Beantwoord

Abonnement wijzigen

  • 7 June 2019
  • 27 reacties
  • 3135 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
Hallo,

We zijn aan het kijken om onze huidige abonnement om te zetten naar Internet en TV Basis
Op dit moment hebben we nog het oude abonnement Alles-in-1 Instap met het volgende:
  • 2 tv ontvangers (gratis)
  • telefoon
  • opnemen pakket (4,99)
  • plus pakket (gratis ivm compleet)
Het nieuwe abonnement is 50 ct goedkoper, en omdat we verwachten binnenkort vaste telefonie te beëindigen, wordt het met nog een euro goedkoper.

Ik heb hierover net telefonisch contact gehad, maar nu blijkt dat als ze (klantenservice telefonisch) of wij (via mijn KPN) het abonnement wijzigen dat we voor de 2e tv ontvanger moeten gaan betalen. Het overzicht van de wijzigingen geeft aan dat de 2e ontvanger wel gratis blijft voor ons.

Ook bij het toevoegen en verwijderen van tv ontvangers krijgen we de mededeling dat we 2 ontvangers gratis mogen. Bij het selecteren van 1 ontvanger krijgen we het volgende: U kunt nog 1 gratis TV ontvanger kiezen

Hoe zit dit precies? Krijgen we nu wel of niet onze 2e ontvanger gratis?
Onze voorkeur gaat uit naar het laten uitvoeren van de klantenservice, zodat we wel een aantal maanden korting krijgen op het nieuwe contract, wat niet aangeboden wordt op mijnKPN.

Voor de duidelijkheid de overzichten die wij zien bij wijzigen:

Huidige kosten p/mnd € 58,99
Product Alles-in-1 Instap € 54,00

Opties
Pluspakket € 9,99
Pluspakket gratis voordeel van KPN Compleet € -9,99
HD PVR ontvanger - gratis € 0,00
Opnemen Pakket € 4,99
HD tv-ontvanger - gratis € 0,00
KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen € 0,00
Vast telefoonnummer - gratis € 0,00
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) € 0,00

Totaal per maand € 58,99

Kosten straks p/mnd € 58,49
Product Internet en TV Basis € 52,50

Maandelijkse kosten
Opnemen Pakket € 4,99
Pluspakket € 9,99
Pluspakket gratis voordeel van KPN Compleet € -9,99
HD tv-ontvanger - gratis € 0,00
HD PVR ontvanger - gratis € 0,00
KPN Compleet - Gratis Onderling Bellen € 0,00
KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) € 0,00

Nieuw toegevoegd
Vast telefoonnummer € 1,00

Verwijderde opties
Vast telefoonnummer - gratis € 0,00

Totaal per maand
€ 58,49
icon

Beste antwoord door Martijn_ 21 June 2019, 11:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Hmm, wat het begin betreft: Alles in 1 Instap heeft geen 2 ontvangers "gratis" in het abonnement. Maar één en dan één extra à € 5. Anders heb je geen Instap maar bijvoorbeeld Glasvezel Instap. Die heeft er wel 2.
Overigens betaal je voor die tweede gewoon hoor. Die € 5 zit dan in het abonnement.

De klantenservice heeft gelijk m.b.t. de 2de ontvanger. Bij TV basis is één ontvanger inbegrepen in het abonnement. V.a. de 2de komt er € 5 per stuk bij per maand. Bij het "internet + TV" (zonder woordje basis) zit de 2de inbegrepen incl. de 5 Euro daarvoor. Dus niet gratis. Bij de huidige proposities heeft KPN het daarom ook over inbegrepen. Dat is een juistere term ook bij de oude(re) abonnementen.

Ik heb ook op dit moment Alles in één Instap. Daar zit één ontvanger inbegrepen.

Meer dan waarschijnlijk is het bij jouw die tweede ontvanger nog een korting die in het verleden is ontstaan. Die korting vervalt uiteraard als je een nieuw abonnement neemt.
OF HET IS een óóit nog gekochte. Er staat PVR bij en dan was het vaak een 1963 met HDD. Die waren, tot juni 2011, nog te koop.

Bij TV Basis is net als bij Ai1 Instap opnemen niet inbegrepen dus neem je dat net als nu voor € 4,99 af (ook dat zit niet gratis bij het duurdere abonnement).

