Aanpassing verbinden met Nieuwsgroepen (Usenet)

  • 26 May 2021
  • 32 reacties
  • 17948 keer bekeken
Aanpassing verbinden met Nieuwsgroepen (Usenet)

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 1

En ik vraag me oprecht af waarom je een VPN verbinding zou willen gebruiken om die nieuwsgroepen te benaderen, sterker nog, waarom je überhaupt een VPN verbinding zou willen gebruiken om op Internet te gaan.

Omdat ik af en toe iets wil downloaden van het internet, b.v. een spelletje of een boek en ik het niet prettig vind ‘gezien’  te worden. Daar is dus een VPN voor. Bovendien ook handig als je b.v. een programma terug wilt kijken op de BBC. Dat kan alleen in het land van herkomst, dus Groot Britannië in dit geval. Helder toch?

Dan zet je op dat moment toch even een VPN verbinding op maar je gaat toch, hoop ik, niet 24x7 via een VPN verbinding naar Internet?

Veel mensen denken dat je een VPN verbinding moet gebruiken om veilig op Internet te kunnen. Wel dat is klinkklare onzin. Ja, als je op een publiek wifi netwerk naar jnternet wilt dan kan het bijdragen aan de veiligheid, maar dat is het dan ook wel.

Persoonlijk vind ik dergelijk VPN services weggegooid geld.

Daar heb ik het helemaal niet over gehad. Ik zet de VPN alleen aan als ik iets wil downloaden en dat kan dus nu niet meer met een VPN!  Een torrent kan ik wel downloaden met een VPN (Folx)  maar als ik iets via een nieuwsgroep (NZB-bestanden) wil downloaden met SABnzbd kan dat dus niet meer. Maar goed, dit wordt een ellenlange discussie. Het kon eerder dus wel bij XS4ALL zonder problemen en sinds de boel is overgezet naar KPN kan het dus niet meer. Het heeft er dus niets mee te maken dat ik een VPN wil gebruiken om ‘onzichtbaar’ te zijn op het internet. Ik wil gewoon niet ‘opgespoord’ worden door b.v. Brein omdat ik iets download wat zij illegaal vinden… Een fijn weekend!

Sinds de migratie van XS4ALL naar KPN  doet de newsserver van mijn Downloadstation van mijn Synology het niet meer.

Allle bovenstaande opties geprobeerd

Zonder SSL, Met SSL, zonder inlog, met inlog, 2 x opgestart

Nog tips?

 

Reputatie 7
Badge +24

Sinds de migratie van XS4ALL naar KPN  doet de newsserver van mijn Downloadstation van mijn Synology het niet meer.

Allle bovenstaande opties geprobeerd

Zonder SSL, Met SSL, zonder inlog, met inlog, 2 x opgestart

Nog tips?

 

Gebruikt u een VPN-verbinding? 

Hoi Nick83

Nee, direct naar KPN

Reputatie 7
Badge +24

En het "Downloadstation" staat wel gewoon thuis? Op hetzelfde adres als waar het thuis abonnement afgesloten is?

Ja, direct achter de Fritzbox

Ik gebruik sinds gisteren Warp via Cloudfare. Een super fijne vpn waar je nog een klein beetje privacy hebt.

Echter kan ik met Warp die gebruikt maakt van een dns 1.1.1.1 niet verbinden met Spotnet. Weet iemand hier een oplossing voor hoe ik kan downloaden met Warp verbinding aan?

Hoor heel graag van jullie.