Beantwoord

Beheerderswachtwoord KPN Thuis app werkt niet

  • 1 December 2021
  • 40 reacties
  • 893 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Aldus kpn kan dat alleen via de kpn thuis app, waar je dus alleen gebruik van kunt maken met experia wifi versterkers.... 

Hallo @SharonKl , bovenstaande klopt niet.

Ik heb ook geen versterkers en kan gewoon via de thuisapp inloggen in de modem.

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord dat je een keer aangemaakt hebt voor de V10. Als je dan wachtwoord niet meer weet, moet je de V10 een fabrieksreset geven en verder afhandelen zoals hierboven door collega forummers is beschreven.

Dan kun je weer inloggen in je modem en de wifigegevens aanpassen waar nodig.

@SharonKl Ik sluit me volledig aan bij dit bericht van @JanD. Als je de Experia Box V10 een reset geeft, vergeet dan ook niet om de KPN Thuis app opnieuw te installeren. Volg daarvoor de instructies die mijn collega @Ron eerder heeft gegeven:

Hi @SharonKl, welkom op ons forum en goed dat je jouw vraag hier stelt. Ik begrijp dat je al allerlei wachtwoorden hebt geprobeerd om in te loggen in de KPN Thuis app, maar dat dit tot op heden nog niet is gelukt. Als je KPN Thuis app installeert, dan wordt er gevraagd om een Beheerderswachtwoord in te stellen. Met dit wachtwoord kun je dan inloggen in de KPN Thuis app. Mocht dat niet meer lukken, dan kun je het beste de KPN Thuis app verwijderen, vervolgens het toestel helemaal uit- en weer inschakelen en dan de app opnieuw installeren. Er wordt dan gevraagd om een wachtwoord in te stellen waarmee je in kunt loggen. Ik hoor graag of het op deze manier gelukt is om weer in te loggen in de KPN Thuis app.

 

Zoals gezegt, dat is niet het juiste. Ik heb al div keren de hwle shizzle gereset, opnieuw geprobewrd, maar nee ik kom daar niet mee in de kpn thuis app. 

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan nu alleen nog inloggen in de experia box zelf, maar als ik daar de naam en wachtwoord aanpas, en ik zoek de aangepaste netwerknaam, dan vijd hij die wel, alleen het aangepaste wachtwoord herkend hij dan niet.

Even voor de duidelijkheid: je moet niet het wachtwoord gebruiken wat hoort bij de netwerknaam. Maar het wachtwoord wat je invult in dit login formulier: 

 

Ik kan prima in de experia box inloggen , maar daar hoef ik niet te zijn. 

 

Ik wil in kunnen loggen in de kpn thuis app. Sids de update vraagt deze om beheerderswachtwoord. Dit was voorheen niet. 

Volgens kpn zelf is dat het wachtwoord dat op de experia wifi punten staat, echter heb ik die zwarte vierkante wifi versterkers niet in bezit. 

Met het originele wap wachtwoord dat op de experia box v10 zelf staat kom ik er niet mee in. Ook niet met het admin password dat ik voor het inloggen op de experia zelf gebruik, werkt ook niet als beheerderswachtwoord in de kpn thuis app.

Het lijkt er dus op dat ik de thuis app niet meer kan gebruiken, omdat ik die experia wifi versterkers niet bezit

Hallo @SharonKl , nogmaals, je hebt geen versterkers nodig om de thuisapp te gebruiken. Het beheerderswachtwoord is in jouw geval het wachtwoord dat je ook gebruikt om in te loggen in het modem.

 

Hallo @SharonKl , nogmaals, je hebt geen versterkers nodig om de thuisapp te gebruiken. Het beheerderswachtwoord is in jouw geval het wachtwoord dat je ook gebruikt om in te loggen in het modem.

 

Nee want die werkt daar niet, dat heb ik al diverse keren gemeld nu. Hij werkt alleen om in te loggen op de experiabox zelf. Niet als beheerderswachtwoord in de thuis app. De monteur van kpn zei hetzelfde helaas.

Wellicht dat jij voor alles hetzelfde wachtwoord hebt ingesteld, dat kan uiteraard. Hier is alles door KPN gereset, dus alles staat op de oorspronkelijke wachtwoorden zoals ze vanuit de fabriek zijn ingesteld. 

Reputatie 7
Badge +17

@JanD Heeft wel gelijk, je hoeft geen Experia Wifi te hebben voor een beheerderswachtwoord. 

