Sticky

Bericht van Roamler: glasvezelkastje vervangen

  • 24 April 2024
  • 55 reacties
  • 7542 keer bekeken
Bericht van Roamler: glasvezelkastje vervangen
Reputatie 7
Badge +19

We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen. Het kan zijn dat je hier een e-mail over krijgt van Roamler. Je leest er meer over in dit topic.

 

Waarom vervangen we glasvezelkastjes?

Dat doen we omdat de glasvezelkastjes zo langer mee gaan. Het vervangen is gratis en verder verandert er niets. Zo kan je blijven genieten van het beste netwerk. Goed om te weten: er verandert niets aan je wifinaam of instellingen. Na de installatie controleert de monteur of je internet weer werkt.

 

Hoe werkt het vervangen van het kastje?

Maak een afspraak

Maak een afspraak om 't kastje te vervangen, nadat je een uitnodiging per e-mail van ons hebt gekregen.

  1. Klik hier om een afspraak te maken
  2. Log in met je postcode en je e-mailadres
  3. Na het maken van de afspraak krijg je een bevestigings-e-mail

 

Je maakt een afspraak met Roamler, de monteurspartner van KPN. Zij helpen ons bij het vervangen van de kastjes.  

Roamler monteur

KPN werkt samen met Roamler Tech. Je krijgt daarom bezoek van een Roamler monteur. Deze monteur heeft de benodigde montage materialen en gereedschappen bij zich. De monteur laat je via een sms bericht weten dat hij naar je onderweg is en hoe laat hij op het opgegeven adres aankomt. Mocht de monteur onverhoopt te laat of verhinderd zijn, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

De monteur heeft gemiddeld 15 minuten nodig voor het vervangen van je glasvezelkastje. 

 

Afspraak verzetten of annuleren 

Wil je de afspraak verzetten of afzeggen? Doe dit uiterlijk drie dagen van tevoren via de link in de bevestigingsmail die je hebt ontvangenJe hebt je e-mailadres en postcode nodig om in te loggen.

 

Ik heb glasvezel, moet mijn kastje vervangen worden?

Als jouw glasvezelkastje vervangen moet worden, ontvang je hierover persoonlijk een e-mail van KPN&Roamler. Heb je geen mail ontvangen, dan hoeft jouw kastje niet te worden vervangen.

 

Het vervangen van de ONT is alleen van toepassing als je mail ontvangt. Heb je geen mail ontvangen? Dan is dit niet van toepassing op jou.

Veelgestelde vragen

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Moet ik betalen voor het wisselen van mijn glasvezelkastje?

Nee, dit hoeft niet. Om onze diensten te gebruiken heb je een glasvezelkastje nodig. We vervangen deze daarom gratis, je hoeft hier nooit voor te betalen. Word je toch gevraagd een betaling te doen aan de deur, weiger deze dan.

 

Hoe lang kan ik een afspraak plannen?

Dat verschilt per buurt. Maak daarom meteen een afspraak om te kijken welke datum de monteur bij jou langs kan komen, zodra je een uitnodiging per e-mail hebt gekregen.

 

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Kan je afspraak niet doorgaan? Klik hier om de afspraak te wijzigen. Log-in met je e-mailadres en postcode. Of klik op de link in de bevestigings-e-mail.

 

Hoe kan ik de monteur herkennen?

De monteur kan zich digitaal legitimeren als een monteur van Roamler.

 

Moet ik mijn glasvezelkastje laten vervangen?

Het nieuwe glasvezelkastje gaat langer mee en is minder gevoelig voor een storing. Zo zorgen we ervoor dat je ook in de toekomst kan blijven genieten van het beste netwerk. Daarom raden we je aan om het glasvezelkastje te laten vervangen. Het duurt maar 15 minuten en het is gratis.

 

Hoe ziet het glasvezelkastje eruit?

Zo ziet het glasvezelkastje eruit:

 

 

Kan ik het glasvezelkastje zelf vervangen?

Nee, je kunt een afspraak met een monteur inplannen om het glasvezelkastje te vervangen. De monteur neemt het nieuwe kastje mee en neemt het oude mee terug. Ook controleert de monteur of je verbinding weer werkt. Zo weten we zeker dat je er zo min mogelijk hinder van ondervindt en alles goed gaat. Het vervangen is meestal binnen een kwartier klaar.