Samenvatting:
"Hoe zit dit precies? Krijgen we nu wel of niet onze 2e ontvanger gratis?"
Nee, die krijg je nooit gratis. Of je betaalt 'm los of het zit inbegrepen (€ 5) in het abonnement.

Ik snap je keuze voor "Internet + TV basis" niet....
Wil je 2 ontvangers én opnemen dan kun je toch béter het abonnement "Internet + TV" nemen. (?) Dan heb je (wel gratis) een hogere snelheid. En dus 2 ontvangers inbegrepen en opnemen inbegrepen.

Internet + TV basis € 52,50, incl. 2de ontvanger € 5/opnemen/tot 50 Mb/s € 4,99: € 62,49 (jij vergeet hierboven die 2de ontv. mee te rekenen)
Internet + TV € 62,50, incl 2de ontvanger/opnemen/hogere snelheid tot 100 Mb/s: € 62,50

Beide bovenstaande bedragen zonder telefoon ( € 1 excl. belkosten).

Je komt in de nieuwe situatie dus op zo'n 62 half. Dat is duurder dan waar je nu op zit. Mede omdat je de korting op de tweede ontvanger kwijt raakt.
Bij wijziging via een KPN moderator (forum) of KS (tel.) krijg je inderdaad de "nieuwe klanten korting" de eerste 6 maanden. Maar daarna ben je dus iets duurder uit dan nu. Zelfs zonder telefoon!

Ik verander mijn Alles in één Instap ook niet naar een v.d. huidige. Vaste telefoon is hier alleen voor binnenkomende gesprekken voor zo ver die er nog zijn op dat nummer.
Reputatie 3
Badge
Peter,

We hebben hier geen glasvezel thuis, alleen een VDSL aansluiting.

Bij ons staat in onze huidige gegevens dat de 2e (PVR?) ontvanger gratis is, we betalen daar niks extra's voor, zoals het overzicht van ons huidige abonnement is weergegeven. Als ik deze verwijder, betaal ik ook niet 5 euro minder.
Deze PVR ontvanger blijft staan als ik zelf mijn abonnement wijzig via mijnKPN. Dat is het rare in dit geval. Dit wil ik namelijk zeker weten. En ik gok dat het webcare team mij daar de meeste duidelijkheid over kan geven.

Overstappen naar Internet + TV heeft voor ons geen meerwaarde. Dit kost alleen maar meer geld, waar alleen een snellere download tegenover staat, waar we verder geen gebruik van maken.
Is die tweede niet een oude Motorola? Zodra je een nieuw abonnement neemt zal het systeem die zien en komt er zeer waarschijnlijk een nieuw type (die ook sneller is en meer kan) voor in de plaats.
Reputatie 3
Badge
Nee, we hebben 2 dezelfde ontvangers. De VIP2952 van Arris
Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag @Martijn_, bedankt voor je bericht!

Ik begrijp dat je een beetje aan het kijken bent voor een nieuwer abonnement, maar dat je tegen iets aanloopt. Het gaat dan specifiek om de tv-ontvangers, waarvoor je voor één opeens zou moeten gaan betalen.

Om het een en ander uit te zoeken, voordat ik hier uitspraken over ga doen, heb ik gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer(s)? Dan ga ik even op onderzoek uit en kan ik aangeven hoe het er precies uit gaat zien als je een nieuwer pakket gaat afnemen.

Wil je een seintje geven als je jouw profiel hebt ingevuld? 🙂
Reputatie 3
Badge
Aangepast @Susan_ . 😁
Reputatie 7
Badge +21
@Martijn_, top dankjewel! Ik heb het een en ander kunnen nakijken. Wat Peter hierboven aangeeft klopt, je hebt destijds 1 ontvanger gekocht. Daarom betaal je hier geen huur voor. Normaal gesproken, bij jouw abonnement (Alles-in-1 Instap) zou je dit wel hebben voor een 2e tv-ontvanger.

Op het moment dat je jouw abonnement gaat aanpassen naar Internet en TV Basis (tot 50Mbit/s), zou met de tweede tv-ontvanger uitkomen op € 52,50 per maand. Volgens het systeem kan je gewoon jouw PVR ontvanger behouden en betaal je hier niet extra voor. Je betaalt wel €4,99 voor het opnemen, waardoor je op € 57,49 uitkomt. Het vaste nummer zou nog € 1,00 hieraan toevoegen. Echter, krijg je bij Internet en TV Basis geen korting omdat dit geen upgrade is.

Je krijgt wel 3 maanden bij Internet en TV of Internet en TV 4K. Hierbij is ook het voordeel dat je het opnemen pakket erbij krijgt. Voor Internet en TV met 2 ontvangers en het opnemen pakket betaal je dan € 62,50, de eerste 3 maanden € 39,00. Verder krijg je hierbij een snelheid die meer bij jouw lijntype past, namelijk 100Mbit/s (zie hieronder). Het vaste nummer toch nog behouden kost je € 1,00 extra.

Verder heb ik nog ander nieuws, want je kan sowieso qua snelheid omhoog. Je zit nu op VVDSL (maximaal 108Mbit/s) en kan naar VPlus (maximaal 200Mbit/s). Dit kan zonder kosten maar is wel een monteursbezoek voor nodig.
Reputatie 7
Badge +21
@Martijn_, geef je aan of ik het voor je in orde kan maken of dat je er toch nog even over wil nadenken? 😉
Reputatie 3
Badge
Hoi @Susan_ bedankt voor je reactie!

We zijn nog aan het nadenken wat we gaan doen. We weten al wel dat 11 juni de telefoon bij ons van de lijn gehaald wordt.

Nog wel een vraag. Je hebt het over het volgende:
Verder heb ik nog ander nieuws, want je kan sowieso qua snelheid omhoog. Je zit nu op VVDSL (maximaal 108Mbit/s) en kan naar VPlus (maximaal 200Mbit/s). Dit kan zonder kosten maar is wel een monteursbezoek voor nodig.

Ik weet dat onze download snelheid hoger kan. Op dit moment bereiken we 60 down (en 30 up).
Bied je nu aan om nu een monteur te sturen, zodat we in de toekomst makkelijker een snelheidsverhoging te kunnen krijgen? Mijn voorkeur gaat eerlijk gezegd uit naar bonding ipv VPlus, de download snelheid is bij beide hetzelfde, alleen de upload is bij bonding verdubbeld. ;)

Met een ander abonnement met (Vplus) zal alleen de downloadsnelheid hoger worden, wat we niet per se nodig hebben, nu de kinderen nog klein zijn.
Ik denk zomaar dat bonding (synchroon op 2 aderparen) op jouw adres niet beschikbaar is. Via één aderpaar wordt met VPlus de download al verdubbeld.

Wat er mogelijk is op jouw adres (lijntype) kun je via fourstack checken.
Reputatie 3
Badge
@PeterG

Bij de site die jij vermeld staat bij zowel koper/dsl als bonded koper dsl een snelheid van 200 mbit vermeld.

Als je kijkt naar https://netco-fpi-info.fourstack.nl dan staat er bij de eerste 222 en de 2e 218.
De straatkast staat hier 4 huizen verderop. 😁
Dan gaat bonded VDSL dus niet sneller zijn dan VDSL 😉

Ik ben nog niet zo thuis in Vplus. Heb je ergens een link (naar tekst) waar te lezen is dat o.a. de upload gelijk is aan VDSL?

De upload is alleen erg belangrijk bij eigen server thuis of bij gamen.
Reputatie 3
Badge
@PeterG

hogere upload snelheid is ook handig als je thuis werkt en regelmatig grote bestanden moet plaatsen op servers. 😉

bij bonded krijg je 2 lijnen binnen
2x 111 / 33

Vplus word alleen de download verdubbeld. Dan krijg je
1x 222 / 33
Vplus kan je nog niet bonded krijgen,
mogelijk wel in de toekomst.

https://channelconnect.nl/telecom/kpn-wholesale-noemt-introductiedatum-vplus/
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @Martijn_, Ik neem het even van Susan over! Ze geniet van een aantal vrije dagen. Ook Bonded is op jouw adres mogelijk. Je kunt dan 200Mbit/s halen en 65Mbit/s upload. Bij VPlus is de downloadsnelheid hetzelfde maar upload is lager dan bij BVVDSL(Bonded). Als je jouw abonnement laat aanpassen, kun je dit bespreekbaar maken met de betreffende collega.
Reputatie 3
Badge
Hallo,

We hebben alles geregeld. :)

Nummer portering is uitgevoerd per 19 juni.
Gevolg hiervan wel is dat de systemen van KPN zegt dat je volledige abonnement beëindigd wordt (per 21 juli), terwijl wij alleen ons vaste nr geporteerd wilde hebben.
Daarom net de klantenservice gebeld, en de beëindiging van het abonnement geannuleerd (hopen dat dit geen problemen op gaat leveren)
Vervolgens het huidige abonnement aangepast naar het nieuwste Internet en TV Basis (-1,50 per maand)
Tevens een aanbieding gekregen om het contract voor een jaar vast te zetten met een korting van 18,49 per maand voor de eerste 3 maanden en het behoud van mijn 2e (gratis) ontvanger!
Reputatie 7
Badge +21
@Martijn_ , fijn om te lezen dat het inmiddels in gang gezet is! Ook de omzetting naar een ander lijntype is hierbij geregeld? Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik het graag 😉
Reputatie 3
Badge

@Susan_  of @Marina_ 

na een jaar weer reactie op dit topic. 
ik heb nu een upgrade naar 200 aangevraagd via mijnkpn. 
is het mogelijk dat dit bonded ipv (standaard) vplus uitgevoerd gaat worden?

 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Martijn_, ik kan hier kort over zijn: het zal geen bonding worden. Dat hebben we namelijk op dit moment dichtgezet voor alle klanten vanwege Corona. Dit omdat bij een omzetting naar pairbonding ook een monteur in huis nodig is (versus alleen in de wijkcentrale of helemaal niet).

Reputatie 3
Badge

@Erik_ 

alleen een kabeltje en een ander modem toesturen is voor mij voldoende. Hoeft er alleen in de straatkast een kabeltje geprikt te worden. De aansluiting hier thuis is al aangepast. 

Reputatie 7
Badge +30

Dat maakt niet uit in dit geval, Martijn. Het systeem weet dat niet en houdt daar ook geen rekening mee. Die weet alleen ‘deze verbinding moet pairbonding worden, dus moet er een monteur heen’. En daarom is pairbonding als optie op het moment ook gewoon niet te kiezen. De nieuw geselecteerde drager voor jouw verbinding is dan ook VPlus geworden.

VPlus kan via één enkele lijn 200 Mb/s leveren. Zie ook hier.

Reputatie 3
Badge

@PeterG 
Ik weet precies hoe het zit. Met VPlus wordt de upload niet verhoogd, en dat zou ik wel heel fijn vinden.

Met pairbonding krijg je de upload van beide lijnen samen.

 

@Erik_  we zouden nu sinds gisteren VPlus moeten hebben, alleen is de upgrade een downgrade geworden naar een dode lijn. Helaas schiet dit niet heel erg op. 

Reputatie 7
Badge +30

Oei, dat is niet de bedoeling natuurlijk. Ik zie dat je ook al even contact hebt gehad met ons en dat er een technische melding is aangemaakt. Van daaruit wordt het z.s.m. opgepakt. Voor nu heb ik het mobiele nummer eindigend op 075 kunnen voorzien van gratis extra data zodat je in ieder geval internet hebt en de telefoon als hotspot kunt gebruiken.

Reputatie 3
Badge

Vandaag dag 3 met storing.

Zo moeilijk moet het toch niet zijn?

Het heeft altijd gewerkt, en de upgrade zorgt er voor dat het niet meer werkt.
Upgrade terug draaien, en dan kijken hoe het de volgende keer niet mis gaat zou voor ons een geweldige oplossing zijn. Dan hebben we in ieder geval een “normale” verbinding thuis.

Reputatie 7
Badge +30

Wat er gebeurt bij zo'n upgrade is dat we de ene soort verbinding uitzetten en de andere activeren. Normaal gaat dat vlekkeloos in elkaar over. Alleen hier even niet. Als ik nu echter de boel uitmeet lijkt de verbinding weer in orde, klopt dat ook, @Martijn_?