Beantwoord

Beheerderswachtwoord KPN Thuis app werkt niet

  • 1 December 2021
  • 40 reacties
  • 882 keer bekeken

Ik kan al maanden niet meer inloggen in mijn kpn thuis app. 

Heb een beheerderswachtwoord nodig. 

Nu heb ik alle mogelijke wachtwoorden geprobeerd:

*Experia box v10 WPA Ww dat op de stickers  staat. 

*admin password als je inlogd via http://192.168.2.254/

KPN ID wachtwoord. 

Etc etc 

 

Nu las ik ergens iets over superwifi of experia wifi versterkers dat daar dat beheerderswachtwoord op staat. Echter bezit ik geen van beide extra producten. 

Ik heb alleen de experiabox v10. 

Voorheen hoefde ik nooit een beheerderswachtwoord in te geven. Ik kom m'n a uren bellen met de klantenservice ook niet verder. De experiabox is al ontelbare keren gereset. 

Via http://192.168.2.254/ kan ik zelfs de wifi naam en wachtwoord niet meer aanpassen. Zodra ik deze aanpas, toepas zegt hij dat het met succes aangepast is, maar als ik de pagina refresh is het weer de naam en ww van de experia box. Als ik zoek naar wifi netwerken, dan vind hij er 2,de naam die op de experia box staat én de aangepaste naam, echter werkt dan niet get aangepaste wachtwoord.... 

 

icon

Beste antwoord door Ron van KPN 2 December 2021, 14:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @SharonKl

Het wachtwoord van MijnKPN is meestal hetzelfde als het wachtwoord waarmee je op het forum inlogt. 

Met het beheerderswachtwoord wordt meestal het wachtwoord bedoeld van de beheerder van de computer.
Is het misschien de  computer van de zaak?
Zo ja dan moet je de zaak om het wachtwoord van de computer vragen.
Zit je in een gastaccount van de computer?
Andere mogelijkheid is, ben je wel ingelogd op je computer met naam en wachtwoord of log je in zonder wachtwoord?

Ik heb dat zoals beschreven geprobeerd, maar dat werkt niet. Heb alle wachtwoorden die ik heb, mijn kpn, wachtwoord experia box, wachtwoord voor inloggen in de experia box, ze werken geen van allen. 

Ik doe alles op mobiele telefoon. Bezit geen andere apparaten. Voorheen werkte het perfect, deed ik ook alles via mobiel. Toen hoefde ik nooit een beheerderswachtwoord in te vullen in kpn thuis app. 

Reputatie 7
Badge +21

Voor mijnKPN heb je echt de wachtwoorden niet van de experiabox en andere apparaten nodig, die zullen ook nooit in MijnKPN werken, alleen het wachtwoord voor MijnKPN heb je nodig.

Vul geen wachtwoord in maar klik op Wachtwoord vergeten
 

 

Ik wil niet in loggen op mijn kpn. Maar in de app KPN thuis, die vraagt sinds de update om een beheerderswachtwoord. Zoals aangegeven ook mijn kpnID wachtwoord werkt niet voor de beheerderswachtwoord. 

Deze werkt wel als ik in wil loggen op mijn KPN waar ik idd mijnKPN ID gegevens voor nodig heb, waar ik ook mee inlog om op dit forum mijn vraag kan stellen,dus die werk daar wel. 

Maar dus niet voor de beheerderswachtwoord. 

 

 

Reputatie 7
Badge +21

Bedoel je dan misschien KPN ITV?
Ik ken de app KPN thuis n,l. niet….

Deze ken ik: 

 

Reputatie 7
Badge +21

Ah je bedoeld KPN WIFI  dus

Zelfde verhaal vul geen wachtwoord in en klik op wachtwoord vergeten

Reputatie 6
Badge +10

Hi @SharonKl, welkom op ons forum en goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik begrijp dat je al allerlei wachtwoorden hebt geprobeerd om in te loggen in de KPN Thuis app, maar dat dit tot op heden nog niet is gelukt. Als je KPN Thuis app installeert, dan wordt er gevraagd om een Beheerderswachtwoord in te stellen. Met dit wachtwoord kun je dan inloggen in de KPN Thuis app. Mocht dat niet meer lukken, dan kun je het beste de KPN Thuis app verwijderen, vervolgens het toestel helemaal uit- en weer inschakelen en dan de app opnieuw installeren. Er wordt dan gevraagd om een wachtwoord in te stellen waarmee je in kunt loggen. Ik hoor graag of het op deze manier gelukt is om weer in te loggen in de KPN Thuis app.

Reputatie 6
Badge +10

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Ik krijg zohuist pas een mail van je bericht. 

