Beantwoord

AP-isolatie uitschakelen

  • 9 January 2021
  • 16 reacties
  • 5086 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Hoe schakel ik de AP-isolatie uit zodat ik mijn smartphone draadloos kan verbinden met mijn laptop.

Ik heb vele forum-gesprekken en -suggesties gelezen en, indien mogelijk, geprobeerd maar geen succes.

HELPĀ 

icon

Beste antwoord door GeSp 9 January 2021, 13:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

AP-isolatie is alleen actief op het gastennetwerk en kan niet uitgeschakeld worden. Dus gewoon niet het het gastennetwerk gebruiken. Wat wilt u precies bereiken met "smartphone draadloos kan verbinden met mijn laptop"?

Hallo!!
Bijvoorbeeld foto's van mijn smartphone (android)Ā  draadloos overzetten naar mijn laptop (windows10)

Reputatie 7

Zoals @Nick83Ā ook al aangaf, er is geen sprake van "AP isolation" op hetĀ gewoneĀ wifi netwerk.

Wat brengt jou tot de gedachte dat dat wel zo zou zijn?

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @HHiĀ 

Ā 

Even zoek in de Play store naar Total Commander en dan de LAN-plugin ook installeren, daarmee zou je vanaf je mobiel gedeelde mappen op je PC moeten kunnen benaderen.

Reputatie 7
Badge +24

Hallo!!
Bijvoorbeeld foto's van mijn smartphone (android)Ā  draadloos overzetten naar mijn laptop (windows10)

Dat kan op veel verschillende manieren. Bijvoorbeeld via Bluetooth. Of gewoon via het usb kabeltje.Ā 

Hallo GeSp,

dit bleek direct te werken, perfect, bedank!!

AP-isolatie is alleen actief op het gastennetwerk en kan niet uitgeschakeld worden. Dus gewoon niet het het gastennetwerk gebruiken. Wat wilt u precies bereiken met "smartphone draadloos kan verbinden met mijn laptop"?

ik heb hetzelfde probleem met chrome cast. ik wil ditĀ wel graag gebruiken voor mijn gasten die op het gastennetwerk zitten. hoe kan ik de AP isolatie van het gastennetwerk uitzetten?

Reputatie 7

AP-isolatie is alleen actief op het gastennetwerk en kan niet uitgeschakeld worden. Dus gewoon niet het het gastennetwerk gebruiken. Wat wilt u precies bereiken met "smartphone draadloos kan verbinden met mijn laptop"?

ik heb hetzelfde probleem met chrome cast. ik wil ditĀ wel graag gebruiken voor mijn gasten die op het gastennetwerk zitten. hoe kan ik de AP isolatie van het gastennetwerk uitzetten?

ZoalsĀ @Nick83Ā al aangaf in het bericht dat jij aanhaalt is dit niet uit te zetten op het wifi gastnetwerk.

Reputatie 6
Badge +8

Je kunt wel gastgebruik in je Chromecast ƔƔn zetten. Google is your friend..

Reputatie 7
Badge +24

AP-isolatie is alleen actief op het gastennetwerk en kan niet uitgeschakeld worden. Dus gewoon niet het het gastennetwerk gebruiken. Wat wilt u precies bereiken met "smartphone draadloos kan verbinden met mijn laptop"?

ik heb hetzelfde probleem met chrome cast. ik wil ditĀ wel graag gebruiken voor mijn gasten die op het gastennetwerk zitten. hoe kan ik de AP isolatie van het gastennetwerk uitzetten?

U heeft een gastenverblijf? Of bed en breakfast ofzo?Ā 

Reputatie 7

Je kunt wel gastgebruik in je Chromecast ƔƔn zetten. Google is your friend..

Maar niet voor de iTV app van KPN want die ondersteunt de gastmodus van de Chromecast niet.

AP-isolatie is alleen actief op het gastennetwerk en kan niet uitgeschakeld worden. Dus gewoon niet het het gastennetwerk gebruiken. Wat wilt u precies bereiken met "smartphone draadloos kan verbinden met mijn laptop"?

ik heb hetzelfde probleem met chrome cast. ik wil ditĀ wel graag gebruiken voor mijn gasten die op het gastennetwerk zitten. hoe kan ik de AP isolatie van het gastennetwerk uitzetten?

U heeft een gastenverblijf? Of bed en breakfast ofzo?Ā 

een gastenverblijf met gasten die een chrome cast hebben.

Reputatie 7
Badge +24

een gastenverblijf met gasten die een chrome cast hebben.

Lees mijn reactie in dit topic:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/kan-ik-2-gastnetwerken-in-het-modem-aanmaken-529788?postid=1227012#post1227012

Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt wel gastgebruik in je Chromecast ƔƔn zetten. Google is your friend..

Het kan wel, maar het werkt niet zo makkelijk als thuis.

Reputatie 7

Je kunt wel gastgebruik in je Chromecast ƔƔn zetten. Google is your friend..

Het kan wel, maar het werkt niet zo makkelijk als thuis.

Klik.

Reputatie 1

Niet alleen je modem, maar ook VPN kan AP-isolatie geven. Als je dit niet wilt voor een bepaalde app, stel dan "split tunneling" in en zonder de app uit van VPN.