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi, Experia Wifi of de Experia Box. Indien je nog niet eerder ingelogd bent geweest, vind je het admin password op de sticker op de achterkant van de eerste aangesloten SuperWifi of Experia Wifi. Gebruik je geen SuperWifi of Experia Wifi, dan vind je het standaard beheerderswachtwoord op de sticker op de achterkant van jouw modem. Indien je al eens eerder bent ingelogd, heb je het wachtwoord aan moeten passen. Je kunt dit wachtwoord vinden (en wijzigen) in de KPN Thuis app.

Ben je dit wachtwoord vergeten, en kom je niet meer in de Thuis app? Dan zal je de (master) SuperWifi of Experia Wifi moeten resetten doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord (admin password) gebruiken dat achter op de SuperWifi of Experia Wifi staat. Gebruik je geen wifi versterker, volg deze stappen dan voor de Experia Box.

 

Alles is gereset, dus gebruik de wachtwoorden volgens fabrieksinstelling. Die werken absoluut niet om te kunnen inloggen in de kpn thuis app. 

 

Heb vanmorgen van vrienden een kpn experia wifi, geleend, even voor de gein aangesloten op mijn eigen wifi netwerk. Het wachtwoord wat daar onderop ingevoerd bij de gevraagde beheerderswachtwoord in de kpn thuis app.

En zowaar dan kan ik wel inloggen in de kpn thuis app😂😂😂 Met het wachtwoord waarmee ik inlog op http://192.168.2.254/ werkt zeker niet. 

Mijn experia v10 staat niet op de service tool pagina, dus daar kwam ik niet verder mee. 

Reputatie 7
Badge +17

Wat gek! Dit zou niet zo moeten zijn. Ook zonder Experia Wifi moet je gewoon toegang kunnen krijgen tot de KPN Thuis app. Het beheerderswachtwoord zou dan namelijk gewoon het admin wachtwoord van de Experia Box V10 moeten zijn. Had je de app ook opnieuw geïnstalleerd? Als je de app voor het eerst opent, dan zou de app namelijk moeten vragen of je al een beheerderswachtwoord hebt ingesteld. Hier kan je dan aangeven dat dit niet het geval is. Je kunt dan ook inloggen door het scannen van een QR-code achterop het modem.

Het is ook vreemd dat jij met jouw Experia Box V10 geen gebruik kunt maken van de servicetool voor het wijzigen van jouw netwerknaam en wachtwoord. Je zegt dat jouw modem er niet tussen staat. Zie jij hetzelfde als ik (zie afbeelding hieronder)? Hier staat namelijk dat je de KPN Thuis app kunt gebruiken als je één van de apparaten hebt die hier staan. Als je naar beneden scrollt, dan staat daar dat je de servicetool kunt gebruiken als je een ander modem hebt.

 

 

 

Mijn experia box v10 staat daar niet tussen. 

De opvolgende variant wel, de v10a. Maar die heb ik dus niet!

Ik kom niet verder in de servicetool. Er staat geen v10 bij. Als ik op andere modem klik krijg ik standaard foutmelding en kom ik niet verder. 

 

 

Reputatie 7
Badge +17

Mijn experia box v10 staat daar niet tussen. 

De opvolgende variant wel, de v10a. Maar die heb ik dus niet!

Ik kom niet verder in de servicetool. Er staat geen v10 bij. Als ik op andere modem klik krijg ik standaard foutmelding en kom ik niet verder. 

Zou je hier eens screenshots van willen maken en plaatsen? Ik ben namelijk erg benieuwd wat jij precies ziet.

Zie foto's in eerdere reacties

Reputatie 7
Badge +24

Mijn experia box v10 staat daar niet tussen. 

De opvolgende variant wel, de v10a. Maar die heb ik dus niet!

Ik kom niet verder in de servicetool. Er staat geen v10 bij. Als ik op andere modem klik krijg ik standaard foutmelding en kom ik niet verder. 

Je moet ook niet op een ander model klikken. Maar op de blauwe knop "Ga verder".

 

 

 

Mijn experia box v10 staat daar niet tussen. 

De opvolgende variant wel, de v10a. Maar die heb ik dus niet!

Ik kom niet verder in de servicetool. Er staat geen v10 bij. Als ik op andere modem klik krijg ik standaard foutmelding en kom ik niet verder. 

Je moet ook niet op een ander model klikken. Maar op de blauwe knop "Ga verder".

 

 

 

Ja goh, dat kan dus niet. Dat werkt bij mij dus niet..

Reputatie 7
Badge +17

Zie foto's in eerdere reacties

Ik heb de afbeeldingen terug gekeken, maar deze lijken vooral over de KPN Thuis app te gaan. Ik ben echt benieuwd naar screenshots van de servicetool.