Dat wachtwoord kopieer ik 1 op 1 zonder spaties maar het werkt dus niet in de thuis app van kpn. 

 

Zoals gemeld is dat het hele probleem. 

Die beheerderswachtwoord heb ik nooit eerder in hoeven vullen, na de update wel. Ik kan m aanmaken, gebruiken, maar wordt niet herkend. 

Hallo @SharonKl het beheerderswachtwoord is heel eenvoudig het wachtwoord waarmee je ook inlogt in je modem, dus NIET je wifi-wachtwoord.

 

Bedoel je dan misschien KPN ITV?
Ik ken de app KPN thuis n,l. niet….

Deze ken ik: 

 

Hallo @huistijger dat oude KPB WiFI-logo heet tegenwoordig KPN Thuis.

Als ik in Play Store van Google KPN Wifi zoek wordt ik meteen doorgezet naar KPN Thuis.

Reputatie 7
Badge +24

Op het onderste plaatje ...

 

... ben je toch ingelogd? Hij zegt "Je bent verbonden met ...". Volgens mij is het inloggen dan dus gelukt.

Kpn zelf meld dat ik het via https://www.kpn.com/service/servicetools.htm moet aanpassen. 

 

Voorheen paste ik de wifinetwerknaam en wifo wachtwoord aan in kpn thuis app.

Sinds kort na update vraagt deze dus om beheerderswachtwoord.

 

MijnKPN gebruik ik om facturen etc in te zien, hier kan ik geen wifi netwerk naam en wachtwoord aanpassen. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik vermoed dat de v10 niet meer ondersteund word door de thuis app...

Op het onderste plaatje ...

 

... ben je toch ingelogd? Hij zegt "Je bent verbonden met ...". Volgens mij is het inloggen dan dus gelukt.

Nee inloggen is een beheerderswachtwoord nodig, ik heb alle wachtwoorden geprobeerd, ik heb kpnid, ww om in te loggen in de experiabox zelf en het oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox geprobeerd, geen van allen werken als beheerders wachtwoord. De genoemde wachtwoorden werken elders wél. Alleen niet bij kpn thuis, als beheerderswachtwoord. 

Reputatie 7
Badge +24

Nee inloggen is een beheerderswachtwoord nodig, ik heb alle wachtwoorden geprobeerd, ik heb kpnid, ww om in te loggen in de experiabox zelf en het oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox geprobeerd, geen van allen werken als beheerders wachtwoord. De genoemde wachtwoorden werken elders wél. Alleen niet bij kpn thuis, als beheerderswachtwoord. 

Hoe kom je dan in dat scherm? Want hij zegt wel dat die verbonden is.

Wat bedoel je overigens met "oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox"? De v10 heeft geen "oorspronkelijk wachtwoord". De eerste keer na een reset moet je het wachtwoord leeg laten.

Nee inloggen is een beheerderswachtwoord nodig, ik heb alle wachtwoorden geprobeerd, ik heb kpnid, ww om in te loggen in de experiabox zelf en het oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox geprobeerd, geen van allen werken als beheerders wachtwoord. De genoemde wachtwoorden werken elders wél. Alleen niet bij kpn thuis, als beheerderswachtwoord. 

Hoe kom je dan in dat scherm? Want hij zegt wel dat die verbonden is.

Wat bedoel je overigens met "oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox"? De v10 heeft geen "oorspronkelijk wachtwoord". De eerste keer na een reset moet je het wachtwoord leeg laten.

Dat is de verbinding met de wifi met experia. Daaronder staat inloggen, als ik daarop klik vraagt hij om het beheerderswachtwoord

Reputatie 7
Badge +24

Dat is de verbinding met de wifi met experia. Daaronder staat inloggen, als ik daarop klik vraagt hij om het beheerderswachtwoord

Dan staan de schermafdrukken dus in de verkeerde volgende? Ik dacht dat die blauwe knop naar de webinterface van de Experiabox ging. Kunt u daar dus op inloggen? Op http://192.168.2.254?

Nee inloggen is een beheerderswachtwoord nodig, ik heb alle wachtwoorden geprobeerd, ik heb kpnid, ww om in te loggen in de experiabox zelf en het oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox geprobeerd, geen van allen werken als beheerders wachtwoord. De genoemde wachtwoorden werken elders wél. Alleen niet bij kpn thuis, als beheerderswachtwoord. 

Hoe kom je dan in dat scherm? Want hij zegt wel dat die verbonden is.

Wat bedoel je overigens met "oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox"? De v10 heeft geen "oorspronkelijk wachtwoord". De eerste keer na een reset moet je het wachtwoord leeg laten.