 


55 reacties

Dan had daar wellicht beter “het huidige glasvezelkastje” kunnen staan 😁

Ik heb begin dit jaar ook weer een Genexis ontvangen, de nieuwste versie en geen Nokia en werkt ook goed en stabiel @RBxx 

 

Als je glasvezel hebt via een Genexis glasvezelkast, kan het zijn dat je in aanmerking komt voor vervanging, maar daar krijg je dan een mail over, geen mail, dan is alles ok en wordt er niets vervangen, zie onderstaande afbeelding en link @ronald58 

Van dit model worden bepaalde series vervangen
 

 

Admin: samengevoegd met bestaand topic

 

Reputatie 7
Badge +21

Dan had daar wellicht beter “het huidige glasvezelkastje” kunnen staan 😁

Ik heb begin dit jaar ook weer een Genexis ontvangen, de nieuwste versie en geen Nokia en werkt ook goed en stabiel @RBxx 

 

Het maakt ook verder niets uit @N.N. De betreffende serie Genexis XGS-PON wordt vervangen door een ONT die het probleem niet heeft.

Reputatie 2

Het KPN internet is onbetrouwbaar met deze ONT maar U gaat er wel van uit dat e-mail aankomt. Bijzonder. 
 

is er nog een andere manier om uit te zoeken of men toevallig zo een slechte ONT heeft? Serienummer van tot bijvoorbeeld? Of een melding in de kpn app?

Reputatie 7
Badge +24

Het KPN internet is onbetrouwbaar met deze ONT maar U gaat er wel van uit dat e-mail aankomt. Bijzonder. 

Mag ik vragen waar we onbetrouwbaar in zijn? Alles hoort namelijk gewoon te werken. 

Reputatie 2

Het KPN internet is onbetrouwbaar met deze ONT maar U gaat er wel van uit dat e-mail aankomt. Bijzonder. 

Mag ik vragen waar we onbetrouwbaar in zijn? Alles hoort namelijk gewoon te werken. 

We vervangen glasvezelkastjes, ook wel ONT genaamd, die gevoeliger zijn voor storingen.

Uit Uw eigen tekst boven aan.

Reputatie 7
Badge +21

Dit is een actie om potentiële problemen te voorkomen. In de meeste gevallen werkt het kastje gewoon.

Als de ONT stuk is heb je helemaal geen internet. Dan bel je met 0800-0402 en meld je een storing. Dan komt een KPN monteur langs om het probleem op te lossen of krijg je direct een nieuw Genexis kastje toegestuurd.

Reputatie 5
Badge +4

Bedankt voor jullie antwoorden en info ,👍

Weten jullie toevallig welk tijdsbestek  het is dat je een bericht zou kunnen krijgen?

Of zijn ze al onderweg met het versturen van de mails?

En hoe kan ik een foto als bijlage bij het bericht erbij doen ? Zoals van mijn oude  glasvezel kastje wat ik er bij wilde plaatsen.

 

*En een andere vraag als je een foto er bij wil doen bij het bericht van bv mijn    , hoe kan ik dat doen?

Alvast bedankt ronald 58

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @ronald58 , je schreef eerder het volgende:

Geldt dat ook voor de oude lange grijze genexis die ik al heb vanaf dat upc ( bekabeling ) naar kpn is overgegaan😉 dus ook vrij oud is en aan storingen onderhevig is.

Hier in dit topic gaat het over het onderstaande glasvezelkastje, de zwarte Genexis XGS-PON ONT. Dat is (zo te lezen) niet het kastje wat jij hebt. Ik verwacht daarom dat jij geen mailtje van Roamler gaat krijgen.

Als jij problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

P.S. je kan een foto plaatsen m.b.v. het symbooltje van een landschap in de bovenbalk.

 

Ik probeer al 3 dagen een afspraak te plannen bij Roamler. 

Ik krijg telkens als antwoord dat het te druk is en na 24 uur nogmaals moet proberen.

Na zeker 10 pogingen de vraag hoe kan ik een afspraak maken

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Jenas,

Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit algemene topic, in het startbericht lees je bij de veelgestelde vragen wat je kunt doen als het niet lukt:

Het lukt me niet om een afspraak te maken, wat nu?

Bij vragen of problemen over het maken van je afspraak kun je contact opnemen met Roamler. Dit kun je doen via support@roamlertech.nl. Roamler is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 17:00

 

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Van Solcon, want daar ben je klant en niet bij KPN @Kees Klein 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Van Solcon, want daar ben je klant en niet bij KPN @Kees Klein 

Misschien heeft Solcon dat type kastje nooit gebruikt? 

