets van 10bg/s of zo bij de werkelijk snelheid. alleen 1gb

Reputatie 1
Badge

aha, ik heb het probleem achterhaald, hij zat in de 1gb poort, heb hem in de 10gb poort gedaan bij de modem en hoppa 4gb/s 

Alleen de upload is nog niets 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

aha, ik heb het probleem achterhaald, hij zat in de 1gb poort, heb hem in de 10gb poort gedaan bij de modem en hoppa 4gb/s 

Alleen de upload is nog niets 

 

 

Heb je het ONT (Glas kastje) al van het stroom af gehad voor 30 sec ?
Als dat niet werkt, laat even weten welk type ONT je hebt.

Reputatie 1
Badge

aha, ik heb het probleem achterhaald, hij zat in de 1gb poort, heb hem in de 10gb poort gedaan bij de modem en hoppa 4gb/s 

Alleen de upload is nog niets 

 

 

Heb je het ONT (Glas kastje) al van het stroom af gehad voor 30 sec ?
Als dat niet werkt, laat even weten welk type ONT je hebt.

Ja dat klopt heb ik gedaan , ik heb hier en daar gelezen dat een Genexis ONT problemen geeft, ik heb deze dus. Nokia ONT is de oplossing neem ik aan?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ja dat was bij mij de oplossing, daarom wilde ik weten welke je had.
Het Genexis ONT zou het betreft specs aan moeten kunnen, maar de praktijk hier op het forum leert dat bij veel mensen een ONT wissel de oplossing was.

Ik had een monteur omdat mijn modem V14 steeds aantoonbaar in een reboot loop zat (achteraf door een firmware bug) en omdat de snelheid hetzelfde als jouw was.
Vanwege de aantoonbare loop had ik een gratis monteur die mijn ONT had gewisseld (dit was toen bij een aantal forum mensen het geval, ook mijn broer had het zelfde bij hem thuis).

Alleen is dit officieel geen standaard KPN fix '’richtlijn'’ voor dit probleem geloof ik.
(ook is een ONT wissel geen garantie tot de oplossing)
Dus ik weet niet hoe jij dit nu moet gaan aankaarten bij KPN.
Wat is jou advies / ervaring in deze @Ik_Combineer ? 

Reputatie 7
Badge +9

Ik bedenk me net wat ook zou kunnen, dat bijvoorbeeld Bitdefender firewall (of een andere) een port scan doet die de upload vertraagd. Je moet dan port scan uitzetten van je firewall.
Mijn nieuwe ONT deed de snelheid tot 2900 Mbit/s oplossen, de rest was tegengehouden door Port Scan Protection.
Dit soort dingen moet je echt 200% uitsluiten voordat je een monteur wil laten komen.
 

https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/3766/

Reputatie 1
Badge

Ik bedenk me net wat ook zou kunnen, dat bijvoorbeeld Bitdefender firewall (of een andere) een port scan doet die de upload vertraagd. Je moet dan port scan uitzetten van je firewall.
Mijn nieuwe ONT deed de snelheid tot 2900 Mbit/s oplossen, de rest was tegengehouden door Port Scan Protection.
Dit soort dingen moet je echt 200% uitsluiten voordat je een monteur wil laten komen.
 

https://www.bitdefender.com/consumer/support/answer/3766/

Bedankt dat zal ik eens proberen  👍

Reputatie 1
Badge

Nee heeft  geen vloed op het uploaden , die  blijft rond de 1050 / 960 hangen.

upload wordt wel steeds beter.

 

Reputatie 1
Badge
Testje gedaan deze Zondag ochtend. Download lijkt sneller, upload  nog steeds laag.

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u al eens een andere speedtest geprobeerd? Van Google ofzo? 

Reputatie 1
Badge

Deze is van google. Upload blijft achter als u ziet.

Reputatie 7
Badge +9

Je moet even het speedtest programma downloaden, die werkt zuiverder dan de web versie.
https://www.speedtest.net/apps/windows

Reputatie 1
Badge
Dit is de desktop versie, nog steeds het zelfde. Maar woensdag komt er een monteur langs en die gaat de boel checken. tussen 17.00 en 21.00, ik hou jullie op de hoogte.

 

Reputatie 7
Badge +24

Zo'n monteur gebruikt zijn eigen meetapparatuur apparatuur. Die heeft daar een speciaal kastje voor. Grote kans dat die gewoon volle snelheid haalt. 

Reputatie 7
Badge +9

@rjpdejong78 Probeer andere driver, deze TP-Link is bekend voor laag upload snelheid

 

Reputatie 7
Badge +9

Op deze versie moet hij gewoon goed werken.

Reputatie 1
Badge
Zo geïnstalleerd en dit kwam er uit:  Helaas nog steeds laag , jammer dat wel, toch bedankt
 

 

Reputatie 1
Badge

Heb zelfs de waarde op 10bg gezet, geen verandering.

Reputatie 1
Badge

Zo'n monteur gebruikt zijn eigen meetapparatuur apparatuur. Die heeft daar een speciaal kastje voor. Grote kans dat die gewoon volle snelheid haalt. 

Ja zou best kunnen, ik weet het niet , we gaan het zien.

Heb je het ONT (Glas kastje) al van het stroom af gehad voor 30 sec ?

Minimaal 2 minuten van de stroom af wordt geadviseerd door KPN @SaltyBart en @rjpdejong78 

Reputatie 7
Badge +9

Heb je het ONT (Glas kastje) al van het stroom af gehad voor 30 sec ?

Minimaal 2 minuten van de stroom af wordt geadviseerd door KPN @SaltyBart en @rjpdejong78 

Na 30 sec is het kastje echt wel volledig stroomloos hoor..

Reageer