Zeker wel, de experia v10 komt met een orinele ssid of te wel een wifinetwerk naam zoals deze in de fabriek aan deze experia is gekoppeld en daar bij een wpa of te wel een wachtwoord dat correspondeerd met de wifinaam. 

Deze kon je voorheen aanpassen via de kpn thuis app. Echter kom ik daar sinds de update niet meer omdat deze nu on een beheerderswachtwoord vraagt. Deze bezit ik niet. Aldus kpn staan deze op de experia wifi versterkers, echter bezit ik deze dus niet. 

Reputatie 7
Badge +24

Wat bedoel je overigens met "oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox"? De v10 heeft geen "oorspronkelijk wachtwoord". De eerste keer na een reset moet je het wachtwoord leeg laten.

Zeker wel, de experia v10 komt met een orinele ssid of te wel een wifinetwerk naam zoals deze in de fabriek aan deze experia is gekoppeld en daar bij een wpa of te wel een wachtwoord dat correspondeerd met de wifinaam. 

Deze kon je voorheen aanpassen via de kpn thuis app. Echter kom ik daar sinds de update niet meer omdat deze nu on een beheerderswachtwoord vraagt. Deze bezit ik niet. Aldus kpn staan deze op de experia wifi versterkers, echter bezit ik deze dus niet. 

Kunt u inloggen op de Experiabox, dus op http://192.168.2.254. Lukt dat? Want het wachtwoord wat u daar gebruikt moet u ook in de app gebruiken als beheerderswachtwoord. 

Volgens mij ziet de loginpagina er zo uit:

 

Wat bedoel je overigens met "oorspronkelijke wachtwoord van de experiabox"? De v10 heeft geen "oorspronkelijk wachtwoord". De eerste keer na een reset moet je het wachtwoord leeg laten.

Zeker wel, de experia v10 komt met een orinele ssid of te wel een wifinetwerk naam zoals deze in de fabriek aan deze experia is gekoppeld en daar bij een wpa of te wel een wachtwoord dat correspondeerd met de wifinaam. 

Deze kon je voorheen aanpassen via de kpn thuis app. Echter kom ik daar sinds de update niet meer omdat deze nu on een beheerderswachtwoord vraagt. Deze bezit ik niet. Aldus kpn staan deze op de experia wifi versterkers, echter bezit ik deze dus niet. 

Kunt u inloggen op de Experiabox, dus op http://192.168.2.254. Lukt dat? Want het wachtwoord wat u daar gebruikt moet u ook in de app gebruiken als beheerderswachtwoord. 

Ja daar kan ik inloggen maar dat wachtwoord wordt niet geaccepteerd in de kpn thuis app voor de beheerderswachtwoord. 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u inloggen op de Experiabox, dus op http://192.168.2.254. Lukt dat? Want het wachtwoord wat u daar gebruikt moet u ook in de app gebruiken als beheerderswachtwoord. 

Ja daar kan ik inloggen maar dat wachtwoord wordt niet geaccepteerd in de kpn thuis app voor de beheerderswachtwoord. 

Ok. Dit zou wel moeten werken. Is het wachtwoord voldoende lang? 10 tekens bijvoorbeeld? Minimaal 2 vreemde tekens er in? Hoofdletters, kleine letters en cijfers?

Aldus kpn klopt dat eerder genoemde wachtwoorden niet werken, de wachtwoorden staan op experia wifi versterkers, maar die bezit ik niet. 

 

Ik kon tot de update de app gebruiken om mn wifi netwerk naam en wachtwoord  te veranderen. Nu kan dat dus niet meer. Want ik hen die experia wifi versterkers niet. Alleen de experia box v10. Ik kan nu alleen nog inloggen in de experia box zelf, maar als ik daar de naam en wachtwoord aanpas, en ik zoek de aangepaste netwerknaam, dan vijd hij die wel, alleen het aangepaste wachtwoord herkend hij dan niet.

Aldus kpn kan dat alleen via de kpn thuis app, waar je dus alleen gebruik van kunt maken met experia wifi versterkers.... 

Aldus kpn kan dat alleen via de kpn thuis app, waar je dus alleen gebruik van kunt maken met experia wifi versterkers.... 

Hallo @SharonKl , bovenstaande klopt niet.

Ik heb ook geen versterkers en kan gewoon via de thuisapp inloggen in de modem.

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord dat je een keer aangemaakt hebt voor de V10. Als je dan wachtwoord niet meer weet, moet je de V10 een fabrieksreset geven en verder afhandelen zoals hierboven door collega forummers is beschreven.

Dan kun je weer inloggen in je modem en de wifigegevens aanpassen waar nodig.