Het kan ook wezen dat Solcon er voor kiest om ze niet preventief te vervangen.

Hoe zit het als je internet hebt van KPN via Solcon? Van wie krijg je dan eventueel een e-mail?

Van Solcon, want daar ben je klant en niet bij KPN @Kees Klein 

Misschien heeft Solcon dat type kastje nooit gebruikt? 

Het kan ook wezen dat Solcon er voor kiest om ze niet preventief te vervangen.

Ok, bedankt. Het is een wit rechthoekig kastje van Genexis met een afgeschuinde bovenkant met 3 groene lampjes onder elkaar. Ik wacht het wel af, kan even duren bij solcon...

Reputatie 7

Kees Klein schreef:

Het is een wit rechthoekig kastje van Genexis met een afgeschuinde bovenkant met 3 groene lampjes onder elkaar.

Dat is geen ONT maar een NTU en die hoeft niet vervangen te worden.

Zijn alle e-mails al verstuurd of gebeurt dit gefaseerd?

dat gaat gefaseerd, @Xander92 

dat gaat gefaseerd, @Xander92 

Bedankt voor de snelle reactie

Is er een mogelijkheid om hier “voorrang” op te krijgen?

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

Reputatie 7
Badge +24

dat gaat gefaseerd, @Xander92 

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

Dit probleem komt dan waarschijnlijk ergens anders door.

Het glasvezelkastje word vervangen omdat de UTP poort soms in 1 keer helemaal stuk is na een stroomonderbreking. Niet omdat de verbinding happert. 

Het is sowieso maar de vraag of u een kastje heeft wat in aanmerking komt voor vervanging. Ik begreep gisteren ergens op het forum dat je dat zelf helemaal niet kunt zien. Je weet het pas zeker als je de mail hebt ontvangen. 

Reputatie 7
Badge +21

Is er een mogelijkheid om hier “voorrang” op te krijgen?

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

 

Zoals ik hierboven al eerder zei: 

Als je problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

Dan komt een KPN monteur langs om het probleem op te lossen of krijg je direct een nieuw Genexis kastje toegestuurd.

Het omruilprogramma door Roamler is pro-actief, niet om acute problemen op te lossen.

Is er een mogelijkheid om hier “voorrang” op te krijgen?

aangezien ik last heb van wegvallend internet en ik heb de betreffende Genexis XGS-PON

 

Zoals ik hierboven al eerder zei: 

Als je problemen en/of storingen hebt kan je het beste klantenservice bellen op 0800-0402. 

Dan komt een KPN monteur langs om het probleem op te lossen of krijg je direct een nieuw Genexis kastje toegestuurd.

Het omruilprogramma door Roamler is pro-actief, niet om acute problemen op te lossen.

@Xander92 Als jouw verbinding om de haverklap uitvalt en het ligt niet aan een beschadigde kabel of een los contactje, zou ik idd z.s.m bellen met 0800 0402. Zij kunnen de lijn doormeten en eventueel een monteur jouw kant opsturen

Wegvallend internet zal niet door de Genexis xgs-pon komen. Dat is gewoon een doorgeefluik. Werkt of werkt helemaal niet meer. Dan weer wel, dan weer niet is geen optie. 

Blijft tv wel werken? 

Reputatie 7

Off-topic;

Mijn Genexis Gigabit NTU doet al vele vele jaren zijn werk en ik hoop dat hij dat nog vele vele jaren mag blijven doen.

Toen ik destijds mijn aansluiting van EoF naar GoF om heb laten zetten had KPN mij een nieuwe Genexis Gigabit NTU toegestuurd maar toen de monteur langskwam om de NTU te plaatsen heeft hij een NTU uit zijn busje gebruikt en dus heb ik nog een spare liggen voor het geval dat mijn huidge de geest geeft.

Ik denk echter dat KPN mijn ouderwetse FTU ook zal vervangen als mijn huidige NTU onverhoopt de geest zou mogen geven.

Reputatie 2

Vraagje deze ONT zit ook bij ons in de meterkast die vervangen gaat worden door de Nokia versie,maar wij zijn binnenkort 4 maand niet thuis.Hoe kan dit opgelost worden?

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reageer