Sticky

Bericht van Roamler: glasvezelkastje vervangen

  • 24 April 2024
  • 78 reacties
  • 8753 keer bekeken
Bericht van Roamler: glasvezelkastje vervangen

Toon eerste bericht

78 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Dan had daar wellicht beter “het huidige glasvezelkastje” kunnen staan 😁

Ik heb begin dit jaar ook weer een Genexis ontvangen, de nieuwste versie en geen Nokia en werkt ook goed en stabiel @RBxx 

 

Reputatie 7
Badge +11

Als je glasvezel hebt via een Genexis glasvezelkast, kan het zijn dat je in aanmerking komt voor vervanging, maar daar krijg je dan een mail over, geen mail, dan is alles ok en wordt er niets vervangen, zie onderstaande afbeelding en link @ronald58 

Van dit model worden bepaalde series vervangen
 

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

Dan had daar wellicht beter “het huidige glasvezelkastje” kunnen staan 😁

Ik heb begin dit jaar ook weer een Genexis ontvangen, de nieuwste versie en geen Nokia en werkt ook goed en stabiel @RBxx 

 

Het maakt ook verder niets uit @N.N. De betreffende serie Genexis XGS-PON wordt vervangen door een ONT die het probleem niet heeft.

Reputatie 2

Het KPN internet is onbetrouwbaar met deze ONT maar U gaat er wel van uit dat e-mail aankomt. Bijzonder. 
 

is er nog een andere manier om uit te zoeken of men toevallig zo een slechte ONT heeft? Serienummer van tot bijvoorbeeld? Of een melding in de kpn app?

Reputatie 7
Badge +24

Het KPN internet is onbetrouwbaar met deze ONT maar U gaat er wel van uit dat e-mail aankomt. Bijzonder. 

Mag ik vragen waar we onbetrouwbaar in zijn? Alles hoort namelijk gewoon te werken. 

Reputatie 2

Het KPN internet is onbetrouwbaar met deze ONT maar U gaat er wel van uit dat e-mail aankomt. Bijzonder. 

Mag ik vragen waar we onbetrouwbaar in zijn? Alles hoort namelijk gewoon te werken. 

We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen.

Uit Uw eigen tekst boven aan.

Reputatie 7
Badge +21

Dit is een actie om potentiële problemen te voorkomen. In de meeste gevallen werkt het kastje gewoon.

Als de ONT stuk is heb je helemaal geen internet. Dan bel je met 0800-0402 en meld je een storing. Dan komt een KPN monteur langs om het probleem op te lossen of krijg je direct een nieuw Genexis kastje toegestuurd.

Reputatie 5
Badge +4

Bedankt voor jullie antwoorden en info ,👍

Weten jullie toevallig welk tijdsbestek  het is dat je een bericht zou kunnen krijgen?

Of zijn ze al onderweg met het versturen van de mails?

En hoe kan ik een foto als bijlage bij het bericht erbij doen ? Zoals van mijn oude  glasvezel kastje wat ik er bij wilde plaatsen.

 

*En een andere vraag als je een foto er bij wil doen bij het bericht van bv mijn    , hoe kan ik dat doen?

Alvast bedankt ronald 58

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ronald58 , je schreef eerder het volgende:

Geldt dat ook voor de oude lange grijze genexis die ik al heb vanaf dat upc ( bekabeling ) naar kpn is overgegaan😉 dus ook vrij oud is en aan storingen onderhevig is.

Hier in dit topic gaat het over het onderstaande glasvezelkastje, de zwarte Genexis XGS-PON ONT. Dat is (zo te lezen) niet het kastje wat jij hebt. Ik verwacht daarom dat jij geen mailtje van Roamler gaat krijgen.

Als jij problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

P.S. je kan een foto plaatsen m.b.v. het symbooltje van een landschap in de bovenbalk.

 

Ik probeer al 3 dagen een afspraak te plannen bij Roamler. 

Ik krijg telkens als antwoord dat het te druk is en na 24 uur nogmaals moet proberen.

