Beantwoord

Buren die meekijken op internetverbruik

  • 30 September 2019
  • 34 reacties
  • 2741 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

34 reacties

Wat ik ook nog wedt is da op 17 augustus 2017 een jongen bij die lui aan de deur stond om zeven uur s'avonds helemaal in paniek omdat zijn account geblokkeerd was omdat hij laster ergens op geplaatst had en wat nu die werd weggestuurd met de mededeling eigen schuld dikke bult.

Ook rond diezelfde tijd stopte er een andere ook ongeveer 20 jaar die moest iets voor hun doen ze gaven hem iets ik hoorde hem zeggen dat dat strafbaar was onder protest is hij met de papieren weggegaan en daarna heb ik hem nooit meer daar gezien.
Reputatie 7
Nogmaals, je hoeft je nergens druk om te maken als:
1 ) Je jouw wifi wachtwoord goed geheim houdt en periodiek wijzigt.
2 ) Je jouw mail wachtwoord goed geheim houdt en periodiek wijzigt.
3 ) Je geen "draadloze" verbindingsset gebruikt of deze van een eigen encryptiesleutel hebt voorzien.

Ik heb het modem gecontroleerd door te kijken wat daar in te zien was en ik kon zo gauw geen rare dingen zien, draadloos kunnen ze er niet in het modem is afgeschermd wifi op het modem is uitgeschakeld dus moet ik er van uitgaan dat het in de telefoonaansluiting niet goed zit m.a.w. er kan een door de buren een tap op de telefoonlijn gezet zijn  om dit uit te sluiten laat ik een monteur de telefoonaansluiting nakijken en of een andere aansluiting op een andere plaats maken waar hun niet bij kunnen.

Ik woon in een rijtjeshuis en hun en mijn woonkamer liggen tegen elkaar en de telefoonaansluiting in de muur zit bij hun op dezelfde plaats als bij mij zij hebben Ziggo dus daar wordt hij niet gebruikt voor intenet en tv.

Vorige week zondag stuurde ik een email op de normale manier weg rechtstreeks met de computer en de buren hoorde ik zeggen dat ik een email verstuurd had ze konden niet zien waar naar toe of de inhoud daarvan.

Maar ik heb gemerkt dat als ik het kastje tussen het modem en de tv aanzet dat dan voor hun niet te zien is dat ik op internet zit dat heb ik vorige week meerdere keren uitgeprobeerd en het klopte elke keer.

Reputatie 7
Badge +24

Dit komt op mij over als een onmogelijk en onwaarschijnlijk verhaal. Zeker als je die draadloze adapters adapters niet meer gebruikt, het wachtwoord van je e-mail hebt veranderd en de buren je WiFi wachtwoord niet weten. 

Vorige week zondag stuurde ik een email op de normale manier weg rechtstreeks met de computer en de buren hoorde ik zeggen dat ik een email verstuurd had ze konden niet zien waar naar toe of de inhoud daarvan.

Maar ik heb gemerkt dat als ik het kastje tussen het modem en de tv aanzet dat dan voor hun niet te zien is dat ik op internet zit dat heb ik vorige week meerdere keren uitgeprobeerd en het klopte elke keer.

Ik zou niet weten hoe ze dit moeten weten, en al helemaal niet dat je een mailtje hebt gestuurd zonder te weten waar naartoe. Een gek idee misschien, maar heb je dit een keer aan de buren gevraagd? 

Reputatie 7

Maar ik heb gemerkt dat als ik het kastje tussen het modem en de tv aanzet dat dan voor hun niet te zien is dat ik op internet zit dat heb ik vorige week meerdere keren uitgeprobeerd en het klopte elke keer.

Wat voor een kastje is dat dan?

Welk merk en type heeft dat kastje?

Vorige week zondag stuurde ik een email op de normale manier weg rechtstreeks met de computer en de buren hoorde ik zeggen dat ik een email verstuurd had ze konden niet zien waar naar toe of de inhoud daarvan

Hallo @gewoonkees , heb jij zo'n gehorig huis dan dat je dat de buren kunt horen zeggen:thinking:

Badge +19

Het ingepakte modem, de achterdocht, het ik wordt afgeluisterd etc. zijn symptomen van een hele andere problematiek. Helaas kunnen wij daar niet bij helpen. 

En toch ben ik benieuwd naar dat kastje :grin:

En toch ben ik benieuwd naar dat kastje :grin:

Ik ook.:thinking: