Al jaren traag internet

  • 27 February 2022
  • 35 reacties
  • 276 keer bekeken

drie keer gecheckt 7 mb download en 4-5 mb upload ik betaal al maanden en maanden eigenlijk al jaren de hoofdprijs krijg alleen het product niet...iets van 50 mb zou het moeten zijn en na een paar seconden gaat het van 15-20 mb naar 3 mb of lager.

 

tot nu toe geen enkele goede reactie en vooral geen investeringen in glasvezel kabel

woon hier a BIJNA 7 JAAR op dit adres en internet is slomer dan sloom. Krijgen we nog glasvezel kabel in Zwaag voor het jaar 2099?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

35 reacties

ok dan ga ik de modem omruilen-probeer ik dat eerst

zal laten weten of het dan allemaal wel werkt

 

comp is van 2021 of 2020 bijna nieuw-software bijgewerkt.

 

heel erg bedankt voor de tips/checks etc!

Mike

Staat er @NHendriks :wink:

klik op status

 

Daarna op xDSL Status

Daarna ben je op een scherm waar het staat.Kan je daar een screenshot van maken @mike123456789012 ?

 

Reputatie 7

Met de gegevens op je profiel heb ik even meegekeken. Zo te zien is het een VVDSL2 verbinding, aan de drager zal het niet liggen dus. Het abonnement wat je hebt is tot 50 Mbit/s, zoals @NHendriks al zei zou je dat wel moeten kunnen halen. Voor de zekerheid heb ik ook gekeken wat er op de Experia Box aankomt en dat is zo te zien iets meer dan 108 Mbit/s. Dat zou ruim voldoende moeten zijn dus. 

Het vervangen van de V8 lijkt mij ook de beste vervolgstap. Had je daarvoor al iets in gang gezet @mike123456789012? Ik keek ook of ik dat voor je kon doen maar ik kreeg daar een foutmelding bij.

moet nog naar de KPN winkel toe hier in Hoorn

Ok,Top!

Heb je wel een afspraak gemaakt?Anders krijg je hem soms niet mee,Maar naar een KPN winkel gaan is wel zeker de moeite waard omdat je daar vaak een V10 krijgt die beter is dan de box 12.

Dus zo niet zou ik even bellen om een afspraak te maken!

Status:

  Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Trained Mode Auto PROFILE_17A

 

 

VDSL Data Rate:

  Upstream Downstream
Actual Data Rate 30762 (Kbps.) 105796 (Kbps.)
Attainable Rate 31004 (Kbps.) 106268 (Kbps.)

 

 

Operation Data / Defect Indication:

Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 5.0 dB 5.1 dB
Attenuation 2.6 dB 3.6 dB
 
Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 49 0
CRC Error 0 0

 

DTU Counters:

  Upstream Downstream
corrected DTU Counter 6028 1869
uncorrected DTU Counter 67092 0

 

Showtime Counter:

Showtime Counter 168 days, 23 Hours, 50 Minutes, 40 Seconds

had al ergens gelezen dat ik een afspraak moest maken of dat dat lig zinvol is.

 

Zeker zinvol.

Als je een afspraak maakt kan je in ieder geval vandaag de hele dag door in elke KPN winkel in nederland(mits modemvoorraad) hem omruilen.

Bel even 0800-0402 en geef aan dat je hem via een winkel wilt omruilen en of ze daar een aantekening voor kunnen maken,Dat doen ze vast wel.

Deze waardes qua DSL zien er naar mijn mening goed uit, Maar @NHendriks kan natuurlijk ook nog zijn mening geven:)

Heb hier geen glas, volgens het contract zou er 50 mbps moeten worden geleverd, kom niet hoger dan 33,7 mbps op mijn bekabelde PC met KPN snelheidscheck helaas. :expressionless:

Het lijkt me handig als je een nieuw topic opent zodat zaken niet door elkaar lopen. Houd er wel rekening mee dat een abonnementssnelheid op het kopernetwerk (dus xDSL) een ‘tot’ snelheid is. In een aantal gevallen is het namelijk helaas technisch niet haalbaar om die snelheid te leveren.

De titel van dit onderwerp is “Al jaren traag internet” volgens mij komt dat overeen met de ervaring welke ik hier heb gedeeld. Maar een oplossing is er dus niet begrijp ik, het is niet anders helaas.

Reputatie 7

Is het gelukt om een afspraak daarvoor te maken zoals @martijn197108 noemde, en een nieuw modem op te halen @mike123456789012?  Als ik de verbinding nu nakijk lijkt de aansluiting nog niet veranderd te zijn.

 

De titel van dit onderwerp is “Al jaren traag internet” volgens mij komt dat overeen met de ervaring welke ik hier heb gedeeld. Maar een oplossing is er dus niet begrijp ik, het is niet anders helaas.

Dat klopt inderdaad @Testkees, dat gaat over de verbinding van Mike. Op jouw verbinding kan iets heel anders spelen dan bij hem en het is niet handig om 2 verschillende gesprekken door elkaar te voeren. Dat wordt voor alle partijen onoverzichtelijk en verwarrend. We denken graag met je mee, maar daarvoor kan je het beste zoals genoemd een eigen topic aanmaken.