Na zeker 10 pogingen de vraag hoe kan ik een afspraak maken

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jenas,

Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit algemene topic, in het startbericht lees je bij de veelgestelde vragen wat je kunt doen als het niet lukt:

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Reputatie 7
Badge +11

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Van Solcon, want daar ben je klant en niet bij KPN @Kees Klein 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Van Solcon, want daar ben je klant en niet bij KPN @Kees Klein 

Misschien heeft Solcon dat type kastje nooit gebruikt? 

Het kan ook wezen dat Solcon er voor kiest om ze niet preventief te vervangen.

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Van Solcon, want daar ben je klant en niet bij KPN @Kees Klein 

Misschien heeft Solcon dat type kastje nooit gebruikt? 

Het kan ook wezen dat Solcon er voor kiest om ze niet preventief te vervangen.

Ok, bedankt. Het is een wit rechthoekig kastje van Genexis met een afgeschuinde bovenkant met 3 groene lampjes onder elkaar. Ik wacht het wel af, kan even duren bij solcon...

Reputatie 7

Kees Klein schreef:

Het is een wit rechthoekig kastje van Genexis met een afgeschuinde bovenkant met 3 groene lampjes onder elkaar.

Dat is geen ONT maar een NTU en die hoeft niet vervangen te worden.

Zijn alle e-mails al verstuurd of gebeurt dit gefaseerd?

dat gaat gefaseerd, @Xander92 

dat gaat gefaseerd, @Xander92 

Bedankt voor de snelle reactie

Is er een mogelijkheid om hier “voorrang” op te krijgen?

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

Reputatie 7
Badge +24

dat gaat gefaseerd, @Xander92 

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

Dit probleem komt dan waarschijnlijk ergens anders door.

Het glasvezelkastje word vervangen omdat de UTP poort soms in 1 keer helemaal stuk is na een stroomonderbreking. Niet omdat de verbinding happert. 

Het is sowieso maar de vraag of u een kastje heeft wat in aanmerking komt voor vervanging. Ik begreep gisteren ergens op het forum dat je dat zelf helemaal niet kunt zien. Je weet het pas zeker als je de mail hebt ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +21

Is er een mogelijkheid om hier “voorrang” op te krijgen?

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

 

Zoals ik hierboven al eerder zei: 

Als je problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

Dan komt een KPN monteur langs om het probleem op te lossen of krijg je direct een nieuw Genexis kastje toegestuurd.

Het omruilprogramma door Roamler is pro-actief, niet om acute problemen op te lossen.

Is er een mogelijkheid om hier “voorrang” op te krijgen?

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

 

Zoals ik hierboven al eerder zei: 

Als je problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

Dan komt een KPN monteur langs om het probleem op te lossen of krijg je direct een nieuw Genexis kastje toegestuurd.

Het omruilprogramma door Roamler is pro-actief, niet om acute problemen op te lossen.

@Xander92 Als jouw verbinding om de haverklap uitvalt en het ligt niet aan een beschadigde kabel of een los contactje, zou ik idd z.s.m bellen met 0800 0402. Zij kunnen de lijn doormeten en eventueel een monteur jouw kant opsturen

Wegvallend internet zal niet door de Genexis xgs-pon komen. Dat is gewoon een doorgeefluik. Werkt of werkt helemaal niet meer. Dan weer wel, dan weer niet is geen optie. 

Blijft tv wel werken? 

Reputatie 7

Off-topic;

Mijn Genexis Gigabit NTU doet al vele vele jaren zijn werk en ik hoop dat hij dat nog vele vele jaren mag blijven doen.

Toen ik destijds mijn aansluiting van EoF naar GoF om heb laten zetten had KPN mij een nieuwe Genexis Gigabit NTU toegestuurd maar toen de monteur langskwam om de NTU te plaatsen heeft hij een NTU uit zijn busje gebruikt en dus heb ik nog een spare liggen voor het geval dat mijn huidge de geest geeft.

Ik denk echter dat KPN mijn ouderwetse FTU ook zal vervangen als mijn huidige NTU onverhoopt de geest zou mogen geven.

Reputatie 2

Vraagje deze ONT zit ook bij ons in de meterkast die vervangen gaat worden door de Nokia versie,maar wij zijn binnenkort 4 maand niet thuis.Hoe kan dit opgelost worden?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reageer