Beantwoord

4Gb/s werkt niet , blijft haken op 1 Gb/s

  • 8 March 2024
  • 40 reacties
  • 602 keer bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Heb je het ONT (Glas kastje) al van het stroom af gehad voor 30 sec ?

Minimaal 2 minuten van de stroom af wordt geadviseerd door KPN @SaltyBart en @rjpdejong78 

Na 30 sec is het kastje echt wel volledig stroomloos hoor..

Het is/blijft toch beter de richtlijnen van KPN te volgen, die adviseren deze oplossing niet voor niets.

Dus als het na 30 seconden nog niet werkt moet je ook niet gaan ‘zeuren’, maar gewoon nogmaals de richtlijn van 2 minuten proberen voordat je gaat bellen, want dan vraagt de helpdesk of het moderatieteam ook ‘heeft u de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad?’

 

Reputatie 1
Badge

Heb je het ONT (Glas kastje) al van het stroom af gehad voor 30 sec ?

Minimaal 2 minuten van de stroom af wordt geadviseerd door KPN @SaltyBart en @rjpdejong78 

Ja klopt ook gedaan. Deze heb ik btw:

 

Reputatie 7
Badge +9

@rjpdejong78 Staan  "Recv Segment Coalescing(IPv4)" en "Large Send Offload(IPv4)" geactiveerd? Deactiveer hun dan.

Reputatie 1
Badge

@rjpdejong78 Staan  "Recv Segment Coalescing(IPv4)" en "Large Send Offload(IPv4)" geactiveerd? Deactiveer hun dan.

Heb ik gedaan beide onder eigenschappen, helaas ook nog niets.

 

 

Reputatie 6
Badge +5

wisellen van ONT lijkt me het beste

Reputatie 7
Badge +9

wisellen van ONT lijkt me het beste

Eens, ik spreek uit ervaring.

Reputatie 6
Badge +5

hopelijk kan een moderator wat regelen

Reputatie 7
Badge +17

Hi @rjpdejong78! Fijn dat je al zoveel hulp en tips hebt gehad. 😄 Bedankt allemaal!

Ik zie dat je inmiddels via een andere weg contact hebt gehad en dat er een monteur langskomt vandaag tussen 17:00 - 21:00. Hopelijk heeft die het snel opgelost. 
Laat je het weten?

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben ook benieuwd @rjpdejong78!

Reputatie 1
Badge

Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte 😁

Reputatie 1
Badge

Zo monteur is net weg en het lag aan het kastje. 😁 Dus mocht je problemen hebben, Nokia kastje is het antwoord. En allemaal nog bedankt voor het helpen.

Reputatie 7
Badge +9

Dit was bij mij en andere ook precies hetzelfde probleem, moet dit niet intern eens opgepakt gaan worden @Sanne van KPN ? Dat mensen gewoon standaard de Nokia bij de Box V14 gaan krijgen of zijn wij een bijzondere selecte groep met dit probleem ?

Fijn dat het nu goed werkt @rjpdejong78 🎊

Reputatie 5
Badge +5

Dit was bij mij en andere ook precies hetzelfde probleem, moet dit niet intern eens opgepakt gaan worden @Sanne van KPN ? Dat mensen gewoon standaard de Nokia bij de Box V14 gaan krijgen of zijn wij een bijzondere selecte groep met dit probleem ?

Fijn dat het nu goed werkt @rjpdejong78 🎊

Net als bij auto's, in de folder staat dat deze 250km/u kan, klinkt leuk op verjaardagen maar het gros zal nooit die 250 aantikken, laat staan de 150.

Maar de mensen die het wel willen en maar 245 halen zullen klagen. 

Waarschijnlijk vind het gros 1Gbps snel zat en ervaren ze het als 4Gbps, en klinkt ook leuk op verjaardagen, staat tenslotte op de factuur.

Zal wel te duur zijn iedereen een Nokia, oude voorraad moet eerst op. 

Reputatie 7
Badge +9

Dit was bij mij en andere ook precies hetzelfde probleem, moet dit niet intern eens opgepakt gaan worden @Sanne van KPN ? Dat mensen gewoon standaard de Nokia bij de Box V14 gaan krijgen of zijn wij een bijzondere selecte groep met dit probleem ?

Fijn dat het nu goed werkt @rjpdejong78 🎊

Net als bij auto's, in de folder staat dat deze 250km/u kan, klinkt leuk op verjaardagen maar het gros zal nooit die 250 aantikken, laat staan de 150.

Maar de mensen die het wel willen en maar 245 halen zullen klagen. 

Waarschijnlijk vind het gros 1Gbps snel zat en ervaren ze het als 4Gbps, en klinkt ook leuk op verjaardagen, staat tenslotte op de factuur.

Zal wel te duur zijn iedereen een Nokia, oude voorraad moet eerst op. 

Wat de reden dat mensen 4 Gbps doet er niet toe, het gaat erom dat een provider de juiste spullen levert voor de snelheid waarvoor je betaald. Of die snelheid haalbaar of nuttig is doet er niet zoveel toe.

Reputatie 7
Badge +17

Dit was bij mij en andere ook precies hetzelfde probleem, moet dit niet intern eens opgepakt gaan worden @Sanne van KPN ? Dat mensen gewoon standaard de Nokia bij de Box V14 gaan krijgen of zijn wij een bijzondere selecte groep met dit probleem ?

Lijkt mij ook. Ik zet het door in de feedback die we meenemen over glasvezeltopics zodat dit onderzocht en hopelijk snel opgelost kan worden. 

Reageer